Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
sirwilliam
Inlägg: 1029
Blev medlem: 2012-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av sirwilliam »

Skön vinst såklart! Men… Vet inte så här efter vad jag tycker om vårt spel. Passiva och långsamt efter 2-0. Och tycker det fortsätter ganska länge. Tredje spelar vi ju bara av. Och det är bra försvarsspel och bra utdelning. Men vi har spelat mkt bättre. Även 1a kedjan ska tilläggas.
#10
Inlägg: 13629
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av #10 »

sirwilliam skrev: 2024-03-18 22:07:07 Skön vinst såklart! Men… Vet inte så här efter vad jag tycker om vårt spel. Passiva och långsamt efter 2-0. Och tycker det fortsätter ganska länge. Tredje spelar vi ju bara av. Och det är bra försvarsspel och bra utdelning. Men vi har spelat mkt bättre. Även 1a kedjan ska tilläggas.
Absolut, vi fick mkt med oss ikväll, grisen sminkades över litegrann av medstuds, det känns bättre än var det egentligen var, men som nån skrev så är det segrarna som räknas nu.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av daaviid »

HCCL skrev: 2024-03-18 21:48:01 Det tar emot att säga (skriva) det, men med tanke på vilka grislag vi möter så skulle vi behöva några som Andreas Pihl för att markera när byskelagen (grislöven, gnhet med flera) avsiktligt spelar för att skada våra spelare...
Pihl? Är det smashen i nyllet du syftar på? :lol: Ett utav århundradets hjärnsläpp.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Praetori »

sirwilliam skrev: 2024-03-18 22:07:07 Skön vinst såklart! Men… Vet inte så här efter vad jag tycker om vårt spel. Passiva och långsamt efter 2-0. Och tycker det fortsätter ganska länge. Tredje spelar vi ju bara av. Och det är bra försvarsspel och bra utdelning. Men vi har spelat mkt bättre. Även 1a kedjan ska tilläggas.
Vi får ju det där PPet efter 2an och det vilar vi oss igenom och tappar tempot vi hade. Tycker vi var bättre. Tredje är transportsträcka som vi ändå gör hyggligt bra. Minus målen i baken då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13629
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av #10 »

Ska vi enas om att Loponen ska spela i pp1
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av mårten »

#10 skrev: 2024-03-18 22:26:59 Ska vi enas om att Loponen ska spela i pp1
Inte mig emot
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Praetori »

#10 skrev: 2024-03-18 22:26:59 Ska vi enas om att Loponen ska spela i pp1
Tycker han kan spela i alla backpar plus pp1&2. Han är finne så det klarar han i 11 vinstmatcher till. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
jensa öhling #11
Inlägg: 84
Blev medlem: 2021-12-06

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av jensa öhling #11 »

Haha Daggen. Sämsta experten alla kategorier. Noll karisma eller utstrålning. Enormt tråkig. Bästa med att gå upp är om man slipper honom.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Döden »

Styrkebesked… jag lämnar det så 💪🏼
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Döden »

Nej förresten… vill också säga att juniskedjan är en jävla injektion, ja dom tabbar sig ibland, men uppsidan tar ut det.
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Flunk »

Riktigt bra match av Andren! Det vore härligt om han kunde fortsätta såhär och bli ett slutspelsmonster. Bra med stora siffror som kan avskräcka Brynäs från att välja oss i en eventuell semifinal.
Osten östlund
Inlägg: 1686
Blev medlem: 2022-08-10

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Osten östlund »

Flunk skrev: 2024-03-18 22:54:49 Riktigt bra match av Andren! Det vore härligt om han kunde fortsätta såhär och bli ett slutspelsmonster. Bra med stora siffror som kan avskräcka Brynäs från att välja oss i en eventuell semifinal.
Han var bra. Tveksamt dock om han orkar spela samtliga matcher. Vinner vi på onsdag. Tror jag han får vila på fredag!?
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Manijock »

Tycker egentligen bara att första perioden är bra
Resten är bara en sminkad gris. Idioten i Löven som tar matchstraff precis när det känns som att de tagit över matchen är ju bara att tacka. Vilken sopa!

Ganska dålig kvalitet i mycket. Några sticker ut! Andrén i mål förstås. Axel och Kevin bakåt. Blomgren är väl bästa forward. Grewe ser bra ut! Underbar att ha i dessa matcher förstås. Många som spottade på honom i grundserien, som jag antar ångrar sig nu. Ihop med Berglund i fronten för att stå upp mot Umeåpacket.

Klasen, Rensfeldt och Liss tycker jag viker ner sig duktigt. Riktigt trötta och oinspirerade! Wiktor Nilsson fortsatt helt under isen. En skam att se förstalinan tappa momentum gång efter annan när exempelvis juniorerna burit upp oss bytet innan. För dåligt!

Björklöven ruskigt slarviga och korkade.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av Döden »

Manijock skrev: 2024-03-18 23:31:35 Tycker egentligen bara att första perioden är bra
Resten är bara en sminkad gris. Idioten i Löven som tar matchstraff precis när det känns som att de tagit över matchen är ju bara att tacka. Vilken sopa!

Ganska dålig kvalitet i mycket. Några sticker ut! Andrén i mål förstås. Axel och Kevin bakåt. Blomgren är väl bästa forward. Grewe ser bra ut! Underbar att ha i dessa matcher förstås. Många som spottade på honom i grundserien, som jag antar ångrar sig nu. Ihop med Berglund i fronten för att stå upp mot Umeåpacket.

Klasen, Rensfeldt och Liss tycker jag viker ner sig duktigt. Riktigt trötta och oinspirerade! Wiktor Nilsson fortsatt helt under isen. En skam att se förstalinan tappa momentum gång efter annan när exempelvis juniorerna burit upp oss bytet innan. För dåligt!

Björklöven ruskigt slarviga och korkade.
Du är ju oftast anti, men nu tycker jag du är lite fel ute.
Visst, björklöven kanske inte inte riktigt bjöd upp till dans, liss var inte bra och första kedjan kanske inte var 5+

Men å andra sidan så visade andra framfötterna vilket bara är bra!

Glaset är halvfullt manijock!
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Kvartsfinal 1 23/24 Djurgårdens IF - Björklöven 18/3

Inlägg av sauron »

Han blev i alla fall anmäld för yxhugget, återstå att se vad han får för det...
It's the hope that kills you.
Skriv svar