Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Buford »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-04 20:52:25
Exile skrev: 2024-04-04 20:40:21
#10 skrev: 2024-04-04 20:38:15
Exile skrev: 2024-04-04 20:36:34
Tellqvist32 skrev: 2024-04-04 20:34:45 Vi är plågsamt usla.

Tror inte det spelar så stor roll hur vi formerar kedjorna, det är undermåligt från 2/3 av forwards oavsett i princip.

Alla dessa pengar och så många mediokra spelare...
Kanske, kanske inte...ledarstaben har ju bestämt sig för att inte ens prova på någon slags förändring, varken i kedjorna eller i PP. Det ser ut som det har gjort under en väldigt lång tid.
Tror fan dom lever i nån förnekelse, det löser sig
Min teori är helt enkelt att tränarna är för bra kompisar med ledande spelare. Vi har alla varit med om chefer som inte vågar göra någon förändring för att man inte vill trampa någon på tårna.
Min teori är att truppen består av blaskig långfil, blandat med några gamla sjukt trötta legender, 2-3 pigga juniorer och en Tränare som var schyst och ställde upp ...i ett knivigt läge.

Mitt DIF dog under pandemin.
Inte ens en handfull av spelarna i dagens trupp kommer någonsin spela SHL hockey.

Mora är så sjukt ineffektiva, men Diffen ser till att dom vinner iaf.
Som någon sa, oavsett vem som stapplar sig till Kval-final av dessa två lag så kommer BIF svepa i 4 raka.

Har aldrig tidigare bevittnat en så tråkigt och ojämnt kvalspel
Amen Harvey... Nu känner jag bara likgiltighet! Mitt DIF jag växte upp med finns inte...
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Manijock »

captcash skrev: 2024-04-04 21:18:55 Såg Tellan på tuben hem, tänkte fråga om han ville ta över 1:a spaden men så insåg jag att är fan bara typ Andrén som får godkänt idag.. vilken jävla skitmatch vi gör och nu när man kom hem o kunde se Ragges mål i repris, w..t..f.. hur orimligt är det inte att flippa upp pucken till sig själv, dra den på volley o lobba sin egen målis? Seklets snyggaste självmål??

Hur som, Mora var bättre än oss på allt i hela matchen utom typ 5-6 första minuterna i tredje... blir rejäl uppförsbacke nu men ärligt talat är det skitsamma för Brynäs kommer köra 4-0 på whatever-skitlag som de möter i finalen ändå.
Själv krockade man nästan med Haris och hans barn utanför arenan.... Livrädd att hockeyns brist på energi ska smitta av sig på gubben och hans gräskrigare inför Häcken på måndag! Ge mig fotbollen där man inte blir ständigt ifrånkörda och förnedrade av småklubbar. Där ledarna och spelarna är ledande i landet.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Osten östlund »

Mattias_87 skrev: 2024-04-04 20:57:05 Som förväntat inför denna serie passar Mora oss jäkligt dåligt. Skulle vi på något sätt hå vidare till final tror jag Brynäs passar oss bättre.
Har med haft den tanken. Verkar ju bl a som att det är många "syltryggar " i denna trupp.

Skulle vi möta Brynäs, samt borta. Tror jag dom skulle "spela mer avslappnat ".

Är väll därför vi torskat mot bottenlag, när man inte kan hantera favoritskapet och pressen att vinna.

Jag har respekt för Klasen och dom andra etablerade spelarnas karriärer. Men jag accepterar inte att Klasen inte har motivationen för att spela mot skitlagen!

Han vet vad som gäller, spara pengar för DIF samt släpp fram fram hungrig junis isåfall!!!

Kolla Kopacka, hungrig . 40K i månaden, samma som Kurt gav till A Falk!!
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av sirwilliam »

captcash skrev: 2024-04-04 21:18:55 Såg Tellan på tuben hem, tänkte fråga om han ville ta över 1:a spaden men så insåg jag att är fan bara typ Andrén som får godkänt idag.. vilken jävla skitmatch vi gör och nu när man kom hem o kunde se Ragges mål i repris, w..t..f.. hur orimligt är det inte att flippa upp pucken till sig själv, dra den på volley o lobba sin egen målis? Seklets snyggaste självmål??

Hur som, Mora var bättre än oss på allt i hela matchen utom typ 5-6 första minuterna i tredje... blir rejäl uppförsbacke nu men ärligt talat är det skitsamma för Brynäs kommer köra 4-0 på whatever-skitlag som de möter i finalen ändå.
Spelat för lång tid i röda färger, och fick hjärnsläpp?
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 662
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Rudi »

I relation till förra året känns det här slutspelet så jävla blaskigt och poänglöst eftersom man vet på förhand att övriga lag inte har något att sätta emot Gävle kommun i finalen. Vi hade våran chans förra året men förvaltade tyvärr inte den. Man skulle kunna bespara spelarna de här matcherna och bara flytta upp Brynäs. Det är kanske bra ekonomiskt sett med några extra hemmamatcher, men det vi krigar om är att vara Brynäs slagpåse i finalen. Friskt system.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av tomten »

Dags att göra någon förändring av PP, Klasen skapar nästan fler lägen för Mora än för oss. Tappar han pucken varannan minut han lirar?
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av BigJ »

Och så satt alla här och hejade på Mora i kvarten...

Nä men konstigt att de lyckas ta bort allt vårt spel och att varken våra rutinerade spelare eller tränare kan hitta ngt motmede,l för så här dåliga borde vi inte se ut.
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Manijock »

tomten skrev: 2024-04-04 21:31:47 Dags att göra någon förändring av PP, Klasen skapar nästan fler lägen för Mora än för oss. Tappar han pucken varannan minut han lirar?
Låt juniorerna få fri hopp och lek. Liss och Andersson bakom. Kommer garanterat bli bättre på alla fronter.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Janzoo »

BigJ skrev: 2024-04-04 21:32:35 Och så satt alla här och hejade på Mora i kvarten...
Ändå ganska rätt eftersom de är ineffektiva och ganska kassa. Hade våra spelare legat på 75% av vad de faktiskt kan prestera så skulle vi ha kört över Mora idag. Spelar ju inte någon roll vilket motståndet är när man själv presterar på korpennivå.
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Manijock »

I övrigt hoppas jag att till och med Honken förstår att enda vägen framåt nu är att riva upp övriga kedjor med rötterna. Juniorerna kvar men sen splitta på Klasen - Krüger, splitta på Rensfeldt - Brodin. Kasta omkring full fruktsallad och bänka Hammarlund helt och hållet. In med Odelius istället!
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2024-04-04 21:25:58
captcash skrev: 2024-04-04 21:18:55 Såg Tellan på tuben hem, tänkte fråga om han ville ta över 1:a spaden men så insåg jag att är fan bara typ Andrén som får godkänt idag.. vilken jävla skitmatch vi gör och nu när man kom hem o kunde se Ragges mål i repris, w..t..f.. hur orimligt är det inte att flippa upp pucken till sig själv, dra den på volley o lobba sin egen målis? Seklets snyggaste självmål??

Hur som, Mora var bättre än oss på allt i hela matchen utom typ 5-6 första minuterna i tredje... blir rejäl uppförsbacke nu men ärligt talat är det skitsamma för Brynäs kommer köra 4-0 på whatever-skitlag som de möter i finalen ändå.
Själv krockade man nästan med Haris och hans barn utanför arenan.... Livrädd att hockeyns brist på energi ska smitta av sig på gubben och hans gräskrigare inför Häcken på måndag! Ge mig fotbollen där man inte blir ständigt ifrånkörda och förnedrade av småklubbar. Där ledarna och spelarna är ledande i landet.
Fotbollen har du ju nu
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Manijock »

Janzoo skrev: 2024-04-04 21:35:58
BigJ skrev: 2024-04-04 21:32:35 Och så satt alla här och hejade på Mora i kvarten...
Ändå ganska rätt eftersom de är ineffektiva och ganska kassa. Hade våra spelare legat på 75% av vad de faktiskt kan prestera så skulle vi ha kört över Mora idag. Spelar ju inte någon roll vilket motståndet är när man själv presterar på korpennivå.
Mora är verkligen på riktigt. Bättre än sina motståndare i alla 9 matcher de lirat detta slutspel. Det facit har bara Brynäs annars. Rättvisa finalmotståndare.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av BigJ »

Janzoo skrev: 2024-04-04 21:35:58
BigJ skrev: 2024-04-04 21:32:35 Och så satt alla här och hejade på Mora i kvarten...
Ändå ganska rätt eftersom de är ineffektiva och ganska kassa. Hade våra spelare legat på 75% av vad de faktiskt kan prestera så skulle vi ha kört över Mora idag. Spelar ju inte någon roll vilket motståndet är när man själv presterar på korpennivå.
Förvisso men att vi torskade alla 4 mot Mora visar ju på att vi har väldigt svårt mot sättet de spelar.

Sedan kanske inte aik hade varit så mycket bättre, då hade Krüger redan varit borta...
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av tomten »

Manijock skrev: 2024-04-04 21:33:37
tomten skrev: 2024-04-04 21:31:47 Dags att göra någon förändring av PP, Klasen skapar nästan fler lägen för Mora än för oss. Tappar han pucken varannan minut han lirar?
Låt juniorerna få fri hopp och lek. Liss och Andersson bakom. Kommer garanterat bli bättre på alla fronter.
Tänker lika, skrev det för några sidor sedan. Låt juniorerna lira. Förstår inte hur Honken inte kan se att PP:et inte fungerar. Går han och hoppas på att det plötsligt ska fungera? Det har sett skit ut länge nu.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av #10 »

Manijock skrev: 2024-04-04 21:37:56
Janzoo skrev: 2024-04-04 21:35:58
BigJ skrev: 2024-04-04 21:32:35 Och så satt alla här och hejade på Mora i kvarten...
Ändå ganska rätt eftersom de är ineffektiva och ganska kassa. Hade våra spelare legat på 75% av vad de faktiskt kan prestera så skulle vi ha kört över Mora idag. Spelar ju inte någon roll vilket motståndet är när man själv presterar på korpennivå.
Mora är verkligen på riktigt. Bättre än sina motståndare i alla 9 matcher de lirat detta slutspel. Det facit har bara Brynäs annars. Rättvisa finalmotståndare.
jo men dom kör ju inte korpen-uttagning och svågerpolitik
Skriv svar