Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Praetori »

Såg nu intervjun med Stråhle direkt efter avslutningen. Det är inte utan att jag tycker det är ruggigt tungt. Fy fan det är igenkänningsfaktor som gör att man ändå lider lite med löven.

Sen kommer Klasen och fan.. han blir mer och mer DIFs version av Lasse Kongo. Fortsätter den utvecklingen är det snart dags att låta honom köra spelarbussen. :lol:
Vilken.Jävla.Hjälte! :lol: :lol: :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Janzoo »

Praetori skrev: 2024-03-20 23:27:05 Såg nu intervjun med Stråhle direkt efter avslutningen. Det är inte utan att jag tycker det är ruggigt tungt. Fy fan det är igenkänningsfaktor som gör att man ändå lider lite med löven.

Sen kommer Klasen och fan.. han blir mer och mer DIFs version av Lasse Kongo. Fortsätter den utvecklingen är det snart dags att låta honom köra spelarbussen. :lol:
Vilken.Jävla.Hjälte! :lol: :lol: :lol:
Skönt med ärlighet, istället för de intervjuerna vi hörde i början av säsongen där man vägrar vara självkritiska eller drar till med grejer som "vi måste åka mer skridskor". Fan vad han kommer vara saknad när han lägger av!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Praetori »

Janzoo skrev: 2024-03-20 23:34:13
Praetori skrev: 2024-03-20 23:27:05 Såg nu intervjun med Stråhle direkt efter avslutningen. Det är inte utan att jag tycker det är ruggigt tungt. Fy fan det är igenkänningsfaktor som gör att man ändå lider lite med löven.

Sen kommer Klasen och fan.. han blir mer och mer DIFs version av Lasse Kongo. Fortsätter den utvecklingen är det snart dags att låta honom köra spelarbussen. :lol:
Vilken.Jävla.Hjälte! :lol: :lol: :lol:
Skönt med ärlighet, istället för de intervjuerna vi hörde i början av säsongen där man vägrar vara självkritiska eller drar till med grejer som "vi måste åka mer skridskor". Fan vad han kommer vara saknad när han lägger av!
Är ju ändå förståeligt att man föll tillbaka på schablonsvar när läget såg ut som det gjorde när det begav sig. Tror ändå att det var rätt givet omständigheterna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av DIF_Soldier »

Vikas skrev: 2024-03-20 23:05:10 Tyvärr bara dåligt för oss om SSK slarvar bort det här (även om det är lite roligt i stunden).

Ponera att resten av topp 4 går vidare till semi så kommer Brynäs garanterat ta bikbok och vi får en derbyserie mot Solna. Och även om vi vinner den så kommer den suga musten ur hela laget inför en final. För att inte tala om alla skador vi kommer få på uppdrag av deras psykopat till tränare.
På andra sidan myntet finns en boost av att slå ut en ärkerival i semifinal, det självförtroendet skojar man inte bort när man ställs mot AIK/DIF i en final. Man kan nästan argumentera att AIK-DIF isåfall blir den riktiga finalen.
Säg den glädje som varar
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av tomten »

Krüger vilken kung 8)
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 193
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Hildi »

Kan endast tala för egen del, men vilka målras vi har haft de första 2 matcherna. Hockeyn lever i sthlm’
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av thelinho »

Stråhle helt förstörd på presskonferensen. Herre… krisen är total! 👌😁
Wikegårds järnkaminer
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Praetori »

thelinho skrev: 2024-03-21 00:35:49 Stråhle helt förstörd på presskonferensen. Herre… krisen är total! 👌😁
Hes var också så hårtorken lär ha gått i omklädningsrummet precis innan.
Spelar vi korten rätt bor vi gratis i skallen på dem från och med nu. Det är bara fortsätta spela så de känner att allt är orättvist så orkar de aldrig ladda om.

Men med det sagt så lider jag ändå med Stråhle och löven. Mot valfritt annat motstånd hade jag hållit på dem.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av nalland »

Galet måljubel som fortfarande dånar i skallen. Sinnesnärvaron som Krüger visar oss är det bara att njuta av så gott det går till på fredag. Att han åker runt i skölden gör mig gråtfärdig. Har alltid lättare att analysera lagets och enskilda spelares prestationer när man kollar på tv, men tycker att Hammarlund står för en rätt svag insats ikväll. På chihuahuaornas andra mål står han dels för ett pucktapp offensiv blå, och i anfallet efter tvekar på att ta skottet som senare leder till spelvändningen som de sätter den på.

Om vi ska vara ärliga så låg Löven på i övertidsperioden och det syntes vid tekning i vår zon hur den minsta av chihuahuaorna verkligen kände av det och var på som fan för att teka, medans vi hängde på knäna. Men det räcker med att våra matchvinnare får läget. Är som sagt inte ett dugg förvånad att de höjer sig nu i slutspelet, även om Klasens stod för en blek kväll och bara behövde raka in mackan som serverades. Med lite flyt stänger vi den här serien i helgen. Vi ska hur som helst se till att nypa en match där uppe och i sådant fall kunna avgöra hemma på tisdag.

Det oroväckande enligt mig är att SSK har svårt för nöffarna i Karlskoga. Ser det som väldigt viktigt att vi får med oss SSK till semin för att undvika att få ett möte med råttorna. Den vändning måste jobbas in!
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av nalland »

#10 skrev: 2024-03-20 21:40:28
nalland skrev: 2024-03-20 21:35:46 Vårt andra mål är så oerhört fint. Och Loponen med två nya poäng ikväll. Tro det eller ej, men Wiktor kliver fram och avgör detta.
Hoppas han avgör i positiv bemärkelse
Vi fick förlita oss på kaptenen idag igen. Funkar det också.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Nattuggla_
Inlägg: 3125
Blev medlem: 2021-08-14

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Nattuggla_ »

DIF_Soldier skrev: 2024-03-21 00:16:24
Vikas skrev: 2024-03-20 23:05:10 Tyvärr bara dåligt för oss om SSK slarvar bort det här (även om det är lite roligt i stunden).

Ponera att resten av topp 4 går vidare till semi så kommer Brynäs garanterat ta bikbok och vi får en derbyserie mot Solna. Och även om vi vinner den så kommer den suga musten ur hela laget inför en final. För att inte tala om alla skador vi kommer få på uppdrag av deras psykopat till tränare.
På andra sidan myntet finns en boost av att slå ut en ärkerival i semifinal, det självförtroendet skojar man inte bort när man ställs mot AIK/DIF i en final. Man kan nästan argumentera att AIK-DIF isåfall blir den riktiga finalen.
Håller med om det första.

Men man minns hur det gick med den ”riktiga finalen” förra säsongen, mellan Björklöven-DIF.
Kommer vara helt förstörda när vi är framme i en final mot seriens bästa lag.
Nattuggla_
Inlägg: 3125
Blev medlem: 2021-08-14

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-20 19:22:32 Vafan? Så jävla usla när det gäller.
Fan va trött jag är på det här gänget altså.
Jag är jävligt trött på mig själv ibland med :lol:

Men, det är slutspel och man kliver in i sin bubbla där precis 110% av känslorna styr inläggen här.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7166
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Vi gör en bättre match spelmässigt. Åtminstone fram till förlängningen där jag tycker att Löven vågar mer och är det bättre laget.
Men första 3 perioderna är vi bättre totalt sett så skönt med seger.

Tungt för Löven såklart och bra för oss. Jag tror fortsatt att vår bredd avgör detta åt os.
Vi har en ” ordinarie” femma på läktaren. Det har inte Löven. Krisar det har vi en handfull juniorer därtill som var för sig definitivt klarar av att fylla en plats någon match. Tiden talar för oss.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Rojk »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-21 07:13:35 Vi gör en bättre match spelmässigt. Åtminstone fram till förlängningen där jag tycker att Löven vågar mer och är det bättre laget.
Men första 3 perioderna är vi bättre totalt sett så skönt med seger.

Tungt för Löven såklart och bra för oss. Jag tror fortsatt att vår bredd avgör detta åt os.
Vi har en ” ordinarie” femma på läktaren. Det har inte Löven. Krisar det har vi en handfull juniorer därtill som var för sig definitivt klarar av att fylla en plats någon match. Tiden talar för oss.
Tänk att kunna kasta in en hel ny fräsch femma i nästa match efter 200 minuter hockey på tre dagar. Men kommer väl troligtvis inte ske.
It's easier to be an asshole to words than to people
Osten östlund
Inlägg: 1688
Blev medlem: 2022-08-10

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Osten östlund »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-21 07:13:35 Vi gör en bättre match spelmässigt. Åtminstone fram till förlängningen där jag tycker att Löven vågar mer och är det bättre laget.
Men första 3 perioderna är vi bättre totalt sett så skönt med seger.

Tungt för Löven såklart och bra för oss. Jag tror fortsatt att vår bredd avgör detta åt os.
Vi har en ” ordinarie” femma på läktaren. Det har inte Löven. Krisar det har vi en handfull juniorer därtill som var för sig definitivt klarar av att fylla en plats någon match. Tiden talar för oss.
Säger som efter match 1. Vi maskerar formen!

Enda dom räknas är vinsterna!
Skriv svar