Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Enligt MrMadhawk så verkar det ganska troligt att "Hank" kommer återvända till Djurgården när han har frågat runt lite under finalspelet.
Han säger också att han hör att Adam Brodecki kan vara ett alternativ.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 07:57:55 Enligt MrMadhawk så verkar det ganska troligt att "Hank" kommer återvända till Djurgården när han har frågat runt lite under finalspelet.
Han säger också att han hör att Adam Brodecki kan vara ett alternativ.
Ska vi verkligen lägga pengar på ytterligare en 35-åring? Vi liksom fortsätter i samma stuk oavsett sportchef.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-22 08:01:29
Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 07:57:55 Enligt MrMadhawk så verkar det ganska troligt att "Hank" kommer återvända till Djurgården när han har frågat runt lite under finalspelet.
Han säger också att han hör att Adam Brodecki kan vara ett alternativ.
Ska vi verkligen lägga pengar på ytterligare en 35-åring? Vi liksom fortsätter i samma stuk oavsett sportchef.
Han är den enda 35-åring i svensk hockey som fortfarande känns 25 dock :wink:

Ne men skämt åsido jag fattar vad du menar.
Baserat på vad han presterade i Mora under slutspelet så hade jag absolut kunnat tänka mig honom i en tredje/fjärdeline OM det var så att det fanns fler platser lediga.

Nu är det ju så fullt att spets borde vara det enda som ska komma in.
Men sen finns det endå en poäng med min första mening. Han är ju en sådan som alltid tagit väl hand om sin kropp och alltid spelat mycket. Han känns inte som 35, så är det.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 08:05:36
Jim Morrison skrev: 2024-04-22 08:01:29
Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 07:57:55 Enligt MrMadhawk så verkar det ganska troligt att "Hank" kommer återvända till Djurgården när han har frågat runt lite under finalspelet.
Han säger också att han hör att Adam Brodecki kan vara ett alternativ.
Ska vi verkligen lägga pengar på ytterligare en 35-åring? Vi liksom fortsätter i samma stuk oavsett sportchef.
Han är den enda 35-åring i svensk hockey som fortfarande känns 25 dock :wink:

Ne men skämt åsido jag fattar vad du menar.
Baserat på vad han presterade i Mora under slutspelet så hade jag absolut kunnat tänka mig honom i en tredje/fjärdeline OM det var så att det fanns fler platser lediga.

Nu är det ju så fullt att spets borde vara det enda som ska komma in.
Men sen finns det endå en poäng med min första mening. Han är ju en sådan som alltid tagit väl hand om sin kropp och alltid spelat mycket. Han känns inte som 35, så är det.
Det kan gå väldigt fort i den åldern dock. Säg att han får ett treårskontrakt - då är det samma sak som med gänget vi har nu. Jag är också rätt allergisk till att värva in bredd överlag.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1711
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Plockar vi inte Hank, så blir det säkert SSK. Då Madhawk även säger att han vill till Stockholm.

Var ju ngn intervju när vi möte Mora. Där tränaren sa att Hank alltid var först på träningen, sist därifrån. Är en förebild för dom yngre.

Får säkert ett år i taget, marknadsmässig HA lön.

Huvudvärken är hur Wikegård ska lösa Brodin o Klasen överbetalda avtal!?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nåväl, fortsätt i samma hjulspår då och se var det leder oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-22 08:10:02
Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 08:05:36
Jim Morrison skrev: 2024-04-22 08:01:29
Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 07:57:55 Enligt MrMadhawk så verkar det ganska troligt att "Hank" kommer återvända till Djurgården när han har frågat runt lite under finalspelet.
Han säger också att han hör att Adam Brodecki kan vara ett alternativ.
Ska vi verkligen lägga pengar på ytterligare en 35-åring? Vi liksom fortsätter i samma stuk oavsett sportchef.
Han är den enda 35-åring i svensk hockey som fortfarande känns 25 dock :wink:

Ne men skämt åsido jag fattar vad du menar.
Baserat på vad han presterade i Mora under slutspelet så hade jag absolut kunnat tänka mig honom i en tredje/fjärdeline OM det var så att det fanns fler platser lediga.

Nu är det ju så fullt att spets borde vara det enda som ska komma in.
Men sen finns det endå en poäng med min första mening. Han är ju en sådan som alltid tagit väl hand om sin kropp och alltid spelat mycket. Han känns inte som 35, så är det.
Det kan gå väldigt fort i den åldern dock. Säg att han får ett treårskontrakt - då är det samma sak som med gänget vi har nu. Jag är också rätt allergisk till att värva in bredd överlag.
På sikt behöver vi sänka åldern generellt på de vi vävar, absolut. Men ned tanke på att vi kommer sitta med ett halvt J20 nästa säsong så vore det inte dumt med "Hank" in. Det jag tycker är frågetecknet är att det är så fullt med spelare.

Vad tycker du om eventuellt Brodecki?
Grewe-Costmar-Brodecki (typ) fullt godkänd andraline?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 08:45:44På sikt behöver vi sänka åldern generellt på de vi vävar, absolut. Men ned tanke på att vi kommer sitta med ett halvt J20 nästa säsong så vore det inte dumt med "Hank" in. Det jag tycker är frågetecknet är att det är så fullt med spelare.

Vad tycker du om eventuellt Brodecki?
Grewe-Costmar-Brodecki (typ) fullt godkänd andraline?
Håller inte alls med.

Jag gillar Brodecki dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-22 08:50:56
Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 08:45:44På sikt behöver vi sänka åldern generellt på de vi vävar, absolut. Men ned tanke på att vi kommer sitta med ett halvt J20 nästa säsong så vore det inte dumt med "Hank" in. Det jag tycker är frågetecknet är att det är så fullt med spelare.

Vad tycker du om eventuellt Brodecki?
Grewe-Costmar-Brodecki (typ) fullt godkänd andraline?
Håller inte alls med.

Jag gillar Brodecki dock.
Jag hör vad du säger, men vad är alternativet?
Och Brodecki är 29 år. Det är ingen ung kille heller. Vi kan ju inte bara spela med J20 killar, och scouting har vi ju beviserligen ingen. Så då är det ju bara denna typ av spelare kvar.

Nästa säsong är ändå redan "körd" pga alla kontrakt. Allt annat än ut i åttondel är ett stort plus.
Senast redigerad av Nattuggla_ den 2024-04-22 09:03:03, redigerad totalt 1 gånger.
Manijock
Inlägg: 7816
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Tänk om man kunde byta Hank mot Brodin rakt av..... Vilken dröm!

Brodecki aktuell in också tydligen. Hur har vi råd med det? Om Glad och Kevin försvinner måste en bra back in och det måste vara högprioriterat.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 08:55:09 Vad tycker du vi borde göra? När halva laget försvinner till J20 i vinter, ska vi fylla på med andra J20 killar som inte är redo istället?
Jag hör vad du säger, men vad är alternativet?
Och Brodecki är 29 år. Det är ingen ung kille heller.

Nästa säsong är ändå redan "körd" pga alla kontrakt. Allt annat än ut i åttondel är ett stort plus.
Jag tycker först och främst vi ska sluta värva spelare som är 35+ om det inte är någonting exceptionellt. Jag tror inte någon här inne ärligt kan säga att Hank hade varit aktuell om han aldrig hade spelat i DIF förut.

Reaktionerna här om vi hade värvat in en random 35-åring från Moras fjärdekedja?

Jag tycker heller inte vi har något problem med kulturbärare då vi nästan enbart har gamla DIF-spelare i truppen. Jag vill lite bort från vårt gamla sätt och börja tänka innovativt igen. Det finns fler spelare än Henrik Eriksson man kan värva om man är orolig för att vi har för många J20-spelare.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-04-22 09:14:41, redigerad totalt 3 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1711
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2024-04-22 08:56:20 Tänk om man kunde byta Hank mot Brodin rakt av..... Vilken dröm!

Brodecki aktuell in också tydligen. Hur har vi råd med det? Om Glad och Kevin försvinner måste en bra back in och det måste vara högprioriterat.
Wikegård var med i en podd, efter final match 1. Då var han inte vidare imponerad av Kevin K.

En forward man borde försöka på ifall inte han blir kvar i SHL.

"Berts grabb". Simon Robertsson, gjorde det bra i Brynäs, samt pangade väll in ett mot oss!
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-22 09:03:07
Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 08:55:09 Vad tycker du vi borde göra? När halva laget försvinner till J20 i vinter, ska vi fylla på med andra J20 killar som inte är redo istället?
Jag hör vad du säger, men vad är alternativet?
Och Brodecki är 29 år. Det är ingen ung kille heller.

Nästa säsong är ändå redan "körd" pga alla kontrakt. Allt annat än ut i åttondel är ett stort plus.
Jag tycker först och främst vi ska sluta värva spelare som är 35+ om det inte är någonting exceptionellt. Jag tror inte någon här inne ärligt kan säga att Hank hade varit aktuell om han aldrig hade spelat i DIF förut.

Reaktionerna här om vi hade värvat in en 35-åring från Moras fjärdekedja?

Jag tycker heller inte vi har något problem med kulturbärare då vi nästan enbart har gamla DIF-spelare i truppen. Jag vill lite bort från vårt gamla sätt och börja tänka innovativt igen. Det finns fler spelare än Henrik Eriksson man kan värva om man är orolig för att vi har för många J20-spelare.
Finns ju olika typer av kulturbärare också. Vi har ju blivit alldeles för veka.
Helt ärligt. Det ska vara jobbigt att komma till Hovet, nu är det ganska mysigt. Alla olika spelartyper behövs. Weigel och Hank in är en stor fet uppgradering mot Liss och Berglund på den punkten.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9467
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-22 09:17:07Finns ju olika typer av kulturbärare också. Vi har ju blivit alldeles för veka.
Helt ärligt. Det ska vara jobbigt att komma till Hovet, nu är det ganska mysigt. Alla olika spelartyper behövs. Weigel och Hank in är en stor fet uppgradering mot Liss och Berglund på den punkten.

Jag hade inte haft något emot om vi värvade Anthon Eriksson, spelade i samma kedja som Hank. Så den kan iallafall jag inte skriva under på.
Vi har helt enkelt olika syn på vilken riktning DIF ska ta fortsättningsvis och så kan det få vara. Ingenting som säger att jag nödvändigtvis har rätt heller.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2024-04-22 09:25:01, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Nelson Muntz
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-04-12

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nelson Muntz »

Brodecki alla dagar i veckan framför Hank. Var sak har sin tid och Hanks tid hos oss är slut. Grym kille. men dessa kompiskontrakt måste få ett slut.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Skriv svar