Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Nattuggla_
Inlägg: 3152
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-18 06:07:14 Dålig start, minst sagt.
Sedan rejäl uppförsbacke.

Sedan tycker jag vi spelar bra i andra. Men vi var i läge att behöva nästa mål och när de gör 4-1 pyser energin ur.


Upp på hästen igen nästa match.
Då måste vi starta bättre, alla spelare.
Det är ju Brynäs som slår av på takten och spelar bekvämt. Man leder med 3-1 och går på halvfart.

Jag ifrågasatte "Honken" och teamet om de ens hade sett en match med Brynäs den här säsongen. Har du inte gjort det heller? Med all välmening, det är PRECIS såhär det sett ut i majoriteten av deras matcher.
De gör vad som krävs, varken mer eller mindre. Grymma på att slappna av i rätt skede och sen växlar de upp när det behövs.
Det är inga tillfälligheter.

Karlskoga hade 2-0 på dem i första semi. Inte ens en liten procent stress inföll sig. Man spelade bara vidare som ingenting, men man var lite rappare, lite bättre, starkare osv.. sen hade man hämtat upp det där utan problem.

Jag är inte ett dugg förvånad, även om jag också innan match hoppades på ett mirakel.

Andrén sätter laget i skiten på egen hand när han släpper in det där första skottet. Det är rätt spelare som gör det, det ser enkelt ut, och vi orkar inte efter det. Vi har ett för dåligt lag för att hämta upp.
Det må bara vara 1-0 på tavlan men det mentala övertaget är 8-0, minst.
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Mange_Edgarsson »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-18 06:16:13
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-18 06:07:14 Dålig start, minst sagt.
Sedan rejäl uppförsbacke.

Sedan tycker jag vi spelar bra i andra. Men vi var i läge att behöva nästa mål och när de gör 4-1 pyser energin ur.


Upp på hästen igen nästa match.
Då måste vi starta bättre, alla spelare.
Det är ju Brynäs som slår av på takten och spelar bekvämt. Man leder med 3-1 och går på halvfart.

Jag ifrågasatte "Honken" och teamet om de ens hade sett en match med Brynäs den här säsongen. Har du inte gjort det heller? Med all välmening, det är PRECIS såhär det sett ut i majoriteten av deras matcher.
De gör vad som krävs, varken mer eller mindre. Grymma på att slappna av i rätt skede och sen växlar de upp när det behövs.
Det är inga tillfälligheter.

Karlskoga hade 2-0 på dem i första semi. Inte ens en liten procent stress inföll sig. Man spelade bara vidare som ingenting, men man var lite rappare, lite bättre, starkare osv.. sen hade man hämtat upp det där utan problem.

Jag är inte ett dugg förvånad, även om jag också innan match hoppades på ett mirakel.

Andrén sätter laget i skiten på egen hand när han släpper in det där första skottet. Det är rätt spelare som gör det, det ser enkelt ut, och vi orkar inte efter det. Vi har ett för dåligt lag för att hämta upp.
Det må bara vara 1-0 på tavlan men det mentala övertaget är 8-0, minst.
Äh. Doomwriter. Vi knäppte av Brynäs med klara 3-0 på Hovet under grundserien och det blev väl 2-2 i matcher där om jag inte minns fel.

Det blir svårt, absolut, men det borde vara det så.. Kör så det ryker!
Nattuggla_
Inlägg: 3152
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Mange_Edgarsson skrev: 2024-04-18 06:34:28
Nattuggla_ skrev: 2024-04-18 06:16:13
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-18 06:07:14 Dålig start, minst sagt.
Sedan rejäl uppförsbacke.

Sedan tycker jag vi spelar bra i andra. Men vi var i läge att behöva nästa mål och när de gör 4-1 pyser energin ur.


Upp på hästen igen nästa match.
Då måste vi starta bättre, alla spelare.
Det är ju Brynäs som slår av på takten och spelar bekvämt. Man leder med 3-1 och går på halvfart.

Jag ifrågasatte "Honken" och teamet om de ens hade sett en match med Brynäs den här säsongen. Har du inte gjort det heller? Med all välmening, det är PRECIS såhär det sett ut i majoriteten av deras matcher.
De gör vad som krävs, varken mer eller mindre. Grymma på att slappna av i rätt skede och sen växlar de upp när det behövs.
Det är inga tillfälligheter.

Karlskoga hade 2-0 på dem i första semi. Inte ens en liten procent stress inföll sig. Man spelade bara vidare som ingenting, men man var lite rappare, lite bättre, starkare osv.. sen hade man hämtat upp det där utan problem.

Jag är inte ett dugg förvånad, även om jag också innan match hoppades på ett mirakel.

Andrén sätter laget i skiten på egen hand när han släpper in det där första skottet. Det är rätt spelare som gör det, det ser enkelt ut, och vi orkar inte efter det. Vi har ett för dåligt lag för att hämta upp.
Det må bara vara 1-0 på tavlan men det mentala övertaget är 8-0, minst.
Äh. Doomwriter. Vi knäppte av Brynäs med klara 3-0 på Hovet under grundserien och det blev väl 2-2 i matcher där om jag inte minns fel.

Det blir svårt, absolut, men det borde vara det så.. Kör så det ryker!
Grundserien spelar väl ingen som helst roll nu. Och det gör exempelvis inte Andréns slutspel 2018 heller, som media fortsätter tjata om. Det är här och nu, inget annat.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Eriksson »

Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1486
Blev medlem: 2012-03-01

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Ohddan »

Sved bra att se hur många brunsåsare som njöt av att se Andrén i andra kassen släppa in såna jävla pissmål han släppte hos dem när det begav sig. Det är ju så att man undrar hur fan det är möjligt att släppa så många skitpuckar?

All in imorgon för att stjäla. Går det så går annars 4-0 eller 4-1 i matcher?
STINGRAY71
Inlägg: 150
Blev medlem: 2021-02-21

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av STINGRAY71 »

Minns en tid då förluster beskrevs som "inte räckte till i denna match men stred heroiskt"
Nu vaknar man till tongångar av slakt, total avsaknad av insikt för truppens kompetens, barn som spelar mot män etc..i en final serie !? Suck..
Vilka är dom som blundat och fortfarande likt "fallskärm fylld med sten mot marken ler som om något kommer rädda dom" !? Vad man kan säga om truppen är att det finns en djävla kompetens att forsätta utveckla i våra junisar tyvärr kommer det inte ske hos oss..därav snubblade vi vidare till final men det är överlag en mycket stor del utfyllnads spelare som en och en var kan spridas ut till många lag men som inte kan vara stomme i ett lag..
Statistiken för spelarna finns att hämta så slipper man diskussionerna hurvida spelarna gör det dom är ämnade att göra eller ej..alla positioner har sina to do before they do anything else så att säga..bitterheten Honken slänger ur sig i tv ang experternas totala slakt av dif som final lag blir lite spel för galleriet efter att verkligheten väkte honom när han såg spelarnas beteendet i första perioden..
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Buford »

STINGRAY71 skrev: 2024-04-18 07:54:17 Minns en tid då förluster beskrevs som "inte räckte till i denna match men stred heroiskt"
Nu vaknar man till tongångar av slakt, total avsaknad av insikt för truppens kompetens, barn som spelar mot män etc..i en final serie !? Suck..
Vilka är dom som blundat och fortfarande likt "fallskärm fylld med sten mot marken ler som om något kommer rädda dom" !? Vad man kan säga om truppen är att det finns en djävla kompetens att forsätta utveckla i våra junisar tyvärr kommer det inte ske hos oss..därav snubblade vi vidare till final men det är överlag en mycket stor del utfyllnads spelare som en och en var kan spridas ut till många lag men som inte kan vara stomme i ett lag..
Statistiken för spelarna finns att hämta så slipper man diskussionerna hurvida spelarna gör det dom är ämnade att göra eller ej..alla positioner har sina to do before they do anything else så att säga..bitterheten Honken slänger ur sig i tv ang experternas totala slakt av dif som final lag blir lite spel för galleriet efter att verkligheten väkte honom när han såg spelarnas beteendet i första perioden..
Vad sa han?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11876
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eriksson skrev: 2024-04-18 07:28:09 Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Skulle inte säga att jag älskar det, men det är helt klart intressant.
Förmågan att kunna blunda helt inför uppenbar fakta och därigenom känna sig rätt tillfreds med tillvaron

Men det kanske är det som är sant supporterskap.
Och då är jag kanske inte supporter...... längre, mer observatör
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Henkos »

Jobba ny matchtråd!
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Henkos »

#10 skrev: 2024-04-17 22:36:12 Pinsamt att man behöver låsa in sig i omklädningsrummet efter match1, det betyder att vi inte alls var förberedda på detta, riktigt dåligt.
Vad är det här för snack? Kryckan och Andrén gjorde ju intervju efteråt bl.a.
Mash
Inlägg: 2341
Blev medlem: 2010-09-23

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Mash »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-18 11:25:18
Eriksson skrev: 2024-04-18 07:28:09 Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Skulle inte säga att jag älskar det, men det är helt klart intressant.
Förmågan att kunna blunda helt inför uppenbar fakta och därigenom känna sig rätt tillfreds med tillvaron

Men det kanske är det som är sant supporterskap.
Och då är jag kanske inte supporter...... längre, mer observatör
Domedagsprofet har du ju länge varit LHO :wink: Inget fel med realistiska tankar, DIF Hockey har inte varit nära finrummet på många år (trots en SM-final i närtid).


Personligen tycker jag HA bjuder på mer underhållning. Att titta SHL gör mig mest förbannad att ligan består av 0 passion och 0 klubbhjärta. Djurgården kommer inte ha något i SHL att göra så länge vi håller fast vid rekryteringstaktiken, vilket jag står bakom. Dagen vi säljer klubben och får prata engelska i varje matchintervju är dagen många av oss slutar supporta.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4779
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av diftobbe89 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-18 11:25:18
Eriksson skrev: 2024-04-18 07:28:09 Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Skulle inte säga att jag älskar det, men det är helt klart intressant.
Förmågan att kunna blunda helt inför uppenbar fakta och därigenom känna sig rätt tillfreds med tillvaron

Men det kanske är det som är sant supporterskap.
Och då är jag kanske inte supporter...... längre, mer observatör
Varför kollar du ens när du redan gett upp för längesen och vet hur allt kommer sluta? Det om något är intressant.
Spela fult
Nattuggla_
Inlägg: 3152
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

diftobbe89 skrev: 2024-04-18 13:20:49
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-18 11:25:18
Eriksson skrev: 2024-04-18 07:28:09 Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Skulle inte säga att jag älskar det, men det är helt klart intressant.
Förmågan att kunna blunda helt inför uppenbar fakta och därigenom känna sig rätt tillfreds med tillvaron

Men det kanske är det som är sant supporterskap.
Och då är jag kanske inte supporter...... längre, mer observatör
Varför kollar du ens när du redan gett upp för längesen och vet hur allt kommer sluta? Det om något är intressant.
Kan bara prata för mig själv men för mig handlar det någonstans om plikten bara.

Det värsta jag vet är när folk i min närhet som inte är intresserade av ishockey ba: "Men det är bara sport."
Eller typ som nu när Växjö-folket tycker deras uttåg i en kvartsfinal är det värsta de varit med om. De har inte ens upplevt motgångar och smärta på riktigt och har fan ingen aning.

Jag må klaga på forumet och skriver att jag inte tänker kolla.
Men 19:00 så sitter man där ändå, nervös även fast "man vet", och ledsen efter slutsignal även fast "man visste".

Hade jag kunnat göra slut med Djurgården och gått skilda vägar så hade jag gjort det för längesen. Men det går inte.
Att vara supporter är misär 80% av tiden men man gör som man blivit upplärd, stöttar DIF.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 663
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Rudi »

Att ni dysterkvistar tror att ni är de enda som har förstått att Brynäs är ett bättre lag, det är nästan lite skämmigt. Det fattar väl alla. Man kan hoppas att vi ska vinna ändå, utan att det är naivt. Att folk ska hånas för att de tror på laget bara för att ni sitter hemma och gråtrunkar till 52 matcher plus slutspel, det är också skämmigt. Varför följer man ens laget om man tycker sig få ut 80 procent misär av det. Gör något annat i stället.
Nattuggla_
Inlägg: 3152
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Rudi skrev: 2024-04-18 14:26:37 Att ni dysterkvistar tror att ni är de enda som har förstått att Brynäs är ett bättre lag, det är nästan lite skämmigt. Det fattar väl alla. Man kan hoppas att vi ska vinna ändå, utan att det är naivt. Att folk ska hånas för att de tror på laget bara för att ni sitter hemma och gråtrunkar till 52 matcher plus slutspel, det är också skämmigt. Varför följer man ens laget om man tycker sig få ut 80 procent misär av det. Gör något annat i stället.
Absolut får ni hoppas det, men vi andra behöver inte.
En idé på forumet är att man låter alla tycka precis som de vill, vilket jag också skrivit nu miljoner gånger.

Nej, det tänker jag inte göra.

Och hånen kommer väl snarare från erat håll, ditt tredje ord i detta inlägg.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-04-18 14:50:05, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar