Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av daaviid »

Oj helvete! Jag missade hela tredje perioden. Var tvungen att gå ut och skotta snö!! Fy fan. Allt för att frugan ska kunna komma ut med bilen från garaget. Kom ett sjuhelvetes snöfall här idag.

Vad sjutton hände i sista? Vinst ser jag. Blev spelet något bättre eller var det slumpmål?
DagUggla
Inlägg: 76
Blev medlem: 2022-12-27

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av DagUggla »

daaviid skrev: 2024-04-02 20:56:13 Oj helvete! Jag missade hela tredje perioden. Var tvungen att gå ut och skotta snö!! Fy fan. Allt för att frugan ska kunna komma ut med bilen från garaget. Kom ett sjuhelvetes snöfall här idag.

Vad sjutton hände i sista? Vinst ser jag. Blev spelet något bättre eller var det slumpmål?
Jag är ledsen, men från och med Idag är ditt jobb att skotta snö varje match. Beklagar.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av EspenK »

Vi måste ta med oss vad vi gör rätt i tredje. Attityd och skridskoåkning. Helhjärtad insats.

In i nästa med den inställningen!
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av daaviid »

DagUggla skrev: 2024-04-02 20:58:00
daaviid skrev: 2024-04-02 20:56:13 Oj helvete! Jag missade hela tredje perioden. Var tvungen att gå ut och skotta snö!! Fy fan. Allt för att frugan ska kunna komma ut med bilen från garaget. Kom ett sjuhelvetes snöfall här idag.

Vad sjutton hände i sista? Vinst ser jag. Blev spelet något bättre eller var det slumpmål?
Jag är ledsen, men från och med Idag är ditt jobb att skotta snö varje match. Beklagar.
Ahaha, jag vet i fan om jag går med på det. Så jävla uselt. Om ni skramlar ihop till en snöslunga och skickar till mig så kan jag eventuellt gå med på det. :lol:

Idag var det blöt jävla snö också.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Mattias_87 »

Alltid skönt med ett litet mentalt övertag inför nästa match.
Avskaffa tre mot tre.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av #10 »

daaviid skrev: 2024-04-02 21:03:32
DagUggla skrev: 2024-04-02 20:58:00
daaviid skrev: 2024-04-02 20:56:13 Oj helvete! Jag missade hela tredje perioden. Var tvungen att gå ut och skotta snö!! Fy fan. Allt för att frugan ska kunna komma ut med bilen från garaget. Kom ett sjuhelvetes snöfall här idag.

Vad sjutton hände i sista? Vinst ser jag. Blev spelet något bättre eller var det slumpmål?
Jag är ledsen, men från och med Idag är ditt jobb att skotta snö varje match. Beklagar.
Ahaha, jag vet i fan om jag går med på det. Så jävla uselt. Om ni skramlar ihop till en snöslunga och skickar till mig så kan jag eventuellt gå med på det. :lol:

Idag var det blöt jävla snö också.
Har en med trasig tändspole du kan få😀
dr111DIF
Inlägg: 1019
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av dr111DIF »

-daniel- skrev: 2024-04-02 20:29:54
Janzoo skrev: 2024-04-02 20:27:29
-daniel- skrev: 2024-04-02 20:25:05 Vi är så jävla dåliga. USLA. Andrèn kastar in minst 4-5 puckar och allt är så jävla nattsvart.

Som sagt. Spela färdigt först, tack. Skål på er bittermössor där ute!
Att det spelats färdigt och att vi vinner betyder ju inte att det var en annat än usel insats? Var det inte du som snackade om svartvitt? Resultatet 3-2 är inte så svartvitt som det kan se ut. Ren flax.
Jo men spänn av lite. Klart som fan vi inte gör någon helgjuten insats, Mora hade oss efter 2 perioder men vi har en trygghet på hemmaplan att falla tillbaka på och det visade vi i tredje.

Men folk här inne är så satans skitnödiga och enkelspåriga.
Nej precis, kasst långa stunder från DIF men Mora ville visst inte vara bättre. Bjuder tillbaka med att kopiera DIFs misstag från andra perioden. Fatta vad det låtit här om vi pissat bort ett 5min PP i det läget utan att skapa knappt ett skit.

1 match på Klasen om de sätter någon slutspelsnivå. Jämför Axels cross check i premiärmatchen så va den klart värre. 3 matcher dock om man tar extra för att Grewe spelar i samma lag.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Axel Andersson var kung ikväll.
Andren en prins.
Sedan visar ju Klasen och Liss upp spetskvaliteter.

Klasen ska av planen. Men det skulle Benn igår också, då hade nog Brynäs torskat.
Men Brynäs ska upp i år, och enligt deras halvgräddade fans så skyddade sig bara Benn. :D


Viktigast i slutspel är dock att vinna. Ger självförtroende och fler vinster.
Första perioden okey. Andra slarvar vi bort, länge sedan jag sett oss så dåliga. Tur att Mora inte var skickliga och utnyttjade vårt svaga spel.
I tredje kommer vi ut och vänder, grymt starkt.
Gissar denna seger kommer betyda oerhört mycket för seriens fortsättning.
4 segrar kvar
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av sirwilliam »

Klart den är felbedömd. Hans klubba går av på Moras klubba. Alltså klubba mot klubba, och klasens klubba med handske åker in i stens ansikte.. som också förstärker och håller sedan en servett framför som att man ska tro att det är blodvite.. jag tycker inte det ska vara nåt. Sten ska mosas nästa match. Vilken liten filmare.

Edit: är dock inte helt säker på vad jag skriver, då jag sitter på ett tåg i snökaos med knackigt wifi och precis sett på matchen..
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Helt otroligt, borde delas ut någon sorts pris (SHL-biljett?)
Med så många korkade felbeslut och misstag borde det inte gå att vinna en ”Slutspelsmatch”, men DIF kan dom :D

#86 borta minst 3 matcher, knepigt läge.
Tror vi behöver gå rent hemma, har svårt att se detta DIF vinna i Mora

Kämpa!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Tobbis »

Folk skriver i affekt och ikväll gjorde jag det med.. de två första perioderna är inte bra. Men i tredje ser man att man bestämt sig för att vinna och gör det också, otroligt fint BP när vi dödar 5an.

Hoppas att det som hängde över spelarna har släppt nu efter denna vinst, ligger vi på som i tredje så tar vi matchen på torsdag också!
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av #10 »

Tobbis skrev: 2024-04-02 21:31:44 Folk skriver i affekt och ikväll gjorde jag det med.. de två första perioderna är inte bra. Men i tredje ser man att man bestämt sig för att vinna och gör det också, otroligt fint BP när vi dödar 5an.

Hoppas att det som hängde över spelarna har släppt nu efter denna vinst, ligger vi på som i tredje så tar vi matchen på torsdag också!
Vore ju trevligt om manskapet bestämmer sig för att vinna innan pucken släpps,det hade jag gjort,istället för med 20 min kvar att spela
Nattuggla_
Inlägg: 3144
Blev medlem: 2021-08-14

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-04-02 21:28:21 Helt otroligt, borde delas ut någon sorts pris (SHL-biljett?)
Med så många korkade felbeslut och misstag borde det inte gå att vinna en ”Slutspelsmatch”, men DIF kan dom :D

#86 borta minst 3 matcher, knepigt läge.
Tror vi behöver gå rent hemma, har svårt att se detta DIF vinna i Mora

Kämpa!
I ärlighetens namn kanske lika bra?
Så många puckar han slängt bort senaste matcherna, både i PP och 5v5.
En sådan som Grewe har inte hans skills. Men han har visat på otroligt fin spelförståelse och varit bra hela slutspelet, exempelvis.
Vi har flera.
Det är förstakedjan som inte varit tillräckligt bra.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av -daniel- »

#10 skrev: 2024-04-02 21:39:08
Tobbis skrev: 2024-04-02 21:31:44 Folk skriver i affekt och ikväll gjorde jag det med.. de två första perioderna är inte bra. Men i tredje ser man att man bestämt sig för att vinna och gör det också, otroligt fint BP när vi dödar 5an.

Hoppas att det som hängde över spelarna har släppt nu efter denna vinst, ligger vi på som i tredje så tar vi matchen på torsdag också!
Vore ju trevligt om manskapet bestämmer sig för att vinna innan pucken släpps,det hade jag gjort,istället för med 20 min kvar att spela
Idrott på den här nivån är mer komplicerad än så, det är till tämligen stor del ett mentalt spel där en match genomgår olika faser. Klart spelarna vill vinna, men sen kan det finnas ett antal underliggande orsaker som gör att det låser sig. Och att det lika plötsligt svänger åt andra hållet.
Bild
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Semifinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Mora 2/4

Inlägg av Tobbis »

#10 skrev: 2024-04-02 21:39:08
Tobbis skrev: 2024-04-02 21:31:44 Folk skriver i affekt och ikväll gjorde jag det med.. de två första perioderna är inte bra. Men i tredje ser man att man bestämt sig för att vinna och gör det också, otroligt fint BP när vi dödar 5an.

Hoppas att det som hängde över spelarna har släppt nu efter denna vinst, ligger vi på som i tredje så tar vi matchen på torsdag också!
Vore ju trevligt om manskapet bestämmer sig för att vinna innan pucken släpps,det hade jag gjort,istället för med 20 min kvar att spela
Ja såklart, klart de alltid vill vinna! :D
Det jag menade med "bestämt sig för att vinna" var mer att de skärpte till sig och går ut och kör och tar vinsten.
Skriv svar