Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund
Inlägg: 1726
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-02-19 11:35:45 Det positiva är ju att många löneposter försvinner nu också.
Vet inte om vi haft löpande kostnader på alla eller om vi köpt ut.

Men dessa går ju ut nu i vår:
Garpen
Fagervall (fortfarande en del från oss)
Ragnarsson

Falk
Hedström (fortfarande en del från oss)
Schilling
Gällande backarna, samt hur KG löste det. Måste ha fått kortslutning. Har ju påverkat budget iår.

- Falk var nog 40K tom sista april
- Hedda hade väll 45K ..from när han gick till SSK var det nog 10K tom april
- Cam S.... skulle vara intressant att veta vad han kostade. Blir dock inte förvånad om han var vår bäst betalda back. Runt 100K. Tror inte han vek en tum. Så var bara betala för en hel säsong. När KGs "utfrysning " inte funkade!
Nattuggla_
Inlägg: 3179
Blev medlem: 2021-08-14

Silly season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2024-02-19 11:54:36
Nattuggla_ skrev: 2024-02-19 11:48:38
dr111DIF skrev: 2024-02-19 11:44:30
Nattuggla_ skrev: 2024-02-19 11:35:45 Det positiva är ju att många löneposter försvinner nu också.
Vet inte om vi haft löpande kostnader på alla eller om vi köpt ut.

Men dessa går ju ut nu i vår:
Garpen
Fagervall (fortfarande en del från oss)
Ragnarsson

Falk
Hedström (fortfarande en del från oss)
Schilling
+Liss
+Norman
+förhoppningsvis en sänkning Kruger, hoppas han tjänar typ 100k fr nästa år om det är HA.

Diskussioner kring Brodin och Rensfeldt får tas efter slutspelet är över och vi vet om vi går upp eller inte. Blir vi kvar hoppas jag Wiken/VD kan ha ett snack om vad deras löner gör för våra möjligheter att ställa ett riktigt slagkraftigt lag på banan. Har dessutom Kruger gått ner i lön för att stanna så finns det ytterligare argument.
Ja, Liss lön blir skön att slippa.
Svårt att se Norman få kontrakt i SHL.
Han får gärna stanna till en billig peng. Men frågan är hur han själv tänker. Jag vet inte hur pass mycket Djurgårdare han är. Kan SSK eller Brynäs vara aktuellt om de blir kvar? (tänker resväg om han vill bo kvar i Stockholm).
Jag har ingen aning men jag skulle gissa att han signar om för en anpassad men bra lön i HA. Tror han kan få kontrakt på 3:e/4:e-nivå i SHL absolut, han är såpass bra även om många här inne inte riktigt inser det. Att han är DIF råder det väl ingen tvekan om, eftersom han kom hit när vi åkte ur.
Jo men du har rätt, 3e-4e line SHL kan han nog få. Men jag hoppas han stannar till en anpassad Hockeyallsvensk lön.
Jag tyckte inte alls han var bra, men det fick vi ju en förklaring till sen, ögonproblemen.
Sen så startade han den här säsongen mycket bättre, men blev då istället skadad.
EspenK
Inlägg: 9052
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Att Norman är bra är inget jag protesterar mot. Men hans produktion om man ska spela topp 2 lines? Nästan obefintlig.

Här är vårt problem.

Vi har två topplines som inte producerar topp.

Vi har två spelare som varit tänkta för 1:a/2:a line som kostar topp 4 i laget men som producerar sämre eller i nivå med juniorer eller lägre hierarki per match.

Norman, Brodin,Liss och Rensfeldt gör helt enkelt inte skäl gör sina lönenivåer.

Om de varit transatlanter hade de inte fått lika hög lön + sålts av när de inte levererar.

Vår lönestruktur haltar och kommer att göra så tills ex Brodins kontrakt går ut.

Vi får hoppas på att junisarna kan få mirakelutveckling nästa år och kan leverera på en andralines nivå.
Osten östlund
Inlägg: 1726
Blev medlem: 2022-08-10

Silly season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

EspenK skrev: 2024-02-19 16:20:02 Att Norman är bra är inget jag protesterar mot. Men hans produktion om man ska spela topp 2 lines? Nästan obefintlig.

Här är vårt problem.

Vi har två topplines som inte producerar topp.

Vi har två spelare som varit tänkta för 1:a/2:a line som kostar topp 4 i laget men som producerar sämre eller i nivå med juniorer eller lägre hierarki per match.

Norman, Brodin,Liss och Rensfeldt gör helt enkelt inte skäl gör sina lönenivåer.

Om de varit transatlanter hade de inte fått lika hög lön + sålts av när de inte levererar.

Vår lönestruktur haltar och kommer att göra så tills ex Brodins kontrakt går ut.

Vi får hoppas på att junisarna kan få mirakelutveckling nästa år och kan leverera på en andralines nivå.
Stämmer. Sedan har man " accepterat" att Rensfeld inte var en top 2 center. Noahs petade honom förra säsongen.

KG pratade sen att Noah skulle ersättas (Magwood).

Skickar sedan Magwood 6 veckor innan fönstret stänger, samt får extra kapital. Ingen ersättare tas innan!
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Silly season 2024/25

Inlägg av HCCL »

Jag tycker att det ska bli väldigt spännande att se vad som händer nästa säsong när Wikegård kommer, om jag får fantisera så skulle jag vilja ha två riktigt bra målvakter, ett par riktigt bra backar och ett par riktiga praktsvin som man skicka in för att markera när grislagen (gnhet) avsiktligt skadar viktiga spelare…
Användarvisningsbild
hannesfeldin
Djurgården Hockey
Inlägg: 5
Blev medlem: 2023-01-19

Silly Season 2024/25

Inlägg av hannesfeldin »

Ett inspel här i syfte att göra trådens inledande sida mera komplett.

Även Adrian Carnebo står under kontrakt över kommande säsong, han signade i maj för två år. Här återfinns PM; https://www.difhockey.se/article/ood3alhlz-1lead/view

Edit: av okänd anledning har detta inte registrerats hos Eliteprospects.
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av daaviid »

Enligt sillysurr på aftonblaskan så kan Carl Lindbom göra ytterligare en säsong i FBK.

Carl Lindbom kan bli kvar i Färjestad
Carl Lindbom har gjort dundersuccé i Färjestad den här säsongen, precis som han gjorde i Djurgården året före det. Många tror att den här säsongen blir det sista vi ser av Lindbom i Sverige på ett tag, men uppgifter till silly-surr säger att det mycket väl kan bli en säsong till i Sverige och Färjestad.

Vegas, som draftade Lindbom i sjunde rundan, ska inte ha någon panik att få över den 20-årige målvakten redan till kommande säsong, vilket i så fall ett glädjebesked för alla med FBK-sympatier.

Färjestad har i så fall angenäma problem till kommande säsong. Man har sedan tidigare Max Lagacé på kontrakt, precis som Brynäs succémålvakt Damian Clara, som den här säsongen är utlånad till Gävle.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kan han inte lägga in ett eget önskemål till Vegas och be om att bli utlånad till oss istället? Då lär han ju få stå 80% utav matcherna istället för runt 50% om han ska dela på förstaspaden med Lagacé.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8118
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

daaviid skrev: 2024-02-21 17:33:38 Kan han inte lägga in ett eget önskemål till Vegas och be om att bli utlånad till oss istället? Då lär han ju få stå 80% utav matcherna istället för runt 50% om han ska dela på förstaspaden med Lagacé.
Kan kan han nog? Men båda sidor vill säkert att han spelar i en högstaliga. Däremot om vi skulle gå upp till SHL så hoppas jag verkligen den möjligheten finns.
Avskaffa tre mot tre.
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av daaviid »

Mattias_87 skrev: 2024-02-21 17:44:55
daaviid skrev: 2024-02-21 17:33:38 Kan han inte lägga in ett eget önskemål till Vegas och be om att bli utlånad till oss istället? Då lär han ju få stå 80% utav matcherna istället för runt 50% om han ska dela på förstaspaden med Lagacé.
Kan kan han nog? Men båda sidor vill säkert att han spelar i en högstaliga. Däremot om vi skulle gå upp till SHL så hoppas jag verkligen den möjligheten finns.
Äh, högstaliga. Om han har hjärta för klubben så bör han vilja ha revansch från föregående säsong då han blev skadad. Om vi är kvar här nere i träsket alltså.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Snälla, signa Glad och Karlsson.
Orolig att vi tappar dessa grymma backar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5729
Blev medlem: 2012-09-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

Har vi ens en sportchef nästa säsong?

Låt inte K.G förstöra ett år till.
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Kan folk chilla med Värvningar

Möjligen ska vi ta in en toppToppTopp-center
Men vi ska definitivt gå med Juniorerna nästa säsong.

Eklund- Eriksson-Frondell
Wersäll- Stockselius- Drott
Stenkollsåklart
Inlägg: 197
Blev medlem: 2023-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Stenkollsåklart »

Knickedick skrev: 2024-02-21 21:55:55 Kan folk chilla med Värvningar

Möjligen ska vi ta in en toppToppTopp-center
Men vi ska definitivt gå med Juniorerna nästa säsong.

Eklund- Eriksson-Frondell
Wersäll- Stockselius- Drott
Det kan vi ju göra, men då måste alla här inne också fatta att vi som bäst kommer att vara ett mittenlag. Finns massor av energi och spelglädje, men att över en hel säsong ha två kedjor med juniorer, det kommer inte att hålla. Det ser bra ut från sidan, för det går fort och det är mycket energi, men det tar tid att lära sig att spela seniorhockey och ta vuxna beslut över tid. Det är några få spelare som har tillräckligt mycket sense - tycker jag.Att ha dem i truppen och låta få dem få spela sig till en tröja, absolut, men att dessa sex skulle ingå i någon typ av stomme nästa år blir tunt… den enda som är helt given är Linus Eriksson. Frondell kanske kan vara redo. Eklund kanske. Resten är bra backup, inte mer. Om vi ska ha några ambitioner dvs…. Det är iallafall min åsikt.
Knickedick
Inlägg: 1263
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Stenkollsåklart skrev: 2024-02-21 22:59:38
Knickedick skrev: 2024-02-21 21:55:55 Kan folk chilla med Värvningar

Möjligen ska vi ta in en toppToppTopp-center
Men vi ska definitivt gå med Juniorerna nästa säsong.

Eklund- Eriksson-Frondell
Wersäll- Stockselius- Drott
Det kan vi ju göra, men då måste alla här inne också fatta att vi som bäst kommer att vara ett mittenlag. Finns massor av energi och spelglädje, men att över en hel säsong ha två kedjor med juniorer, det kommer inte att hålla. Det ser bra ut från sidan, för det går fort och det är mycket energi, men det tar tid att lära sig att spela seniorhockey och ta vuxna beslut över tid. Det är några få spelare som har tillräckligt mycket sense - tycker jag.Att ha dem i truppen och låta få dem få spela sig till en tröja, absolut, men att dessa sex skulle ingå i någon typ av stomme nästa år blir tunt… den enda som är helt given är Linus Eriksson. Frondell kanske kan vara redo. Eklund kanske. Resten är bra backup, inte mer. Om vi ska ha några ambitioner dvs…. Det är iallafall min åsikt.
Du för såklart blanda på de där med Krüger, Blomgren, Klasen, Grewe och säkert nån mer som bör vara kvar, Axel, Kevin, Glad och Ragge lär bli kvar och det är ju dom som är stommen. Jag tycker inte vi har ekonomin att bredda mer och helt ärligt så tycker jag att de unga som kommit in visat mer glöd. Jag är så urbota trött på alla dåliga värvningar att jag ser det mer som kapitalförstöring. Jag vill ha en riktig tävling med ungdomar som tar tröjor av de som inte presterar.
Jag tror på våra junisar, de står sig bra bland de bästa i Sverige. In med Viggo och Mackan också på en gång.
Förlåt men jag är så jävla trött på våra överreklamerade gamlingar som inte är med i line-uppen mer än två matcher i rad. In med hunger och ge dom förtroende. Dom håller högre klass redan idag än många av de ordinarie dyrare spelarna
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av BigJ »

Knickedick skrev: 2024-02-21 23:11:47
Stenkollsåklart skrev: 2024-02-21 22:59:38
Knickedick skrev: 2024-02-21 21:55:55 Kan folk chilla med Värvningar

Möjligen ska vi ta in en toppToppTopp-center
Men vi ska definitivt gå med Juniorerna nästa säsong.

Eklund- Eriksson-Frondell
Wersäll- Stockselius- Drott
Det kan vi ju göra, men då måste alla här inne också fatta att vi som bäst kommer att vara ett mittenlag. Finns massor av energi och spelglädje, men att över en hel säsong ha två kedjor med juniorer, det kommer inte att hålla. Det ser bra ut från sidan, för det går fort och det är mycket energi, men det tar tid att lära sig att spela seniorhockey och ta vuxna beslut över tid. Det är några få spelare som har tillräckligt mycket sense - tycker jag.Att ha dem i truppen och låta få dem få spela sig till en tröja, absolut, men att dessa sex skulle ingå i någon typ av stomme nästa år blir tunt… den enda som är helt given är Linus Eriksson. Frondell kanske kan vara redo. Eklund kanske. Resten är bra backup, inte mer. Om vi ska ha några ambitioner dvs…. Det är iallafall min åsikt.
Du för såklart blanda på de där med Krüger, Blomgren, Klasen, Grewe och säkert nån mer som bör vara kvar, Axel, Kevin, Glad och Ragge lär bli kvar och det är ju dom som är stommen. Jag tycker inte vi har ekonomin att bredda mer och helt ärligt så tycker jag att de unga som kommit in visat mer glöd. Jag är så urbota trött på alla dåliga värvningar att jag ser det mer som kapitalförstöring. Jag vill ha en riktig tävling med ungdomar som tar tröjor av de som inte presterar.
Jag tror på våra junisar, de står sig bra bland de bästa i Sverige. In med Viggo och Mackan också på en gång.
Förlåt men jag är så jävla trött på våra överreklamerade gamlingar som inte är med i line-uppen mer än två matcher i rad. In med hunger och ge dom förtroende. Dom håller högre klass redan idag än många av de ordinarie dyrare spelarna
Konstigt resonemang. Om du menar Krüger så har han 2 matcher i rad attackerats av aik och deras tränare, är ju knappast beroende på ålder...
Norman fick en puck på foten så han fick en fraktur, knappast beroende på ålder...
De som har varit borta längst är våra juniorbackar, knappast beroende på ålder...
Skriv svar