Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
LG08
Inlägg: 154
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Eriksson skrev: 2024-04-13 13:16:13
LG08 skrev: 2024-04-13 12:54:34

Ser gärna att även Grewe lämnar, och i så fall (!) kan vi ta in Hank som åtminstone har lite spelsinne och känsla i handlederna även om det LITE. Men definitivt inte båda, nej nej nej !
Så du vill ersätta en yngre, snabbare, rappare och mera utvecklingsbar spelare med en äldre, långsammare som definitivt har nått sin peak för länge sedan

Hmm....
Jag vill helst ingenting med dessa spelare. Hank är för gammal och dyr i förhållande till det han tillför. Lite som vi gnällt på Rensfeldt hela grundserien.

Grewe är i min mening inte alls speciellt utvecklingsbar. Han är rapp och har god fysik och använder den realtivt bra. Men spelsinnet, hanteringen med puck är för dålig enligt mig. Kan inte se att det kommer inte bättre och höjden grewe eventuellt (!) skulle kunna nå är inte hög, alls.

Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
benganfs
Inlägg: 515
Blev medlem: 2012-05-29

Silly Season 2024/25

Inlägg av benganfs »

LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00
Eriksson skrev: 2024-04-13 13:16:13
LG08 skrev: 2024-04-13 12:54:34

Ser gärna att även Grewe lämnar, och i så fall (!) kan vi ta in Hank som åtminstone har lite spelsinne och känsla i handlederna även om det LITE. Men definitivt inte båda, nej nej nej !
Så du vill ersätta en yngre, snabbare, rappare och mera utvecklingsbar spelare med en äldre, långsammare som definitivt har nått sin peak för länge sedan

Hmm....
Jag vill helst ingenting med dessa spelare. Hank är för gammal och dyr i förhållande till det han tillför. Lite som vi gnällt på Rensfeldt hela grundserien.

Grewe är i min mening inte alls speciellt utvecklingsbar. Han är rapp och har god fysik och använder den realtivt bra. Men spelsinnet, hanteringen med puck är för dålig enligt mig. Kan inte se att det kommer inte bättre och höjden grewe eventuellt (!) skulle kunna nå är inte hög, alls.

Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Lite roligt ändå va olika syn man har på saker och ting. Jag tycker precis tvärtom Grewe tillför så mycket mer än va Hank skulle göra. Visst han tacklas och har hjärta för sporten. Men sen då? Som sagt 34år nästa år. Skulle välja Grewe alla dagar i veckan.
dr111DIF
Inlägg: 1020
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Bogart skrev: 2024-04-13 12:20:06 Det är ju lite kul när folk på forumet pratar om att vi är en inavelklubb och bara plockar in gamla spelare med DIF-koppling som inte är bra längre men sen pratar om att plocka in en gammal spelare med DIF-koppling som inte är bra längre. Jag älskar Hank och tycker det var synd att vi släppte honom även om jag förstår varför vi gjorde det också men han är inte vad vi ska fokusera på nu. Vi behöver bygga det nya Djurgården och vi har äldre spelare som är vansinnigt mycket DIF redan som kan vara en del av generationsväxlingen. Låt oss släppa det gamla, hylla Hank för allt han gjort för oss och gå vidare med det nya.
Det är väl lite felet vi gjort denna gång och första året förra gången, att vi satsat för mycket på etablerade spelare på eller efter peak. Visst, några kulturbärare som kärna men det har vi redan på kontrakt.

Sist vi gick upp hade vi Jocke Eriksson och Honken. Men nyckeln var att vi träffade helt rätt på en drös spelare på väg upp i karriären som senare etablerade sig på SHL-nivå eller bättre. Ljungh, Sören, Högström, Nils Andersson, Reideborn, Guter, Holm. Kryddat med juniorerna i Arnesson, Norell, Englund.
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Silly Season 2024/25

Inlägg av Robbex »

LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00
Eriksson skrev: 2024-04-13 13:16:13
LG08 skrev: 2024-04-13 12:54:34

Ser gärna att även Grewe lämnar, och i så fall (!) kan vi ta in Hank som åtminstone har lite spelsinne och känsla i handlederna även om det LITE. Men definitivt inte båda, nej nej nej !
Så du vill ersätta en yngre, snabbare, rappare och mera utvecklingsbar spelare med en äldre, långsammare som definitivt har nått sin peak för länge sedan

Hmm....
Jag vill helst ingenting med dessa spelare. Hank är för gammal och dyr i förhållande till det han tillför. Lite som vi gnällt på Rensfeldt hela grundserien.

Grewe är i min mening inte alls speciellt utvecklingsbar. Han är rapp och har god fysik och använder den realtivt bra. Men spelsinnet, hanteringen med puck är för dålig enligt mig. Kan inte se att det kommer inte bättre och höjden grewe eventuellt (!) skulle kunna nå är inte hög, alls.

Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Själv tycker jag Grewe har betydligt bättre puckhantering än Liss, Brodin, Gradin och till viss del även Kruger som han spelat den senaste tiden. Grewe har ju ett lugn med pucken och får spelet att stanna i offensiv zon.

Sen vette fan med Hank. Visst, ska vi gå tillbaka till då vi hade Hardy och han ville ha en brunkarlina. Då kan jag gärna se typ Grewe-Weigel-Hank i en femma och deras enda uppgift ska vara att mosa motståndarna och se till att motståndarbackarna inte vågar vara först ner i sarghörnen.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av BigJ »

Robbex skrev: 2024-04-13 18:14:59
LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00
Eriksson skrev: 2024-04-13 13:16:13
LG08 skrev: 2024-04-13 12:54:34

Ser gärna att även Grewe lämnar, och i så fall (!) kan vi ta in Hank som åtminstone har lite spelsinne och känsla i handlederna även om det LITE. Men definitivt inte båda, nej nej nej !
Så du vill ersätta en yngre, snabbare, rappare och mera utvecklingsbar spelare med en äldre, långsammare som definitivt har nått sin peak för länge sedan

Hmm....
Jag vill helst ingenting med dessa spelare. Hank är för gammal och dyr i förhållande till det han tillför. Lite som vi gnällt på Rensfeldt hela grundserien.

Grewe är i min mening inte alls speciellt utvecklingsbar. Han är rapp och har god fysik och använder den realtivt bra. Men spelsinnet, hanteringen med puck är för dålig enligt mig. Kan inte se att det kommer inte bättre och höjden grewe eventuellt (!) skulle kunna nå är inte hög, alls.

Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Själv tycker jag Grewe har betydligt bättre puckhantering än Liss, Brodin, Gradin och till viss del även Kruger som han spelat den senaste tiden. Grewe har ju ett lugn med pucken och får spelet att stanna i offensiv zon.

Sen vette fan med Hank. Visst, ska vi gå tillbaka till då vi hade Hardy och han ville ha en brunkarlina. Då kan jag gärna se typ Grewe-Weigel-Hank i en femma och deras enda uppgift ska vara att mosa motståndarna och se till att motståndarbackarna inte vågar vara först ner i sarghörnen.
Du menar som Mora hade nu...

Och de gjorde det jävligt bra den linan.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av diftobbe89 »

Jag tror Hank droppat 3-4 kilo, han ser kvickare ut och får ut mer av sin spelstil. Jag tyckte också vi var klara med Hank men fan vet, ålder i all ära men spelar inte så stor roll om man tar hand om sin kropp och i Hanks fall tror jag det gynnat honom att droppa några kilo. Jag blev lite småsugen på att värva tillbaka honom. Helvete vad han jagade oss.
Spela fult
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av BigJ »

diftobbe89 skrev: 2024-04-13 19:33:43 Jag tror Hank droppat 3-4 kilo, han ser kvickare ut och får ut mer av sin spelstil. Jag tyckte också vi var klara med Hank men fan vet, ålder i all ära men spelar inte så stor roll om man tar hand om sin kropp och i Hanks fall tror jag det gynnat honom att droppa några kilo. Jag blev lite småsugen på att värva tillbaka honom. Helvete vad han jagade oss.
Ja det gjorde han jävligt bra och i serien innan gjorde han det lika bra mot aik.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Man ska ju inte glömma att vi spelade i SHL senaste han var här. Hank passar bättre i HockeyAllsvenskan. Mer hans nivå. Hade vi haft 7-8 platser att fylla hade jag kunnat tänka mig att ta in honom. Men med i princip full trupp och många intressanta spelare underifrån finns inte plats riktigt.
Expert.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Silly Season 2024/25

Inlägg av Eriksson »

LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00 Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Över en eller två säsonger så är Hank mera användbar enligt dig, vad skulle han då tillföra som inte Grewe gör?
Jag själv ser det liksom inte, du får gärna upplysa mig om vad jag missat. Och tro mig, jag gillar Hank och vart grymt besviken då man lät honom gå.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Eriksson skrev: 2024-04-14 15:08:51
LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00 Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Över en eller två säsonger så är Hank mera användbar enligt dig, vad skulle han då tillföra som inte Grewe gör?
Jag själv ser det liksom inte, du får gärna upplysa mig om vad jag missat. Och tro mig, jag gillar Hank och vart grymt besviken då man lät honom gå.
Skulle kunna se Hank som ersättare till typ Wiktor Nilsson snarare. Bra fart och bra press. Det WN bidrog med förr. Grewe och Hank i en line hade varit oerhört nyttigt. Det är ju en självklarhet!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8116
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Hank tillhör det förflutna. Tänk nytt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5726
Blev medlem: 2012-09-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

Vi är redan för åldertigna.

Nej tack till en 34-årig powerforward. Vi ser redan det resultatet med Brodin, de blir bara sämre och sämre för varje år.
GULD
Inlägg: 380
Blev medlem: 2021-09-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av GULD »

Hank

Nej tack
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Grewes avslutning på säsongen visar på potential. Hank är en ledare av rang men inte vad vi behöver för att bygga framtiden.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Silly Season 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Manijock skrev: 2024-04-14 16:32:07
Eriksson skrev: 2024-04-14 15:08:51
LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00 Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Över en eller två säsonger så är Hank mera användbar enligt dig, vad skulle han då tillföra som inte Grewe gör?
Jag själv ser det liksom inte, du får gärna upplysa mig om vad jag missat. Och tro mig, jag gillar Hank och vart grymt besviken då man lät honom gå.
Skulle kunna se Hank som ersättare till typ Wiktor Nilsson snarare. Bra fart och bra press. Det WN bidrog med förr. Grewe och Hank i en line hade varit oerhört nyttigt. Det är ju en självklarhet!
Kan jag hålla med om. Ser man till vad SHL Nilsson tillfört sedan jul så är valet av Hank bättre, Men Hank mot Grewe nja....
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Skriv svar