Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Manijock »

80% negativt är lite väl mycket tycker jag. Däremot är ju dessa år en tid där man fått minimalt tillbaka. Precis som det var med fotbollen under några år där i början på 2010-talet. Man investerar fortfarande energin men det är så jävla snålt utbyte och kärleken sätts på prov i det yttersta. Det kommer säkert vända den dagen vi slutar ta in plattnackar som envisas med att fatta idiotiska beslut eller leker med våran existens som att det vore ett dataspel. Känns avsides, men fotbollen klarade av det.

Kanske kommer en ljusare dag där man slipper vara så fruktansvärt långt efter många, och man med stolthet kan vara sådär underbart DIF-kaxig igen. Men nu är det bara pajigt att försöka.

Kan vi bara snälla avsluta den här säsongen med lite hoppfullhet inför framtiden. Snälla! Brynäs sköttes pissuselt under ett gäng år här på sistone, men har lyckats vrida runt det i en handvändning. Ta efter och gå upp under min livstid tack.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av mårten »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-18 14:45:02
Rudi skrev: 2024-04-18 14:26:37 Att ni dysterkvistar tror att ni är de enda som har förstått att Brynäs är ett bättre lag, det är nästan lite skämmigt. Det fattar väl alla. Man kan hoppas att vi ska vinna ändå, utan att det är naivt. Att folk ska hånas för att de tror på laget bara för att ni sitter hemma och gråtrunkar till 52 matcher plus slutspel, det är också skämmigt. Varför följer man ens laget om man tycker sig få ut 80 procent misär av det. Gör något annat i stället.
Absolut får ni tycka det, men vi andra behöver inte tycka det.
En idé på forumet är att man låter alla tycka precis som de vill, vilket jag också skrivit nu miljoner gånger.

Nej, det tänker jag inte göra.

Röstar fram detta till årets inlägg , bra där Nattuggla !!
Nattuggla_
Inlägg: 3155
Blev medlem: 2021-08-14

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2024-04-18 14:48:31 80% negativt är lite väl mycket tycker jag. Däremot är ju dessa år en tid där man fått minimalt tillbaka. Precis som det var med fotbollen under några år där i början på 2010-talet. Man investerar fortfarande energin men det är så jävla snålt utbyte och kärleken sätts på prov i det yttersta. Det kommer säkert vända den dagen vi slutar ta in plattnackar som envisas med att fatta idiotiska beslut eller leker med våran existens som att det vore ett dataspel. Känns avsides, men fotbollen klarade av det.

Kanske kommer en ljusare dag där man slipper vara så fruktansvärt långt efter många, och man med stolthet kan vara sådär underbart DIF-kaxig igen. Men nu är det bara pajigt att försöka.

Kan vi bara snälla avsluta den här säsongen med lite hoppfullhet inför framtiden. Snälla! Brynäs sköttes pissuselt under ett gäng år här på sistone, men har lyckats vrida runt det i en handvändning. Ta efter och gå upp under min livstid tack.
Absolut drog jag på med en lite för hög procent.
Men förhoppningsvis kom min poäng fram. Man kollar och dyker upp för att man bryr sig, och det är tufft att år efter år inte få något tillbaka men man sitter ändå där, match ut och match in.

Precis som du skriver så lägger man ner mycket tid, energi, känslor. Det är ju därför man skriver av sig här.
Väl på Hovet står jag inte och skriker sådant, då är det 110% stöttning som gäller.
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av #10 »

Henkos skrev: 2024-04-18 12:08:40
#10 skrev: 2024-04-17 22:36:12 Pinsamt att man behöver låsa in sig i omklädningsrummet efter match1, det betyder att vi inte alls var förberedda på detta, riktigt dåligt.
Vad är det här för snack? Kryckan och Andrén gjorde ju intervju efteråt bl.a.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ckarklocka
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av thelinho »

Eriksson skrev: 2024-04-18 07:28:09 Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Lugn nu Eriksson. Vad var det du sa om våra chanser mot Mora?

Det är hockey, allt kan hända.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Eriksson »

thelinho skrev: 2024-04-18 17:50:31
Eriksson skrev: 2024-04-18 07:28:09 Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Lugn nu Eriksson. Vad var det du sa om våra chanser mot Mora?

Det är hockey, allt kan hända.
Även en blind höna kan hitta ett korn :wink: Vi vann inte mot mora på ett bättre spel tycker jag, snarare ren skär tur. På tur kommer man i och för sig ganska långt, men när lyckan tryter så tror jag vi är lika rökta som en böckling

Vi får väl se om vi köper lika mycket korv på bänkrad 122 idag med
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Döden
Inlägg: 1886
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Döden »

Brunsås tror dom är oövervinnerliga nu, idag studsar vi tillbaka
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 1 23/24 Brynäs - Djurgårdens IF 17/4

Inlägg av Praetori »

Eriksson skrev: 2024-04-18 07:28:09 Älskar hur positiva många ändå är, lite som att hoppa fallskärm med en ryggsäck full av sten, det ordnar sig säkert på vägen och stenarna förvandlas till en fluffig fin skärm
Jag gillar det man kan läsa in i liknselsen att hoppa fallskärm för det visar på skillnaden i hur folk ser på saker. Att spela en final, igen, trots att spelet hackat är ett styrkebesked och inget leap of faith. Vidare så är det inte död som väntar och vi behöver inte "räddas" av något heller. Man kan sitta och stirra på dörren och vara rädd för vad som finns utanför men ingen minns en fegis.

Djurgården är i sammanhanget snarare en luggsliten familj av örnar som helt saknar koncepten om vad höjdrädsla innebär som går upp mot ett välslipat gäng av importerade kråkor. Den som erövrar bytet och driver de andra på flykten är de som kommer flyga högst nästa säsong.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar