HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2024-02-21 22:39:16
dr111DIF skrev: 2024-02-21 22:26:37
Manijock skrev: 2024-02-21 22:19:05
dr111DIF skrev: 2024-02-21 22:15:48
Manijock skrev: 2024-02-21 22:01:34 Dra åt helvete DIF. Dra bara! Honken kan följa efter.

Den här unkna nedgångna föreningar bara tar och tar. Ger inte ett ruttet lingon! Skam

Hur kan man skicka fram Gradin? Killen har inte ens varit nära på ett enda friläge på hela säsongen. En jävla social verksamhet detta. Rensfeldt och Grewe hade kanonmatcher. Varför premieras ALDRIG de heta spelarna? Garpens skola fortfarande?

Klasen beter sig som en jävla primadonna i 65 mimuter och ska definitivt inte få spela varken i förlängningen eller få slå en straff. Jävla hobbyverksamhet. Han har fullständig fri hopp och lek. Tillåts pissa på allt och alla och bara belönas. Allt för att få en assist här och var.

Dra åt helvete med hela jävla säsongen. Vi är inte värda att ens nämnas i samma mening som slutspel. Vi är fuckin spott....
Tar man bort alla glåpord så helt rätt. Varken Gradin eller Klasen har något i ett avgörande att göra i nuläget. Släng fram Eriksson, Grewe eller vafan Loponen istället.
Primadonna? Eller det kollektiva "dra åt helvetet"? Hittar inga glåpord annars.
Det med att dra åt helvete med hela säsongen, vi andra behöver inte ge upp som Klasen gjort. Primadonna välförtjänt.
Det kan du räkna med. Hörde flera med mig på vägen ut från Hovet: "vafan ska man hit och göra?", och "om inte spelarna ens dyker upp så förstår jag inte varför folk ska betala för att behöva må dåligt i ett par timmar"....

Rimliga krav kan jag tycka. Ser inte varför jag ska åka till Västerås nästa vecka och bli på dåligt humör för? Tar hellre en mysig hotellnatt med familjen. Vill inte att min dotter ska behöva gå igenom det här heller. Försöker få in henne mer på fotbollen eller någon helt annanstans. DIF Hockey är i fritt fall och slukar all energi du har just nu och man ser ingen ände. Distansera sig för hälsans skull.
Själv tänkte jag man kunde slå två flugor i en smäll och köra Steam Hotel. Då får man både hotellvistelsen/spa och match. Brukade köra liknande på Radisson Blu i Gbg när vi lirade SHL och då känns inte bortaresan helt bortkastad om vi spelar som dasslock (sen är jag märkligt bortskämd med att tajma in bortavinster men ändå). :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2024-02-21 22:52:40
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-21 22:44:05
dr111DIF skrev: 2024-02-21 22:18:27
Det som är så konstigt är att vi varvar enstaka bra spelmässiga insatser med dålig utdelning med att idag sätta rimligt antal lägen men då tvåla bort det ändå. Kommer säker se skitbra ut i slutspelet men vi snubblar på snöret igen p.g.a. dåligt utgånsläge.
Ja. Med Honken inledningsvis såg vi snabba, starka, skickliga ut. Nu är vi tillbaka till krampaktiga, oinspirerade och tafatta.
Finns spelare jag skulle byta ut rakt av, men outar inga då jag inte vill skapa onödiga drev.
Men trots det, det ska inte se ut så här omg 46. Nu avgörs serien. Spelare för spelare har vi ett riktigt vasst Allsvenskt lag.
Mora spelar sig konsekvent ut genom mitten, undviker fickorna. Vi kommer inte på ett motmedel på hela matchen.
Ett sätt är att kliva högt med F3:an.
Just nu kliver vi hårt med ettan, tvåan hamnar i fickan och så går de rakt igenom oss.
Pass från back in i mitten och de är förbi. Räknefel efter räknefel.
Är säkert svårare än så, men Honken har väl läst mer än BU2 hoppas jag?
Förutom i sargduellerna hamnar vi konstant för långt ifrån motspelarna i forechecken och väldigt ofta tar vi "fel" sida med tvåan. Precis som du skriver så ambulerar 3an ofta i ingemansland istället för att antingen hota i slottet och binda deras gubbar eller ta bort mittalternativet. Mora lät pucken göra jobbet och då ser vi sjukt långsamma ut.
Men det är nog inte Honkens fel utan vi spelar helt enkelt så och nu är det jävligt svårt att ändra på saker utan att få det att bli än flängigare. Gnugga detaljer och ge fan i att åka runt och åka på magsjuka och fan och hans moster. Och hoppas på det bästa.
Mycket i forechecken matcher som denna tycker jag ändå är när vi har läge får ettan inte stopp eller skyfflar den dit tvåan inte är positionerad. Har vi inte läge går ettan för hårt istället för att syra och då är det ganska lätt att gå igenom mittzon. Våra bästa lägen kommer från lite kaotiska ingångar där vi får bra individuella prestationer.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev: 2024-02-21 23:13:23
Praetori skrev: 2024-02-21 23:09:14
BigJ skrev: 2024-02-21 22:56:24
Sedan måste jag säga att en starkt bidragande spelare var PJ. Skillnaden nu och då hur vi spelar i egen zon tillskriver jag PJ/Andersson som gjorde ett heroiskt jobb och såg till att vi snabbt vände på spelet och skapade både snabba kontringar och vettiga anfall generellt. Väldigt synd att vi inte kunde ta över honom...
Inte enbart. Det är en tajmingfråga där det skiter sig deluxe när det inte finns rättvända spelare i fart i yta eller med presenterat blad i porté utan motspelare. Det blir stando på direkten eftersomdet verkar vara totalförbud på att bara sätta en puck på djupet i mittzon. Det ENDA positiva som hänt på senare när det skiter sig på den fronten är att fw blivit bättre på att båga hem för avlastning och nybygge men det leder ju inte framåt, bara att vi inte sätter backarna på pottkanten lika ofta (och vi lyckas ändå spela fast oss till och från).

Linus Eriksson är för övrigt den absolut bästa DIF center jag sett i så unga år sedan Suddens dagar. Mognaden i hans spel är stundtals på högre seniornivå vilket är helt sjukt. Han kan bli precis hur bra som helst.
Håller med om Eriksson men förstår ej vad du menar i övrigt...
Om fwds och backar inte är synkade (tex motståndarna checkar så vi måste gå back-back eller runda kassen men fwds sticker och tvingas vända) så blir vi sjukt omständliga och det blir bajsmacka av hela uppspelet. Jag tycker inte PJ var "bättre" i de lägena än våra övriga backar utom möjligen att han själv då för upp pucken en bit för att driva på en omstart medan övriga hamnar mer på mellis och står och 'letar' nåt som inte finns.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av Praetori »

dr111DIF skrev: 2024-02-21 23:17:41
Praetori skrev: 2024-02-21 22:52:40
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-02-21 22:44:05
dr111DIF skrev: 2024-02-21 22:18:27
Det som är så konstigt är att vi varvar enstaka bra spelmässiga insatser med dålig utdelning med att idag sätta rimligt antal lägen men då tvåla bort det ändå. Kommer säker se skitbra ut i slutspelet men vi snubblar på snöret igen p.g.a. dåligt utgånsläge.
Ja. Med Honken inledningsvis såg vi snabba, starka, skickliga ut. Nu är vi tillbaka till krampaktiga, oinspirerade och tafatta.
Finns spelare jag skulle byta ut rakt av, men outar inga då jag inte vill skapa onödiga drev.
Men trots det, det ska inte se ut så här omg 46. Nu avgörs serien. Spelare för spelare har vi ett riktigt vasst Allsvenskt lag.
Mora spelar sig konsekvent ut genom mitten, undviker fickorna. Vi kommer inte på ett motmedel på hela matchen.
Ett sätt är att kliva högt med F3:an.
Just nu kliver vi hårt med ettan, tvåan hamnar i fickan och så går de rakt igenom oss.
Pass från back in i mitten och de är förbi. Räknefel efter räknefel.
Är säkert svårare än så, men Honken har väl läst mer än BU2 hoppas jag?
Förutom i sargduellerna hamnar vi konstant för långt ifrån motspelarna i forechecken och väldigt ofta tar vi "fel" sida med tvåan. Precis som du skriver så ambulerar 3an ofta i ingemansland istället för att antingen hota i slottet och binda deras gubbar eller ta bort mittalternativet. Mora lät pucken göra jobbet och då ser vi sjukt långsamma ut.
Men det är nog inte Honkens fel utan vi spelar helt enkelt så och nu är det jävligt svårt att ändra på saker utan att få det att bli än flängigare. Gnugga detaljer och ge fan i att åka runt och åka på magsjuka och fan och hans moster. Och hoppas på det bästa.
Mycket i forechecken matcher som denna tycker jag ändå är när vi har läge får ettan inte stopp eller skyfflar den dit tvåan inte är positionerad. Har vi inte läge går ettan för hårt istället för att syra och då är det ganska lätt att gå igenom mittzon. Våra bästa lägen kommer från lite kaotiska ingångar där vi får bra individuella prestationer.
Ja vi har tom "vunnit" matcher på att spetsspelare lyckas med nån Zaida-läsning av framtiden i ett rikskasst läge för en ingång. Annars är det oftast som du skriver. Mora tex fick pucken att göra jobbet genom proaktiv skridskoåkning och bara låta forechecken stöta i fickan och nån som fångar upp bakom kassen för att direkt skyffla vidare. Våra gubbar ser nästan ut att söka sargbök med motståndarna istället för att syra och göra ett tvåmannajobb av det hela.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2024-02-21 23:20:13
BigJ skrev: 2024-02-21 23:13:23
Praetori skrev: 2024-02-21 23:09:14
BigJ skrev: 2024-02-21 22:56:24
Sedan måste jag säga att en starkt bidragande spelare var PJ. Skillnaden nu och då hur vi spelar i egen zon tillskriver jag PJ/Andersson som gjorde ett heroiskt jobb och såg till att vi snabbt vände på spelet och skapade både snabba kontringar och vettiga anfall generellt. Väldigt synd att vi inte kunde ta över honom...
Inte enbart. Det är en tajmingfråga där det skiter sig deluxe när det inte finns rättvända spelare i fart i yta eller med presenterat blad i porté utan motspelare. Det blir stando på direkten eftersomdet verkar vara totalförbud på att bara sätta en puck på djupet i mittzon. Det ENDA positiva som hänt på senare när det skiter sig på den fronten är att fw blivit bättre på att båga hem för avlastning och nybygge men det leder ju inte framåt, bara att vi inte sätter backarna på pottkanten lika ofta (och vi lyckas ändå spela fast oss till och från).

Linus Eriksson är för övrigt den absolut bästa DIF center jag sett i så unga år sedan Suddens dagar. Mognaden i hans spel är stundtals på högre seniornivå vilket är helt sjukt. Han kan bli precis hur bra som helst.
Håller med om Eriksson men förstår ej vad du menar i övrigt...
Om fwds och backar inte är synkade (tex motståndarna checkar så vi måste gå back-back eller runda kassen men fwds sticker och tvingas vända) så blir vi sjukt omständliga och det blir bajsmacka av hela uppspelet. Jag tycker inte PJ var "bättre" i de lägena än våra övriga backar utom möjligen att han själv då för upp pucken en bit för att driva på en omstart medan övriga hamnar mer på mellis och står och 'letar' nåt som inte finns.
Ok, fast lite det jag menar att när han var med så hittade det backparet nästan alltid lösningar, t.ex. att föra upp pucken själv när inga bra passningsalternativ fanns.

Men men, det är bara vad jag tycker...
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av Praetori »

BigJ skrev: 2024-02-21 23:28:06
Praetori skrev: 2024-02-21 23:20:13
BigJ skrev: 2024-02-21 23:13:23
Praetori skrev: 2024-02-21 23:09:14
BigJ skrev: 2024-02-21 22:56:24
Sedan måste jag säga att en starkt bidragande spelare var PJ. Skillnaden nu och då hur vi spelar i egen zon tillskriver jag PJ/Andersson som gjorde ett heroiskt jobb och såg till att vi snabbt vände på spelet och skapade både snabba kontringar och vettiga anfall generellt. Väldigt synd att vi inte kunde ta över honom...
Inte enbart. Det är en tajmingfråga där det skiter sig deluxe när det inte finns rättvända spelare i fart i yta eller med presenterat blad i porté utan motspelare. Det blir stando på direkten eftersomdet verkar vara totalförbud på att bara sätta en puck på djupet i mittzon. Det ENDA positiva som hänt på senare när det skiter sig på den fronten är att fw blivit bättre på att båga hem för avlastning och nybygge men det leder ju inte framåt, bara att vi inte sätter backarna på pottkanten lika ofta (och vi lyckas ändå spela fast oss till och från).

Linus Eriksson är för övrigt den absolut bästa DIF center jag sett i så unga år sedan Suddens dagar. Mognaden i hans spel är stundtals på högre seniornivå vilket är helt sjukt. Han kan bli precis hur bra som helst.
Håller med om Eriksson men förstår ej vad du menar i övrigt...
Om fwds och backar inte är synkade (tex motståndarna checkar så vi måste gå back-back eller runda kassen men fwds sticker och tvingas vända) så blir vi sjukt omständliga och det blir bajsmacka av hela uppspelet. Jag tycker inte PJ var "bättre" i de lägena än våra övriga backar utom möjligen att han själv då för upp pucken en bit för att driva på en omstart medan övriga hamnar mer på mellis och står och 'letar' nåt som inte finns.
Ok, fast lite det jag menar att när han var med så hittade det backparet nästan alltid lösningar, t.ex. att föra upp pucken själv när inga bra passningsalternativ fanns.

Men men, det är bara vad jag tycker...
Jo du har en poäng där. Nardella hade liknande egenskaper. Sen är det ju ett underbetyg till lagspelet att det krävs frifräsande men vi är nog på samma tanke i grund och botten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2024-02-21 23:35:36
BigJ skrev: 2024-02-21 23:28:06
Praetori skrev: 2024-02-21 23:20:13
BigJ skrev: 2024-02-21 23:13:23
Praetori skrev: 2024-02-21 23:09:14

Inte enbart. Det är en tajmingfråga där det skiter sig deluxe när det inte finns rättvända spelare i fart i yta eller med presenterat blad i porté utan motspelare. Det blir stando på direkten eftersomdet verkar vara totalförbud på att bara sätta en puck på djupet i mittzon. Det ENDA positiva som hänt på senare när det skiter sig på den fronten är att fw blivit bättre på att båga hem för avlastning och nybygge men det leder ju inte framåt, bara att vi inte sätter backarna på pottkanten lika ofta (och vi lyckas ändå spela fast oss till och från).

Linus Eriksson är för övrigt den absolut bästa DIF center jag sett i så unga år sedan Suddens dagar. Mognaden i hans spel är stundtals på högre seniornivå vilket är helt sjukt. Han kan bli precis hur bra som helst.
Håller med om Eriksson men förstår ej vad du menar i övrigt...
Om fwds och backar inte är synkade (tex motståndarna checkar så vi måste gå back-back eller runda kassen men fwds sticker och tvingas vända) så blir vi sjukt omständliga och det blir bajsmacka av hela uppspelet. Jag tycker inte PJ var "bättre" i de lägena än våra övriga backar utom möjligen att han själv då för upp pucken en bit för att driva på en omstart medan övriga hamnar mer på mellis och står och 'letar' nåt som inte finns.
Ok, fast lite det jag menar att när han var med så hittade det backparet nästan alltid lösningar, t.ex. att föra upp pucken själv när inga bra passningsalternativ fanns.

Men men, det är bara vad jag tycker...
Jo du har en poäng där. Nardella hade liknande egenskaper. Sen är det ju ett underbetyg till lagspelet att det krävs frifräsande men vi är nog på samma tanke i grund och botten.
Jag tror att det är just sådant som behövs, det lite oväntade. En sak jag reflekterade över när Honken tog över var att vi började skapa många frilägen vilket vi inte gjorde överhuvudtaget med Garpen. Nu har det tyvärr nästan försvunnit eller om motståndarna läser det bättre ska jag låta vara osagt men känslan är att nu stänger motståndarna mittzon bättre jämfört med när vi hade ngn som fiskade hela tiden som de måste ha koll på och då öppnade mer ytor.

Ja ja, är ändå bedrövad av spelet i egen zon i många matcher...
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av thelinho »

Manijock skrev: 2024-02-21 22:18:04 Vill gärna se Honken gå ut och förklara sig nu. Nr 1, tillåter han krök bland spelarna under match? Nr 2, varför är vi det enda laget i HA som aldrig tränar?

Något av dessa två orsaker är det enda som rättfärdigar dessa ständiga missade puckar som ligger still, och dessa ständiga vurpor som uppkommer helt utan yttre påverkan. Det kan inte bara sitta i tröjan. Man ser inte dessa grejer ens ett par divisioner ner.
Dags att ta in ett gäng idrottspsykologer, för i princip hela A-truppen kommer upp i en bråkdel av sin totala kapacitet.
Senast redigerad av thelinho den 2024-02-22 07:33:40, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av klintan85 »

Osten östlund skrev: 2024-02-21 21:56:52
klintan85 skrev: 2024-02-21 21:51:12
#10 skrev: 2024-02-21 21:47:34
klintan85 skrev: 2024-02-21 21:46:24
#10 skrev: 2024-02-21 21:44:30

Du dömde ut Gnaget i denna tråd men hittar en positiv vink ang oss, önskar jag hade din optimism.
DIF blev inte utspelade mot ett mittenlag utan spelade jämnt mot ett topplag.
Var inte jämt nån stans (fast det blev oavgjort)
Tror om man ser hur det såg ut i höstas så skulle nog alla köpt denna avslutning som man har nu med två poäng upp till andraplatsen.
- Målsättningen är SHL!

- Näst högst budget 27 miljoner + 1,7 donationer.

Resten är bara påhitt/ursäkter. Accepterar vi det. Så då är en mittenplacering i HA godkänt!!!
Det är inga ursäkter bara fakta. förlorar man platsen till SHL så är det mycket p.g.a. den dåliga starten. Det var där man tappade första platsen. Och det är ingen som menar på att en mitten placering i HA är godkänt, och senast jag tittade så är man fortfarande i toppen, fortfarande stor chans på andra platsen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BigJ skrev: 2024-02-21 22:56:24
Håller med att vi såg snabba, starka och skickliga ut i början när Honken tillträdde och den viktigaste anledningen var väl att hela laget gick samman och körde med helt annan attityd, det måste man hitta tillbaka till om det ska bli ngt av detta lag.

Sedan måste jag säga att en starkt bidragande spelare var PJ. Skillnaden nu och då hur vi spelar i egen zon tillskriver jag PJ/Andersson som gjorde ett heroiskt jobb och såg till att vi snabbt vände på spelet och skapade både snabba kontringar och vettiga anfall generellt. Väldigt synd att vi inte kunde ta över honom...
Jag tror du har en viktig poäng här.
Han kunde på egen hand lyfta upp spelet från egen zon och in i anfallszon, byte efter byte.
Spelskickliga backar är oerhört viktiga för ett lag.
De tar bort motståndarnas långa anfall och förlägger spelet i anfallszon.
Odelius blir viktig att få i spel och form snabbt. Är väl den som har liknande egenskaper som PJ.
4 segrar kvar
#10
Inlägg: 13629
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av #10 »

klintan85 skrev: 2024-02-22 03:53:00
Osten östlund skrev: 2024-02-21 21:56:52
klintan85 skrev: 2024-02-21 21:51:12
#10 skrev: 2024-02-21 21:47:34
klintan85 skrev: 2024-02-21 21:46:24

DIF blev inte utspelade mot ett mittenlag utan spelade jämnt mot ett topplag.
Var inte jämt nån stans (fast det blev oavgjort)
Tror om man ser hur det såg ut i höstas så skulle nog alla köpt denna avslutning som man har nu med två poäng upp till andraplatsen.
- Målsättningen är SHL!

- Näst högst budget 27 miljoner + 1,7 donationer.

Resten är bara påhitt/ursäkter. Accepterar vi det. Så då är en mittenplacering i HA godkänt!!!
Det är inga ursäkter bara fakta. förlorar man platsen till SHL så är det mycket p.g.a. den dåliga starten. Det var där man tappade första platsen. Och det är ingen som menar på att en mitten placering i HA är godkänt, och senast jag tittade så är man fortfarande i toppen, fortfarande stor chans på andra platsen.
Jo men det har väl Gnaget oxå som du dömde ut, och som slagit oss i 3/4 matcher i år, gillar inte när man sitter på höga hästar och dömmer ut andra när dom presterat bättre än oss hittills.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2682
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av klintan85 »

#10 skrev: 2024-02-22 11:53:02
klintan85 skrev: 2024-02-22 03:53:00
Osten östlund skrev: 2024-02-21 21:56:52
klintan85 skrev: 2024-02-21 21:51:12
#10 skrev: 2024-02-21 21:47:34

Var inte jämt nån stans (fast det blev oavgjort)
Tror om man ser hur det såg ut i höstas så skulle nog alla köpt denna avslutning som man har nu med två poäng upp till andraplatsen.
- Målsättningen är SHL!

- Näst högst budget 27 miljoner + 1,7 donationer.

Resten är bara påhitt/ursäkter. Accepterar vi det. Så då är en mittenplacering i HA godkänt!!!
Det är inga ursäkter bara fakta. förlorar man platsen till SHL så är det mycket p.g.a. den dåliga starten. Det var där man tappade första platsen. Och det är ingen som menar på att en mitten placering i HA är godkänt, och senast jag tittade så är man fortfarande i toppen, fortfarande stor chans på andra platsen.
Jo men det har väl Gnaget oxå som du dömde ut, och som slagit oss i 3/4 matcher i år, gillar inte när man sitter på höga hästar och dömmer ut andra när dom presterat bättre än oss hittills.
AIK har bara bättre målvakter. Man såg i matchen mot BIK hur bra de är när inte deras målvakter räddar dem som de har gjort hela säsongen.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
#10
Inlägg: 13629
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 23/24: Djurgårdens IF - Mora 21/2

Inlägg av #10 »

klintan85 skrev: 2024-02-22 19:07:32
#10 skrev: 2024-02-22 11:53:02
klintan85 skrev: 2024-02-22 03:53:00
Osten östlund skrev: 2024-02-21 21:56:52
klintan85 skrev: 2024-02-21 21:51:12

Tror om man ser hur det såg ut i höstas så skulle nog alla köpt denna avslutning som man har nu med två poäng upp till andraplatsen.
- Målsättningen är SHL!

- Näst högst budget 27 miljoner + 1,7 donationer.

Resten är bara påhitt/ursäkter. Accepterar vi det. Så då är en mittenplacering i HA godkänt!!!
Det är inga ursäkter bara fakta. förlorar man platsen till SHL så är det mycket p.g.a. den dåliga starten. Det var där man tappade första platsen. Och det är ingen som menar på att en mitten placering i HA är godkänt, och senast jag tittade så är man fortfarande i toppen, fortfarande stor chans på andra platsen.
Jo men det har väl Gnaget oxå som du dömde ut, och som slagit oss i 3/4 matcher i år, gillar inte när man sitter på höga hästar och dömmer ut andra när dom presterat bättre än oss hittills.
AIK har bara bättre målvakter. Man såg i matchen mot BIK hur bra de är när inte deras målvakter räddar dem som de har gjort hela säsongen.
”Bara” bättre målvakter, kan vara mkt värt, just say.
Skriv svar