Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Inlägg: 7817
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Måste ju ändå ge oss att vi har en ung tränarstab åtminstone.

Costmar presenteras säkerligen nu inom kort. Innan veckan är slut säkerligen! Redan avtackad i Lhc. Inget att hålla på.
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 811
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tobbis »

Lär väl gå fort med truppen nu (förhoppningsvis), snart Maj redan.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Välkommen Kimby! Känns som en bra värvning.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1712
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

EspenK skrev: 2024-04-24 09:20:34 Nån som har plus och kan referera lite kring rykten och planer?
22-årige högerskjutande succélånet Arvid Costmar lämnar Linköping och skriver nu kontrakt med Djurgården, enligt Expressen. 31-årige retstickan Fredric Weigel återvänder till Djurgården efter elva år och mellanspel i AIK och Södertälje enligt Hockeynews, närmast kommer han från Björklöven. 34-årige Henrik ”Hank” Eriksson är aktuell att återvända enligt Expressen och är perfekt i bygget av en fysisk kedja, tidigare har han gjort tolv säsonger i Djurgården och kommer närmast från två säsonger i finska ligan och en säsong i Mora.
De spelare som fortfarande kan vara aktuella för en högre liga är järnkaminen David Blomgren och mångsidige Edvin Hammarlund. Enligt uppgifter till Sportbladet har det funnits intresse från Djurgården att köpa ut Ludvig Rensfeldt, även om han hela tiden tagit ett stort ansvar i de viktigaste matcherna. Frågan är också om det finns någon roll för Fredrik Schlyter i fortsättningen.

Drömvärvningar
35-årige centern Mario Kempe var trots allt en toppspelare i SHL under många matcher med Luleå under hösten och var med Tre Kronor i Karjala Tournament där det blev tre mål och en assist på fyra matcher, däremot blev inte fortsättningen i Lugano något lyckad. Familjen och huset finns i Nacka, det är ingen hemlighet att han helst vill bo i Stockholm och gärna fortsätter spelarkarriären. I Djurgården och Hockeyallsvenskan skulle han fortfarande kunna vara helt dominant. Det har gått tolv år sedan han spelade i klubben där han har sitt hjärta.
En spelare som Expressen har nämnt att Djurgården är intresserad av är 29-årige högerskjutande forwarden Adam Brodecki som den här säsongen spelade i Växjö, Frölunda och Luleå. Det skulle onekligen vara en drömvärvning med tanke på vad han skulle kunna få uträttat i en ledande roll i ett topplag i Hockeyallsvenskan.
Backsidan kan se lite tunn ut ovan. En spelare som borde kunna kliva in och ratta Djurgårdens dysfunktionella powerplay från blålinjen på hockeyallsvensk nivå är 24-årige högerskjutande backen Simon Johansson. De två senaste säsongen har den tidigare djurgårdaren (son till Thomas ”Tjomme” Johansson) spelat i Iowa Wild i AHL.
För att vara med på tidigare spelaren Emil Bemström hade krävts att Djurgården gått upp i SHL. Det gäller också utfrysta stockholmarna Mathias Bromé och Philip Holm i Örebro.

De har utgående kontrakt
Carl Lidö, målvakt (lån)
Kevin Karlsson, back
Daniel Glad, back
Calle Odelius, back
Kalle Loponen, back
John Norman, forward
Olle Liss, forward
Emil Berglund, forward
John Dahlström, forward
Kommentar
Räkna med att Djurgården gör sig av med det som går att göra sig av med. Backarna Kevin Karlsson, Daniel Glad och Calle Odelius har ändå hört till de bättre spelarna i laget under säsongen. Kevin Karlsson har höga toppar och djupa dalar, när han är som bäst finns SHL-kvaliteter. Calle Odelius har kontrakt med New York Islanders och de vill se honom i en omgivning på högre nivå. Daniel Glad kommer inte att ha några problem att hitta ett nytt eftertraktat uppdrag.
Ingen har större hjärta för Djurgården än Emil Berglund, men det ser svårt ut att hitta utrymme för honom. John Norman har inte kunnat göra sig själv rättvisa på grund av alla skador. Olle Liss har vid upprepade tillfällen mest hamnat i en powerplayroll.
Spelare med kontrakt som försvinner till SHL är intensive forwarden Wiktor Nilsson till Frölunda och spelskicklige backen Axel Andersson till Rögle, vilket Expressen respektive Sportbladet har avslöjat under säsongen. Efter succéhösten var alla klubbarna i SHL ute efter Wiktor Nilsson.
Under säsongen försvann Zach Magwood och Oscar Lundin. Medan klubben till slut under hösten hittade lösningar med Cameron Schilling, Alexander Falk och Ludvig Hedström.
Osten östlund
Inlägg: 1712
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-24 10:14:44
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 10:13:58
Jimmy Peterson skrev: 2024-04-24 10:02:38 Och där blev Kimby officiellt klar.
Jäklar va snabbt det gick (även fast vi inofficiellt redan visste).
Kul.

Brukar det komminuceras så snabbt?
De vet ju att supportrarna är upprörda, så det är rätt smart att skicka ut goda nyheter.

Eller vad man tror är goda nyheter.
Behövs, samt ta bor fokus från Honken nu!
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Donkels-3.0 »

Välkommen till DIF Kimby!
Galning1998
Inlägg: 248
Blev medlem: 2023-04-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Perfekta sportchefsnamnet då?
https://www.eliteprospects.com/staff/82 ... l-alavaara Svensk som jobbat som både scout och sportchef, kontraktslös och hatar domare. Signa
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

Är alltså Axel klar för Rövle? Trist men väntat, han är för bra för HA och rätt ålder. Sen alla utgående back kontrakt gör att vi har väl kanske 2 backar kvar elr nått, varav Ytterell kanske borde fundera på pension och Hammaren skeppas om nu verkligen nått SHL lag vill ha honom?

Offensivt ser det helt OK ut, backsidan är katastrofal och jag vill INTE gå in i en ny säsong med Andrén som första spade.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Simpan »

captcash skrev: 2024-04-24 12:08:56 Är alltså Axel klar för Rövle? Trist men väntat, han är för bra för HA och rätt ålder. Sen alla utgående back kontrakt gör att vi har väl kanske 2 backar kvar elr nått, varav Ytterell kanske borde fundera på pension och Hammaren skeppas om nu verkligen nått SHL lag vill ha honom?

Offensivt ser det helt OK ut, backsidan är katastrofal och jag vill INTE gå in i en ny säsong med Andrén som första spade.
Jag har faktiskt lite svårt att förstå förlängningen med Hammarlund, tror inte att det finns något SHL lag som vill ha honom och jag tror att det går att hitta bättre backar till samma pris. Han tjänar säkert helt okej eftersom också han valde att stanna trots intresse från Rögle!

Edit: Eller om var Växjö som var intresserade, minns inte!
Senast redigerad av Simpan den 2024-04-24 12:35:47, redigerad totalt 1 gånger.
maag80
Inlägg: 71
Blev medlem: 2018-05-15
Ort: Järfälla

Silly Season 2024/25

Inlägg av maag80 »

Jag måste fråga om två killar;

Har Alexander Ytterell varit så dålig verkligen?
Visserligen har han mest smaskat in ett par slagskott, men är han usel i defensiven?
Jag har inte sett varena match ska sägas....
Och;
Min åsikt är att F Schlyter är bättre än vad folk anser?
Tycker han gjort ett bra jobb de matcher han spelat.

I övrigt ruggigt intressant, man har redan sörjt förlusten för några dagar sen känns det som......
Jag är även intresserad av vad ni tror blir toppstriden i HA nästa säsong?
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

Jag tycker också Ytterell är helt OK back med hyffsat skott (även om han sällan träffar i mål), dock är han gammal och skadebenägen så det är därför jag är lite less på honom, inte som spelare och person utan alla skador som våra gubbar hela tiden drar på sig.

Spontant tror jag HA nästa år står mellan oss och Löven med Oskarshamn som outsider. Plockar vi den lilla arga hunden från Löven så försvagas de rejält, inte för att Weigel är asgrym så, utan för han lyckades alltid tända hela Löven mot oss och motivera dem som fan att köra hårt med sin attityd mot DIF (är väl fortfarande lite småsur att han fick sparken).
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 811
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tobbis »

maag80 skrev: 2024-04-24 12:34:46 Jag måste fråga om två killar;

Har Alexander Ytterell varit så dålig verkligen?
Visserligen har han mest smaskat in ett par slagskott, men är han usel i defensiven?
Jag har inte sett varena match ska sägas....
Och;
Min åsikt är att F Schlyter är bättre än vad folk anser?
Tycker han gjort ett bra jobb de matcher han spelat.

I övrigt ruggigt intressant, man har redan sörjt förlusten för några dagar sen känns det som......
Jag är även intresserad av vad ni tror blir toppstriden i HA nästa säsong?
Ytterell var ju riktigt bra innan han blev skadad den här säsongen, sen efter det va han inte alls på samma nivå.
Schlyter kämpar på bra, men är lite begränsad, är dock bara 22 år och spelat endast en hel säsong i HA.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2243
Blev medlem: 2011-03-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Glory1 »

Tobbis skrev: 2024-04-24 09:47:01 Traditionell EP-statisitk-scouting :lol:

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... on-hawkins

ba värva, enkelt
En till. Proffsscoutad genom EP och två highlights från youtube 8)

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... e-ghantous

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Säsongen över....och nu börjar nästa. :D

Kan knappt inte komma på någon som jag verkligen vill behålla.
Och det säger en hel del om vilka spelare vi haft och vilken bragd de utfört som nådde finalen.
Men med lite eftertanke så kommer jag fram till följande önskescenario.

Målvakter:
Byt ut allihop om det går. Där har vi varit svaga. Värva in ny etta

Backar:
Behåll juniorerna (Degnell, Bergström, Carnebo), Ragnarsson, Axel Andersson.
Till rätt pris fungerar Glad.

Forwards:
Kruger, Grewe, Blomgren, juniorerna (Eriksson, Wersäll, Eklund) samt Klasen till en billig peng.

Sedan, fyll på underifrån och hitta 5 spetsspelare, 2 backar och 3 forwards.

Värva i nödfall utanför åldersspannet 22-27, en mycket viktig aspekt.

Krydda under seriens gång utifrån behov.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 811
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tobbis »

Glory1 skrev: 2024-04-24 12:50:53
Tobbis skrev: 2024-04-24 09:47:01 Traditionell EP-statisitk-scouting :lol:

https://www.eliteprospects.com/player/1 ... on-hawkins

ba värva, enkelt
En till. Proffsscoutad genom EP och två highlights från youtube 8)

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... e-ghantous

Enkelt! Vart är våra SC kontrakt?! 8)
Skriv svar