Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

LG08 skrev: 2024-03-27 15:00:48 Ska Grewe vara kvar borde han lägga sommaren på att träna klubba/puck teknik. Enkla dribblingar, kunda vända utan att tappa pucken. Lära sig hantera pucken i fart. Kontroll helt enkelt.

Är beredd att ha kvar grewe en säsong till utifrån vad man sett sista 10 matcherna. Men DIF behöver vara ärliga nog att erkänna hans brister.
Han behöver inte stå i gymmet det har han redan, plus det kanske ännu viktigare, att mentalt ta kramperna på instinkt.
Jag tycker Grewe börjar se ut som spelaren han var på juniornivå. Riktigt bra playmaker med ett stort fysiskt element. För mig är han given att ha kvar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Silly Season 2024/25

Inlägg av Robbex »

LG08 skrev: 2024-03-27 15:00:48 Ska Grewe vara kvar borde han lägga sommaren på att träna klubba/puck teknik. Enkla dribblingar, kunda vända utan att tappa pucken. Lära sig hantera pucken i fart. Kontroll helt enkelt.

Är beredd att ha kvar grewe en säsong till utifrån vad man sett sista 10 matcherna. Men DIF behöver vara ärliga nog att erkänna hans brister.
Han behöver inte stå i gymmet det har han redan, plus det kanske ännu viktigare, att mentalt ta kramperna på instinkt.

Vilka matcher har du titta på egentligen? Han är den enda just nu som kan hålla i pucken och göra en gubbe. Lugn och trygg med puck.
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1258
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Silly Season 2024/25

Inlägg av Henkos »

Nej till Weigel. Hade väl kunnat gjort nytta men med hans bakgrund är det inte värt det.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

nalland skrev: 2024-03-27 14:30:18 Man är - IRONISKT NOG - alldeles för mycket supporter för det här forumet. Sanslöst låg självrespekt i att vi ska kalla snubben "hora" i två raka slutspel och sedan eventuellt låta honom åka runt i tröjan säsongen efter.
Jag har alltid hållt käften under just de ramsorna då jag tycker att det är oförtjänt. Det är inte direkt en hans fel att DIF ramlade ner till ligan han råkade spela i.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Jim Morrison skrev: 2024-03-27 15:03:37
LG08 skrev: 2024-03-27 15:00:48 Ska Grewe vara kvar borde han lägga sommaren på att träna klubba/puck teknik. Enkla dribblingar, kunda vända utan att tappa pucken. Lära sig hantera pucken i fart. Kontroll helt enkelt.

Är beredd att ha kvar grewe en säsong till utifrån vad man sett sista 10 matcherna. Men DIF behöver vara ärliga nog att erkänna hans brister.
Han behöver inte stå i gymmet det har han redan, plus det kanske ännu viktigare, att mentalt ta kramperna på instinkt.
Jag tycker Grewe börjar se ut som spelaren han var på juniornivå. Riktigt bra playmaker med ett stort fysiskt element. För mig är han given att ha kvar.
Exakt. Lika kritisk som jag var efter avstängningarna lika positiv är jag nu efter slutet på säsongen. Kan spela topp två lines.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Praetori skrev: 2024-03-27 15:16:49
nalland skrev: 2024-03-27 14:30:18 Man är - IRONISKT NOG - alldeles för mycket supporter för det här forumet. Sanslöst låg självrespekt i att vi ska kalla snubben "hora" i två raka slutspel och sedan eventuellt låta honom åka runt i tröjan säsongen efter.
Jag har alltid hållt käften under just de ramsorna då jag tycker att det är oförtjänt. Det är inte direkt en hans fel att DIF ramlade ner till ligan han råkade spela i.
Ja, det är ju verkligen vi som fokuserat mer på honom än tvärtom.

Man kan väl ställa frågan om han är tillräckligt bra, men vilken ekonomisk verklighet vi lever i under kommande säsong kommer nog komma som en jobbig överraskning för många. Weigel är nog en spelare som kan få en jävla nytändning av att komma hem.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Weigel är ju knappast någon uttalad råtta heller. Han har spelat där för att vi har lirat i serien ovanför och han ville bo i Stockholm.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-03-27 15:33:37, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2024-03-27 15:30:56 Weigel är ju dessutom knappast någon uttalad råtta. Han har spelat där för att vi har lirat i serien ovanför och han ville bo i Stockholm.
Exakt. Vissa kan dock inte processa och begripa sådant.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3125
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-03-27 15:30:56 Weigel är ju dessutom knappast någon uttalad råtta. Han har spelat där för att vi har lirat i serien ovanför och han ville bo i Stockholm.
Jag tror säkert han hade kommit till oss redan 22/23 om det inte vore för att han spelade i gnaget säsongen innan. En sådan övergång sker ju bara inte. Nu har det gått två säsonger emellan och timingen är bättre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7165
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nej tack till Weigel.
För gammal. Ska vi värva 30 - plussare ska de vara absolut spets. Weigel har sina bästa år bakåt i tiden.
Finns betydligt intressantare och yngre spelare i spannet 23- 28.
Färre skador, snabbare återhämtning, karriären framför sig , osv.

Ok då, är han riktigt billig så kan vi väl satsa på honom som tredje eller fjärdecenter, både Kruger och Eriksson går ju före.
Olyckskorparna som kraxat om usel ekonomi i flera år får väl snart rätt, och då passar väl en billig och gammal Weigel in. :D

KG har bevisligen gjort mycket bra. Semifinal 2 år i rad, och i vår har han värvat en bred trupp som kan leda långt.
Men jag tycker han signat för mycket ” färdigt ” och äldre än yngre och hungriga spelare.

Jag gillade däremot värvningen av Ragnarsson skarpt. 24 år, vill framåt, syns att kroppen klarar av tufft spel. I jämförelse håller jag andan varje gång Kruger, Norman eller Klasen får en tackling.
4 segrar kvar
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

EspenK skrev: 2024-03-27 15:18:56
Jim Morrison skrev: 2024-03-27 15:03:37
LG08 skrev: 2024-03-27 15:00:48 Ska Grewe vara kvar borde han lägga sommaren på att träna klubba/puck teknik. Enkla dribblingar, kunda vända utan att tappa pucken. Lära sig hantera pucken i fart. Kontroll helt enkelt.

Är beredd att ha kvar grewe en säsong till utifrån vad man sett sista 10 matcherna. Men DIF behöver vara ärliga nog att erkänna hans brister.
Han behöver inte stå i gymmet det har han redan, plus det kanske ännu viktigare, att mentalt ta kramperna på instinkt.
Jag tycker Grewe börjar se ut som spelaren han var på juniornivå. Riktigt bra playmaker med ett stort fysiskt element. För mig är han given att ha kvar.
Exakt. Lika kritisk som jag var efter avstängningarna lika positiv är jag nu efter slutet på säsongen. Kan spela topp två lines.
Börjar visa skills och spelsinne igen och det är ju för härligt när han mosar Schilkey i sargen med en stenhård helt schysst tackling igår.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-27 15:57:00 Nej tack till Weigel.
För gammal. Ska vi värva 30 - plussare ska de vara absolut spets. Weigel har sina bästa år bakåt i tiden.
Finns betydligt intressantare och yngre spelare i spannet 23- 28.
Färre skador, snabbare återhämtning, karriären framför sig , osv.

Ok då, är han riktigt billig så kan vi väl satsa på honom som tredje eller fjärdecenter, både Kruger och Eriksson går ju före.
Olyckskorparna som kraxat om usel ekonomi i flera år får väl snart rätt, och då passar väl en billig och gammal Weigel in. :D

KG har bevisligen gjort mycket bra. Semifinal 2 år i rad, och i vår har han värvat en bred trupp som kan leda långt.
Men jag tycker han signat för mycket ” färdigt ” och äldre än yngre och hungriga spelare.

Jag gillade däremot värvningen av Ragnarsson skarpt. 24 år, vill framåt, syns att kroppen klarar av tufft spel. I jämförelse håller jag andan varje gång Kruger, Norman eller Klasen får en tackling.
Det är kanske främst någon annan som pushat för den..
Expert.
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-27 14:41:19
Manijock skrev: 2024-03-27 14:39:28 Har ju en betydligt kraftigare Gnagar-aura enligt mig. Finns ingen smakfull retsticka ala Grewe i honom. Bara feg och ful! Mycket dumma utvisningar. Dessutom kraftigt spelmässigt på dekis. Han hade ju en period i sin karriär där han hade finsnickeri i sig men den är ju kraftigt förbi. Botten 6-spelare man hade respekt för i Löven. Till exempel så är Possler betydligt farligare.

Väldigt märkligt för mig! Ännu en spelare på väg utför.
Vad tyckte du när vi värvade Dick Axelsson? Genuin undran.
Iom öppet gnagetsupporter osv.
Oj minns faktiskt inte. Rent sportsligt fantastiskt, men onödig stress kring motivationen tror jag. Just Aik-kopplingen störde mig nog inte nämnvärt då han inte spelat där heller. Men just när det gäller Weigel så är det inte aik-historiken jag pratar om. Jag pratar om auran! Vad är du för en personlighet och framtoning. Här skiljer sig Weigel och Dicken kraftigt enligt mig. Axelsson är tvärtom väldigt mycket DIF och Weigel passar in i Solna och deras sätt att föra sig.... Enligt mig!
Manijock
Inlägg: 7792
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Robbex skrev: 2024-03-27 15:14:51
LG08 skrev: 2024-03-27 15:00:48 Ska Grewe vara kvar borde han lägga sommaren på att träna klubba/puck teknik. Enkla dribblingar, kunda vända utan att tappa pucken. Lära sig hantera pucken i fart. Kontroll helt enkelt.

Är beredd att ha kvar grewe en säsong till utifrån vad man sett sista 10 matcherna. Men DIF behöver vara ärliga nog att erkänna hans brister.
Han behöver inte stå i gymmet det har han redan, plus det kanske ännu viktigare, att mentalt ta kramperna på instinkt.

Vilka matcher har du titta på egentligen? Han är den enda just nu som kan hålla i pucken och göra en gubbe. Lugn och trygg med puck.
Fullständigt vansinnigt inlägg. Kan inte ha sett tre minuter av den här serien. Grewe, Liss, Eklund, Brodin(första tre) är i särklass hittils i just pucktyngd.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2024-03-27 16:25:23
Robbex skrev: 2024-03-27 15:14:51
LG08 skrev: 2024-03-27 15:00:48 Ska Grewe vara kvar borde han lägga sommaren på att träna klubba/puck teknik. Enkla dribblingar, kunda vända utan att tappa pucken. Lära sig hantera pucken i fart. Kontroll helt enkelt.

Är beredd att ha kvar grewe en säsong till utifrån vad man sett sista 10 matcherna. Men DIF behöver vara ärliga nog att erkänna hans brister.
Han behöver inte stå i gymmet det har han redan, plus det kanske ännu viktigare, att mentalt ta kramperna på instinkt.

Vilka matcher har du titta på egentligen? Han är den enda just nu som kan hålla i pucken och göra en gubbe. Lugn och trygg med puck.
Fullständigt vansinnigt inlägg. Kan inte ha sett tre minuter av den här serien. Grewe, Liss, Eklund, Brodin(första tre) är i särklass hittils i just pucktyngd.
Enig. Samtliga nämnda driver och skyddar pucken fint och spelar fysiskt när de inte har den. Så fina plusbetyg på samtliga så här långt i slutspelet att man undrar vilka det var som spelade i deras tröjor de flesta av matcherna i grundserien.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar