Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Slutspelet 2024

Inlägg av Eriksson »

Jimmy Peterson skrev: 2024-04-22 19:16:29
Galning1998 skrev: 2024-04-22 15:09:22
StatKing skrev: 2024-04-22 15:04:22
Galning1998 skrev: 2024-04-22 15:00:53
StatKing skrev: 2024-04-22 14:38:15

40.000 per månad blir det.
12,5% av din bruttolön som bötern är på så du får nog räkna om :)
Eftersom det är 5 matcher så motsvarar bötern 2 matcher.

11500 / 2 = 5750

Sen blir det ett påslag på 15%.

5750 / 1.15 = 5000

På detta är det 12,5% av lönen.

5000 / 0.125 = 40000
Det är alltid en match som är böter om inte annat anges i beslutet. Så du kan dubbla det där
Säker på det? Hittar inga beslut där det står två matcher. Tittade tillbaka på Deilert när han blev avstängd sex matcher och i så fall hade han haft en lön på 180 000 kr. Vilket han förstås inte hade. Så gissar att det faktiskt fortfarande är två matcher per automatik vid fem matcher eller fler, oavsett vad som står i besluten.
Finns bra exempel här på hur man räknar och varför det egentligen inte går att säga vad lönen är
https://www.expressen.se/sport/blogg/jo ... ut-botern/
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
m0ng00se
Inlägg: 1478
Blev medlem: 2005-06-09

Slutspelet 2024

Inlägg av m0ng00se »

ska vi gå med en annan målis ikväll? Känns inte som Andrén har rosat marknaden precis nu i finalen.Känns som många puckarna som gått in kanske inte är direkta tavlor men mål som vi behöver att en målis tar.

en match över 60min är sällan å aldrig ETT lag som dominerar från start till mål utan dent går i faser. man har perioder i perioderna som man är bättre och lite sämre. ena laget har Momenturm. Dom dalarna i en match då vi spelar sämre måste vi kapa sänkan å inte sjunka så jäkla djupt å släppa in en 2-3 mål och där har målisen en jäkla viktig uppgift att steppa upp.

finns inget som talar för oss, varken spelmässigt, historiskt men den där sista spiken i kistan ska slås in. Hoppet är det sista som överger en och att allt talar emot oss kanske är det som talar för?:D

Draken lyfter i motvind!

Fooooorrrrzzzaaa!!!
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1487
Blev medlem: 2012-03-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Ohddan »

m0ng00se skrev: 2024-04-23 10:15:11 ska vi gå med en annan målis ikväll? Känns inte som Andrén har rosat marknaden precis nu i finalen.Känns som många puckarna som gått in kanske inte är direkta tavlor men mål som vi behöver att en målis tar.
Man vinner inte en final med en målis som knappt mäktar med 85%.

Annars. Det är rimligt och nånstans ändå ok att torksa mot ett lag som är bättre. 4-2 i matcher hade jag köpt. 4-1 med om det varit dyrköpta segra för brunsås. Men 4-0... Det är kämpigt.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Tyvärr väntat att vi skulle förlora denna final så jag är inte så besviken faktiskt då jag redan visste om det så fort vi slog ut Mora.

Brynäs bästa lag i HA någonsin eller iallafall på länge.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1400
Blev medlem: 2021-01-22

Slutspelet 2024

Inlägg av Exile »

Tror ni tifot läggs upp på Youtubekanalen?😂
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av thelinho »

Tredje året av total besvikelse, ändå står man där som en stolt farsa och applåderar Sveriges bästa kortsida. Underbart att vi fortsätter leverera mästerligt på läktaren trots ett oförlåtligt resultat i en finalserie på isen.

Stor eloge till Wikegård som frivilligt kan tänka sig ta i den skit som KG lämnar efter sig. Vore det inte för honom hade man lika gärna kunnat lägga ner. Big ups!

Tack till samtliga psykopater i forumet som fortsätter engagera sig i DIF hockey. Vår tid kommer.

/T
Senast redigerad av thelinho den 2024-04-23 21:33:07, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Alberget1891
Inlägg: 76
Blev medlem: 2024-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Alberget1891 »

Aja ett såkallat " storlag " lär ju rycka ifrån SHL nästa säsong. Kan bli vilket lag som helst.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Mattias_87 »

Alberget1891 skrev: 2024-04-23 21:32:52 Aja ett såkallat " storlag " lär ju rycka ifrån SHL nästa säsong. Kan bli vilket lag som helst.
Ja och då lär de göra en Brynäs/HV direkt. Så går vi inte upp nästa säsong kan vi lika gärna lägga ner hela föreningen.
Avskaffa tre mot tre.
Alberget1891
Inlägg: 76
Blev medlem: 2024-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av Alberget1891 »

Mattias_87 skrev: 2024-04-23 21:47:09
Alberget1891 skrev: 2024-04-23 21:32:52 Aja ett såkallat " storlag " lär ju rycka ifrån SHL nästa säsong. Kan bli vilket lag som helst.
Ja och då lär de göra en Brynäs/HV direkt. Så går vi inte upp nästa säsong kan vi lika gärna lägga ner hela föreningen.
Slipper hellre den ångesten just nu iallafal.....
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1658
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av jsson »

Ohddan skrev: 2024-04-23 12:38:33 Man vinner inte en final med en målis som knappt mäktar med 85%.
Han tar 30 av 33 ikväll, varav en borde varit bortdömd och den andra indianare i vanlig ordning.
Men vi gör ett mål framåt. I en måstematch. Heja!
Skon klämmer väl för fan inte i våran kasse den här gången heller
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Slutspelet 2024

Inlägg av sauron »

Kan inte skylla på Andrén ikväll, men med det sagt så var han alldeles för ojämn för att ta oss tillbaka till shl som förstaslips.
It's the hope that kills you.
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Donkels-3.0 »

jsson skrev: 2024-04-23 21:56:50
Ohddan skrev: 2024-04-23 12:38:33 Man vinner inte en final med en målis som knappt mäktar med 85%.
Han tar 30 av 33 ikväll, varav en borde varit bortdömd och den andra indianare i vanlig ordning.
Men vi gör ett mål framåt. I en måstematch. Heja!
Skon klämmer väl för fan inte i våran kasse den här gången heller
Andrén är en av få spelare som kan kvittera ut ett godkänt betyg ikväll däremot är jag inte säker på om han är förstamålismaterial på sikt vore intressant om nån junis kunde utmana som tex Munther eller om Hävelid kan få ett lyft
EspenK
Inlägg: 9051
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

Spelare för spelare så räcker vi inte till mot brynäs.
Släpper vi det.

Nästa säsong:

Prio att bryta med Brodin. Helt slut som hockeyspelare. Tyvärr. Kan spela i en fjärde men måste då ha lön därefter.

Bygg backsidan rätt. Det behövs både offensivt och defensivt skickliga backar. Men två spetsbackar räcker för att vinna HA. Det har vi sett förr. Axel får gärna stanna men behöver en spetsigare lekkompis än Kevin K.

Offensivt så måste vi ha en producerande förstakedja. Det var längesen nu.
Kanske är lite oldschool men i min värd är 1:a och 2:a producerande. 3:e är en fartig junisline/talangline och 4:e en hårt arbetande brunkarline.

Bortser man då från kontrakt och slänger in lite rykten så har vi:

Ny Kruger Ny (transatlanter)
Weigel Costmar Gradin
Wersäll Linus E Eklund
Brodin/Ny Hank Grewe
Frondell

Andersson Ny
Ragnarsson Ny
Bergström Degnell
Skadade killen som inte spelade en match typ.

Budget men bör ta oss topp 6.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1487
Blev medlem: 2012-03-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Ohddan »

Donkels-3.0 skrev: 2024-04-23 22:18:48
jsson skrev: 2024-04-23 21:56:50
Ohddan skrev: 2024-04-23 12:38:33 Man vinner inte en final med en målis som knappt mäktar med 85%.
Han tar 30 av 33 ikväll, varav en borde varit bortdömd och den andra indianare i vanlig ordning.
Men vi gör ett mål framåt. I en måstematch. Heja!
Skon klämmer väl för fan inte i våran kasse den här gången heller
Andrén är en av få spelare som kan kvittera ut ett godkänt betyg ikväll däremot är jag inte säker på om han är förstamålismaterial på sikt vore intressant om nån junis kunde utmana som tex Munther eller om Hävelid kan få ett lyft
Godkänd ja. Men ska man spöa ett lag som är bättre på alla positioner måste han ju upp och inte slänga in 7 enkla puckar i eget mål eller va hand landade på i finalen. Ska man ha någon som helst chans kan man inte ha en sista utpost motståndet kan skjuta rätt igenom flertalet gånger.
Kalle
Inlägg: 77
Blev medlem: 2007-04-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Kalle »

Har inte skrivit här på säkert ett decennium (är mer en sån som sitter tyst eller går ut och sparkar i gruset när vi torskar snarare än att skriva/prata) men nu orkar inte frun höra allt gnäll längre så behöver skriva av mig :)

Vi behöver såklart utvärdera truppen och framförallt vilka spelare och spelartyper vi framöver kan lägga större pengar på utifrån en, vad det verkar, mindre budget. Dock tycker jag också att vi också måste lyfta blicken och se de senaste säsongerna utifrån någon form av helhet och att man över 3-4 år gjort många fel som slagit tillbaka och bidragit till instabilitet.

Vi har nu spelat 104 grundseriematcher och ytterligare 32 slutspelsmatcher under denna sejour i HA så det finns någon form att underlag att utvärderat. Utifrån det lag man haft dessa två säsonger så har helt klart antalet riktigt bra matcher varit alldeles för få (framförallt av de 104 grundseriematcherna) och det känns som att det finns ett inneboende systemfel i det lag vi byggt upp men också hur vi ser på HA som liga och lagen i den.

Jag har följt HA i ganska många år (bor i och är från Uppsala och har därför haft ett halvt öga på Almtuna som ju spelat i HA sen Hedenhös) och tycker det är intressant att se hur lag som ramlat ur från SHL hanterar det på olika sätt. Det lag som enligt mig utan tvekan bäst omfamnat den nya verkligheten som HA innebär är HV71. Visst gjorde de stora värvningar och hade ett ruggigt starkt lag men det som imponerade mest var hur de snabbt byggde upp en ödmjukhet inför ligan och snabbt insåg att de inte på något sätt kan spela ut övriga lag i 52 grundseriematcher + slutspel. Just modet att ibland spela enkelt, att inte stressa upp sig för mycket vid ett underläge och att få panik vid ett par förluster på kort tid är något som vi kan lära oss mycket av!

Jag kan inte ens räkna hur många gånger vi spelat fast oss i egen zon senaste säsongerna och hur många mål som kommit till på rent slarv i egen zon. Absolut måste man ibland våga vara konstruktiv men man måste också i moment av matcherna våga spela enkelt och då ha ett tryggt grundspel att falla tillbaka på. Om jag åter ska hänvisa till HV (ursäkta att jag hyllar dem!!!!) så kunde de i matcher även mot de sämre lagen under moment köra sarg ut när de märkte att det var stressigt och då ha forwards som kunde anpassa sig till olika spelsätt under en match. Att göra en topprestation i 60 minuter är väldigt svårt (framförallt i match efter match) så vi MÅSTE hitta ett sätt där vi också kan spela lättare när det grinar emot eller när vi ska försvara en ledning. Att få de så kallade stjärnorna att köpa detta kommer vara en av den nya tränarstabens absolut största och viktigaste uppgifter inför nästa säsong!

Det sista jag vill skriva just nu är att det också nog kommer krävas tålamod från både oss supportrar och ledningen med de nya tränarna vilket är något vi kollektivt varit totalt värdelösa på senaste säsongerna! Vi kommer garanterat vara värdelösa några matcher även i höst och åka på torskar mot Vimmerby, Kalmar och/eller Almtuna men om vi nu värvat in en tränare vi tror på måste vi våga ge honom tid att sätta en grundspel och en kultur över tid. Personligen tror jag Kimby kan bli en succé men han har samtidigt aldrig varit huvudtränare i en klubb av vår storlek och kommer garanterat göra några misstag att lära sig av om vi vågar ge honom tid.

Ursäkta för ett långt och säkert babbligt inlägg men känns skönt att få skriva av sig lite :)

Edit: Var tvungen att skapa ett nytt konto och döpte mig till "Kallee" men står "Kalle" som namn men är alltså inte samma "Kalle" som tydligen skrev inlägg för några år sen
Skriv svar