Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_
Inlägg: 3124
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

EspenK skrev: 2024-03-28 07:06:55 Målvakter
Andrén och Munther. Inget extraordinärt men budget lösning.

Backar
Andersson Ytterell
Ragnarsson Degnell
Carnebo Bergström

Tunn backsida! Saknas minst en rightare.

Forwards
Blomgren Kruger Klasen
Grewe Eriksson Gradin
Frondell Rensfeldt Brodin
Wersäll Schlyter Eklund

Inget dåligt lag men tydliga målskyttar saknas.
Något mer måste in, annars kommer vi istället riskera att åka ur.
Jag förstår och räknar med att vi inte kommer värva hysteriskt. Men det måste fortfarande vara ett lag som kan utmana om Topp-8 iaf, något i den stilen. För att inte riskera total fiasko.

Andrén (Hävelid)
Båda har kontrakt. Känns väldigt riskabelt att köra Munther, enligt mig iallafall. Vi borde ha mer i Hävelid år två.

Ragnarsson-Ytterell
Glad-Andersson
Degnell-Carnebo
Bergström

Förlänger gärna med minst en av Glad, Loponen, Karlsson och Hammarlund. Och i den rangordningen skulle jag säga är viktigast. Allra helst Glad. Det kommer ge en jättestabilitet. Om man får önska fritt, både Glad och Loponen.

Klasen-Krüger-Blomgren
Grewe-Eriksson-Eklund
Frondell-Rensfeldt-Brodin
Wersäll-Berglund-Schlyter
Gradin
Junior

Ser gärna att vi förlänger med Berglund, han borde inte vara dyr. Tar för givet att en förlängning är på g. Han kan gå vinge också, och tar vi in Weigel kan vi starta med Krüger, Weigel, Eriksson och Rensfeldt.
Önskar att man försöker plocka in en tilltänkt spetsspelare iallafall. En spelare borde vi ha råd med. Typ en Fredrik Forsberg, en ersättare för Liss helt enkelt.

Spelar man med mycket juniorer så måste man ta höjd för J20 också, det är ju det negativa om man har flera bra juniorer i laget.
Och med ett sånt här lag måste man förlita sig på att spelare som Eklund, Frondell och Eriksson tar nästa kliv.
Men jag förväntar mig inget mer än det jag skrivit ovanför, om vi blir kvar i HA. Det kommer bli en viktig men tråkig och billig silly.
Nattuggla_
Inlägg: 3124
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Enligt Madhawk ska Arvid Costmar vara klar för nästa säsong.
Han säger också att han är inte förvånad om Weigel-affären redan är klar.

Intressant vad detta betyder för centersidan.
Måste ju betyda att antigen så är Rensfeldt påväg bort trots kontrakt eller så får Berglund inte förlängt.
Alternativt kanske man kör Costmar som vinge till att börja med
Intressant.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-28 08:18:27 Enligt Madhawk ska Arvid Costmar vara klar för nästa säsong.
Han säger också att han är inte förvånad om Weigel-affären redan är klar.

Intressant vad detta betyder för centersidan.
Måste ju betyda att antigen så är Rensfeldt påväg bort trots kontrakt eller så får Berglund inte förlängt.
Alternativt kanske man kör Costmar som vinge till att börja med
Intressant.
Rensfeldt är ju väldigt bra just nu men bli av med kostnaden för det kontraktet skulle ju sukta mycket ändå. Inte förlänga med Berglund känns helt idiotiskt, kan inte tänka mig att det är allt för stora pengar men själ och hjärta samt bättre spelare än många förstår. Costmar in trevligt dock, oavsett serietillhörighet.
Nattuggla_
Inlägg: 3124
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

dr111DIF skrev: 2024-03-28 08:24:12
Nattuggla_ skrev: 2024-03-28 08:18:27 Enligt Madhawk ska Arvid Costmar vara klar för nästa säsong.
Han säger också att han är inte förvånad om Weigel-affären redan är klar.

Intressant vad detta betyder för centersidan.
Måste ju betyda att antigen så är Rensfeldt påväg bort trots kontrakt eller så får Berglund inte förlängt.
Alternativt kanske man kör Costmar som vinge till att börja med
Intressant.
Rensfeldt är ju väldigt bra just nu men bli av med kostnaden för det kontraktet skulle ju sukta mycket ändå. Inte förlänga med Berglund känns helt idiotiskt, kan inte tänka mig att det är allt för stora pengar men själ och hjärta samt bättre spelare än många förstår. Costmar in trevligt dock, oavsett serietillhörighet.
Jag är inne på samma spår.
Nu har han ju växlat upp, men om tillfället fanns/finns att bli av med kontraktet så är det fullt förståeligt om vi tog den. Borde få in både Costmar och Berglund på samma peng som Rensfeldt.
Återstår att se.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av mb81 »

Blir det typ så här nästa säsong? Saknar lite offensiv spets. Klasen, Krüger och Weigel har väl en hel del men sen mycket tvåvägsspelare. Skulle gärna ha några fler 40+ poängspelare. Costmar kommer göra ett bra jobb men svårt att se han är den spelaren.

Andrén(Hävelid)

Kevin-Axel
Glad-Ytterell
Ragge-Degnell
Bergström/Carnebo

Klasen-Krüger- Gradin
Blomgren-Rensfeldt-Brodin
Grewe-Weigel-Costmar
Eklund-Linus-Wersäll
Schlyter/Frondell

Finns väl frågetecken kring Axel, Kevin och Blomgren. De borde ha en del SHL-intresse.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

mb81 skrev: 2024-03-28 09:31:26 Blir det typ så här nästa säsong? Saknar lite offensiv spets. Klasen, Krüger och Weigel har väl en hel del men sen mycket tvåvägsspelare. Skulle gärna ha några fler 40+ poängspelare. Costmar kommer göra ett bra jobb men svårt att se han är den spelaren.

Andrén(Hävelid)

Kevin-Axel
Glad-Ytterell
Ragge-Degnell
Bergström/Carnebo

Klasen-Krüger- Gradin
Blomgren-Rensfeldt-Brodin
Grewe-Weigel-Costmar
Eklund-Linus-Wersäll
Schlyter/Frondell

Finns väl frågetecken kring Axel, Kevin och Blomgren. De borde ha en del SHL-intresse.
Annars tror jag du är nära med den uppställningen utifrån HA-scenario, det är liksom ändå ett jättebra HA-lag med minimal investering.

Mina spådomar:

Bedömer det typ uteslutet att Kevin har SHL-intresse, känns som att han spelar runt sitt tak. Har en del uppsida såklart men är ändå inte sylvass offensivt ens på HA-nivå och väldigt slarvig med pucken ibland. Tycker inte vi ska förlänga med Kevin, hellre Loppan då, liknande backtyp men rightare och det känns för mig som att det finns mer att kräma ur där. Ytterell får ta skyttrollen i PP1. Möjligen kan en insamling leda till en spetsig målskytt?

Gissar ändå att Axel och Blomgren stannar även i HA för stora roller som passar vad de vill utvecklas till. Hävelid känner jag mig rätt säker på att han söker sig vidare i jakten på en första eller åtminstone delad spade i en mindre HA-klubb eller Div1.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av mb81 »

Tycker Kevin får för mycket skit. Han får väldigt stort förtroende och gör det mycket bra. En del dåliga beslut som man blir galen på dock. Men tagit ett stort ansvar och är duktig i BP också. Jag tycker Kevin är klart bättre än Loponen men gillar vad jag ser av Loponen också. Men förlorar en duktig BP-back om vi byter Kevin mot Loponen.

Hoppas Blomgren stannar. Axel har lite för hög lön så är han kvar är det fine med en bra förstaback. Blir han inte kvar kan vi omfördela pengarna på två spelare kanske.

Tycker ändå laget där ser ok ut. Kommer väl vara runt plats 2-5 igen. Exploderar juniskedjan nästa säsong så kan det bli en kul säsong. I år har varit litet mellanår med junnarna.
Nattuggla_
Inlägg: 3124
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

mb81 skrev: 2024-03-28 10:06:31 Tycker Kevin får för mycket skit. Han får väldigt stort förtroende och gör det mycket bra. En del dåliga beslut som man blir galen på dock. Men tagit ett stort ansvar och är duktig i BP också. Jag tycker Kevin är klart bättre än Loponen men gillar vad jag ser av Loponen också. Men förlorar en duktig BP-back om vi byter Kevin mot Loponen.

Hoppas Blomgren stannar. Axel har lite för hög lön så är han kvar är det fine med en bra förstaback. Blir han inte kvar kan vi omfördela pengarna på två spelare kanske.

Tycker ändå laget där ser ok ut. Kommer väl vara runt plats 2-5 igen. Exploderar juniskedjan nästa säsong så kan det bli en kul säsong. I år har varit litet mellanår med junnarna.
Kan vi så ska vi såklart behålla alla tre enligt mig (Glad, Loponen och Karlsson). Då är ju backsidan nästan intakt, och det är ju det mest optimala.
Kontrakten ska ju förhandlas om. Så även om vi måste sänka våran budget så kanske de stannar ändå? Beror ju på hur mycket lönen sänks och hur mycket de trivs här.

Sen håller jag med om Axel. Stannar han så är det bra, år två kanske han kan vara en ännu bättre back. Men om han skulle gå till SHL så blir vi av med en hög lön plus att vi får betalt. Så, en liten win-win där.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17509
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

F1: David Blomgren
F2: Daniel Brodin
F3: Anton Gradin
F4: Albin Grewe
F5: Linus Klasen
F6: Marcus Krüger
F7: Ludvig Rensfeldt
F8: Fredrik Schlyter
F9: (Melvin Wersäll)
F10: (Linus Eriksson)
F11: (Victor Eklund)
F12: (Anton Frondell)
F13: Fredric Weigel
F14: Arvid Costmar

Klappat och klart? Tror ändå att Emil Berglund kan erbjudas ett kontrakt också. En Kimby-favorit.
Expert.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tror att Costmar kan få ett genombrott nästa säsong på HA-nivå och Weigel kan få en riktig nytändning så det känns som två rimliga och bra nyförvärv för att stänga FW-sidan till en rimlig peng.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-03-28 11:19:20, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Härligt med Costmar! Tycker det är ett spann vi bör satsa mer på när vi spelar i HA, unga killar som inte riktigt lyckats slå igenom fullt ut produktionsmässigt i SHL. Hög uppsida där de med ökat förtroende och sämre motstånd kan slå igenom ordentligt.
Olon
Inlägg: 215
Blev medlem: 2008-02-05

Silly Season 2024/25

Inlägg av Olon »

Nattuggla_ skrev: 2024-03-28 10:27:36
mb81 skrev: 2024-03-28 10:06:31 Tycker Kevin får för mycket skit. Han får väldigt stort förtroende och gör det mycket bra. En del dåliga beslut som man blir galen på dock. Men tagit ett stort ansvar och är duktig i BP också. Jag tycker Kevin är klart bättre än Loponen men gillar vad jag ser av Loponen också. Men förlorar en duktig BP-back om vi byter Kevin mot Loponen.

Hoppas Blomgren stannar. Axel har lite för hög lön så är han kvar är det fine med en bra förstaback. Blir han inte kvar kan vi omfördela pengarna på två spelare kanske.

Tycker ändå laget där ser ok ut. Kommer väl vara runt plats 2-5 igen. Exploderar juniskedjan nästa säsong så kan det bli en kul säsong. I år har varit litet mellanår med junnarna.
Kan vi så ska vi såklart behålla alla tre enligt mig (Glad, Loponen och Karlsson). Då är ju backsidan nästan intakt, och det är ju det mest optimala.
Kontrakten ska ju förhandlas om. Så även om vi måste sänka våran budget så kanske de stannar ändå? Beror ju på hur mycket lönen sänks och hur mycket de trivs här.

Sen håller jag med om Axel. Stannar han så är det bra, år två kanske han kan vara en ännu bättre back. Men om han skulle gå till SHL så blir vi av med en hög lön plus att vi får betalt. Så, en liten win-win där.
Glad har en låg lön, vilket vi vet efter hans avstängning. Tvivlar på att han är särskilt sugen på att gå ner ytterligare i lön efter den här säsongen.
Nattuggla_
Inlägg: 3124
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Olon skrev: 2024-03-28 11:21:06
Nattuggla_ skrev: 2024-03-28 10:27:36
mb81 skrev: 2024-03-28 10:06:31 Tycker Kevin får för mycket skit. Han får väldigt stort förtroende och gör det mycket bra. En del dåliga beslut som man blir galen på dock. Men tagit ett stort ansvar och är duktig i BP också. Jag tycker Kevin är klart bättre än Loponen men gillar vad jag ser av Loponen också. Men förlorar en duktig BP-back om vi byter Kevin mot Loponen.

Hoppas Blomgren stannar. Axel har lite för hög lön så är han kvar är det fine med en bra förstaback. Blir han inte kvar kan vi omfördela pengarna på två spelare kanske.

Tycker ändå laget där ser ok ut. Kommer väl vara runt plats 2-5 igen. Exploderar juniskedjan nästa säsong så kan det bli en kul säsong. I år har varit litet mellanår med junnarna.
Kan vi så ska vi såklart behålla alla tre enligt mig (Glad, Loponen och Karlsson). Då är ju backsidan nästan intakt, och det är ju det mest optimala.
Kontrakten ska ju förhandlas om. Så även om vi måste sänka våran budget så kanske de stannar ändå? Beror ju på hur mycket lönen sänks och hur mycket de trivs här.

Sen håller jag med om Axel. Stannar han så är det bra, år två kanske han kan vara en ännu bättre back. Men om han skulle gå till SHL så blir vi av med en hög lön plus att vi får betalt. Så, en liten win-win där.
Glad har en låg lön, vilket vi vet efter hans avstängning. Tvivlar på att han är särskilt sugen på att gå ner ytterligare i lön efter den här säsongen.
Hmm okej, missade det.
Men om han har låg lön kanske vi förlänger med honom ändå? Såvidare han inte skulle kräva en höjning då.
Han och Axel plus Ragge/Ytterell hade varit en fin Topp-4.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 810
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tobbis »

Glad har varit otroligt stabil den här säsongen hittills, så inte omöjligt att fler klubbar är intresserade. Får hoppas han trivs bra här och inte kräver för hög lön.
Nattuggla_
Inlägg: 3124
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Nu har vi bara snackat allsvensk trupp, vilket kanske är rimligt.
Men har ni några drömnamn in om vi faktiskt når SHL?
Skriv svar