Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7799
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Eriksson skrev: 2024-04-14 18:18:55
Manijock skrev: 2024-04-14 16:32:07
Eriksson skrev: 2024-04-14 15:08:51
LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00 Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Över en eller två säsonger så är Hank mera användbar enligt dig, vad skulle han då tillföra som inte Grewe gör?
Jag själv ser det liksom inte, du får gärna upplysa mig om vad jag missat. Och tro mig, jag gillar Hank och vart grymt besviken då man lät honom gå.
Skulle kunna se Hank som ersättare till typ Wiktor Nilsson snarare. Bra fart och bra press. Det WN bidrog med förr. Grewe och Hank i en line hade varit oerhört nyttigt. Det är ju en självklarhet!
Kan jag hålla med om. Ser man till vad SHL Nilsson tillfört sedan jul så är valet av Hank bättre, Men Hank mot Grewe nja....
Skulle inte göra det bytet heller. Men eftersom Grewe har kontrakt så slipper vi välja :)
LG08
Inlägg: 154
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Eriksson skrev: 2024-04-14 15:08:51
LG08 skrev: 2024-04-13 13:35:00 Om jag måste välja , så tar jag hellre Hank i en fjärde än grewe, självklart. Mycket mer användbar.
Över en eller två säsonger så är Hank mera användbar enligt dig, vad skulle han då tillföra som inte Grewe gör?
Jag själv ser det liksom inte, du får gärna upplysa mig om vad jag missat. Och tro mig, jag gillar Hank och vart grymt besviken då man lät honom gå.
Återigen så tycker inte vi ska ha någon av HE eller AG i truppen.
Det stämmer att Hank, i så fall, enbart har 1 max 2 bra år kvar i sig.
Måste jag, och för att svara på frågan, så tar jag ändå hellre hank än Grewe. Smartare, bra i pressen, gör väldigt mycket "rätt saker", spelar med marginal när det krävs, bra i BP, bättre spelförståelse, Bra fysik, slarvar sällan, tappar inte helt omotiverat pucken osv. Så i stort en bättre spelare, tycker jag.

Ett annat argument varför jag inte tycker vi ska avlöna hank och/eller Grewe är, precis som "Vikas" var inne på, att vi har Brodda och högst troligt även Rensfeldt nästa år.

Båda dessa har vuxit i slutspelen (Brodda ifjol och renen nu), men haft usla grundserier 2 år i rad. Svårt att se att dom inte kommer vara mer än en 10 min kedja nästa säs.
Juniorerna går nog som tredje. Sen har vi kvar en del gammal "spets" och tar in 3-4 nya ( förmodligen bara 3 ) till topp sex. Det är vad jag tror kommer hända.

Jag hoppas att vi hamnar i ett läge där Schlyter och Frondell hamnar som 13/14fw i utgångsläget. Tar hellre upp ännu en ny junior som nr 15 och lägger grewes 40-50 k för att få in dom jävligt spetsiga forwards vi verkligen behöver.

Men jag fattar verkligen att en del gillar grewe. Han har fart och fysik. Kan fatta att man går igång på det. Men för mig är det för mycket annat som är för dåligt.
Honken väljer dessutom redan nu att bänka honom då och då till förmån för Schlyter, Wersäll, Gradin
LG08
Inlägg: 154
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av LG08 »

Vad är senaste kring Norman som vi VET ?

Lägger ner pga skada ?
Kör på med nytt kontrakt?
Testar att bygga upp kroppen, provar på is inför nästa säsong, och därefter tar beslut?
Får inte nytt kontrakt oavsett ?

Någon?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17516
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

LG08 skrev: 2024-04-15 13:24:25 Vad är senaste kring Norman som vi VET ?

Lägger ner pga skada ?
Kör på med nytt kontrakt?
Testar att bygga upp kroppen, provar på is inför nästa säsong, och därefter tar beslut?
Får inte nytt kontrakt oavsett ?

Någon?
Lutar åt pension
Expert.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

SirDIFalot skrev: 2024-04-15 17:30:10
LG08 skrev: 2024-04-15 13:24:25 Vad är senaste kring Norman som vi VET ?

Lägger ner pga skada ?
Kör på med nytt kontrakt?
Testar att bygga upp kroppen, provar på is inför nästa säsong, och därefter tar beslut?
Får inte nytt kontrakt oavsett ?

Någon?
Lutar åt pension
Nödslakt?
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1652
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Såg att Bergfors är klar som fystränare för SSK.

Måtte Wiken ta den posten på allvar framöver...
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81
Inlägg: 8658
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av mb81 »

jsson skrev: 2024-04-18 00:01:42 Såg att Bergfors är klar som fystränare för SSK.

Måtte Wiken ta den posten på allvar framöver...
Vad hände med hans sommelierkarriär?
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2683
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Björklöven verkar värva bra inför nästa säsong. Marcus "Lilliz" Nilsson är redan klar och kanske också Fredrik Forsberg som är en väldigt bra målskytt på hockeyallsvensk nivå. En spelare som jag gärna skulle sett i DIF nästa säsong om man spelar kvar.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

klintan85 skrev: 2024-04-18 21:04:20 Björklöven verkar värva bra inför nästa säsong. Marcus "Lilliz" Nilsson är redan klar och kanske också Fredrik Forsberg som är en väldigt bra målskytt på hockeyallsvensk nivå. En spelare som jag gärna skulle sett i DIF nästa säsong om man spelar kvar.
Ja, de blir att räkna med. Känns lite som sista säsongen för Kenttä att göra något bra nu. Han går nog vidare inför 25/26 är känslan.
Dem har också förlängt med några riktigt bra breddspelare.

Men ännu ingen tränare. De får gärna skriva med tredjealternativet där och misslyckas.
Pennerborn gick till Finland och Hedberg har ryktats tacka nej.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9455
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Skulle vi bli kvar i HA så känns ändå

Krüger
Costmar
Weigel

Som en bra centeruppsättning att utgå ifrån. Weigel har varit en pålitlig spelare länge på den här nivån samt har nog ännu ett lyft i sig av att spela på hemmaplan. Med Costmar känns det ju som att det seniora genombrottet bara väntar runt hörnet och jag tror det kan komma nästa säsong på HA-nivå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-19 07:25:52 Skulle vi bli kvar i HA så känns ändå

Krüger
Costmar
Weigel

Som en bra centeruppsättning att utgå ifrån. Weigel har varit en pålitlig spelare länge på den här nivån samt har nog ännu ett lyft i sig av att spela på hemmaplan. Med Costmar känns det ju som att det seniora genombrottet bara väntar runt hörnet och jag tror det kan komma nästa säsong på HA-nivå.
I vanlig ordning lär väl Krüger gå sönder i Januari-Februari så står man där i ett nytt slutspel med förstecentern borta, då blir Weigel lite för tunt (även om jag är positiv till både honom och Costmar bakom Marcus).
Det har ju kommit till en punkt där man nästan måste räkna med Krüger som en bonus till våren.

Fattar att ekonomin inte finns där till att värva en lika bra center som Krüger.
Å andra sidan kanske vi får ett lyft av Eriksson också? Med tanke på vilken fin utveckling han haft under den här säsongen.

Rensfeldt ut - Bröderna Davidsson in, känns både realistisk och ett stor uppgradering för forwardssidan. Jag hoppas på det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9455
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Med en starkare centersida (även Linus Eriksson bör räknas in där ja) så kan vi nog minska istiden och belastningen på Krüger och således sänka skaderisken. Problemet är ju att han har varit den enda dugliga centern två säsonger i följd och maxats totalt.

Jävla bonus om vi också kan få in Marcus Davidsson där även om jag ser det som väldigt osannolikt utan att dumpa massa kontrakt.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-19 07:56:26 Med en starkare centersida (även Linus Eriksson bör räknas in där ja) så kan vi nog minska istiden och belastningen på Krüger och således sänka skaderisken. Problemet är ju att han har varit den enda dugliga centern två säsonger i följd och maxats totalt.

Jävla bonus om vi också kan få in Marcus Davidsson där även om jag ser det som väldigt osannolikt utan att dumpa massa kontrakt.
Nu vet jag inte exakt vad Rensfeldt tjänar men borde inte Bröderna Davidsson gå in under samma lön-isch?
Ryktas ju att Rensfeldt är överbetald, ska vi gissa på 150-175k? Bröderna Davidsson kanske 90-100k vardera? Nu spekulerar jag hej vilt.
Men ah, du fattar.

Det är sant som du säger. Sen har vi väl aspekten som DIFpodden tog upp också att Weigel har en förmåga att dra på sig uppmärksamhet. Det kommer tas bort lite från Krüger.

Det finns ju speciallösningar man kan dra till med om spelaren verkligen VILL hit och vill hem till Stockholm.
Tjäna mindre år 1 och mer år 2-3 på Bröderna exempelvis.
Jag ser det ändå som ett möjligt scenario.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-19 09:50:34
Jim Morrison skrev: 2024-04-19 07:56:26 Med en starkare centersida (även Linus Eriksson bör räknas in där ja) så kan vi nog minska istiden och belastningen på Krüger och således sänka skaderisken. Problemet är ju att han har varit den enda dugliga centern två säsonger i följd och maxats totalt.

Jävla bonus om vi också kan få in Marcus Davidsson där även om jag ser det som väldigt osannolikt utan att dumpa massa kontrakt.
Nu vet jag inte exakt vad Rensfeldt tjänar men borde inte Bröderna Davidsson gå in under samma lön-isch?
Ryktas ju att Rensfeldt är överbetald, ska vi gissa på 150-175k? Bröderna Davidsson kanske 90-100k vardera? Nu spekulerar jag hej vilt.
Men ah, du fattar.

Det är sant som du säger. Sen har vi väl aspekten som DIFpodden tog upp också att Weigel har en förmåga att dra på sig uppmärksamhet. Det kommer tas bort lite från Krüger.

Det finns ju speciallösningar man kan dra till med om spelaren verkligen VILL hit och vill hem till Stockholm.
Tjäna mindre år 1 och mer år 2-3 på Bröderna exempelvis.
Jag ser det ändå som ett möjligt scenario.
Blir vi kvar i HA behöver vi ett budgetlag som ändå presterar. Jag hoppas verkligen att Wiken och Kimby är involverade i de diskussionerna redan nu så att vi, om så blir fallet, inte återigen kommer in på försäsongen med nåt ihoptejpat plockepinn som spretar. Vi behöver en stabil grund som vilar på huvudtränarens idéer. Inte betala ut löner till tilltänkta chansningar som sitter på läktaren eller inte får speltid.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_
Inlägg: 3145
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-04-19 09:57:13
Nattuggla_ skrev: 2024-04-19 09:50:34
Jim Morrison skrev: 2024-04-19 07:56:26 Med en starkare centersida (även Linus Eriksson bör räknas in där ja) så kan vi nog minska istiden och belastningen på Krüger och således sänka skaderisken. Problemet är ju att han har varit den enda dugliga centern två säsonger i följd och maxats totalt.

Jävla bonus om vi också kan få in Marcus Davidsson där även om jag ser det som väldigt osannolikt utan att dumpa massa kontrakt.
Nu vet jag inte exakt vad Rensfeldt tjänar men borde inte Bröderna Davidsson gå in under samma lön-isch?
Ryktas ju att Rensfeldt är överbetald, ska vi gissa på 150-175k? Bröderna Davidsson kanske 90-100k vardera? Nu spekulerar jag hej vilt.
Men ah, du fattar.

Det är sant som du säger. Sen har vi väl aspekten som DIFpodden tog upp också att Weigel har en förmåga att dra på sig uppmärksamhet. Det kommer tas bort lite från Krüger.

Det finns ju speciallösningar man kan dra till med om spelaren verkligen VILL hit och vill hem till Stockholm.
Tjäna mindre år 1 och mer år 2-3 på Bröderna exempelvis.
Jag ser det ändå som ett möjligt scenario.
Blir vi kvar i HA behöver vi ett budgetlag som ändå presterar. Jag hoppas verkligen att Wiken och Kimby är involverade i de diskussionerna redan nu så att vi, om så blir fallet, inte återigen kommer in på försäsongen med nåt ihoptejpat plockepinn som spretar. Vi behöver en stabil grund som vilar på huvudtränarens idéer. Inte betala ut löner till tilltänkta chansningar som sitter på läktaren eller inte får speltid.
Marcus och Jonathan Davidsson är ju verkligen inga chansningar.
Gått via våra led och presterat på den här nivån innan. Tog upp HV och vunnit guld i finska ligan nyligen.

Blir dem för dyra så är det ju en sak att tacka nej, men det är ju raka motsatsen till en chansning.
Skriv svar