Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-15 13:15:08
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-15 11:58:52
Doyle 1 skrev: 2024-04-15 09:16:52 Brynäs är inte oslagbara. Vem minns inte deras darr mot MIF när de spelades sig ut ur SHL
Brynäs har ännu inte haft en riktig motgång att hantera. Säg ett par skador på deras imponerande forwards och en målvakt som helt plötsligt blir mänsklig. Det kommer oxå gynna DIF att alla spekulationer talar för ett enkelt Brynäs avancemang.
Precis.
Lyssnade nyss på Sanny och Svensson, och Svensson tror att Brynäs sveper oss, möjligen att vi skräller och tar en seger.
Är väl bara Eken som tror på oss, av vad jag läst.
Brynäs får gärna fortsätta vara skyhöga favoriter till matchen börjar.

Självklart måste mycket studsa vår väg om vi ska rubba dem, men kan Karlskoga vara en sudden från match 6 ska vi kunna skaka fram en match 6 på Hovet. Och väl där kanske Brynäs börjar fundera.
Grymt roligt att vara i final, och jag gissar att Aik, Ssk, Mora och Lövenfansen gärna bytt med oss.

Ut med bröstet så kör vi över Brunsås. :D
Imo så är det just detta som är felet. Man underskattar BIK och överskattar oss.
Karlskoga är i mångt och mycket bättre än oss. Det är det 2:a placerade laget i ligan sett till efter mitten av December typ. Det är ingen liten formkurva bara utan det är ett topplag på riktigt.
Biken var underskattad, till viss del.
Men på samma sätt har ju vi gjort liknande resa, vi låg ju i botten, med flera poäng upp till toppen, ganska långt in i höstas.
Sedan är som sagts tidigare, slutspel är något helt annat.
Jag tror verkligen vi kommer att kunna störa Brynäs.
Samtidigt är det underbart ju fler som inte tror på oss, all press på Brunsås.
Bara nu inte alla våra egna som inte tror på oss, blir tokförvånade om det går som dom tror det ska gå. :D
4 segrar kvar
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av HCCL »

Vi får helt enkelt se hur det går, kan vi bara se till att inte underskatta brunäs och överskatta oss själva så kan det gå vägen, även om jag inte tror riktigt på Honken, även om jag skulle bli överlycklig om jag har fel!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Praetori »

Fan vad kul. 4-7 matcher kvar på säsongen. Kravbilden högst på motståndarna för första gången på flera år. Brukar bli fina hockeymatcher mellan oss och Brynäs. Finns inget roligare än avgörande hockeymatcher. Bara njuta nu och hoppas grabbarna känner likadant och älskar läget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Daniel942 »

Kan inte komma ihåg när vi var underdogs senast. Skönt!
DIF!
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-04-15 17:13:58 Fan vad kul. 4-7 matcher kvar på säsongen. Kravbilden högst på motståndarna för första gången på flera år. Brukar bli fina hockeymatcher mellan oss och Brynäs. Finns inget roligare än avgörande hockeymatcher. Bara njuta nu och hoppas grabbarna känner likadant och älskar läget.
Kan inte förstå hur många av er kan vara såhär lugna.
Mina nerver har varit kaos sedan i fredags och jag har bara dåliga känslor.
Ena sidan så är vi bara 4 vinster från SHL, å andra sidan är vi bara 4 förluster från att vara fast i den här skithålan flera år framöver.

Minns tillbaka på match 7 förra året då jag hade magsjuka och samtidigt något annat skit, låg däckad i två dagar och missade match 7. Sov till och från den dagen och när jag vaknade till efter matchstart så slog jag igång Flashscore utan att veta hur långt matchen hade gått eller om vi kanske till och med var ett SHL-lag.
3-0 Modo. Ridå. Fyfan.

Men nu kör vi, eller nåt.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-04-15 21:29:12, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av captcash »

Måste ta en i Gävle annars blir det 4-0 i matcher, vi kan inte vänta hem till Hovet med kniven mot strupen att vinna hemma för att unvika 3-0 underläge.

Vinn denna eller nästa så kan det bli en spännande serie, torska båda och vi får nog sikta mot nästa säsong!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av -daniel- »

Ska bli fantastiskt roligt att spela en finalserie mot Brynäs, om jag inte är helt felinformerad så har vi aldrig mötts i just en sådan - oavsett serie. Vilket känns jävligt märkligt med tanke på den historia som finns.

Nåväl. Jag tror vi har en bra chans framöver. Nu vänner så ska vi se till att ta tillvara på tillfället och njuta fullt ut; det är hit hela hockeysveriges blickar vänds kommande veckor.

Äg tillfället, gör ert bästa och lite där till på isen och täpp till truten på alla (självutnämnda) experter så tar vi semester från allt som heter isar när vi når 4 vinster. Cheers!
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9455
Blev medlem: 2009-12-01

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Jim Morrison »

Ned med axlarna. Ha kul!

Spela PP2
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIF_1891
Inlägg: 99
Blev medlem: 2022-03-20
Medlem: Ja, ständig medlem

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av DIF_1891 »

Jim Morrison skrev: 2024-04-16 05:22:24 Ned med axlarna. Ha kul!

Spela PP2
Precis, hoppas verkligen Krüger och de rutinerade spelarna kan ingjuta mod och självförtroende i truppen. Det är de vi behöver i detta läge. Våga lira ut, lita på varandra och göra ett sjuhelsikes jävla jobb. Sen verkligen inse att dom kan vara med att skriva in ett av de finaste kapitlen sig i DIF´s historiebok.
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

DIF_1891 skrev: 2024-04-16 06:57:23
Jim Morrison skrev: 2024-04-16 05:22:24 Ned med axlarna. Ha kul!

Spela PP2
Precis, hoppas verkligen Krüger och de rutinerade spelarna kan ingjuta mod och självförtroende i truppen. Det är de vi behöver i detta läge. Våga lira ut, lita på varandra och göra ett sjuhelsikes jävla jobb. Sen verkligen inse att dom kan vara med att skriva in ett av de finaste kapitlen sig i DIF´s historiebok.
Jag hoppas alla i laget fått nya färska bonuspengar om vi går upp. Altså nya "avtal" skrivna när finalplatsen var klar, som ger mer pengar om vi går upp än det som sades från början.
Om det är något som motiverar människor så är det pengar.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-15 21:28:24
Praetori skrev: 2024-04-15 17:13:58 Fan vad kul. 4-7 matcher kvar på säsongen. Kravbilden högst på motståndarna för första gången på flera år. Brukar bli fina hockeymatcher mellan oss och Brynäs. Finns inget roligare än avgörande hockeymatcher. Bara njuta nu och hoppas grabbarna känner likadant och älskar läget.
Kan inte förstå hur många av er kan vara såhär lugna.
Mina nerver har varit kaos sedan i fredags och jag har bara dåliga känslor.
Ena sidan så är vi bara 4 vinster från SHL, å andra sidan är vi bara 4 förluster från att vara fast i den här skithålan flera år framöver.

Minns tillbaka på match 7 förra året då jag hade magsjuka och samtidigt något annat skit, låg däckad i två dagar och missade match 7. Sov till och från den dagen och när jag vaknade till efter matchstart så slog jag igång Flashscore utan att veta hur långt matchen hade gått eller om vi kanske till och med var ett SHL-lag.
3-0 Modo. Ridå. Fyfan.

Men nu kör vi, eller nåt.
Det är kul med hockey. Säsongen kunde varit över för flera veckor sedan men nu står vi här med det roligaste kvar. Hur kan man inte älska det?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-04-16 07:49:59
Nattuggla_ skrev: 2024-04-15 21:28:24
Praetori skrev: 2024-04-15 17:13:58 Fan vad kul. 4-7 matcher kvar på säsongen. Kravbilden högst på motståndarna för första gången på flera år. Brukar bli fina hockeymatcher mellan oss och Brynäs. Finns inget roligare än avgörande hockeymatcher. Bara njuta nu och hoppas grabbarna känner likadant och älskar läget.
Kan inte förstå hur många av er kan vara såhär lugna.
Mina nerver har varit kaos sedan i fredags och jag har bara dåliga känslor.
Ena sidan så är vi bara 4 vinster från SHL, å andra sidan är vi bara 4 förluster från att vara fast i den här skithålan flera år framöver.

Minns tillbaka på match 7 förra året då jag hade magsjuka och samtidigt något annat skit, låg däckad i två dagar och missade match 7. Sov till och från den dagen och när jag vaknade till efter matchstart så slog jag igång Flashscore utan att veta hur långt matchen hade gått eller om vi kanske till och med var ett SHL-lag.
3-0 Modo. Ridå. Fyfan.

Men nu kör vi, eller nåt.
Det är kul med hockey. Säsongen kunde varit över för flera veckor sedan men nu står vi här med det roligaste kvar. Hur kan man inte älska det?
Dels för att en final brukar vara jämnare än såhär. Att man känner att man har en vettig chans, det gör jag inte nu. Det är 70/30 läge för mig, kanske till och med 75/25 i favoritskap.
Hade det varit om SM-guld hade jag älskat varenda sekund oavsett, även om det hade varit 90/10. Men nu när det mer eller mindre handlar om föreningens existens de kommande 10 åren, det är bara ångest. Inte kul nånstans.

Min take på det hela är; bra med flera hemmamatcher för ekonomins skull, då vi bara budgeterade för 2 slutspelsmatcher. Men vi kommer bli slaktade. Och går vi inte upp nu så blir vi kvar här.

Jag kommer förmodligen inte ens kolla.
Men jag är glad att spelarna har ett helt annat psyke än mig, det kan jag lugnt säga och glatt erkänna.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-16 08:41:32
Praetori skrev: 2024-04-16 07:49:59
Nattuggla_ skrev: 2024-04-15 21:28:24
Praetori skrev: 2024-04-15 17:13:58 Fan vad kul. 4-7 matcher kvar på säsongen. Kravbilden högst på motståndarna för första gången på flera år. Brukar bli fina hockeymatcher mellan oss och Brynäs. Finns inget roligare än avgörande hockeymatcher. Bara njuta nu och hoppas grabbarna känner likadant och älskar läget.
Kan inte förstå hur många av er kan vara såhär lugna.
Mina nerver har varit kaos sedan i fredags och jag har bara dåliga känslor.
Ena sidan så är vi bara 4 vinster från SHL, å andra sidan är vi bara 4 förluster från att vara fast i den här skithålan flera år framöver.

Minns tillbaka på match 7 förra året då jag hade magsjuka och samtidigt något annat skit, låg däckad i två dagar och missade match 7. Sov till och från den dagen och när jag vaknade till efter matchstart så slog jag igång Flashscore utan att veta hur långt matchen hade gått eller om vi kanske till och med var ett SHL-lag.
3-0 Modo. Ridå. Fyfan.

Men nu kör vi, eller nåt.
Det är kul med hockey. Säsongen kunde varit över för flera veckor sedan men nu står vi här med det roligaste kvar. Hur kan man inte älska det?
Dels för att en final brukar vara jämnare än såhär. Att man känner att man har en vettig chans, det gör jag inte nu. Det är 70/30 läge för mig, kanske till och med 75/25 i favoritskap.
Hade det varit om SM-guld hade jag älskat varenda sekund oavsett, även om det hade varit 90/10. Men nu när det mer eller mindre handlar om föreningens existens de kommande 10 åren, det är bara ångest. Inte kul nånstans.

Min take på det hela är; bra med flera hemmamatcher för ekonomins skull, då vi bara budgeterade för 2 slutspelsmatcher. Men vi kommer bli slaktade. Och går vi inte upp nu så blir vi kvar här.

Jag kommer förmodligen inte ens kolla.
Men jag är glad att spelarna har ett helt annat psyke än mig, det kan jag lugnt säga och glatt erkänna.
Tävling inom idrott handlar ju om just det. Att tävla. Hockey är dessutom en lagsport som till skillnad från tex sprint eller höjdhopp innehåller komponenter där vilja och kollektivism har större inflytande än individuell skicklighet hos enskilda (Rödin eller Krüger kan inte vinna något på egen hand som Bolt eller Mondo). Att Brynäs har en på pappret finare trupp än DIF betyder egentligen inte ett smack i en final mer än i medias förutsägelser. Det skall nämligen spelas om det och det är just den biten som är det roligaste som finns. Att se prestationerna hos spelare när det verkligen gäller. Kyla och känslor, kamp inför tusentals vrålande åskådare. Taktik och erfarenhet mot förväntningar och kravställning. Världen går inte under om vi förlorar mot Brynäs och inte om Brynäs förlorar heller. Brynäsfansens eventuella katastroftankar inför finalen har dock mer bärighet än någon Djurgårdares.
Så länge vi tävlar och pressar dem och går för det så kommer jag kunna njuta. Det skall tävlas om vem som kan vinna 4 matcher och jag ser fram emot det. Svårare än så är det inte.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Flunk
Inlägg: 191
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Flunk »

Vi har aldrig förlorat en finalserie mot Brynäs! Varför skulle vi göra det nu? :D
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Senaste från Hockeynews för er med plus.
https://hockeynews.se/nyheter/dif-dras- ... finallaget

Står något intressant eller är det bara klickjagande igen?
Skriv svar