HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Cyber
Inlägg: 216
Blev medlem: 2022-11-27

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av Cyber »

Manijock skrev: 2024-03-02 22:04:54
Praetori skrev: 2024-03-02 21:31:48
Manijock skrev: 2024-03-02 21:14:14 Gissar på knappt 5000 pers i slutspelet om vi lyckas undvika aik.... Kan inte vara många som står ut med mer nu.... Måste vara fler än jag som är trötta på denna brutala misshandel vi supportrar utsätts för....

Det räcker nu. Man kan räkna på en hand antalet matcher som man fått energi av att besöka Hovet eller andra hallar denna säsong. Resten är rena rånen på densamma.
Djurgårdsfamiljen funkar inte så.
Är ju uppenbart så. Men frågan är ju hur lågt man kan sjunka? Även vi måste ju ha någon typ av bottengräns. Jag har alltid köpt att vi suger om vi samtidigt kör för vad vi klarar. Men nu är det fan till 80% slapphet, inställning, slarv och ointresse..... Klasen och Wiktor Nilsson går i fronten för att lagets framgång är sekundär. De är där för att vara lite sköna och lattja lite i väntan på bättre tider. Totalt oacceptabelt och Honken klappar takten som en omyndigförklarad dåre bredvid. Dags att markera mot de som inte chippar in och ger TUSEN för laget.

Kör hellre tre kedjor med juniorer just nu. Vi är ändå inte närheten av att överleva en kvart. Vi har ingenting att förlora längre. Försök rädda hedern om ni är intresserad av att sälja något säsongskort överhuvudtaget till nästa säsong.
Klasen och Brodin har väl kört en tio månaders försäsong för att börja ta i när slutspelet börjar. Riktigt usel inställning och nonchalant mot lagkamraterna. Framförallt då juniorerna.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av Wishes »

Erkänner att säsongens upplaga av DIF Hockey enbart samlar ett ljummet intresse vid det här laget. Kan inte för mitt liv förstå vad det är för spelidé de försöker bedriva. Så fort de kommer upp mot egen blå - ojojoj, det kommer en spelare mot mig… jösses… jag vänder hem… kanske bättre att spela fast pucken i egen zon… ingen idé att spela på WN, han är iskall… där är ju klasen.. nää han är iskall, ingen idé att spela upp mot honom… bättre att vända hem… heeerrregud.. vi kom över röda linjen… jaaa.. jag slänger ner den i hörnet… näähä…

Djur ”bajsnödiga” gården
Djur ”vi vänder hem” gården
Djur ” iskalla” gården
Stolt, men aldrig nöjd
Cyber
Inlägg: 216
Blev medlem: 2022-11-27

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av Cyber »

Wishes skrev: 2024-03-02 22:42:20 Erkänner att säsongens upplaga av DIF Hockey enbart samlar ett ljummet intresse vid det här laget. Kan inte för mitt liv förstå vad det är för spelidé de försöker bedriva. Så fort de kommer upp mot egen blå - ojojoj, det kommer en spelare mot mig… jösses… jag vänder hem… kanske bättre att spela fast pucken i egen zon… ingen idé att spela på WN, han är iskall… där är ju klasen.. nää han är iskall, ingen idé att spela upp mot honom… bättre att vända hem… heeerrregud.. vi kom över röda linjen… jaaa.. jag slänger ner den i hörnet… näähä…

Djur ”bajsnödiga” gården
Djur ”vi vänder hem” gården
Djur ” iskalla” gården
Jag tycker att det blivit ett gigantiskt problem att mam vänder hem för ofta. Istället för att driva upp tempot, så vänder man hem och drar ned tempo. Motståndarna får dessutom möjligheten att checka fast backarna.

Man måste bli mycket snabbare och rakare. DIF är som bäst när man får ned pucken djupt och jagar skiten ut motståndarna. Inte när man spenderar mesta tiden på försöka krångla sig ut ur zon mot ett uppställt motståndarlag
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av diftobbe89 »

benganfs skrev: 2024-03-02 20:43:19 Usch vi lär möta Björken i kvalet..
Ohhhhh vad hemskt. Björklöven skrämmer inte Lisa 5 år gammal. Sträck på dig för fan.
Spela fult
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av Manijock »

diftobbe89 skrev: 2024-03-03 03:02:40
benganfs skrev: 2024-03-02 20:43:19 Usch vi lär möta Björken i kvalet..
Ohhhhh vad hemskt. Björklöven skrämmer inte Lisa 5 år gammal. Sträck på dig för fan.

Det är det enda laget som vi kan spela jämt mot. Så där är man ju ändå hoppfull om lite kamp. Brynäs, Ssk, Aik, Mora däremot....

Är aik smarta så väljer de oss och får en snabb kvart med en jävla energiboost in i semin. Jag hade fan krävt det om situationen var omvänd. Bjuda supportrarna på det! Även om de kommer tvåa och får chansen att möta ett åttondelslag...
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av Rojk »

Manijock skrev: 2024-03-03 07:49:08
diftobbe89 skrev: 2024-03-03 03:02:40
benganfs skrev: 2024-03-02 20:43:19 Usch vi lär möta Björken i kvalet..
Ohhhhh vad hemskt. Björklöven skrämmer inte Lisa 5 år gammal. Sträck på dig för fan.

Det är det enda laget som vi kan spela jämt mot. Så där är man ju ändå hoppfull om lite kamp. Brynäs, Ssk, Aik, Mora däremot....

Är aik smarta så väljer de oss och får en snabb kvart med en jävla energiboost in i semin. Jag hade fan krävt det om situationen var omvänd. Bjuda supportrarna på det! Även om de kommer tvåa och får chansen att möta ett åttondelslag...
“Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare.”

Och samma sak i semin. Viktigt att hålla Mora bakom oss.

https://www.swehockey.se/foerening/info ... lsvenskan/
It's easier to be an asshole to words than to people
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av Osten östlund »

Rojk skrev: 2024-03-03 09:35:48
Manijock skrev: 2024-03-03 07:49:08
diftobbe89 skrev: 2024-03-03 03:02:40
benganfs skrev: 2024-03-02 20:43:19 Usch vi lär möta Björken i kvalet..
Ohhhhh vad hemskt. Björklöven skrämmer inte Lisa 5 år gammal. Sträck på dig för fan.

Det är det enda laget som vi kan spela jämt mot. Så där är man ju ändå hoppfull om lite kamp. Brynäs, Ssk, Aik, Mora däremot....

Är aik smarta så väljer de oss och får en snabb kvart med en jävla energiboost in i semin. Jag hade fan krävt det om situationen var omvänd. Bjuda supportrarna på det! Även om de kommer tvåa och får chansen att möta ett åttondelslag...
“Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare.”

Och samma sak i semin. Viktigt att hålla Mora bakom oss.

https://www.swehockey.se/foerening/info ... lsvenskan/
Lag 5-8 har då spelat en serie i bäst av 3. Dom 2 vinnarna därifrån. Väljer Brynäs o lag 2 ifrån.

Medans lag 1-4 fr vila undertiden.

Mora är märkliga. På pappret känns dom sämst av topp 6 lagen. Men dom gör det jävligt bra.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Västerås - Djurgårdens IF 2/3

Inlägg av dr111DIF »

Osten östlund skrev: 2024-03-03 10:18:42
Rojk skrev: 2024-03-03 09:35:48
Manijock skrev: 2024-03-03 07:49:08
diftobbe89 skrev: 2024-03-03 03:02:40
benganfs skrev: 2024-03-02 20:43:19 Usch vi lär möta Björken i kvalet..
Ohhhhh vad hemskt. Björklöven skrämmer inte Lisa 5 år gammal. Sträck på dig för fan.

Det är det enda laget som vi kan spela jämt mot. Så där är man ju ändå hoppfull om lite kamp. Brynäs, Ssk, Aik, Mora däremot....

Är aik smarta så väljer de oss och får en snabb kvart med en jävla energiboost in i semin. Jag hade fan krävt det om situationen var omvänd. Bjuda supportrarna på det! Även om de kommer tvåa och får chansen att möta ett åttondelslag...
“Inför kvartsfinalen väljer lag 1 (serieettan) motståndare bland de fyra lägst rankade lagen (lag 5 och lag 6, samt vinnarna i åttondelsfinalen). Därefter väljer lag 2 (serietvåan) enligt samma princip, och så vidare.”

Och samma sak i semin. Viktigt att hålla Mora bakom oss.

https://www.swehockey.se/foerening/info ... lsvenskan/
Lag 5-8 har då spelat en serie i bäst av 3. Dom 2 vinnarna därifrån. Väljer Brynäs o lag 2 ifrån.

Medans lag 1-4 fr vila undertiden.

Mora är märkliga. På pappret känns dom sämst av topp 6 lagen. Men dom gör det jävligt bra.
Nej, lag 7-10 spelar play in. Att komma 4a istället för 5a innebär hemmaplan i kvarten och att du inte kan bli vald av ett annat lag.
Skriv svar