Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1398
Blev medlem: 2021-01-22

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Exile »

captcash skrev: 2024-04-19 20:56:49
Tellqvist32 skrev: 2024-04-19 20:52:52 John Dahlström ska fan betala tillbaka pengarna vi la honom. Helt ärligt. Att inte ens ta en plats i det här jävla gänget...det är en sak om man spelar och suger, men att inte ens ta en tröja. Att inte ens vara ombytt.

Fyfan...
Agree, det var sista gången jag slänger stålar i sjön på dessa swish scams, hade varit bättre de bara gått ut med att "sorry, vi hittar bara skit på marknaden så vi sparar stålarna till nästa säsong!"
Man fick ju lite skit på forumet när man nämnde att pengarna lika gärna kunde sparas om man inte hittade spets...
Osten östlund
Inlägg: 1709
Blev medlem: 2022-08-10

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Osten östlund »

Vikas skrev: 2024-04-19 20:54:23
Tellqvist32 skrev: 2024-04-19 20:52:52 John Dahlström ska fan betala tillbaka pengarna vi la honom. Helt ärligt. Att inte ens ta en plats i det här jävla gänget...det är en sak om man spelar och suger, men att inte ens ta en tröja. Att inte ens vara ombytt.

Fyfan...
Oskarshamn lurade byxorna av K.G.

De måste ha skrattat halsen av sig när de blev av med den kostnaden.
Tänkte på det häromdagen.

Undra vad övriga sportchefer i HA och SHL tänker om Kurt och hans strategi!?

Närproducerat (Sverige) och överbetala!

Top 1 måste ändån vara?

Samma peng för A Falk som Kopacka!
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-04-19 21:01:05, redigerad totalt 1 gånger.
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Tellqvist32 »

captcash skrev: 2024-04-19 20:56:49
Tellqvist32 skrev: 2024-04-19 20:52:52 John Dahlström ska fan betala tillbaka pengarna vi la honom. Helt ärligt. Att inte ens ta en plats i det här jävla gänget...det är en sak om man spelar och suger, men att inte ens ta en tröja. Att inte ens vara ombytt.

Fyfan...
Agree, det var sista gången jag slänger stålar i sjön på dessa swish scams, hade varit bättre de bara gått ut med att "sorry, vi hittar bara skit på marknaden så vi sparar stålarna till nästa säsong!"
Man vågade inte säga det. Jag kan förstå det, men man ser ju duktigt dumma ut nu. Det minsta vi kan begära är väl spelare som går att spela åtminstone?

Konkurrensen är ju inte mördande, tvärtom.
Nattuggla_
Inlägg: 3155
Blev medlem: 2021-08-14

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Nattuggla_ »

”-Shit happens, säger Andrén.”
Om målet som styrdes in via Odelius. Jag fattar vad han menar, och det är ju inte hans fel, men det låter inget vidare. Låter otroligt nonchalant och drygt.
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av #10 »

Honken säger att han hoppas kunna rätta till dom smågrejer som behövs, herregud Mikael Holmqvist. Rätte till dom själv för hellvete å spela rätt spelare.
,
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-19 21:04:37 ”-Shit happens, säger Andrén.”
Om målet som styrdes in via Odelius. Jag fattar vad han menar, och det är ju inte hans fel, men det låter inget vidare. Låter otroligt nonchalant och drygt.
Jo, men ska han såga Odelius eller
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5728
Blev medlem: 2012-09-14

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Vikas »

#10 skrev: 2024-04-19 21:06:08 Honken säger att han hoppas kunna rätta till dom smågrejer som behövs, herregud Mikael Holmqvist. Rätte till dom själv för hellvete å spela rätt spelare.
Han har väl haft typ 14 matcher på sig i det här slutspelet att "rätta till smågrejer" som inte fungerat. Har inte ändrat på ett skit.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av thelinho »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-19 20:52:52 John Dahlström ska fan betala tillbaka pengarna vi la honom. Helt ärligt. Att inte ens ta en plats i det här jävla gänget...det är en sak om man spelar och suger, men att inte ens ta en tröja. Att inte ens vara ombytt.

Fyfan...
Med tanke på hur våra ”ordinarie” ”forwards” presterat på isen har du inget att beskylla Dahlström för. Har dom ens gjort mål senaste halvåret?

Det är Honken som som är alldeles för feg för att ge honom chansen. Jag älskar Micke men vill inte höra en intervju till där han inte tar på sig misslyckandet med lagets uppspel och PP. Det är det här som riskerar att sätta käppar i hjulet för säsongen.

Vilket annat lag som helst i Sverige och Dahlström hade fått chansen istället för x antal ”trotjänare” som inte haft ett rätt på hela säsongen. Exakt det som är risken med svågerpolitik och den tränarsituationen vi har och har haft. Så om inte Honken kan göra det - när ska spelarna själva kliva fram för skölden och ställan sig åt sidan?



Samma gäller Loponen som enligt mig på kort tid spelat bättre än många givna backar.

Gör jobbet på Hovet och vi är med i matchen.
Senast redigerad av thelinho den 2024-04-19 21:11:24, redigerad totalt 3 gång.
Wikegårds järnkaminer
Nattuggla_
Inlägg: 3155
Blev medlem: 2021-08-14

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2024-04-19 21:06:08 Honken säger att han hoppas kunna rätta till dom smågrejer som behövs, herregud Mikael Holmqvist. Rätte till dom själv för hellvete å spela rätt spelare.
,
Han borde knipa igen och riva sitt kontrakt.
Vilken otroligt dålig coach.

Fortsätter kväll efter kväll göra samma jävla misstag, står sedan och säger att det handlar om smågrejer.
Han gör ju ingen nytta.
Vi kan likväl spela matcherna i Stockholm utan coach.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Eriksson »

Jag brukar svära löpmeter över Hammarlund och Odelius. Idag så fick Odelius all skit jag kunde uppbringa i min expertsoffa hemma.
Men nu då jag ser på saken med lite distans så är det ju inte Hammarlund och Odelius fel att de suger och tar kassa beslut, de är helt enkelt inte mogna eller har den skill som måste finnas på den här nivån, de är inte bättre än så här, så varför ställa de på isen och förvänta sig stordåd

Så skall man ifrågasätta nån så är de egentligen Honken, Vad beror det exempelvis på att du väljer att harva med Klasen i PP match efter match, är det för att du lever i samma värld som en som har speldjävulen i sig och bränner alla sina pengar på lotto, Nån gång går min rad in.

Våga för fan prova nåt nytt Honken, Odelius mot Loponen, Junisarna i PP 1, det kan ju knappast bli sämre eller tror du fortfarande på att samma lottorad skall gå in?
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av #10 »

thelinho skrev: 2024-04-19 21:08:49
Tellqvist32 skrev: 2024-04-19 20:52:52 John Dahlström ska fan betala tillbaka pengarna vi la honom. Helt ärligt. Att inte ens ta en plats i det här jävla gänget...det är en sak om man spelar och suger, men att inte ens ta en tröja. Att inte ens vara ombytt.

Fyfan...
Med tanke på hur våra ”ordinarie” ”forwards” presterat på isen har du inget att beskylla Dahlström för. Har dom ens gjort mål senaste halvåret?

Det är Honken som som är alldeles för feg för att ge honom chansen. Jag älskar Micke men vill inte höra en intervju till där han inte tar på sig misslyckandet med lagets uppspel och PP. Det är det här som riskerar att sätta käppar i hjulet för säsongen.

Vilket annat lag som helst i Sverige och Dahlström hade fått chansen istället för x antal ”trotjänare” som inte haft ett rätt på hela säsongen. Exakt det som är risken med svågerpolitik och den tränarsituationen vi har och har haft. Så om inte Honken kan göra det - när ska spelarna själva kliva fram för skölden och ställan sig åt sidan?



Samma gäller Loponen som enligt mig på kort tid spelat bättre än många givna backar.

Gör jobbet på Hovet och vi är med i matchen.
Kunde inte sagt det bättre själv
Tellqvist32
Inlägg: 588
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Tellqvist32 »

thelinho skrev: 2024-04-19 21:08:49
Tellqvist32 skrev: 2024-04-19 20:52:52 John Dahlström ska fan betala tillbaka pengarna vi la honom. Helt ärligt. Att inte ens ta en plats i det här jävla gänget...det är en sak om man spelar och suger, men att inte ens ta en tröja. Att inte ens vara ombytt.

Fyfan...
Med tanke på hur våra ”ordinarie” ”forwards” presterat på isen har du inget att beskylla Dahlström för. Har dom ens gjort mål senaste halvåret?

Det är Honken som som är alldeles för feg för att ge honom chansen. Jag älskar Micke men vill inte höra en intervju till där han inte tar på sig misslyckandet med lagets uppspel och PP. Det är det här som riskerar att sätta käppar i hjulet för säsongen.

Vilket annat lag som helst i Sverige och Dahlström hade fått chansen istället för x antal ”trotjänare” som inte haft ett rätt på hela säsongen. Exakt det som är risken med svågerpolitik och den tränarsituationen vi har och har haft. Så om inte Honken kan göra det - när ska spelarna själva kliva fram för skölden och ställan sig åt sidan?



Samma gäller Loponen som enligt mig på kort tid spelat bättre än många givna backar.

Gör jobbet på Hovet och vi är med i matchen.
Gnällt på dessa hela säsongen, du behöver inte vara orolig.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av thelinho »

Eriksson skrev: 2024-04-19 21:12:15 Jag brukar svära löpmeter över Hammarlund och Odelius. Idag så fick Odelius all skit jag kunde uppbringa i min expertsoffa hemma.
Men nu då jag ser på saken med lite distans så är det ju inte Hammarlund och Odelius fel att de suger och tar kassa beslut, de är helt enkelt inte mogna eller har den skill som måste finnas på den här nivån, de är inte bättre än så här, så varför ställa de på isen och förvänta sig stordåd

Så skall man ifrågasätta nån så är de egentligen Honken, Vad beror det exempelvis på att du väljer att harva med Klasen i PP match efter match, är det för att du lever i samma värld som en som har speldjävulen i sig och bränner alla sina pengar på lotto, Nån gång går min rad in.

Våga för fan prova nåt nytt Honken, Odelius mot Loponen, Junisarna i PP 1, det kan ju knappast bli sämre eller tror du fortfarande på att samma lottorad skall gå in?
Fin analys Eriksson! Visste att du hade kvalitativa inlägg i dig.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av Eriksson »

thelinho skrev: 2024-04-19 21:08:49
Andrén vs Voutilainen 4-1
Andrén vs Ignatjew 4-2
Andrén vs pizzasås 0-1
Fixade den åt dig Bara att klistra in som signatur på Tisdag vid 22:30 :wink:

Andrén vs Voutilainen 4-1
Andrén vs Ignatjew 4-2
Andrén vs pizzasås 0-4


Hälsningar
Den evige pessimisten
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 2 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 19/4

Inlägg av captcash »

Eriksson skrev: 2024-04-19 21:12:15 Jag brukar svära löpmeter över Hammarlund och Odelius. Idag så fick Odelius all skit jag kunde uppbringa i min expertsoffa hemma.
Men nu då jag ser på saken med lite distans så är det ju inte Hammarlund och Odelius fel att de suger och tar kassa beslut, de är helt enkelt inte mogna eller har den skill som måste finnas på den här nivån, de är inte bättre än så här, så varför ställa de på isen och förvänta sig stordåd

Så skall man ifrågasätta nån så är de egentligen Honken, Vad beror det exempelvis på att du väljer att harva med Klasen i PP match efter match, är det för att du lever i samma värld som en som har speldjävulen i sig och bränner alla sina pengar på lotto, Nån gång går min rad in.

Våga för fan prova nåt nytt Honken, Odelius mot Loponen, Junisarna i PP 1, det kan ju knappast bli sämre eller tror du fortfarande på att samma lottorad skall gå in?
- The four phases of Acceptance -
The key steps are; denial, anger, depression, bargaining, and acceptance.


Låter som du nått nivå "bargaining" nu? Själv är jag bara i depression ännu men faller tillbaka på anger ofta under matcherna!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar