Slutspelet 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Inlägg: 9051
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelet 2024

Inlägg av EspenK »

BigJ skrev: 2024-04-19 22:14:50
#10 skrev: 2024-04-19 21:48:22
BigJ skrev: 2024-04-19 21:41:29 Vi får göra som Mora gjorde mot aik och vända 0-2 till 4-2. Vem trodde på Mora efter 2 torskar...
Vi har en skygglapp i båset, ser fan inte en elefant om den står framför honom, jag brukar ha hopppet uppe i det sista men har gett upp efter dagens dravel….
Hur många trodde på oss förra året efter 4 matcher, gissar att tongångarna var ungefär samma som nu men gick ändå till en sjunde även om just den matchen blev katastrof.

Vi har gjort bra matcher mot Brynäs på Hovet, fortsätter vi med det kan det bli bra.
I min värld var vi lika bra som Modo. Det är vi inte i förhållande till Brynäs.
Även om fick en jämnare match så är vi spelare för spelare sämre.

Deras sämsta back är bättre än 4 av våra.
Deras sämsta fw är bättre än 5 av våra. Det styrkeförhållandet är svårt att trolla bort. Vi måste överprestera. Det gjorde vi i stora delar idag.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2332
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Slutspelet 2024

Inlägg av Buford »

En reflektion angående Odelius, förra säsongen var han delaktig till att Lindbom gick sönder, i år styrde han in ett självmål i finalen... Snacka om "otursförföljd" grabb! Han har ju inte hjälpt laget att gå upp i SHL precis :lol:
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av JiWe »

Solklara premisser inför kommande match. En som vi måste vinna, kniven mot strupen osv.

Vi borde kunna lyfta oss med publiken i ryggen och generellt goda resultat hemma. Så förväntar mig mer aggressivt och offensivt spel men det förutsätter i så fall att vi får utdelning och nåt att bygga vidare från. Hade Mora ett bra omställningsspel så har knappast Brynäs sämre spelare för att såra oss om (när) vi går bort oss.

Tar vi matchen så adderar det förhoppningsvis några procent ytterligare till match fyra som vi givetvis måste vinna också. En torsk kommer varken göra till eller från för Brynäs, tror nog de kalkylerar med någon förlust borta, men är det kvitterat till match fem så blir det nog lite annorlunda. Var väl ett tag sen de torskade två matcher i följd och skaka om dem är det vi behöver göra.

Just nu cruisar de ganska behagligt på väg mot SHL och det måste brytas och Clara måste testas ordentligt!

Det kommer krävas en hel del men vi kan fan inte vika ner oss nu!
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelet 2024

Inlägg av Donkels-3.0 »

Sluta köra "the muppet show" i pp så kanske vi ändå har en liten chans att vinna i morgon
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Slutspelet 2024

Inlägg av BigJ »

EspenK skrev: 2024-04-20 07:01:33
BigJ skrev: 2024-04-19 22:14:50
#10 skrev: 2024-04-19 21:48:22
BigJ skrev: 2024-04-19 21:41:29 Vi får göra som Mora gjorde mot aik och vända 0-2 till 4-2. Vem trodde på Mora efter 2 torskar...
Vi har en skygglapp i båset, ser fan inte en elefant om den står framför honom, jag brukar ha hopppet uppe i det sista men har gett upp efter dagens dravel….
Hur många trodde på oss förra året efter 4 matcher, gissar att tongångarna var ungefär samma som nu men gick ändå till en sjunde även om just den matchen blev katastrof.

Vi har gjort bra matcher mot Brynäs på Hovet, fortsätter vi med det kan det bli bra.
I min värld var vi lika bra som Modo. Det är vi inte i förhållande till Brynäs.
Även om fick en jämnare match så är vi spelare för spelare sämre.

Deras sämsta back är bättre än 4 av våra.
Deras sämsta fw är bättre än 5 av våra. Det styrkeförhållandet är svårt att trolla bort. Vi måste överprestera. Det gjorde vi i stora delar idag.
På vilket sätt överpresterar vi? Tvärtom, kraftigt underpresterade i pp och att vi i övrigt spelar jämt med är snarare det förväntade. 3 slumpmål som avgör, tyvärr 2 i deras favör.
Osten östlund
Inlägg: 1711
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Jesus gick ju på vatten. Det kan inte vara så "långt efter" att vi vinner 4 av 5 återstående matcherna.

Man kan dividera precis hur man vill. Men Brynäs lyckas vinna matcherna. Är ju det det handlar om i slutändan!

Ibland behöver man bara inse/förstå när man är besegrad!

Målet var SHL. Vi misslyckades. Men när "röken" har lagt sig, så får vi vara nöjda med tanke på den röran vi har "haft internt "!

Det man har hört, så:

Sparkat:

- VD
-Ragge
- Garpen
- Fagervall
- Cam S
- Falk
- Hedda

Värvat för supportrarnas pengar. Där det slutade med baconchips o kaffe på hovets läktare.

- Dahlström
- Kalle

- Myran ville inte komma hit, enligt Honken!?

Haft en eldsjäl som är trött. Blev sportchef. För att sedan bli VD. När han själv tyckte att sportchef jobbet var "under kontroll ".

Brynäs:

- Sparkade sin slips som körde gräsklipparen, med ngr bärs i kroppen.

Snacka om röriga DIF!

Tack för denna säsong, så tar vi nya tag i höst!!!
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2688
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelet 2024

Inlägg av klintan85 »

Osten östlund skrev: 2024-04-20 13:32:55 Jesus gick ju på vatten. Det kan inte vara så "långt efter" att vi vinner 4 av 5 återstående matcherna.

Man kan dividera precis hur man vill. Men Brynäs lyckas vinna matcherna. Är ju det det handlar om i slutändan!

Ibland behöver man bara inse/förstå när man är besegrad!

Målet var SHL. Vi misslyckades. Men när "röken" har lagt sig, så får vi vara nöjda med tanke på den röran vi har "haft internt "!

Det man har hört, så:

Sparkat:

- VD
-Ragge
- Garpen
- Fagervall
- Cam S
- Falk
- Hedda

Värvat för supportrarnas pengar. Där det slutade med baconchips o kaffe på hovets läktare.

- Dahlström
- Kalle

- Myran ville inte komma hit, enligt Honken!?

Haft en eldsjäl som är trött. Blev sportchef. För att sedan bli VD. När han själv tyckte att sportchef jobbet var "under kontroll ".

Brynäs:

- Sparkade sin slips som körde gräsklipparen, med ngr bärs i kroppen.

Snacka om röriga DIF!

Tack för denna säsong, så tar vi nya tag i höst!!!
Det var väl inte bara några bärs. Det var tyngre saker också. Men Plast har verkligen sålt sin själ för att gå upp. Men det är väl så när man inte har en egen identitet och ungdomsverksamhet. Jag tycker man borde införa en importgräns för icke europeiska spelare. Jag tycker att DIF ska stå rakryggade och vara stolta att man går långt även fast man inte har massa transatlanter.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Slutspelet 2024

Inlägg av Praetori »

klintan85 skrev: 2024-04-20 13:56:51
Osten östlund skrev: 2024-04-20 13:32:55 Jesus gick ju på vatten. Det kan inte vara så "långt efter" att vi vinner 4 av 5 återstående matcherna.

Man kan dividera precis hur man vill. Men Brynäs lyckas vinna matcherna. Är ju det det handlar om i slutändan!

Ibland behöver man bara inse/förstå när man är besegrad!

Målet var SHL. Vi misslyckades. Men när "röken" har lagt sig, så får vi vara nöjda med tanke på den röran vi har "haft internt "!

Det man har hört, så:

Sparkat:

- VD
-Ragge
- Garpen
- Fagervall
- Cam S
- Falk
- Hedda

Värvat för supportrarnas pengar. Där det slutade med baconchips o kaffe på hovets läktare.

- Dahlström
- Kalle

- Myran ville inte komma hit, enligt Honken!?

Haft en eldsjäl som är trött. Blev sportchef. För att sedan bli VD. När han själv tyckte att sportchef jobbet var "under kontroll ".

Brynäs:

- Sparkade sin slips som körde gräsklipparen, med ngr bärs i kroppen.

Snacka om röriga DIF!

Tack för denna säsong, så tar vi nya tag i höst!!!
Det var väl inte bara några bärs. Det var tyngre saker också. Men Plast har verkligen sålt sin själ för att gå upp. Men det är väl så när man inte har en egen identitet och ungdomsverksamhet. Jag tycker man borde införa en importgräns för icke europeiska spelare. Jag tycker att DIF ska stå rakryggade och vara stolta att man går långt även fast man inte har massa transatlanter.
Kan tycka att Svenska toppligorna borde ha nån salary-cap per lag på utländska spelare på nån % av ligans omsättning.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1487
Blev medlem: 2012-03-01

Slutspelet 2024

Inlägg av Ohddan »

Vet inte hur jag hade reagerat på att ha 4-5 kanadicker som krossa motståndet i finalen och på det slippa åka till Vimmerby näste sässe.
Osten östlund
Inlägg: 1711
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

Ohddan skrev: 2024-04-20 16:58:33 Vet inte hur jag hade reagerat på att ha 4-5 kanadicker som krossa motståndet i finalen och på det slippa åka till Vimmerby näste sässe.
Hade väll 4-5 när vi åkte ur. Vi hade 2 förra säsongen, Magwood iår. Vi är inte många miljoner efter Brynäs i vad som satsats på a - truppen. KGs val var närproducerat ( sverige ) och dyrt.

Hv, Modo och Brynäs har valt ett annat spår.

Tror majoriteten av alla Djurgårdare inte hade gnällt. Om vi hade haft 2-0 i matcher nu. Samt Kopacka, Vesel och Kelleher hade lirat hos oss. Haft lekstuga med Brynäs!
Senast redigerad av Osten östlund den 2024-04-20 21:39:57, redigerad totalt 1 gånger.
#10
Inlägg: 13633
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelet 2024

Inlägg av #10 »

Bara (till 99%) att boka in Vimmerby borta nästa säsong.
Osten östlund
Inlägg: 1711
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelet 2024

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2024-04-20 17:41:26 Bara (till 99%) att boka in Vimmerby borta nästa säsong.
Blir kul. Se närbilder på Klasen och Brodin, när det "glöder i ögonen" på dem!
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelet 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Osten östlund skrev: 2024-04-20 17:58:29
#10 skrev: 2024-04-20 17:41:26 Bara (till 99%) att boka in Vimmerby borta nästa säsong.
Blir kul. Se närbilder på Klasen och Brodin, när det "glöder i ögonen" på dem!
Fina Arena Hansson Konsult & Konstruktion med hissnande 1600 åskådare.
En till liten ishall, som vi är så otroligt dåliga på.
Tur att Kimby iallafall är van. Kanske blir det vändningen.
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Slutspelet 2024

Inlägg av HCCL »

Osten östlund skrev: 2024-04-20 17:27:33
Ohddan skrev: 2024-04-20 16:58:33 Vet inte hur jag hade reagerat på att ha 4-5 kanadicker som krossa motståndet i finalen och på det slippa åka till Vimmerby näste sässe.
Hade väll 4-5 när vi åkte ur. Vi hade 2 förra säsongen, Magwood iår. Vi är inte många miljoner efter Brynäs i vad som satsats på a - truppen. KGs val var närproducerat ( sverige ) och dyrt.

Hv, Modo och Brynäs har valt ett annat spår.

Tror majoriteten av alla Djurgårdare inte hade gnällt. Om vi hade haft 2-0 i matcher nu. Samt Kopacka, Vesel och Kelleher hade lirat hos oss. Samt haft lekstuga med Brynäs!
Jag hade iaf. inte gnällt! Man kan gnälla om köpelag osv. men verkligheten är att vi betalar mycket pengar för ingenting bara för att ”köpa närproducerat”, resultatet ser vi nu, det är bara att inse att den här ökenvandringen kommer att bli lång…
Odelius
Inlägg: 1
Blev medlem: 2024-04-20

Slutspelet 2024

Inlägg av Odelius »

klintan85 skrev: 2024-04-20 13:56:51 Det var väl inte bara några bärs. Det var tyngre saker också. Men Plast har verkligen sålt sin själ för att gå upp. Men det är väl så när man inte har en egen identitet och ungdomsverksamhet. Jag tycker man borde införa en importgräns för icke europeiska spelare. Jag tycker att DIF ska stå rakryggade och vara stolta att man går långt även fast man inte har massa transatlanter.
Nog för att supportrar brukar vara enögda, men det här måste vara någon typ av rekord. I line-upsen för finalmatcherna har Brynäs haft 11 spelare som spelat juniorhockey i klubben och Djurgården 10 eller 11 beroende på om Axel Andersson spelat eller inte. Brynäs har fyllt ut med transatlanter och letter medan Djurgården har värvat in smålänningar, västgötar, östgötar, dalmasar samt Ludvig Rensfeldt som är fostrad i Brynäs. Vilket som är mest plastigt vet jag inte. Om transatlanter är en sådan genväg till framgång förstår jag inte hur DIF kunde åka ur SHL med så många transatlanter i truppen.
Skriv svar