Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av daaviid »

Buford skrev: 2024-04-02 21:53:42 Va fan... Missade hela sista perioden då jag knalla till tåget och mötte upp mitt nya ragg! Kommer hem och vi vinner... Men vi måste verkligen steppa upp! Hyll idag trots allt ont ord.
Du måste skaffa nya ragg varje match och jag måste skotta snö. 8)
Undra vem som uppskattar sitt öde mest?
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av crike »

Henkos skrev: 2024-04-02 22:08:11 Känns som match fyra mot Löven inställningsmässigt. Vi är inte riktigt påkopplade. Mora mer uddlösa än löven dock och trots att vi ger bort tre frilägen så har vi bara ett mål upp inför tredje. Mora verkar nöjda med period 2 men inte har de mycket till spel eller är jag enögd?

I tredje tycker jag direkt från start att DIF ser mkt mer fokuserade ut och målet förstärker detta. Hoppas vi kan ta med oss detta till på torsdag och upp med det fysiska spelet direkt, kom igång för sent idag. Väldigt bra att ta udden av Moras flyt och framgångståg direkt, såg lite smått knäckta ut efteråt faktiskt.
Jag tycker du har helt rätt.

Lyssnade på Hockeypuls på väg till jobbet idag och jag är helt förbluffad över att man säger "Mora gör en perfekt bortamatch". Hade det varit omvänt och vi spelat som Mora så hade jag sagt att vi kunde ha snott åt oss gårdagen men att jag varit väldigt orolig för fortsättningen om vi inte spelar bättre.

Jag har tyckt sedan innan, och fortsatt tycker, är att vi har mer kapacitet i oss än vad Mora har. Våra 95-100% är bättre än deras motsvarande men vi ser i period 1 och 2 att våra 70% inte är bättre än deras 80%.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Buford »

daaviid skrev: 2024-04-03 07:30:55
Buford skrev: 2024-04-02 21:53:42 Va fan... Missade hela sista perioden då jag knalla till tåget och mötte upp mitt nya ragg! Kommer hem och vi vinner... Men vi måste verkligen steppa upp! Hyll idag trots allt ont ord.
Du måste skaffa nya ragg varje match och jag måste skotta snö. 8)
Undra vem som uppskattar sitt öde mest?
Hahahaaa... Grabben, jag är 54 bast snart och dom står ju inte på kö längre, dessutom bor jag i norra delen av landet och utbudet är minst sagt mediokert. Men hon jag träffat är från mina hemtrakter i Tumba. Men jag får skicka hem henne idag och be hon komma nästa match då :lol:
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Henkos »

crike skrev: 2024-04-03 07:42:12

Jag tycker du har helt rätt.

Lyssnade på Hockeypuls på väg till jobbet idag och jag är helt förbluffad över att man säger "Mora gör en perfekt bortamatch". Hade det varit omvänt och vi spelat som Mora så hade jag sagt att vi kunde ha snott åt oss gårdagen men att jag varit väldigt orolig för fortsättningen om vi inte spelar bättre.

Jag har tyckt sedan innan, och fortsatt tycker, är att vi har mer kapacitet i oss än vad Mora har. Våra 95-100% är bättre än deras motsvarande men vi ser i period 1 och 2 att våra 70% inte är bättre än deras 80%.
Verkligen. Vi spelar verkligen inte bra och som du säger tror jag vår högstanivå är så mycket högre än Moras. Frågan är hur bra Mora är - nu såg jag inte alla matcherna mot aik men var det där någon styrkemätare verkligen? Bra att vända 0-2 i matcher såklart dock.
Hoppas det var mest nervositet igår som det hintas om i intervjun med Liss på hockeynews. Nu är ringrosten borta och lite press av från axlarna. Samt att vi har spöat Mora för första gången denna säsongen. Deras finska (Söderström haha) målis var inte på något sätt omänsklig heller.

Plus igår:

Andrén - 1:a målet kan man diskutera men sen höjer han sig rejält och gör flera riktigt bra räddningar.
Rensfeldt/Ragge - Kungar defensivt.
Blomgren - Sliter över hela banan och startar bl.a vändningen som gör att vi till slut får med oss en straff. Får med sig någon utvisning.
Junisarna - Flera långa byten och svåra att få tag i för Mora.

Liten parantes. Är det bara jag som stör mig på det eviga haussandet av norrbaggarna? Javisst de måste ha nåt att snacka om i tv och i poddar och det finns väl inte så mycket till profiler i Mora men ändå. Våra junnar är yngre och minst lika bra men snackas mest om dessa baggar.
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av DIFLuWi »

daaviid skrev: 2024-04-03 07:30:55
Buford skrev: 2024-04-02 21:53:42 Va fan... Missade hela sista perioden då jag knalla till tåget och mötte upp mitt nya ragg! Kommer hem och vi vinner... Men vi måste verkligen steppa upp! Hyll idag trots allt ont ord.
Du måste skaffa nya ragg varje match och jag måste skotta snö. 8)
Undra vem som uppskattar sitt öde mest?
Jag hade precis avslutat en 4-dagars vandring till Macchu Picchu… Kollade liverapporteringen i tredje på en turistrestaurang i Aguas Calientes.

Tror jag kommer få en tuff avslutning på säsongen…
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Buford »

DIFLuWi skrev: 2024-04-03 14:26:37
daaviid skrev: 2024-04-03 07:30:55
Buford skrev: 2024-04-02 21:53:42 Va fan... Missade hela sista perioden då jag knalla till tåget och mötte upp mitt nya ragg! Kommer hem och vi vinner... Men vi måste verkligen steppa upp! Hyll idag trots allt ont ord.
Du måste skaffa nya ragg varje match och jag måste skotta snö. 8)
Undra vem som uppskattar sitt öde mest?
Jag hade precis avslutat en 4-dagars vandring till Macchu Picchu… Kollade liverapporteringen i tredje på en turistrestaurang i Aguas Calientes.

Tror jag kommer få en tuff avslutning på säsongen…
Bräcker dig... När DIF tog SM-guld 1991 var jag på vandring (eller marsch) i Pyrenees, det tog mig fem år att komma hem men jag fick uppleva gulden på plats i Globen och nere i Karlstad... Innan dess alla Guld från 1989 😊
Skriv svar