Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Missg
Inlägg: 104
Blev medlem: 2023-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Missg »

Känns som att börja med två borta kan gynna oss i kommande final.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Metal Machine »

Nu var den diskussionen j-igt OT i en annan matchtråd, men spännande att bara mina inlägg rök. Alla är vi jämlika, somliga är bara lite mer jämlika än andra…
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av thelinho »

Fyfan.. VIlle inte se Klasen på isen igår. MEN herregud vilken passning han avgör med.. Igen.

Älskar att ha fel.
Wikegårds järnkaminer
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av thelinho »

Daniel942 skrev: 2024-04-13 03:19:30 SÅÅÅÅÅÅJA GUBBAR! Helvete vilken fin bilresa hem, hockey är bäst på plats - glöm aldrig det.
Legender! Har vevat reprisen och bortaklackens måljubel 10 gånger idag. Magiska diffen!
Wikegårds järnkaminer
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av sirwilliam »

BigJ skrev: 2024-04-13 00:19:16 Tycker Honken och övriga av tränarna mest fått skit men vilken förvandling ändå till dagens match där nog 80% här på forumet trodde på förlust. Great job Honken & co!
Det kommer de (Roblox, godnatt mössa etc.) aldrig erkänna eller lägga sig platt för.. utan det kommer vara samma visa i finalserien hur det än går.

Dessa troll lever för minsta motgång för att kunna skriva skit om egna inom DIF.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1388
Blev medlem: 2021-01-22

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Exile »

sirwilliam skrev: 2024-04-13 10:39:29
BigJ skrev: 2024-04-13 00:19:16 Tycker Honken och övriga av tränarna mest fått skit men vilken förvandling ändå till dagens match där nog 80% här på forumet trodde på förlust. Great job Honken & co!
Det kommer de (Roblox, godnatt mössa etc.) aldrig erkänna eller lägga sig platt för.. utan det kommer vara samma visa i finalserien hur det än går.

Dessa troll lever för minsta motgång för att kunna skriva skit om egna inom DIF.
Men snälla, det mesta är ändå fullt rimlig kritik... Man blir inte en sämre supporter för det.
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Exile skrev: 2024-04-13 11:41:34
sirwilliam skrev: 2024-04-13 10:39:29
BigJ skrev: 2024-04-13 00:19:16 Tycker Honken och övriga av tränarna mest fått skit men vilken förvandling ändå till dagens match där nog 80% här på forumet trodde på förlust. Great job Honken & co!
Det kommer de (Roblox, godnatt mössa etc.) aldrig erkänna eller lägga sig platt för.. utan det kommer vara samma visa i finalserien hur det än går.

Dessa troll lever för minsta motgång för att kunna skriva skit om egna inom DIF.
Men snälla, det mesta är ändå fullt rimlig kritik... Man blir inte en sämre supporter för det.
Så är det.
Och han har fortfarande ganska mycket att bevisa.
Räcker inte med en match.
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Mange_Edgarsson »

Så. Jävla. Skönt. Att vara med och slåss om det...

Tillägg. Viktor Adolfsson och JK är alltid på plats på ståplats när jag är där, framför klacken med kameran. Jag ser honom och JK på väldigt många bortamatcher också så.. De är ett föredöme tillsammans med alla andra som är på plats. 💪
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Eriksson »

Ett forum är väl ändå till för att ventilera sina åsikter. Hur fn skulle det se ut om alla tycker exakt likadant, ska vi börja bränna böcker på bål för att det finns oliktänkande

Sen så tycker jag att Exile och Nattuggla har så rätt sina kommentarer, eller förväntar sig anti-pessimist-pöbeln här inne att jag skall säga och tro att det här är ett vinnande lag efter 1-6 och urusel coachning?

Att coacha i medgång är lätt, men då det är tungt kräver sin man och där faller Holmqvist tyvärr
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av thelinho »

Mange_Edgarsson skrev: 2024-04-13 12:58:42 Så. Jävla. Skönt. Att vara med och slåss om det...

Tillägg. Viktor Adolfsson och JK är alltid på plats på ståplats när jag är där, framför klacken med kameran. Jag ser honom och JK på väldigt många bortamatcher också så.. De är ett föredöme tillsammans med alla andra som är på plats. 💪
Viktor och alla kring JK är kung. Blomman fick årets nykomling. Nu samlar vi familjen och krossar Brynäs!

Siste man till Gävle!! Djuuuuuuuuuuuuuuuu
Wikegårds järnkaminer
Pierre
Inlägg: 2
Blev medlem: 2022-12-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Pierre »

DIF_Soldier skrev: 2024-04-12 22:04:35 Årets Järnkamin avgör.

Jävla muppar inom JK. Låtsas som att de kan hockey. AVGÅ! Ställ er på tele2 och dick öl i motljus istället muppar
Förstår inte vad du menar riktigt. Vad är det för fel på jk ?
Vad är det som gör att det inte kan hockey ?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-12 22:58:45
Wishes skrev: 2024-04-12 22:50:53
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-12 22:38:58
-daniel- skrev: 2024-04-12 22:27:40 Så jävla enkelt. Stabilt, vi spelar en perfekt bortamatch i ett extremt pressat läge skulle jag vilja påstå. Mothugg?
Hälften av forumet förtjänade inte en vinst idag.

De bara väntade på att få skriva….

” Sjunde avgörande hemma , vi torskar, jag sa ju att Mora var bättre.”

Morarövare säger jag.

Men nu ska de ju gotta sig åt finalen…..skriva hur bra Brynäs är.

Hockeymorgon på Aftonbladet är Knekt ikväll. Den pitepalten surrade om hur Mora skulle ta detta.
Lär ju kappvända nästa hockeymorgon…eller mest troligt tokhylla Brunsås.
Så jävla trött program, usch….och Abris på det.

Säger som pitepalten Knekta….cccp klass på Mora. :D
Harvslutat lyssna på såväl Hockeymorgon som Rinkside. Har slutat lyssna på DIF=podden också. Alldeles för mycket späkande av självgoda tyckare som mest vill höras. Ganska ointressant!
Ja, testa två senaste programmen. Tokhyll av Mora, diss av DIF.
Alla lät som Wennerholm, stirra sig blind på snygga moves och meningslös statistik.
Åsikter efter corsi, eller något.
MEN VI ÄR I FINAL:lol:

Pitepalten grina över Luläää och höll stenhårt på Mora. CCCP klass på Mora. Nu hoppas han på Brunsås.
Som sagt, inget för mig, blir att testa Sanny och Svensson framöver.
Blev du nöjd med Sanny och Svensson?

Ungefär samma snack som alla andra. Brynäs storfavorit, något är fel med Krüger som inte går att känna igen, Mora hade tagit en match 7 mot DIF…
Expert.
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-04-15 06:46:09
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-12 22:58:45
Wishes skrev: 2024-04-12 22:50:53
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-12 22:38:58
-daniel- skrev: 2024-04-12 22:27:40 Så jävla enkelt. Stabilt, vi spelar en perfekt bortamatch i ett extremt pressat läge skulle jag vilja påstå. Mothugg?
Hälften av forumet förtjänade inte en vinst idag.

De bara väntade på att få skriva….

” Sjunde avgörande hemma , vi torskar, jag sa ju att Mora var bättre.”

Morarövare säger jag.

Men nu ska de ju gotta sig åt finalen…..skriva hur bra Brynäs är.

Hockeymorgon på Aftonbladet är Knekt ikväll. Den pitepalten surrade om hur Mora skulle ta detta.
Lär ju kappvända nästa hockeymorgon…eller mest troligt tokhylla Brunsås.
Så jävla trött program, usch….och Abris på det.

Säger som pitepalten Knekta….cccp klass på Mora. :D
Harvslutat lyssna på såväl Hockeymorgon som Rinkside. Har slutat lyssna på DIF=podden också. Alldeles för mycket späkande av självgoda tyckare som mest vill höras. Ganska ointressant!
Ja, testa två senaste programmen. Tokhyll av Mora, diss av DIF.
Alla lät som Wennerholm, stirra sig blind på snygga moves och meningslös statistik.
Åsikter efter corsi, eller något.
MEN VI ÄR I FINAL:lol:

Pitepalten grina över Luläää och höll stenhårt på Mora. CCCP klass på Mora. Nu hoppas han på Brunsås.
Som sagt, inget för mig, blir att testa Sanny och Svensson framöver.
Blev du nöjd med Sanny och Svensson?

Ungefär samma snack som alla andra. Brynäs storfavorit, något är fel med Krüger som inte går att känna igen, Mora hade tagit en match 7 mot DIF…
Förstår inte hur man INTE kan se det?
Det är ju verkligen inte efter endast corsi och individuell skicklighet.
Man överdriver ju inte ifall man säger 75/25 eller 70/30 i favoritskap Brynäs. De är bättre på allt.

Det är bara lyssna på senaste avsnittet när man ska försöka hitta "match i matchen".
Pinsam nivå. De försöker verkligen hitta motsvarigheter i Djurgården, till deras stjärnor. Men egentligen vill de bara bryta ut i skratt tror jag.

Ni som tänker annorlunda. Nämn en sak ni tycker vi har till våran klara fördel?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev: 2024-04-15 06:46:09
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-12 22:58:45
Wishes skrev: 2024-04-12 22:50:53
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-12 22:38:58
-daniel- skrev: 2024-04-12 22:27:40 Så jävla enkelt. Stabilt, vi spelar en perfekt bortamatch i ett extremt pressat läge skulle jag vilja påstå. Mothugg?
Hälften av forumet förtjänade inte en vinst idag.

De bara väntade på att få skriva….

” Sjunde avgörande hemma , vi torskar, jag sa ju att Mora var bättre.”

Morarövare säger jag.

Men nu ska de ju gotta sig åt finalen…..skriva hur bra Brynäs är.

Hockeymorgon på Aftonbladet är Knekt ikväll. Den pitepalten surrade om hur Mora skulle ta detta.
Lär ju kappvända nästa hockeymorgon…eller mest troligt tokhylla Brunsås.
Så jävla trött program, usch….och Abris på det.

Säger som pitepalten Knekta….cccp klass på Mora. :D
Harvslutat lyssna på såväl Hockeymorgon som Rinkside. Har slutat lyssna på DIF=podden också. Alldeles för mycket späkande av självgoda tyckare som mest vill höras. Ganska ointressant!
Ja, testa två senaste programmen. Tokhyll av Mora, diss av DIF.
Alla lät som Wennerholm, stirra sig blind på snygga moves och meningslös statistik.
Åsikter efter corsi, eller något.
MEN VI ÄR I FINAL:lol:

Pitepalten grina över Luläää och höll stenhårt på Mora. CCCP klass på Mora. Nu hoppas han på Brunsås.
Som sagt, inget för mig, blir att testa Sanny och Svensson framöver.
Blev du nöjd med Sanny och Svensson?

Ungefär samma snack som alla andra. Brynäs storfavorit, något är fel med Krüger som inte går att känna igen, Mora hade tagit en match 7 mot DIF…
Utgick främst från Moramatchen. Så många som skrev och sa att Mora skulle ta det.
Nu vann vi, gick vidare, då måste man direkt hoppa på att Brynäs är för bra.

Kanske får man rätt nu, kanske inte.

Svar på din fråga, jag har dragit ned på lyssnandet av Sanny och Svensson. Tycker de blivit rätt mycket kappvändare. Har tidigare gillat båda två skarpt, framförallt Svensson. Han är grym inom silly-season.
Men Sanny har jag börjat tröttna på, riktigt löjligt att påstå att Mora skulle tagit match 7.
Luktar dålig förlorare lång väg. Han hade fel om DIF, de gick till final, stå för det.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Semifinal 6 23/24 Mora - Djurgårdens IF 12/4

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev: 2024-04-12 23:35:41
DIF_Soldier skrev: 2024-04-12 23:20:08
Wishes skrev: 2024-04-12 23:02:48
SirDIFalot skrev: 2024-04-12 22:48:40
Wishes skrev: 2024-04-12 22:45:43

Sjukt trött kommentar!
Hörru Wishes, vad är det jag sagt som upprört dig att komma med så många dryga och elaka kommenterar mot mig senaste månaderna?

Jag tyckte att det var lite dumt av DIF_Soldier att kalla våra hårt ideelt jobbande JK-människor för muppar för att dom inte tog med just hans favoritspelare som potentiellt årest järnkamin. Är det konstigt?
Drygt kanske, det kan jag villigt medge. Men inget elakt. Tycker ofta att du själv kommer med lite ”von oben”-och dryga kommentarer till andra, som om du vet lite bättre. Du skrev inte din egentliga mening, som du beskrev här, enbart en dryg kommentar huruvida DIF_Soldier var på matchen eller inte. Spelar väl ingen som helst roll huruvida JK gör ett fantastiskt jobb (vilket jag håller med om). Här handlade det ju om valet till årets järnkamin. Det måste man ju ändå få ha åsikter om utan att bli frågasatt på ett drygt och trött sätt.
Exakt så. Att "vara på plats" har ju ingenting med att kunna Hockey att göra, så hela argumentet är ju snedvridet. Det är skolbarn som gapar "Ahhmen DURÅ!"-nivå. Bemöt argumentet i fråga eller håll käften; jag vidhåller att JK OMÖJLIGT kan ha sett tillräckligt många matcher och det är inte bra att ignorera egna produkter på det sättet de gjort. Blomgren har varit konsekvent bidragande hela säsongen och sånt ser man bara om man faktiskt ser matcherna. Men Adolfsson verkar mest ha kollat poängligan på Eliteprospects.com
Dom är på absolut varenda hemmamatch och en stor del av bortamatcherna. För protokollet skull så sa jag till Viktor att Blomgren borde varit med så fort han släppte nominerade. Men jag går väl inte runt och kallar han för mupp såhär två månader senare för den sakens skull.
*Honom.

Och nej, jag kallar inte HONOM för mupp. De är väl fler som bestämmer? Därav plural i mitt inlägg. Hur är det fatt med svenskan?
Säg den glädje som varar
Skriv svar