Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Praetori »

Osten östlund skrev: 2024-03-24 21:47:20
Praetori skrev: 2024-03-24 21:44:10
Osten östlund skrev: 2024-03-24 21:38:25
Praetori skrev: 2024-03-24 21:29:27
Mattias_87 skrev: 2024-03-24 21:26:45
Helt klart. På Hovet ska dom inte ha en chans.

Nu måste vi fan pusha denna match för det SKA VARA FULLSATT.
Får man tro hemsidan finns det inga biljetter kvar. :shock:


I och med kvällens förlust innebär det att vi på tisdag, den 26:e mars, spelar kvartsfinal 5:7 hemma på Hovet.

Tips:

Nu startar förturen för dig som är medlem och säsongare, så se till att nyttja din förtur före det allmänna släppet som sker imorgon måndag klockan 09:00.
Ja och jag fick felmeddelande trots att jag matade in koden (att det inte fanns biljetter tillgängliga).
Funkade för mig.

Aldrig ge upp, kriga hela natten. Du har fram till 09.00 på dig!
Jag och 2/3 av familjen har redan plats. Det är den sista tredjedelen i form av "regeringen" som det skall bokas till för annars blir det dålig stämning här hemma. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev: 2024-03-24 21:48:57
Praetori skrev: 2024-03-24 21:29:27
Mattias_87 skrev: 2024-03-24 21:26:45
sirwilliam skrev: 2024-03-24 21:25:40 Vi är fan starka hemma ändå! Gör lite små justeringar i pp och se till att komma ut med rätt inställning på tis!
Helt klart. På Hovet ska dom inte ha en chans.

Nu måste vi fan pusha denna match för det SKA VARA FULLSATT.
Får man tro hemsidan finns det inga biljetter kvar. :shock:
Kollade nu och det finns massvis.
Bara jag som har för stora fingrar. Det löste sig med 20min tålamod. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Rojk »

Andspe skrev: 2024-03-24 21:35:20
Robbex skrev: 2024-03-24 21:26:37 Grewe-Kruger-Klasen. En perfekt första kedja!
Grewe är en riktigt smart spelare. Nästan lite synd att han tog på sig rollen som ”buse” inledningsvis. Finns mycket lir i den spelaren. Kan han balansera sitt Mikael-Ahlén-spel med sin smartness kan han utvecklas till en Thoresen typ.
Riktigt snygg dragning på förlängda mållinjen sista minuterna där Björkspelaren köpte korv och nära mål när han försökte lobba in den
It's easier to be an asshole to words than to people
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Mange_Edgarsson »

För övrigt tycker jag att Andrén varit bra i kvarten. Många bra räddningar från hans spel så jag köper inte att han är "usel" - Det är ett lagspel och våra spelare utanför målområdet ska ju se till att Andrén inte får en massa skit på sig som uppstår när vi missar att räkna in motståndare etc.

På tisdag blir det röj på Hovet!
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Manijock »

Får jag drömma helt fritt inför nästa match

Lidö (Andrén)

Ragnarsson - Andersson
Glad - Ytterell
Hammarlund - Loponen
Karlsson

Klasen - Krüger - Eklund
Grewe - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin
Schlyter - Eriksson - Gradin
Nilsson

Det är dags nu. Nilssons helt kravlösa räkmacka måste vara över. Det är dags! Brodin har inte kommit undan, Liss har inte kommit undan, Gradin har definitivt inte kommit undan.... Alla har fått smakat bänk när det hopat sig matcher där man varit sämst på sin position. Nilsson har nu varit det i månader.
benganfs
Inlägg: 513
Blev medlem: 2012-05-29

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av benganfs »

Manijock skrev: 2024-03-24 22:06:21 Får jag drömma helt fritt inför nästa match

Lidö (Andrén)

Ragnarsson - Andersson
Glad - Ytterell
Hammarlund - Loponen
Karlsson

Klasen - Krüger - Eklund
Grewe - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin
Schlyter - Eriksson - Gradin
Nilsson

Det är dags nu. Nilssons helt kravlösa räkmacka måste vara över. Det är dags! Brodin har inte kommit undan, Liss har inte kommit undan, Gradin har definitivt inte kommit undan.... Alla har fått smakat bänk när det hopat sig matcher där man varit sämst på sin position. Nilsson har nu varit det i månader.
Tycker däremot att de är lite synd att splittra Eklund/Wersäll.
Varför inte testa Gradin/Dahlström/Grewe
Nattuggla_
Inlägg: 3128
Blev medlem: 2021-08-14

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-03-24 21:45:37
Nattuggla_ skrev: 2024-03-24 21:42:55
Praetori skrev: 2024-03-24 21:38:04
Nattuggla_ skrev: 2024-03-24 21:36:08
sirwilliam skrev: 2024-03-24 21:25:40 Vi är fan starka hemma ändå! Gör lite små justeringar i pp och se till att komma ut med rätt inställning på tis!
Håller helt med men vi gör ju inga justeringar, det är det som är problemet.
Vi kan inte förvänta oss annat resultat om man kör på med samma strategi match efter match.
Honken måste börja agera nu.
Det vi behöver är att spelarna gör justeringar i sina skallar och i detaljerna. Vad vi inte behöver är att det börjas kastas runt i formationer för att nån hade en dålig dag.
EN dålig dag? EN? ……… EN?
Ja ska vi bänka Krüger eller Klasen eller vad menar du?
Du sa ”en dålig dag” och det var det jag reagerade på. De har haft 4 usla matcher, alla tre i förstalinan.
Och nej, inte bänka, men vaska om.
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Mange_Edgarsson »

Att fundera på.. jag gör det varje match.

1 Spelare gör misstag. Varje match. Det går fort och det skiter sig ibland och konstigt vore det annars.

2. Spelare som är riktigt duktiga är bevakade av motståndet. Min gissning är att Lövens ledningsstab har jävligt bra koll på våra spetsar och vilka som just nu är heta och gör allt de kan för att hantera dem. Det är med andra ord inte särskilt konstigt att vår förstalina har det tufft emellanåt, ibland flera matcher i rad. Särskilt i bäst-av-sju där motståndet lär sig allt eftersom. Här krävs det, som jag ser det att andra formationer kliver fram i luckorna som lämnas när motståndet jobbar hårt för att nolla våra spetsar.

Det kan ju vara därför som de inte "vaskar om" eftersom problemet bara flyttar sig med vår förändring.

Hur som helst.. vad säger ni andra? Ser ni det jag ser? Jag tycker mig se detta i varje match.
Nattuggla_
Inlägg: 3128
Blev medlem: 2021-08-14

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Med lite distans till gårdagen vill jag bara säga att jag tycker insatsen fortfarande är usel.
Och att jag fortfarande tror Löven har en chans att vända om vi ska fortsätta spela passivt.
Inget blev bättre med en natts sömn. Fan.
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av #10 »

Vad är det för jävla liv om att klasen ska stängas av?
Nattuggla_
Inlägg: 3128
Blev medlem: 2021-08-14

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2024-03-25 07:52:25 Vad är det för jävla liv om att klasen ska stängas av?
Han crosscheckar #47an i Löven och handskdelen träffar domaren.
Men folk vill få det till att det är domaren han siktar på.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av Disciplinnämnden »

Mange_Edgarsson skrev: 2024-03-24 22:02:23 För övrigt tycker jag att Andrén varit bra i kvarten. Många bra räddningar från hans spel så jag köper inte att han är "usel" - Det är ett lagspel och våra spelare utanför målområdet ska ju se till att Andrén inte får en massa skit på sig som uppstår när vi missar att räkna in motståndare etc.

På tisdag blir det röj på Hovet!
Skall man se något ifrån den ljusa sidan så blir det ju bättre intäkter med en till match hemma. Men där måste vi avgöra så vi får lite vila.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av thelinho »

Manijock skrev: 2024-03-24 22:06:21 Får jag drömma helt fritt inför nästa match

Lidö (Andrén)

Ragnarsson - Andersson
Glad - Ytterell
Hammarlund - Loponen
Karlsson

Klasen - Krüger - Eklund
Grewe - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin
Schlyter - Eriksson - Gradin
Nilsson

Det är dags nu. Nilssons helt kravlösa räkmacka måste vara över. Det är dags! Brodin har inte kommit undan, Liss har inte kommit undan, Gradin har definitivt inte kommit undan.... Alla har fått smakat bänk när det hopat sig matcher där man varit sämst på sin position. Nilsson har nu varit det i månader.
Fegt att inte spela Lidö match 4. Mer press denna? Men ja, i övrigt håller jag med.

Gradin ser riktigt bra ut varje byte han gör och har definitivt förtjänat istid.
Wikegårds järnkaminer
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av #10 »

thelinho skrev: 2024-03-25 08:42:11
Manijock skrev: 2024-03-24 22:06:21 Får jag drömma helt fritt inför nästa match

Lidö (Andrén)

Ragnarsson - Andersson
Glad - Ytterell
Hammarlund - Loponen
Karlsson

Klasen - Krüger - Eklund
Grewe - Berglund - Liss
Blomgren - Rensfeldt - Brodin
Schlyter - Eriksson - Gradin
Nilsson

Det är dags nu. Nilssons helt kravlösa räkmacka måste vara över. Det är dags! Brodin har inte kommit undan, Liss har inte kommit undan, Gradin har definitivt inte kommit undan.... Alla har fått smakat bänk när det hopat sig matcher där man varit sämst på sin position. Nilsson har nu varit det i månader.
Fegt att inte spela Lidö match 4. Mer press denna? Men ja, i övrigt håller jag med.

Gradin ser riktigt bra ut varje byte han gör och har definitivt förtjänat istid.
Ja han kör ju som ett psyk varenda byte, petat in 2 puckar på typ 10 byten under 4 matcher, spela dom som är heta för hellvete och ge inte isbjörnarna mest speltid
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 4 23/24 Björklöven - Djurgårdens IF 24/3

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det som är mest förbryllande för mig är att man inte går ut för att döda matchserien.

Avvaktande, trevande och helt utan geist. Som ishockeymatch beskådat är det absolut inte någon vidare föreställning. Såg mest ut som att båda lagen hade varit ute och krökat, anförda av kommentatorsgänget.

Ta dem på tisdag. Sätt fart.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Skriv svar