Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Osten östlund »

henka83 skrev: 2024-04-04 20:34:15 Jag ska ärligt erkänna att jag byter gärna trupp med Mora rakt av. Ser inte hur vi ska vinna mot dom. Skulle vi göra det av någon mirakulös anledning så kommer det bli överkörning i finalen mot Brynäs. Vi kommer inte ha en chans med det spelet vi presterar denna säsong och definitivt inte i 7 matcher mot samma lag.

Wikegård får ett helvete att byta ut denna trupp, för jag vill inte se dessa mediokra hockeyspelare i våran tröja mer. Kruger räcker inte till, ser man inte det är man ute på väldigt tunn is. Ta hem Hank hans ledaregenskaper och spel ger mer energi än krugers.
Med tanke på att Person/Ljungren är bäst betalda spelare på ca 60K i månaden. Så hade du säkert sparat in ca 15 miljoner.

Vi hade tur att vi vann match 1. Att det såg ut precis likadant i match 2.

Är riktigt skrämmande!
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av #10 »

Hela jävla klubben borde rannsakat sig själv när man inte kom överens med Robban om förnyat kontrakt, sen dess har det varit rutschkana.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

I grund och botten tycker jag att vi gör en bättre match idag än i tisdags.

Mycket bättre spel ur egen zon första perioden där vi har övertag. Olyckligtvis kan Mora justera spelet under match, en förmåga vi totalt saknar, så när de skruvat om spelet har vi inget motdrag. Känslan är att vi är bra i tredje perioden, ungefär fram tills vi får PP:t - sedan tappar vi allt.

Mora har enkla utgångar i egen (bortre) rundel med en första spelare som möter i defensiv tekningszon och nästa spelare utanför blå. Vi tjongar och hoppas.

Andrén är bra idag igen. Så även juniorerna, egentligen de enda som kan skapa momentum/längre byten i 5v5.

Sämst av alla är klacken. Helvete vad mycket fågelholkar, pissungar och telefonfipplande pensionärer.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Osten östlund »

Exile skrev: 2024-04-04 20:40:21
#10 skrev: 2024-04-04 20:38:15
Exile skrev: 2024-04-04 20:36:34
Tellqvist32 skrev: 2024-04-04 20:34:45 Vi är plågsamt usla.

Tror inte det spelar så stor roll hur vi formerar kedjorna, det är undermåligt från 2/3 av forwards oavsett i princip.

Alla dessa pengar och så många mediokra spelare...
Kanske, kanske inte...ledarstaben har ju bestämt sig för att inte ens prova på någon slags förändring, varken i kedjorna eller i PP. Det ser ut som det har gjort under en väldigt lång tid.
Tror fan dom lever i nån förnekelse, det löser sig
Min teori är helt enkelt att tränarna är för bra kompisar med ledande spelare. Vi har alla varit med om chefer som inte vågar göra någon förändring för att man inte vill trampa någon på tårna.
Där tror jag som dig.... sen om det är kompisar eller respekten för "stora namn". Men så är det absolut..

Hur många frilägen har vi haft emot oss dom 6 senaste perioderna i PP, exempelvis. Ändån ska samma gubbar köra så länge dom orkar!
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-04-04 20:52:58, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1388
Blev medlem: 2021-01-22

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Exile »

förevigtdjurgården skrev: 2024-04-04 20:46:46 I grund och botten tycker jag att vi gör en bättre match idag än i tisdags.

Mycket bättre spel ur egen zon första perioden där vi har övertag. Olyckligtvis kan Mora justera spelet under match, en förmåga vi totalt saknar, så när de skruvat om spelet har vi inget motdrag. Känslan är att vi är bra i tredje perioden, ungefär fram tills vi får PP:t - sedan tappar vi allt.

Mora har enkla utgångar i egen (bortre) rundel med en första spelare som möter i defensiv tekningszon och nästa spelare utanför blå. Vi tjongar och hoppas.

Nej, sämst av alla är ledarstaben. Djurgårdens klack är något extra, men till och med folket i klacken har sina gränser.

Andrén är bra idag igen. Så även juniorerna, egentligen de enda som kan skapa momentum/längre byten i 5v5.

Sämst av alla är klacken. Helvete vad mycket fågelholkar, pissungar och telefonfipplande pensionärer.
Till och med eldsjälarna i klacken tröttnar väl förr eller senare? Sämst av alla i arenan är ledarstaben.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Exile skrev: 2024-04-04 20:40:21
#10 skrev: 2024-04-04 20:38:15
Exile skrev: 2024-04-04 20:36:34
Tellqvist32 skrev: 2024-04-04 20:34:45 Vi är plågsamt usla.

Tror inte det spelar så stor roll hur vi formerar kedjorna, det är undermåligt från 2/3 av forwards oavsett i princip.

Alla dessa pengar och så många mediokra spelare...
Kanske, kanske inte...ledarstaben har ju bestämt sig för att inte ens prova på någon slags förändring, varken i kedjorna eller i PP. Det ser ut som det har gjort under en väldigt lång tid.
Tror fan dom lever i nån förnekelse, det löser sig
Min teori är helt enkelt att tränarna är för bra kompisar med ledande spelare. Vi har alla varit med om chefer som inte vågar göra någon förändring för att man inte vill trampa någon på tårna.
Min teori är att truppen består av blaskig långfil, blandat med några gamla sjukt trötta legender, 2-3 pigga juniorer och en Tränare som var schyst och ställde upp ...i ett knivigt läge.

Mitt DIF dog under pandemin.
Inte ens en handfull av spelarna i dagens trupp kommer någonsin spela SHL hockey.

Mora är så sjukt ineffektiva, men Diffen ser till att dom vinner iaf.
Som någon sa, oavsett vem som stapplar sig till Kval-final av dessa två lag så kommer BIF svepa i 4 raka.

Har aldrig tidigare bevittnat en så tråkigt och ojämnt kvalspel
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1388
Blev medlem: 2021-01-22

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Exile »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-04 20:52:25
Exile skrev: 2024-04-04 20:40:21
#10 skrev: 2024-04-04 20:38:15
Exile skrev: 2024-04-04 20:36:34
Tellqvist32 skrev: 2024-04-04 20:34:45 Vi är plågsamt usla.

Tror inte det spelar så stor roll hur vi formerar kedjorna, det är undermåligt från 2/3 av forwards oavsett i princip.

Alla dessa pengar och så många mediokra spelare...
Kanske, kanske inte...ledarstaben har ju bestämt sig för att inte ens prova på någon slags förändring, varken i kedjorna eller i PP. Det ser ut som det har gjort under en väldigt lång tid.
Tror fan dom lever i nån förnekelse, det löser sig
Min teori är helt enkelt att tränarna är för bra kompisar med ledande spelare. Vi har alla varit med om chefer som inte vågar göra någon förändring för att man inte vill trampa någon på tårna.
Min teori är att truppen består av blaskig långfil, blandat med några gamla sjukt trötta legender, 2-3 pigga juniorer och en Tränare som var schyst och ställde upp ...i ett knivigt läge.

Mitt DIF dog under pandemin.
Inte ens en handfull av spelarna i dagens trupp kommer någonsin spela SHL hockey.

Mora är så sjukt ineffektiva, men vi Diffen ser till att dom vinner iaf.
Som någon sa, oavsett vem som stapplar sig till Kval-final av dessa två lag så kommer BIF svepa i 4 raka.

Har aldrig tidigare bevittnat en så tråkigt och ojämnt kvalspel
Givetvis är truppen det största problemet... Men när tränarna inte ens försöker så vad är då poängen? Som ledare så borde väl målet vara att få ut så mycket av möjligt av materialet man har att jobba med?
Senast redigerad av Exile den 2024-04-04 20:56:49, redigerad totalt 1 gånger.
Morwiin
Inlägg: 693
Blev medlem: 2018-09-21

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Morwiin »

Synd att Ragge inte ens i närheten av sin far 😓 bra sätt att förlora på att göra självmål... Ja tack o hej där var den serien slut.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Mattias_87 »

Som förväntat inför denna serie passar Mora oss jäkligt dåligt. Skulle vi på något sätt hå vidare till final tror jag Brynäs passar oss bättre.
Avskaffa tre mot tre.
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Tellqvist32 »

Osten östlund skrev: 2024-04-04 20:45:18
henka83 skrev: 2024-04-04 20:34:15 Jag ska ärligt erkänna att jag byter gärna trupp med Mora rakt av. Ser inte hur vi ska vinna mot dom. Skulle vi göra det av någon mirakulös anledning så kommer det bli överkörning i finalen mot Brynäs. Vi kommer inte ha en chans med det spelet vi presterar denna säsong och definitivt inte i 7 matcher mot samma lag.

Wikegård får ett helvete att byta ut denna trupp, för jag vill inte se dessa mediokra hockeyspelare i våran tröja mer. Kruger räcker inte till, ser man inte det är man ute på väldigt tunn is. Ta hem Hank hans ledaregenskaper och spel ger mer energi än krugers.
Med tanke på att Person/Ljungren är bäst betalda spelare på ca 60K i månaden. Så hade du säkert sparat in ca 15 miljoner.

Vi hade tur att vi vann match 1. Att det såg ut precis likadant i match 2.

Är riktigt skrämmande!
Samtidigt som vi öser pengar på Liss, Brodin, Rensfeldt, Norman, Dahlström, Gradin m.fl som inte är bättre än random hockeyallsvensk spelare.
B.I.B.A
Inlägg: 2834
Blev medlem: 2009-08-06

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av B.I.B.A »

#10 skrev: 2024-04-04 20:46:01 Hela jävla klubben borde rannsakat sig själv när man inte kom överens med Robban om förnyat kontrakt, sen dess har det varit rutschkana.
Ledningen var all-in på Jocke vid den tiden. Mycket snack och lite verkstad.
Avgå Jocke.
Torpeden
Inlägg: 34
Blev medlem: 2024-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Torpeden »

Manijock skrev: 2024-04-04 20:39:58
EspenK skrev: 2024-04-04 20:30:54
Exile skrev: 2024-04-04 20:28:39 Man saknar Robban...
Man saknar framförallt Nyman. Det har jag gjort sen han slutade.
Bästa backtränaren vi haft.

Jaa vad säger man.... Grattis Mora och lycka till mot Brynäs. Det är ett fantastiskt välcoachat och starkt lag. Bättre på alla positioner. De förstår vad hockey går ut på och har inte fastnat i det taktiska dravlet. De kör! Snabbt ur egen zon, vinna närkamper och ta pucken mot mål. Easy peasy!

Jo just det en sak till. Med facit i hand! Förlängningen av Honken va ett misstag. KGs sista!
Nja, två nya år på Hammarlund kommer nog inte bli så lyckat heller….
Donkels-3.0
Inlägg: 1152
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av Donkels-3.0 »

Prio 1 lyft bort WN från första kedjan karln spelar ju helt utan hockeysense
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av kaminor »

Mora vinner rättvist även om det är helt osannolikt turligt på slutet. Det går inte att förstå att vi ser så mycket långsammare och svagare ut. Vi vinner inga kamper, och pucken studsar galet tio gånger oftare än för mora. Fascinerande att de orkar köra. Om vi bara hade lyckats spela förbi pressen ett par gånger så hade lägen verkligen inte saknats. Det lyckades typ inte en enda gång idag. Dessutom fortsatta bjudningar och klasskillnad i PP. Bara att hoppas mora tröttnar och nån norrman bryter benet. Annars blir det svårt. 17-5 i tek till Kruger. Hur kan det inte leda till större spelövertag eller fler chanser!
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Semifinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Mora 4/4

Inlägg av captcash »

Såg Tellan på tuben hem, tänkte fråga om han ville ta över 1:a spaden men så insåg jag att är fan bara typ Andrén som får godkänt idag.. vilken jävla skitmatch vi gör och nu när man kom hem o kunde se Ragges mål i repris, w..t..f.. hur orimligt är det inte att flippa upp pucken till sig själv, dra den på volley o lobba sin egen målis? Seklets snyggaste självmål??

Hur som, Mora var bättre än oss på allt i hela matchen utom typ 5-6 första minuterna i tredje... blir rejäl uppförsbacke nu men ärligt talat är det skitsamma för Brynäs kommer köra 4-0 på whatever-skitlag som de möter i finalen ändå.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skriv svar