Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Mattias_87 »

Match två mot Björklöven. Köp biljetter för f*n: https://difhockey.ebiljett.nu/Tickets/Choose/482?S=0
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av DIF_Soldier »

Kom ihåg: stenhård slashing nästan tillåtet enligt DN. Ska Dahlström ta Schilkeys knän kanske? Eller fälla Rahimi som en gran?

En match är värt det.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev: 2024-03-19 15:38:01 Kom ihåg: stenhård slashing nästan tillåtet enligt DN. Ska Dahlström ta Schilkeys knän kanske? Eller fälla Rahimi som en gran?

En match är värt det.
Men en tackling som olyckligt träffar fel ger 4-5 matcher.
Sådant här gör mig förbannad och ledsen över ishockeyn.

Wiklund borde inte spela en minut till i kvartsfinalen.
Ruskigt fult och det genomförs med meningen.
Vidrigt gjort och pinsamt straff.

Kommande match då?
Avgör såklart inte serien, men jag påstår att laget som vinner flyttar in ena foten i semifinal.
Löven får svårt att vinna 4 av 5 matcher mot oss. Om däremot de vinner vänder momentum.
Och det är mer måstematch för Löven kan jag tycka.
Slutspelets första ( mindre) vattendelare?

Hur matchen slutar?
I slutspel är det ju bara segrar som räknas. Igår vann vår kyla och effektivitet över ett aningen bättre spelande lag.
Hoppas såklart att vi vinner, men önskar att vi plockar fram mer styrkor i spelet. Då behöver förstakedjan steppa upp och leda laget.
Många tycker Kruger är bäst i serien, jag säger inte emot, men dags att visa det nu. Då tror jag vi vinner både matchen imorgon och även hela kvartsfinalen.
Samma matchbild som senast, och effektiviteten återgår till det normala, ja då vinner Löven.
4 segrar kvar
Klyftig
Inlägg: 66
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, ständig medlem

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Klyftig »

Vinst här och vi bör vinna hela serien mot hemmasvaga Löven.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av thelinho »

Vinst här och vi behöver ta EN bortamatch mot hemmasvaga Löven för att kunna avgöra på hovet nästa tisdag. Om vi inte redan totalförnedrat dom innan veckan är slut. :lol: :lol:
Wikegårds järnkaminer
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av #10 »

DIF mot rubbet!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2024-03-19 21:32:13DIF mot rubbet!
Det är sedan gammalt. :D
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3130
Blev medlem: 2021-08-14

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Nattuggla_ »

Om matchbilden ser ut som i förrgår så kvitterar Björklöven här.
Hoppas inte man går runt och tycker det var en bra insats.

2-1 i OT gissar jag ändå, tror det blir tightare men att vi tar det.
SHL-Wiktor avgör.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av captcash »

Idag är en HELT annan match, det finns precis noll koppling mellan denna och i måndags... Skaka av allt, gå in med inställning att det är vinna eller försvinna, 1-1 i matcher efter idag och det är fördel Blötröven trots att vi skåpade ut dem senast. Bra start är superviktigt igen, kör på!

Och som ni andra säger, om nån vill yxa ner en motståndare, se till att det är med uppsåt och rejält, är det bara en halvinsats där så blir det lång avstängning! Går man dessutom på en skadebenägen spelare blir det förmildrande omständigheter och ännu kortare straff.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av dr111DIF »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-19 17:03:30
DIF_Soldier skrev: 2024-03-19 15:38:01 Kom ihåg: stenhård slashing nästan tillåtet enligt DN. Ska Dahlström ta Schilkeys knän kanske? Eller fälla Rahimi som en gran?

En match är värt det.
Men en tackling som olyckligt träffar fel ger 4-5 matcher.
Sådant här gör mig förbannad och ledsen över ishockeyn.

Wiklund borde inte spela en minut till i kvartsfinalen.
Ruskigt fult och det genomförs med meningen.
Vidrigt gjort och pinsamt straff.

Kommande match då?
Avgör såklart inte serien, men jag påstår att laget som vinner flyttar in ena foten i semifinal.
Löven får svårt att vinna 4 av 5 matcher mot oss. Om däremot de vinner vänder momentum.
Och det är mer måstematch för Löven kan jag tycka.
Slutspelets första ( mindre) vattendelare?

Hur matchen slutar?
I slutspel är det ju bara segrar som räknas. Igår vann vår kyla och effektivitet över ett aningen bättre spelande lag.
Hoppas såklart att vi vinner, men önskar att vi plockar fram mer styrkor i spelet. Då behöver förstakedjan steppa upp och leda laget.
Många tycker Kruger är bäst i serien, jag säger inte emot, men dags att visa det nu. Då tror jag vi vinner både matchen imorgon och även hela kvartsfinalen.
Samma matchbild som senast, och effektiviteten återgår till det normala, ja då vinner Löven.
Ja vad är meningen om man inte hårdast beivrar tilltag som är så uppenbart medvetna och med enda syfte att skada motspelare så mycket som möjligt.

Spelmässigt kan jag ändå tycka att det liknar semi förra året. Gör nyckelsaker bra i defensiven för att göra Löven frustrerade och dåliga som vi lyckats med flera gånger förut. Många av målen kommer ändå från bra skottlägen och skymningar även om effektiviteten också är hög. Sen finns mer att önska i vårt uppställda organiserade anfallsspel för att få längre anfall absolut.
HCCL
Inlägg: 222
Blev medlem: 2019-04-23

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av HCCL »

DIF_Soldier skrev: 2024-03-19 15:38:01 Kom ihåg: stenhård slashing nästan tillåtet enligt DN. Ska Dahlström ta Schilkeys knän kanske? Eller fälla Rahimi som en gran?

En match är värt det.
Spela fult som råttjäveln sa, är det något lag öht. som har nått framgång genom att spela schysst?
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Döden »

Jag vidhåller att vi inte var så kassa senast som vissa säger, löven var inte bra, men det fanns en effektivitet och konstruktivitet som jag inte sett på länge, vilket bådar gott. Mininera misstag och håll fokus så kan vi mycket väl ta det här på 4 matcher.
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Osten östlund »

Döden skrev: 2024-03-20 10:17:32 Jag vidhåller att vi inte var så kassa senast som vissa säger, löven var inte bra, men det fanns en effektivitet och konstruktivitet som jag inte sett på länge, vilket bådar gott. Mininera misstag och håll fokus så kan vi mycket väl ta det här på 4 matcher.
Vi maskerad bara formen!

Vinsterna som räknas!
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av thelinho »

Kommer bli grisigt ikväll. Skydda Krüger..

Och Andrén!
Wikegårds järnkaminer
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

Kvartsfinal 2 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 20/3

Inlägg av Osten östlund »

Gällande center sidan. Ganska sjukt, att sen förra säsongen. Tappat Vejdemo, Norman och Noah.

Ersättare, en junis ( grym )!
Skriv svar