Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:31:24
Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:19:37
Praetori skrev: 2024-04-17 22:02:59
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 21:01:56 Viktigaste inför nästa säsong att inavels KG försvinner
Hur mår du?
Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Paus tar jag när jag känner för det men KG är en relik från det förgångna som naturligtvis aldrig borde ha blivit sportchef. Men det är tyvärr så Djurgården hockey jobbat dom senaste 20 åren totalt inkompetent styrelsefolk, personer på fel positioner lite varstans osv. osv.
KG tog jobbet för att vi inte hade nån annan och ingen ville kliva fram efter Jocke. Det kan man dra sina egna slutsatser av. Men vi är i final för andra gången och jag tycker verkligen inte att han förtjänar den skit som du och andra kastar på honom. Det är ovärdigt, småsint och ärligt talat lite skämskudde.
Inget illa ment men folk måste fan andas ett par gånger i en påse och höja sig.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5728
Blev medlem: 2012-09-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Vikas »

Praetori skrev: 2024-04-17 22:38:20 KG tog jobbet för att vi inte hade nån annan och ingen ville kliva fram efter Jocke. Det kan man dra sina egna slutsatser av. Men vi är i final för andra gången och jag tycker verkligen inte att han förtjänar den skit som du och andra kastar på honom. Det är ovärdigt, småsint och ärligt talat lite skämskudde.
Inget illa ment men folk måste fan andas ett par gånger i en påse och höja sig.
Det man dock måste ha i åtanke är att priset för dessa två finaler är att vår ekonomi är helt förstörd. Och den kommer bara bli sämre för varje år. Att vi inte gick upp första året med tanke på att vi hade dubbla budgeten av något annat lag kan bara klassas som ett monumentalt misslyckande.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Slutspelet 2024

Inlägg av BigJ »

Vikas skrev: 2024-04-17 22:43:16
Praetori skrev: 2024-04-17 22:38:20 KG tog jobbet för att vi inte hade nån annan och ingen ville kliva fram efter Jocke. Det kan man dra sina egna slutsatser av. Men vi är i final för andra gången och jag tycker verkligen inte att han förtjänar den skit som du och andra kastar på honom. Det är ovärdigt, småsint och ärligt talat lite skämskudde.
Inget illa ment men folk måste fan andas ett par gånger i en påse och höja sig.
Det man dock måste ha i åtanke är att priset för dessa två finaler är att vår ekonomi är helt förstörd. Och den kommer bara bli sämre för varje år. Att vi inte gick upp första året med tanke på att vi hade dubbla budgeten av något annat lag kan bara klassas som ett monumentalt misslyckande.
Att vi inte gick upp förra året var troligen för att våra målvakter gick sönder och så även Krüger. Trots detta avgjordes allt i en sjunde match så vi var ju väldigt nära att lyckas.

Tycker KG gjorde helt rätt som gick all-in, precis som Brynäs gjort det i år och HV året innan. Misslyckas man blir det ju dock kännbart...
Osten östlund
Inlägg: 1705
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Praetori skrev: 2024-04-17 22:38:20
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:31:24
Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:19:37
Praetori skrev: 2024-04-17 22:02:59

Hur mår du?
Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Paus tar jag när jag känner för det men KG är en relik från det förgångna som naturligtvis aldrig borde ha blivit sportchef. Men det är tyvärr så Djurgården hockey jobbat dom senaste 20 åren totalt inkompetent styrelsefolk, personer på fel positioner lite varstans osv. osv.
KG tog jobbet för att vi inte hade nån annan och ingen ville kliva fram efter Jocke. Det kan man dra sina egna slutsatser av. Men vi är i final för andra gången och jag tycker verkligen inte att han förtjänar den skit som du och andra kastar på honom. Det är ovärdigt, småsint och ärligt talat lite skämskudde.
Inget illa ment men folk måste fan andas ett par gånger i en påse och höja sig.
Ok finns 2 sidor av myntet. Visst var bra att KG hoppade in när ingen annan ville.

Men efter föra säsongen så var "han trött".

-Så varför fortsatte han?

- Varför åtar han sig att bli VD med?

Här borde han inset sina egna begränsningar, samt sagt nej!

Ja att han är en "eldsjäl ", det ska man ge honom!

Men det är exempelvis Utta med!
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Slutspelet 2024

Inlägg av Per-Allan »

Osten östlund skrev: 2024-04-17 22:57:50
Praetori skrev: 2024-04-17 22:38:20
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:31:24
Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:19:37
Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Paus tar jag när jag känner för det men KG är en relik från det förgångna som naturligtvis aldrig borde ha blivit sportchef. Men det är tyvärr så Djurgården hockey jobbat dom senaste 20 åren totalt inkompetent styrelsefolk, personer på fel positioner lite varstans osv. osv.
KG tog jobbet för att vi inte hade nån annan och ingen ville kliva fram efter Jocke. Det kan man dra sina egna slutsatser av. Men vi är i final för andra gången och jag tycker verkligen inte att han förtjänar den skit som du och andra kastar på honom. Det är ovärdigt, småsint och ärligt talat lite skämskudde.
Inget illa ment men folk måste fan andas ett par gånger i en påse och höja sig.
Ok finns 2 sidor av myntet. Visst var bra att KG hoppade in när ingen annan ville.

Men efter föra säsongen så var "han trött".

-Så varför fortsatte han?

- Varför åtar han sig att bli VD med?

Här borde han inset sina egna begränsningar, samt sagt nej!

Ja att han är en "eldsjäl ", det ska man ge honom!

Men det är exempelvis Utta med!
Och nästa år går Oskarshamn all in, dessutom med hjälp av kommunen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Slutspelet 2024

Inlägg av Per-Allan »

Osten östlund skrev: 2024-04-17 22:57:50
Praetori skrev: 2024-04-17 22:38:20
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:31:24
Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:19:37
Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Paus tar jag när jag känner för det men KG är en relik från det förgångna som naturligtvis aldrig borde ha blivit sportchef. Men det är tyvärr så Djurgården hockey jobbat dom senaste 20 åren totalt inkompetent styrelsefolk, personer på fel positioner lite varstans osv. osv.
KG tog jobbet för att vi inte hade nån annan och ingen ville kliva fram efter Jocke. Det kan man dra sina egna slutsatser av. Men vi är i final för andra gången och jag tycker verkligen inte att han förtjänar den skit som du och andra kastar på honom. Det är ovärdigt, småsint och ärligt talat lite skämskudde.
Inget illa ment men folk måste fan andas ett par gånger i en påse och höja sig.
Ok finns 2 sidor av myntet. Visst var bra att KG hoppade in när ingen annan ville.

Men efter föra säsongen så var "han trött".

-Så varför fortsatte han?

- Varför åtar han sig att bli VD med?

Här borde han inset sina egna begränsningar, samt sagt nej!

Ja att han är en "eldsjäl ", det ska man ge honom!

Men det är exempelvis Utta med!
Och nästa år går Oskarshamn all in, dessutom med hjälp av kommunen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
EspenK
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Per-Allan skrev: 2024-04-17 23:27:21 [quote="Osten östlund" post_id=567506 time=<a href="tel:1713391070">1713391070</a> user_id=34705]
[quote=Praetori post_id=567503 time=<a href="tel:1713389900">1713389900</a> user_id=6400]
[quote=Donkels-3.0 post_id=567501 time=<a href="tel:1713389484">1713389484</a> user_id=34562]
[quote=Praetori post_id=567500 time=<a href="tel:1713389044">1713389044</a> user_id=6400]
[quote=Donkels-3.0 post_id=567499 time=<a href="tel:1713388777">1713388777</a> user_id=34562]

Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
[/quote]
Paus tar jag när jag känner för det men KG är en relik från det förgångna som naturligtvis aldrig borde ha blivit sportchef. Men det är tyvärr så Djurgården hockey jobbat dom senaste 20 åren totalt inkompetent styrelsefolk, personer på fel positioner lite varstans osv. osv.
[/quote]

KG tog jobbet för att vi inte hade nån annan och ingen ville kliva fram efter Jocke. Det kan man dra sina egna slutsatser av. Men vi är i final för andra gången och jag tycker verkligen inte att han förtjänar den skit som du och andra kastar på honom. Det är ovärdigt, småsint och ärligt talat lite skämskudde.
Inget illa ment men folk måste fan andas ett par gånger i en påse och höja sig.
[/quote]

Ok finns 2 sidor av myntet. Visst var bra att KG hoppade in när ingen annan ville.

Men efter föra säsongen så var "han trött".

-Så varför fortsatte han?

- Varför åtar han sig att bli VD med?

Här borde han inset sina egna begränsningar, samt sagt nej!

Ja att han är en "eldsjäl ", det ska man ge honom!

Men det är exempelvis Utta med!
[/quote]

Och nästa år går Oskarshamn all in, dessutom med hjälp av kommunen.
[/quote]

Tror inte kommunen har en massa pengar över i nuläget. Svårt att se att gemene man köper ett par nedlagda skolor i besparingstider i utbyte mot OIKs satsning men vem vet i dagens värld.

Nästa säsong kan vara vår bästa chans med tanke på att Oskarshamn är en av de fattigaste klubbarna. Juniorer som är grymma och kan utvecklas fysiskt är framgångsfaktorn.
Kan vi behålla Linus,Viktor E,Wersäll, Frondell,Bergström och Degnell så är det sjuk kvalitet för lite pengar.
Sedan hävdar jag att man MÅSTE ha en fungerande och producerande första line. Det har vi inte. En grym förstaline kan räcka i HA.
Nattuggla_
Inlägg: 3153
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:19:37
Praetori skrev: 2024-04-17 22:02:59
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 21:01:56 Viktigaste inför nästa säsong att inavels KG försvinner
Hur mår du?
Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Vi tog oss inte till final det här året. Vi hamnade här på grund av Moras ineffektivitet, inget annat.
Sen är det skitsamma att ta sig hit om man ändå inte har något att spela för när vi väl är här.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9462
Blev medlem: 2009-12-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Jim Morrison »

Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04 Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Slutspelet 2024

Inlägg av BigJ »

Mycket gnäll på att det är KG som förstört ekonomin men han har ju jobbat med en budget satt av VD och styrelse och det var väl för att vår förra VD gav KG för mycket pengar som han fick gå.
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

Slutspelet 2024

Inlägg av Harmageddon »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-18 06:25:06
Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:19:37
Praetori skrev: 2024-04-17 22:02:59
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 21:01:56 Viktigaste inför nästa säsong att inavels KG försvinner
Hur mår du?
Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Vi tog oss inte till final det här året. Vi hamnade här på grund av Moras ineffektivitet, inget annat.
Sen är det skitsamma att ta sig hit om man ändå inte har något att spela för när vi väl är här.
DIF har tagit sig till final (välförtjänt) och resan startade när man låg riktigt taskigt till i höstas. Att komma tillbaks från sådan resa är inte många som gör. Här tänker jag tillbaka på St. Louis Blues resa när dem låg sist i sin konferens i januari, tog sig till slutspel och vann SC till slut. Efter sju hårda matcher mot Bruins i finalen.

Allting handlar i slutändan om att man är redo för kamp, har självförtroende och har en sjuhelsikes lagmoral. Det var något jag inte såg igår överhuvudtaget hos DIF och då har man inte en chans att störa motståndarna.

Om Mora är ineffektivt så beror det på att DIF störde dem tillräckligt för att få dem ur balans. Likaså Björklöven i den serien. Detta är också över loppet på bäst av sju matcher.

Imorgon är det match 2 och resan att vinna är tuff. Kom igen DIF!
Manijock
Inlägg: 7812
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Slutspelet 2024

Inlägg av Manijock »

Försök slappna av. Ingen i sina sinnesfulla bruk tror att det här kan gå åt något annat håll än det vi såg igår. När Brynäs behöver mål så gör de det. Hv var inte i närheten av lika överlägsna, och folk försöker fortfarande dra paralleller till Modo ifjol... Modo var ett HA-lag som hade en osannolik höst som bar de till serieseger. I övrigt, va de ett topp 5-HAlag precis som oss. Det hade kunnat sluta hursomhelst. Inte jämförbart med detta.

Försök släppa drömmen och njut av att vi gick längst av alla jämförbara lag i år. Det är så bra det kunde bli!

4-2 i matcher till Brynäs vore en bragd för oss. Så stor är skillnaden. Dags för de mest naiva att landa i det. Då gör det heller inte lika ont. Det som gör ont för mig just nu, det är vetskapen att vi kommer sitta med samma målvakter nästa säsong. Det vill säga låg allsvensk klass som bäst. Så länge vi har dem så kommer vi aldrig gå upp, det är ett direkt löfte. Bara vänta ut kontraktstiden och hoppas att vi nyttjar SHL-registreringen nästa år istället.
Nattuggla_
Inlägg: 3153
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2024-04-18 08:18:12 Försök slappna av. Ingen i sina sinnesfulla bruk tror att det här kan gå åt något annat håll än det vi såg igår. När Brynäs behöver mål så gör de det. Hv var inte i närheten av lika överlägsna, och folk försöker fortfarande dra paralleller till Modo ifjol... Modo var ett HA-lag som hade en osannolik höst som bar de till serieseger. I övrigt, va de ett topp 5-HAlag precis som oss. Det hade kunnat sluta hursomhelst. Inte jämförbart med detta.

Försök släppa drömmen och njut av att vi gick längst av alla jämförbara lag i år. Det är så bra det kunde bli!

4-2 i matcher till Brynäs vore en bragd för oss. Så stor är skillnaden. Dags för de mest naiva att landa i det. Då gör det heller inte lika ont. Det som gör ont för mig just nu, det är vetskapen att vi kommer sitta med samma målvakter nästa säsong. Det vill säga låg allsvensk klass som bäst. Så länge vi har dem så kommer vi aldrig gå upp, det är ett direkt löfte. Bara vänta ut kontraktstiden och hoppas att vi nyttjar SHL-registreringen nästa år istället.
Det enda jag tar med mig härifrån är att vi fick minst 6 slutspelsmatcher mer än beräknat, för ekonomins skull.
I övrigt är jag redan i nästa säsong rent mentalt. Truppen är ju det deppigaste, men ska bli intressant om Kimby får ordning på grejerna och får ut mer av killar som Andrén, Hammarlund, Gradin, Blomgren och Grewe.
Jag är nyfiken på vad han gör med backsidan och hur han väljer att spela.
dr111DIF
Inlägg: 1023
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av dr111DIF »

Harmageddon skrev: 2024-04-18 08:12:11
Nattuggla_ skrev: 2024-04-18 06:25:06
Praetori skrev: 2024-04-17 22:24:04
Donkels-3.0 skrev: 2024-04-17 22:19:37
Praetori skrev: 2024-04-17 22:02:59

Hur mår du?
Dåligt så länge the master disaster KG är kvar
Final två säsonger i rad. Ja alla värvningar är inte super men jisses. Du kanske bör ta en paus? Det skriver jag i all välmening.
Vi tog oss inte till final det här året. Vi hamnade här på grund av Moras ineffektivitet, inget annat.
Sen är det skitsamma att ta sig hit om man ändå inte har något att spela för när vi väl är här.
DIF har tagit sig till final (välförtjänt) och resan startade när man låg riktigt taskigt till i höstas. Att komma tillbaks från sådan resa är inte många som gör. Här tänker jag tillbaka på St. Louis Blues resa när dem låg sist i sin konferens i januari, tog sig till slutspel och vann SC till slut. Efter sju hårda matcher mot Bruins i finalen.

Allting handlar i slutändan om att man är redo för kamp, har självförtroende och har en sjuhelsikes lagmoral. Det var något jag inte såg igår överhuvudtaget hos DIF och då har man inte en chans att störa motståndarna.

Om Mora är ineffektivt så beror det på att DIF störde dem tillräckligt för att få dem ur balans. Likaså Björklöven i den serien. Detta är också över loppet på bäst av sju matcher.

Imorgon är det match 2 och resan att vinna är tuff. Kom igen DIF!
Det är ingen idé. Forumet har ju urartat i någon slags tävling i vem som kan kasta in handduken hårdast, av någon anledning mer och mer ju längre i slutspelet vi gått. När Löven vann match 4 var det kört trots 3-1 i matcher. När Mora vann match 2 var det helt kört och bara att ge upp. När dif klappade igenom och Mora vann 6-1 i match 5 så var det 200% kört, bara att ge upp igen och inte ens en teoretisk möjlighet till final. Nu är 10 katastrofminuter mot Brynäs, precis som vi hade i match 6 mot Mora, en ännu större garant för att finalserien är helt 500% dunderkörd.

Måste vara kämpigt värre att följa proffsidrott med sådan mentalitet. Ändå lite imponerad att de orkar. :D Lär vara överrepresenterade här på forumet för annars skulle man väl vara rätt ensam på Hovet.
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

I expressens podd säger dom att wn och brodda borde titta sig i spegeln, jo tack.
Skriv svar