Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Döden »

Håller med föregående talare… vm guld i felpass, felbeslut och bortslängda puckar. Vi kommer inte gå vidare om vi spelar så här. Såg otroligt små och oroliga ut större delen av p 1 o 2. Dock tror jag Moraspöket dog nu. Och återigen… WN ska inte vara i första femman.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Buford »

Va fan... Missade hela sista perioden då jag knalla till tåget och mötte upp mitt nya ragg! Kommer hem och vi vinner... Men vi måste verkligen steppa upp! Hyll idag trots allt ont ord.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av MarcusDaze »

daaviid skrev: 2024-04-02 20:56:13 Oj helvete! Jag missade hela tredje perioden. Var tvungen att gå ut och skotta snö!! Fy fan. Allt för att frugan ska kunna komma ut med bilen från garaget. Kom ett sjuhelvetes snöfall här idag.

Vad sjutton hände i sista? Vinst ser jag. Blev spelet något bättre eller var det slumpmål?
Tur att det ska snöa igen på torsdag då :lol:
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Buford »

sirwilliam skrev: 2024-04-02 21:20:19 Klart den är felbedömd. Hans klubba går av på Moras klubba. Alltså klubba mot klubba, och klasens klubba med handske åker in i stens ansikte.. som också förstärker och håller sedan en servett framför som att man ska tro att det är blodvite.. jag tycker inte det ska vara nåt. Sten ska mosas nästa match. Vilken liten filmare.

Edit: är dock inte helt säker på vad jag skriver, då jag sitter på ett tåg i snökaos med knackigt wifi och precis sett på matchen..
Dessutom har vi fyllot Elo som sitter där med sin slatt på ett hak och vill allt ont...
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Henkos »

Känns som match fyra mot Löven inställningsmässigt. Vi är inte riktigt påkopplade. Mora mer uddlösa än löven dock och trots att vi ger bort tre frilägen så har vi bara ett mål upp inför tredje. Mora verkar nöjda med period 2 men inte har de mycket till spel eller är jag enögd?

I tredje tycker jag direkt från start att DIF ser mkt mer fokuserade ut och målet förstärker detta. Hoppas vi kan ta med oss detta till på torsdag och upp med det fysiska spelet direkt, kom igång för sent idag. Väldigt bra att ta udden av Moras flyt och framgångståg direkt, såg lite smått knäckta ut efteråt faktiskt.
Daven
Inlägg: 296
Blev medlem: 2015-03-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Daven »

Gradin måste få chansen att starta nu. Händer saker direkt han kommer in på plan. Tycker vi ska vaska lite i kedjorna.

Grewe - Krüger - Gradin
Wersäll - Eriksson - Eklund
Klasen - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin

Förstakedjan måste splittras. Klasen hade fin kemi med Challe JR förra slutspelet.
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Osten östlund »

Daven skrev: 2024-04-02 22:08:29 Gradin måste få chansen att starta nu. Händer saker direkt han kommer in på plan. Tycker vi ska vaska lite i kedjorna.

Grewe - Krüger - Gradin
Wersell- Eriksson - Eklund
Klasen - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin

Förstakedjan måste splittras. Klasen hade fin kemi med Challe JR förra slutspelet.
Klasen är nog borta ngr matcher:

Kanske?

Grewe - Krüger - Gradin
Dahlström - Eriksson - Eklund
Schlyter - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin

Sedan in med Myran som 2:a slips!
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5726
Blev medlem: 2012-09-14

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Vikas »

Om Lotterinämnden tar tillfället i akt och stänger av Klasen så ska vi absolut överklaga och bara peka på Brynäs-matchen igår.

För de kan inte ens låtsas vara konsekventa i sin bedömning då.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av mårten »

Har säkert kollat Klasens straff 10 ggr , hockeygodis som till och med frugan uppskattade. Matchen i övrigt tycker vi nog alla likadant men tar denna vinst alla dar i veckan utan att gnälla i efterhand.
Ingen avstängning på Klasen tack 🙏
Osten östlund
Inlägg: 1694
Blev medlem: 2022-08-10

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Osten östlund »

Vikas skrev: 2024-04-02 22:22:41 Om Lotterinämnden tar tillfället i akt och stänger av Klasen så ska vi absolut överklaga och bara peka på Brynäs-matchen igår.

För de kan inte ens låtsas vara konsekventa i sin bedömning då.
Det som är det sjuka är att ingen vet? Huvud tackling på Kruger inte ett skit.

När Liss kramades efter slutsignalen, fick väll 2 matcher!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Praetori »

Mora har 2 enkla prylar i defensiv och offensiv zon som vi absolut inte grejade.
Offensivt har de 1 gubbe djupt halfwall som de petar ner pucken till när vi överbelastar och som alltid har ett alt in i banan eller på svag sida. Defensivt har de en gubbe halfwall in mot central zon med center som avlastar och nån spelare diagonalt (dvs 2 alt) och vi hamnar på mellis varje gång.
Det måste täppas till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Janzoo »

Domarna lite utanför fokus idag ändå (även om de får skina lite), men den huvuddomare som inte var Wessner applåderade när matchens knatte presenterades, vilket jag ändå tycker var lite fint :lol:
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av sirwilliam »

sirwilliam skrev: 2024-04-02 21:20:19 Klart den är felbedömd. Hans klubba går av på Moras klubba. Alltså klubba mot klubba, och klasens klubba med handske åker in i stens ansikte.. som också förstärker och håller sedan en servett framför som att man ska tro att det är blodvite.. jag tycker inte det ska vara nåt. Sten ska mosas nästa match. Vilken liten filmare.

Edit: är dock inte helt säker på vad jag skriver, då jag sitter på ett tåg i snökaos med knackigt wifi och precis sett på matchen..
Jepp. Hittade bilderna på twitter. Klubban går av och därför träffar han Sten. Ingen anmälan heller. Så lirar på torsdag.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Janzoo »

sirwilliam skrev: 2024-04-03 01:16:39
sirwilliam skrev: 2024-04-02 21:20:19 Klart den är felbedömd. Hans klubba går av på Moras klubba. Alltså klubba mot klubba, och klasens klubba med handske åker in i stens ansikte.. som också förstärker och håller sedan en servett framför som att man ska tro att det är blodvite.. jag tycker inte det ska vara nåt. Sten ska mosas nästa match. Vilken liten filmare.

Edit: är dock inte helt säker på vad jag skriver, då jag sitter på ett tåg i snökaos med knackigt wifi och precis sett på matchen..
Jepp. Hittade bilderna på twitter. Klubban går av och därför träffar han Sten. Ingen anmälan heller. Så lirar på torsdag.
Följer inte twitter men ser att du sett bilderna jag postade här och det hade varit helt uppåt väggen om han blev avstängd. Det är inte omöjligt att en anmälan kommer imorgon, men i en rimlig värld borde det inte ske öht.

Nu påverkar ju inte femman matchen alls, men får vi samma femminutare mot Brynäs kan det gott kosta oss ett SHL-kontrakt i värsta fall. Så här får det fan inte se ut.

Jag står också för att jag tydligt sa att det var en solklar femma. Som sagt, i stundens hetta ser det ut som det. Det är inte mitt jobb att granska det. När jag väl granskade det så såg jag att det var allt annat än det. Är fascinerad över att domarna som ska GRANSKA det kommer fram till att det är en femma. Helt jävla otroligt. Och då har det inte ens påverkat matchen!

Edit: du har också 5/5 i din bedömning. Blir äcklad av att se repriserna när kommentatorerna pratar om att det är klubba mot ansiktet, gissar att du tittade på sändningen där de såg mer än dig och som minst samma sak som dig. Tog mig en titt på repriserna nu i natt och det räckte med en titt för att skriva ett spy galla-inlägg i slutspelstråden om hur det inte alls ska vara matchstraff. Kanske borde man bli expert?
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Manijock »

Enligt Madhawk så blir han inte anmäld. Som sig bör förstås. Kraftigt överdriven situation. Onödigt att sätta sig i den situationen med tanke på läget i matchen, men förseelsen i sig är ju direkt töntig. I linje med stegen sporten tar. Alla tävlar i att ta avstånd. Usch usch, Sten kan ju få en fläskläpp, stackars honom....

Två minuter och gå vidare. Sluta bete er som mesiga mongos.
Skriv svar