Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9051
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Borken har rätt som vanligt. ”DIF har tappat sin identitet på och utanför isen”. Träffat honom vid ett par tillfällen. Respekt! Var som jag förstår det inte direkt omtyckt av spelarna men visste vad han höll på med och stod för sina ideer. Dagens tränare har en del att lära. Spelare ska inte gullas med. Klasen borde vara 13:e ( inte bara för pp utan mest för hans arbetsinsats i backchecken. Brodin bör vara utanför laget. Odelius är uppenbarligen inte i tillräcklig matchform så låt Loponen lira istället.

Dags att våga vara chef.

Schlyter och Dahlström finns. Ge dem chansen när andra inte tar den. Arbetsinsatsen går först.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2024-04-20 17:41:26 Bara (till 99%) att boka in Vimmerby borta nästa säsong.
Kul så kan de gå på Astrid Lindgrens värld.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Odelius skrev: 2024-04-20 21:43:32
klintan85 skrev: 2024-04-20 13:56:51 Det var väl inte bara några bärs. Det var tyngre saker också. Men Plast har verkligen sålt sin själ för att gå upp. Men det är väl så när man inte har en egen identitet och ungdomsverksamhet. Jag tycker man borde införa en importgräns för icke europeiska spelare. Jag tycker att DIF ska stå rakryggade och vara stolta att man går långt även fast man inte har massa transatlanter.
Nog för att supportrar brukar vara enögda, men det här måste vara någon typ av rekord. I line-upsen för finalmatcherna har Brynäs haft 11 spelare som spelat juniorhockey i klubben och Djurgården 10 eller 11 beroende på om Axel Andersson spelat eller inte. Brynäs har fyllt ut med transatlanter och letter medan Djurgården har värvat in smålänningar, västgötar, östgötar, dalmasar samt Ludvig Rensfeldt som är fostrad i Brynäs. Vilket som är mest plastigt vet jag inte. Om transatlanter är en sådan genväg till framgång förstår jag inte hur DIF kunde åka ur SHL med så många transatlanter i truppen.
De har ju knappt så många svenskar i laget ens. :lol: Och när nästan halva laget består av utländska spelare som är man ett plastlag. Och på så sätt saknar en identitet.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Osten östlund skrev: 2024-04-20 17:27:33
Ohddan skrev: 2024-04-20 16:58:33 Vet inte hur jag hade reagerat på att ha 4-5 kanadicker som krossa motståndet i finalen och på det slippa åka till Vimmerby näste sässe.
Hade väll 4-5 när vi åkte ur. Vi hade 2 förra säsongen, Magwood iår. Vi är inte många miljoner efter Brynäs i vad som satsats på a - truppen. KGs val var närproducerat ( sverige ) och dyrt.

Hv, Modo och Brynäs har valt ett annat spår.

Tror majoriteten av alla Djurgårdare inte hade gnällt. Om vi hade haft 2-0 i matcher nu. Samt Kopacka, Vesel och Kelleher hade lirat hos oss. Haft lekstuga med Brynäs!
Det är inge fel att ha några utländska spelare, men när halva truppen består av utländska spelare då är det något fel. Särskilt i en liga som Hockeyallsvenskan som kan var en bra språngbräda för yngre svenska spelare att komma fram som gynnar svensk hockey.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
LG08
Inlägg: 156
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av LG08 »

EspenK skrev: 2024-04-20 21:56:24 Borken har rätt som vanligt. ”DIF har tappat sin identitet på och utanför isen”. Träffat honom vid ett par tillfällen. Respekt! Var som jag förstår det inte direkt omtyckt av spelarna men visste vad han höll på med och stod för sina ideer. Dagens tränare har en del att lära. Spelare ska inte gullas med. Klasen borde vara 13:e ( inte bara för pp utan mest för hans arbetsinsats i backchecken. Brodin bör vara utanför laget. Odelius är uppenbarligen inte i tillräcklig matchform så låt Loponen lira istället.

Dags att våga vara chef.

Schlyter och Dahlström finns. Ge dem chansen när andra inte tar den. Arbetsinsatsen går först.
Håller med dig i det mesta.
Jag tycker ändå att honken visat prov på stake.
Spelar en hel Jr kedja tex.
Han har bänkat eller petat en hel del spelare ( Liss, Grewe, Gradin, Nilsson och även Brodin har mindre istid i flera matcher) Vissa har visat mer än andra som fått chansen. Schlyter tex. Synd att man inte spelar honom mer.

Säker på att Kimby och Wikegård kommer ha en jävla tydlighet nästa år. Svårt att se ett lag under wikegård som inte har det, tack och lov. Vi kommer också få se en tydlighet i lagbygget.
Faktiskt se en vettig och genomtänkt tanke bakom besluten.

Dahlström och Schlyter borde helt klart fått mer chanser i slutspelet. Tycker att båda är bättre än exempelvis Grewe och Berglund . En kedja med en hårt arbetande Schlyter, som har farten som krävs för att hänga med brynäs, tillsammans med Dahlström och Gradin hade varit bra, tror jag.
Sen spela hela Jr kedjan med Wesäll Linus Fimp.
Nilsson Rensfeldt Blomgren
Klasen Krüger Brodin.

Köper definitivt inte att hatobjektet nr 1 Odelius borde bänkas till förmån för Loponen. Odelius är en klart bättre spelare som gör färre misstag.

Ska bli otroligt skönt när säsongen är över och flera av KGs beslut inte längre ligger och bromsar upp oss..
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Slutspelet 2024

Inlägg av Eriksson »

LG08 skrev: 2024-04-20 23:36:52
Köper definitivt inte att hatobjektet nr 1 Odelius borde bänkas till förmån för Loponen. Odelius är en klart bättre spelare som gör färre misstag.
Du måste skämta eller?

På de få matcher som Loponen spelat så har han begått flera misstag och som grädde på moset är Odelius en klart bättre spelare.

Börjar ana ugglor i mossen här, LG08 aka Honken :roll:
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

80% på Andrén idag. Inte lätt att vinna matcher när defensiven/målvakten läcker som ett såll.

Brynäs har alltså 18,41% i skotteffektivitet på 3 matcher. Det är mål på nästan vart femte skott.
(23,08% idag, 10,53% iförrgår, 19,35% första matchen).

Är inte det extremt dåligt, av oss?
Jag hoppas det blir ordning och reda med Wikegård/Kimby. Kan omöjligt bli sämre iallafall.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1400
Blev medlem: 2021-01-22

Slutspelet 2024

Inlägg av Exile »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-21 20:13:16 80% på Andrén idag. Inte lätt att vinna matcher när defensiven/målvakten läcker som ett såll.

Brynäs har alltså 18,41% i skotteffektivitet på 3 matcher. Det är mål på nästan vart femte skott.
(23,08% idag, 10,53% iförrgår, 19,35% första matchen).

Är inte det extremt dåligt, av oss?
Jag hoppas det blir ordning och reda med Wikegård/Kimby. Kan omöjligt bli sämre iallafall.
Blev ju en kontring efter varje pinch...Andrén är väl dock inte mer än okej heller.

Men ja, hoppas det blir andra bullar med Wiken och Kimby.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Slutspelet 2024

Inlägg av Mash »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-21 20:13:16 80% på Andrén idag. Inte lätt att vinna matcher när defensiven/målvakten läcker som ett såll.

Brynäs har alltså 18,41% i skotteffektivitet på 3 matcher. Det är mål på nästan vart femte skott.
(23,08% idag, 10,53% iförrgår, 19,35% första matchen).

Är inte det extremt dåligt, av oss?
Jag hoppas det blir ordning och reda med Wikegård/Kimby. Kan omöjligt bli sämre iallafall.
Dålig jämförelse då motståndarna skiljer sig markant, men Vimmerbys målvakt har 92% senaste 5 matcherna. Signa!
EspenK
Inlägg: 9051
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Mash skrev: 2024-04-21 20:20:46
Nattuggla_ skrev: 2024-04-21 20:13:16 80% på Andrén idag. Inte lätt att vinna matcher när defensiven/målvakten läcker som ett såll.

Brynäs har alltså 18,41% i skotteffektivitet på 3 matcher. Det är mål på nästan vart femte skott.
(23,08% idag, 10,53% iförrgår, 19,35% första matchen).

Är inte det extremt dåligt, av oss?
Jag hoppas det blir ordning och reda med Wikegård/Kimby. Kan omöjligt bli sämre iallafall.
Dålig jämförelse då motståndarna skiljer sig markant, men Vimmerbys målvakt har 92% senaste 5 matcherna. Signa!
Då har Vimmerbys målvakt ett försvar som inte släpper frilägen och tappar markeringar hela tiden.
Osten östlund
Inlägg: 1711
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Tråkigt sista matchen.......

Eloge till dem som orkar gå på tisdag, för att se förnedringen. Samt beskåda brynäs firande!
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Slutspelet 2024

Inlägg av Per-Allan »

Ett otyg som DIF måste sätta stopp inför säsongen 24/25 i HA och det är bonnalagens jävla trummor. Hovet-Globen ska vara trumfria när DIF har hemmamatch
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Tabarnak »

Per-Allan skrev: 2024-04-21 21:27:30 Ett otyg som DIF måste sätta stopp inför säsongen 24/25 i HA och det är bonnalagens jävla trummor. Hovet-Globen ska vara trumfria när DIF har hemmamatch
+1
hur svårt kan det vara att hålla fritt från trumtattare..
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Slutspelet 2024

Inlägg av Mash »

Per-Allan skrev: 2024-04-21 21:27:30 Ett otyg som DIF måste sätta stopp inför säsongen 24/25 i HA och det är bonnalagens jävla trummor. Hovet-Globen ska vara trumfria när DIF har hemmamatch
Gärna redan på tisdag. Hur fan kan det tillåtas?
Användarvisningsbild
supreme
Inlägg: 503
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Slutspelet 2024

Inlägg av supreme »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-21 20:13:16 80% på Andrén idag. Inte lätt att vinna matcher när defensiven/målvakten läcker som ett såll.

Brynäs har alltså 18,41% i skotteffektivitet på 3 matcher. Det är mål på nästan vart femte skott.
(23,08% idag, 10,53% iförrgår, 19,35% första matchen).

Är inte det extremt dåligt, av oss?
Jag hoppas det blir ordning och reda med Wikegård/Kimby. Kan omöjligt bli sämre iallafall.
Final 1: 70%
Final 2: 89,5%
Final 3: 80%

Även om inte allt ska falla på Andrén kan vi väl konstatera att han inte varit den sista utpost vi hade behövt.
Skriv svar