HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2024-03-01 22:07:02
Praetori skrev: 2024-03-01 21:59:11
Knickedick skrev: 2024-03-01 21:52:34
Praetori skrev: 2024-03-01 21:47:55
Knickedick skrev: 2024-03-01 21:38:33

Börja med att göra det som alla ser är det rätta!

Grewe och Eriksson är första Line!
Resten kan spela checkers!

Seriöst ge Krüger och Klasen en wake up och ge dem mindre speltid.
De levererar inte. Jävligt enkelt i min värld
Klasen kommer gnälla på kedjekamrater/tränare till noll gagn för lagmoralen. Krüger kommer deppa och sen komma igen och bryta ett nyckelben och vara borta resten av säsongen. Ludde skulle kämpa extra och se ännu mer menlös ut. Den ende som möjligen skulle tagga till och inte bryta nacken likt Krüger är Brodda men det spelar ingen positiv roll att alibi-flänga runt som hulken bland duvor som bara flaxar iväg.

Vi får helt enkelt hoppas på att våra tunga pjäser kopplar på när det gäller i slutspelet så kan vi begrava och glömma säsongsinsatser som denna.
Ja du har rätt! Det är det man får hoppas på!
Jag sätter på mig min foliehatt och tänker att det ju var jättefint av oss att skänka farmarklubben Almtuna en play-in plats framför svartgula fula VIK som bara ville sälja sina spelare till AIK och Södertälje……….typ 😂
Alltså jag orkar fan inte bli förbannad för jag kan delvis förstå tjommarna som bara går och väntar på sluspel och chansen att "få spela upp Djurgårn".
Men det är ändå sjukt frustrerande. Ja det kanske är "smart" att inte bränna krutet och "det är inte allvar än" men fy fan. Då är mina förväntningar i slutspelet på nivån att tröjorna i taket skulle kräva en själ i utbyte för vissa av spelarnas insatser.
Klart att tanken slår en att det är ett taktiskt spel och att vi i bakgrunden tränar som fan och sparar oss från skador och avstängningar samt sparar oss och kanske vill gå in i slutspelet med lägre förväntningar på oss hur man nu skulle kunna göra det med det lag vi har på pappret.
Vi får se helt enkelt. Vill man bli odödlig så är det inte dagens match man behöver vinna!
Nä men en tvättäkta Djurgårdshjälte hade käkat taggtråd denna match OCH spelat upp oss... utan ursäkter och utan gnäll. Men såna tillverkas inte längre så vi får hålla tillgodo med wish-kopian av dylika.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Vikas »

"Vi är nedtränade inför slutspel."

"Våra spetsspelare kommer vakna till i slutspelet."

"Det är bara bra att vi har underdog-stämpel."

Ursäkterna börjar flyga höger och vänster men den enkla förklaringen är att vi är ett ganska dåligt hockeylag som är helt sjukt överbetalt. Vi kommer inte bli bättre när slutspelet börjar. Vi kommer inte helt plötsligt börja sätta pass på blad eller kunna göra mål.

Spelar nog ingen roll om det blir Mora eller Björklöven. Kommer bli snabb sorti hursomhelst.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av emilin »

Snälla forum ni som skriker efter att Honken måste bort, vad fan vill ni få in? vad kan få er att titta åt ett annat håll med er kritik.
Några av våra spelare har varit med på hela resan framför allt så kallad spets. Dessa herrar har inte lyckats få truppen att prestera bättre.
Nicklas F, Joakim F, Marcus R, Johan G, Mikael A och nu vill vi att Honken ska packa väskan?
Om inte någon av ovanstående tränar få fart på gruppen då undrar jag vem vill ni få in och vad fan ska denna person lyckas med som de andra inte har lyckats med.
Nej nu är det fan dags att inte skicka kritiken till våra ledare utan till dem som halkar runt på isen med ett stort lönekuvert i bakfickan som väger så jävla mycket att de har extremt svårt att vara framåt lutade.
Jag gillar Honken inte hans fel att våra spelare ser ut som ett bakfullt hockeybockey lag en söndags morgon.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Donkels-3.0 »

emilin skrev: 2024-03-01 22:20:17 Snälla forum ni som skriker efter att Honken måste bort, vad fan vill ni få in? vad kan få er att titta åt ett annat håll med er kritik.
Några av våra spelare har varit med på hela resan framför allt så kallad spets. Dessa herrar har inte lyckats få truppen att prestera bättre.
Nicklas F, Joakim F, Marcus R, Johan G, Mikael A och nu vill vi att Honken ska packa väskan?
Om inte någon av ovanstående tränar få fart på gruppen då undrar jag vem vill ni få in och vad fan ska denna person lyckas med som de andra inte har lyckats med.
Nej nu är det fan dags att inte skicka kritiken till våra ledare utan till dem som halkar runt på isen med ett stort lönekuvert i bakfickan som väger så jävla mycket att de har extremt svårt att vara framåt lutade.
Jag gillar Honken inte hans fel att våra spelare ser ut som ett bakfullt hockeybockey lag en söndags morgon.
Håller helt med för många vaniljpsyken i den här gruppen som måste rensas bort. Honken har ändå lyft detta trötta lag till topp 6
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Starkt ändå att bara släppa in 2 mål i denna svåra bortamatch, trodde på större förlust.

Neej, denna säsong var stekt precis när den börjat.
Ge mig vår och KorpHockey-fri vardag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Knickedick
Inlägg: 1247
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2024-03-01 22:11:04
Knickedick skrev: 2024-03-01 22:07:02
Praetori skrev: 2024-03-01 21:59:11
Knickedick skrev: 2024-03-01 21:52:34
Praetori skrev: 2024-03-01 21:47:55

Klasen kommer gnälla på kedjekamrater/tränare till noll gagn för lagmoralen. Krüger kommer deppa och sen komma igen och bryta ett nyckelben och vara borta resten av säsongen. Ludde skulle kämpa extra och se ännu mer menlös ut. Den ende som möjligen skulle tagga till och inte bryta nacken likt Krüger är Brodda men det spelar ingen positiv roll att alibi-flänga runt som hulken bland duvor som bara flaxar iväg.

Vi får helt enkelt hoppas på att våra tunga pjäser kopplar på när det gäller i slutspelet så kan vi begrava och glömma säsongsinsatser som denna.
Ja du har rätt! Det är det man får hoppas på!
Jag sätter på mig min foliehatt och tänker att det ju var jättefint av oss att skänka farmarklubben Almtuna en play-in plats framför svartgula fula VIK som bara ville sälja sina spelare till AIK och Södertälje……….typ 😂
Alltså jag orkar fan inte bli förbannad för jag kan delvis förstå tjommarna som bara går och väntar på sluspel och chansen att "få spela upp Djurgårn".
Men det är ändå sjukt frustrerande. Ja det kanske är "smart" att inte bränna krutet och "det är inte allvar än" men fy fan. Då är mina förväntningar i slutspelet på nivån att tröjorna i taket skulle kräva en själ i utbyte för vissa av spelarnas insatser.
Klart att tanken slår en att det är ett taktiskt spel och att vi i bakgrunden tränar som fan och sparar oss från skador och avstängningar samt sparar oss och kanske vill gå in i slutspelet med lägre förväntningar på oss hur man nu skulle kunna göra det med det lag vi har på pappret.
Vi får se helt enkelt. Vill man bli odödlig så är det inte dagens match man behöver vinna!
Nä men en tvättäkta Djurgårdshjälte hade käkat taggtråd denna match OCH spelat upp oss... utan ursäkter och utan gnäll. Men såna tillverkas inte längre så vi får hålla tillgodo med wish-kopian av dylika.
Vi får väl se vilken kopia det är som kommer imorrn.
Kanske sjunker till Ali Express😂
Nattuggla_
Inlägg: 3119
Blev medlem: 2021-08-14

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Nattuggla_ »

emilin skrev: 2024-03-01 21:31:21
Nattuggla_ skrev: 2024-03-01 21:15:41 Såhär i efterhand tvekar man ju kring Honken också.
Var vi för snabba?
Alltså, han kan ju vara svinbra. Men av det man sett hittills så vettefan.
Inte jätteimponerad.
Är det inte lite märkligt när i stort sätt samma trupp(spets) har avverkat tränare på löpande band, kanske dags för spetsen att visa vad fan man får betalt för, istället för att kritisera varenda jävla tränare som ställer sig i vårt bås.
Absolut. Så är det ju.
Det är bara kolla på fjärdekedjan idag innan Berglund blev sjuk.
Grewe-Berglund-Liss.
Det är en sjuk fjärdekedja på den här nivån. Sen slog det mig, och jag kollade uppåt på kedja 3, 2, 1
och bara: Vad fan händer egentligen?
Det är andra säsongen nu som vi vaskar. Med ett spelarmaterial som är en av de bättre i ligan.

Jag tror och hoppas Djurgården har tålamod med Kimby över nästa säsong och fortsatt efter det. Det är inte lätt att komma in med ett så ofantligt dåligt kontraktläge.
Vi måste börja jobba långsiktigt nu.

Tufft att säga kanske men ska bli så otroligt skönt när de tunga löneposterna på Klasen, Brodin och Rensfeldt försvinner.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av sauron »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-01 23:10:07
emilin skrev: 2024-03-01 21:31:21
Nattuggla_ skrev: 2024-03-01 21:15:41 Såhär i efterhand tvekar man ju kring Honken också.
Var vi för snabba?
Alltså, han kan ju vara svinbra. Men av det man sett hittills så vettefan.
Inte jätteimponerad.
Är det inte lite märkligt när i stort sätt samma trupp(spets) har avverkat tränare på löpande band, kanske dags för spetsen att visa vad fan man får betalt för, istället för att kritisera varenda jävla tränare som ställer sig i vårt bås.
Absolut. Så är det ju.
Det är bara kolla på fjärdekedjan idag innan Berglund blev sjuk.
Grewe-Berglund-Liss.
Det är en sjuk fjärdekedja på den här nivån. Sen slog det mig, och jag kollade uppåt på kedja 3, 2, 1
och bara: Vad fan händer egentligen?
Det är andra säsongen nu som vi vaskar. Med ett spelarmaterial som är en av de bättre i ligan.

Jag tror och hoppas Djurgården har tålamod med Kimby över nästa säsong och fortsatt efter det. Det är inte lätt att komma in med ett så ofantligt dåligt kontraktläge.
Vi måste börja jobba långsiktigt nu.

Tufft att säga kanske men ska bli så otroligt skönt när de tunga löneposterna på Klasen, Brodin och Rensfeldt försvinner.
OK, det må vara tunga löneposter, men de motsvarar nästan 100 poäng. Villka ska göra dem nästa år? Junisar?? Det är ju ingen annan i laget som gör några... Det kommer dessvärre inte att bli bättre utan dem.
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Daniel942 »

Skamligt! Almtuna har väl knappt en 20-del av vår lönebudget. Vi kommer ryka i kvarten utan tvekan.
DIF!
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Ohddan »

Den här bataljen missade jag och resultatet har nog en slav i Egypten printat ned på en sten nånstans redan. Satan i min gata vad väntat...
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 23/24: Almtuna - Djurgårdens IF 1/3

Inlägg av Per-Allan »

emilin skrev: 2024-03-01 21:31:21
Nattuggla_ skrev: 2024-03-01 21:15:41 Såhär i efterhand tvekar man ju kring Honken också.
Var vi för snabba?
Alltså, han kan ju vara svinbra. Men av det man sett hittills så vettefan.
Inte jätteimponerad.
Är det inte lite märkligt när i stort sätt samma trupp(spets) har avverkat tränare på löpande band, kanske dags för spetsen att visa vad fan man får betalt för, istället för att kritisera varenda jävla tränare som ställer sig i vårt bås.
Tror också så att det är de tunga namnen som drar ner hela laget i en negativ malström. För när tex Klasen sovit dåligt och inte är på humör så sitter han o tjurar och de andra påverkas negativt. Bort med allt gammalt dökött både på is och kansli.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Skriv svar