HA 23/24: Djurgårdens IF - Björklöven 28/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Björklöven 28/2

Inlägg av thelinho »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-29 07:32:08
Praetori skrev: 2024-02-28 23:24:03
Nattuggla_ skrev: 2024-02-28 23:03:10 Fin match av Andrén ikväll.
Tittar matchen i efterhand. Hittar en del sekvenser där han gör det där ”lilla extra” som är välbehövligt ibland.

Skulle vara extremt kul om han toppar formen nu. Helt rätt timing.
Vad har han gjort nu, 2-3 matcher i rad stabila insatser (plus inhoppet mot Mora)?
Det finns ett monster i Victor. Inte i formen av ett vrålande odjur utan av sorten där bybornas puckar går ut i den mörka skogen för att plocka poäng och sen aldrig syns till igen.
Bristerna är inte tekniska utan han behöver hamna i det mentala läget att han bara litar på sin egen förmåga och inte tänker för mycket. Enkelt för mig att skriva och hade det varit så enkelt hade vem som helst med lite skills utöver det vanliga inom svartkonsten som modernt målvaktsspel utgör kunnat göra det. Men jag tycker verkligen att Andrén har något speciellt i sitt spel som kan leda riktigt långt. Men det är en fin balansgång i det mentala.
Det finns en 96%+ keeper där som dessutom bevisat sig i en SM-final men det finns även en målvakt som trillat från guldnivå till Hockeyallsvenskan i samma idrottsman.

Kan han hitta nycklarna lagom till slutspelet så kan det bli hur bra som helst.
Har försökt studera honom de senaste matcherna då det är han jag klagat på mest innan. Så jag ville kolla matcherna igen för att se hur han agerar. Nu är jag ingen målvaktsexpert men jag tycker mig se att det är betydligt lugnare än innan.

Och igår, enligt Hockeysiffror iallafall, så har han 2,41 i positiv xG. Och det är ungefär den bilden jag fick. Han gör en del matchavgörande räddningar och Björklöven skulle egentligen haft 3 kanske 4 mål i matchen.
Återigen synd sedan att han inte fick hålla nollan.

Men vi är ju så uddlösa framåt att Andrén måste hålla den här nivån. Så jag hoppas verkligen vi får se honom i toppform.
Håller med, ser en stor skillnad i kroppsspråket vilket är skönt. Det var det man gillade med Lidö från match ett. Ett lugn som smittar av sig över spelplanen.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Björklöven 28/2

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Skönt med seger, sedan torska Tälje, så allt känns ganska öppet nu om andraplatsen.

Tänkte lyfta fram 2 saker från matchen, som egentligen var stabil utan finess. Tråkspelsseger. :D

1. Ragnarsson, vilken klippa. Otroligt förtjust i den här typen av backar. Bra i alla delar av plan. Och att han brås på sin far märks tydligt. Stenhård i närkamperna.

2. Andren, igår kändes det som att Löven fick skjuta bästa de ville. Jag fick tillbaka en hel del av känslan som när Lindbom stod ifjol. Skjut bara. :)
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Björklöven 28/2

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-29 10:29:09 Skönt med seger, sedan torska Tälje, så allt känns ganska öppet nu om andraplatsen.
Vi är i och med segern dessutom helt "klara" för kvartsfinal. Det är ändå en milstolpe i form av positiva nyheter som man inte skall glömma.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
nalland
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: röda linjen

HA 23/24: Djurgårdens IF - Björklöven 28/2

Inlägg av nalland »

Praetori skrev: 2024-02-29 10:55:32
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-29 10:29:09 Skönt med seger, sedan torska Tälje, så allt känns ganska öppet nu om andraplatsen.
Vi är i och med segern dessutom helt "klara" för kvartsfinal. Det är ändå en milstolpe i form av positiva nyheter som man inte skall glömma.
Säkert KG:s fel? Avgå allt å alla osv. osv.
- 1926 - 1950 - 1954 - 1955 - 1958 - 1959 - 1960 - 1961 - 1962 - 1963 - 1983- 1989 - 1990 - 1991 - 2000 - 2001 -
Skriv svar