Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av Mattias_87 »

Vi leder med 3-1 i matcher och har ännu en matchboll. Ingen hade väl trott att vi skulle vinna denna serie med 4-0 i matcher? Vi har bra förutsättningar och vi ska klara det.

FYLL HOVET.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av captcash »

Vinn denna eller förbered er för magsår och misär på Lördag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av diftobbe89 »

Känner jag DIF rätt så förlorar vi här för att sen lite otippat åka upp och avgöra i Umeå när få tror på seger.
Spela fult
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av mforce »

Vinn denna eller förbered er för magsår och misär på Lördag!
Magsåret är närapå redan ett faktum.
Precis som Löven måste ta en match i taget gäller det även för oss. Man måste gå in med inställningen att det är nu det avgörs, vilket förmodligen är omöjligt men något ditåt i alla fall.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2021-01-22

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av Exile »

Löven har varit klar bättre i 5 perioder... Dags för Honken att faktiskt börja chocha, förväntar mig förändringar i första kedjan och framförallt i PP.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av Döden »

Exile skrev: 2024-03-26 09:09:40 Löven har varit klar bättre i 5 perioder... Dags för Honken att faktiskt börja chocha, förväntar mig förändringar i första kedjan och framförallt i PP.
Låga odds på samma lag- och pp-uppställning
thelinho
Inlägg: 984
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av thelinho »

Ställ upp hur fan ni vill. Ikväll vill jag se ett dominant Djurgården som går för knock i första perioden.
Wikegårds järnkaminer
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av dr111DIF »

Exile skrev: 2024-03-26 09:09:40 Löven har varit klar bättre i 5 perioder...
Det skulle i så fall vara utifrån logiken att om inte DIF är dominanta så måste motståndaren vara det? Men så är det ju inte riktigt, varit ganska jämnt och chansfattigt utom en period mellan 2:a/3:e senast då löven var "klart bättre". Sen hade vi inte någon så dominant period match 4 som i match 3 såklart.
Exile skrev: 2024-03-26 09:09:40 Dags för Honken att faktiskt börja chocha, förväntar mig förändringar i första kedjan och framförallt i PP.
Utifrån ovan tror jag inte vi får se några panikdrag i kedjorna, för det finns verkligen ingen anledning till panik. Däremot kommer man säkert försöka skruva på PP/BP för att maxa chanserna, kanske inte uppställningar men om vi ska ha tränat på något igår/idag så är det väl det. 5v5 är det björklöven som måste hitta på något.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av dr111DIF »

thelinho skrev: 2024-03-26 09:21:45 Ställ upp hur fan ni vill. Ikväll vill jag se ett dominant Djurgården som går för knock i första perioden.
Ja aboslut, känns som vi var undermedvetet lite nöjda (och chockade?) med att ha snott första matchen där upp och hade det läget. Spelade match 4 som en slantsingling där vi stängde ner och hoppades på att slumpen skulle falla oss i favör med ett första mål i stället för att komma ut och gasa på lite mer chans. Inte göra om det misstaget så kan vi vila veckan ut sedan.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1385
Blev medlem: 2021-01-22

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av Exile »

dr111DIF skrev: 2024-03-26 09:29:17


Det skulle i så fall vara utifrån logiken att om inte DIF är dominanta så måste motståndaren vara det? Men så är det ju inte riktigt, varit ganska jämnt och chansfattigt utom en period mellan 2:a/3:e senast då löven var "klart bättre". Sen hade vi inte någon så dominant period match 4 som i match 3 såklart.


Utifrån ovan tror jag inte vi får se några panikdrag i kedjorna, för det finns verkligen ingen anledning till panik. Däremot kommer man säkert försöka skruva på PP/BP för att maxa chanserna, kanske inte uppställningar men om vi ska ha tränat på något igår/idag så är det väl det. 5v5 är det björklöven som måste hitta på något.
Jag sa aldrig att Löven dominerade, men Djurgården har inte kommit upp till dans på många perioder... Helt ärligt ganska mycket tur att vi har 3-1 i matcher. Minns jag rätt så skapade vi knappt en chans under hela förlängningen innan Berglund fick in den avgörande pucken.

Skulle heller inte kalla det för panik om man är för en liten förändring i kedja #1, i mitt tycke Gradin mot WN. Eller om man anser att det är orimligt att Klasen lirar 2 min varje PP när det är tydligt att spelet är sönderläst av motståndarna.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av Buford »

Jag var ner på apoteket igår, köpte Umeprasol, så jävla nervös 😅
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av Buford »

En fråga, när blir Kimby officiellt anställd?
#10
Inlägg: 13627
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av #10 »

Buford skrev: 2024-03-26 09:55:05 Jag var ner på apoteket igår, köpte Umeprasol, så jävla nervös 😅
Åk på bolaget istället….
thelinho
Inlägg: 984
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av thelinho »

Hoppas Eriksson är tillbaka snart. Vi behöver all speed vi kan få.

Vill också slå ett slag för Gradins blick senaste matcherna. Totalt påslagen och ruggigt effektiv. Hoppas det smittar av sig till truppen, kommer behövas ikväll.
Wikegårds järnkaminer
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 5 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 26/3

Inlägg av dr111DIF »

Exile skrev: 2024-03-26 09:40:46
dr111DIF skrev: 2024-03-26 09:29:17


Det skulle i så fall vara utifrån logiken att om inte DIF är dominanta så måste motståndaren vara det? Men så är det ju inte riktigt, varit ganska jämnt och chansfattigt utom en period mellan 2:a/3:e senast då löven var "klart bättre". Sen hade vi inte någon så dominant period match 4 som i match 3 såklart.


Utifrån ovan tror jag inte vi får se några panikdrag i kedjorna, för det finns verkligen ingen anledning till panik. Däremot kommer man säkert försöka skruva på PP/BP för att maxa chanserna, kanske inte uppställningar men om vi ska ha tränat på något igår/idag så är det väl det. 5v5 är det björklöven som måste hitta på något.
Jag sa aldrig att Löven dominerade, men Djurgården har inte kommit upp till dans på många perioder... Helt ärligt ganska mycket tur att vi har 3-1 i matcher. Minns jag rätt så skapade vi knappt en chans under hela förlängningen innan Berglund fick in den avgörande pucken.

Skulle heller inte kalla det för panik om man är för en liten förändring i kedja #1, i mitt tycke Gradin mot WN. Eller om man anser att det är orimligt att Klasen lirar 2 min varje PP när det är tydligt att spelet är sönderläst av motståndarna.
De flesta av även större delarna av dessa perioder du så har vi bra kontroll på de delar som är viktiga för att kunna slå Löven. De har haft minst lika mycket "tur" som oss, allra mest vid upphämtningen i match 3 och början match 2. Det ser ut som det gjort mest mot Löven sedan förra slutspelet. Vilket hittils har varit fördel oss. Det som saknades sista matchen var den där sista edgen, framför allt offensivt. Det var fortfarande på det hela taget relativt jämnt utom slutet av andra där vi hamnade i en sällsynt brygga en period efter ett boxplay.

Tillbaka till att spela som match 1-3 så behöver vi inte ha tur för att vinna. Sen tycker jag absolut som du att man starkt bör överväga att inte dubbla Klasen i PP. Han har gått ner sig i spelet över hela banan och kanske en 38-åring inte orkar det helt enkelt. Typ enklaste justeringen man kan göra att köra Eklund där istället.
Skriv svar