Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Knickedick
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

DIFLuWi skrev: 2024-04-30 08:23:23
Knickedick skrev: 2024-04-30 07:56:14 OK OK! Gör en jämförelse.......
Costmar kommer in blir andra-center. Linus Eriksson inser att han inte kommer att få den platsen och drar till exempelvis Rögle och blir andra center istället.

Costmar gör två Säsonger hos oss drar sedan till SHL-
Linus gör två säsonger i Rögle och skriver sedan på för ett NHL-Lag

Vann vi på det eller förlorade vi på det?

Någon som vill göra Kalkylen?
Varför skulle Linus gå in som andracenter i ett SHL-finallag och inte i ett allsvenskt?
Vad menar du? Det var hypotetiskt!

Det var ett sccenario och inte helt omöjligt Scenario att han inte känner att han har förtroendet nu när vi tar in Costmar och därför överger oss för SHL!
Det var ingen värdering eller bedömning av Linus platsande eller icke platsande!

Det jag ville ha ut av frågan var den ekonomiska kalkylen. Inget annat
Användarvisningsbild
Tobbis
Inlägg: 814
Blev medlem: 2012-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Tobbis »

Kevin till nybro enligt madhawk
DIFLuWi
Inlägg: 2519
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Knickedick skrev: 2024-04-30 14:42:52
DIFLuWi skrev: 2024-04-30 08:23:23
Knickedick skrev: 2024-04-30 07:56:14 OK OK! Gör en jämförelse.......
Costmar kommer in blir andra-center. Linus Eriksson inser att han inte kommer att få den platsen och drar till exempelvis Rögle och blir andra center istället.

Costmar gör två Säsonger hos oss drar sedan till SHL-
Linus gör två säsonger i Rögle och skriver sedan på för ett NHL-Lag

Vann vi på det eller förlorade vi på det?

Någon som vill göra Kalkylen?
Varför skulle Linus gå in som andracenter i ett SHL-finallag och inte i ett allsvenskt?
Vad menar du? Det var hypotetiskt!

Det var ett sccenario och inte helt omöjligt Scenario att han inte känner att han har förtroendet nu när vi tar in Costmar och därför överger oss för SHL!
Det var ingen värdering eller bedömning av Linus platsande eller icke platsande!

Det jag ville ha ut av frågan var den ekonomiska kalkylen. Inget annat
Jo, absolut. Jag bara poängterar att om Linus skulle känna att hans plats är hotad av Arvid Costmar så tror jag knappast att han kommer kunna ta samma plats i ett SHL-lag som just spelat final.

Jag såg att du var ute efter en ekonomisk kalkyl, och du är naturligtvis fri att skriva och reflektera kring vad du vill, men jag bara poängterade att det är ganska långsökt att tänka att Linus skulle bli lovad en andracenterplats i Rögle för att Arvid Costmar blivit värvad hit.
Knickedick
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Tellqvist32 skrev: 2024-04-30 12:19:27 Är vi säkra på att Costmar är så mycket bättre än Rensfeldt egentligen?

Jag hoppas det... är inte så säker.
Ljusår i skridskoåkning och rörlighet mellan dom.
Sen är Ludde klok och bra passningsläggare men det vi behöver är mer fart vilket Costmar har i Jämförelse
Knickedick
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

DIFLuWi skrev: 2024-04-30 14:53:41
Knickedick skrev: 2024-04-30 14:42:52
DIFLuWi skrev: 2024-04-30 08:23:23
Knickedick skrev: 2024-04-30 07:56:14 OK OK! Gör en jämförelse.......
Costmar kommer in blir andra-center. Linus Eriksson inser att han inte kommer att få den platsen och drar till exempelvis Rögle och blir andra center istället.

Costmar gör två Säsonger hos oss drar sedan till SHL-
Linus gör två säsonger i Rögle och skriver sedan på för ett NHL-Lag

Vann vi på det eller förlorade vi på det?

Någon som vill göra Kalkylen?
Varför skulle Linus gå in som andracenter i ett SHL-finallag och inte i ett allsvenskt?
Vad menar du? Det var hypotetiskt!

Det var ett sccenario och inte helt omöjligt Scenario att han inte känner att han har förtroendet nu när vi tar in Costmar och därför överger oss för SHL!
Det var ingen värdering eller bedömning av Linus platsande eller icke platsande!

Det jag ville ha ut av frågan var den ekonomiska kalkylen. Inget annat
Jo, absolut. Jag bara poängterar att om Linus skulle känna att hans plats är hotad av Arvid Costmar så tror jag knappast att han kommer kunna ta samma plats i ett SHL-lag som just spelat final.

Jag såg att du var ute efter en ekonomisk kalkyl, och du är naturligtvis fri att skriva och reflektera kring vad du vill, men jag bara poängterade att det är ganska långsökt att tänka att Linus skulle bli lovad en andracenterplats i Rögle för att Arvid Costmar blivit värvad hit.
Jag förstår dig. Kanske fel av mig att skriva just andrecenter i ett just Rögle. Men häng inte upp dig på det, poängen är att han lämnar för SHL och vi torskar kanske två säsonger i NHL-peng

Sen blir han ju inte lovad det FÖR ATT Costmar blir värvad hit. Utan för att han är en investering för den klubben och för att han är tillräckligt bra för SHL
Senast redigerad av Knickedick den 2024-04-30 15:00:00, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1848
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Andspe »

Knickedick skrev: 2024-04-30 14:54:26
Tellqvist32 skrev: 2024-04-30 12:19:27 Är vi säkra på att Costmar är så mycket bättre än Rensfeldt egentligen?

Jag hoppas det... är inte så säker.
Ljusår i skridskoåkning och rörlighet mellan dom.
Sen är Ludde klok och bra passningsläggare men det vi behöver är mer fart vilket Costmar har i Jämförelse
Håller helt med. Två helt olika spelare. Rent spontant behöver vi farten mer än klokheten just nu.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Manijock
Inlägg: 7840
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Visst speed är viktigt, men framförallt är det ju någon som kan hantera den som vi behöver. Bara speed och pet är bland det lättaste att möta för ett försvar. .

Ett väldigt lätt ord att slänga sig med. Tänk, vi hade en spelare i nr 46 för ett par år sen som gjorde just det.... Hantera speeden. Vad hände med honom egentligen?

Platsade inte? :roll:
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1404
Blev medlem: 2021-01-22

Silly Season 2024/25

Inlägg av Exile »

Sådär ja, nu bekräftat an WN lämnar för SHL (FHC?).

Knickedick
Inlägg: 1268
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Manijock skrev: 2024-04-30 15:00:13 Visst speed är viktigt, men framförallt är det ju någon som kan hantera den som vi behöver. Bara speed och pet är bland det lättaste att möta för ett försvar. .

Ett väldigt lätt ord att slänga sig med. Tänk, vi hade en spelare i nr 46 för ett par år sen som gjorde just det.... Hantera speeden. Vad hände med honom egentligen?

Platsade inte? :roll:
Är det alltså din Bedömning att Costmar är speed och pet!?

Turbo Tim?? Get him back! Now!
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1848
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Andspe »

Manijock skrev: 2024-04-30 15:00:13 Visst speed är viktigt, men framförallt är det ju någon som kan hantera den som vi behöver. Bara speed och pet är bland det lättaste att möta för ett försvar. .

Ett väldigt lätt ord att slänga sig med. Tänk, vi hade en spelare i nr 46 för ett par år sen som gjorde just det.... Hantera speeden. Vad hände med honom egentligen?

Platsade inte? :roll:
Du har absolut rätt i sak. Men alltså jag hade velat haft kvar Söderlund och hade inte blivit besviken om vi tog in honom igen framöver i HA. Hierarkin var bra skum första året med. Han tackade nog ja för att lira förstaline med Kruger, inte nöta i vår fjärde. Han var dominant med pucken, men åstadkom inte särskilt mycket. Men hade nog kunnat blomma ut till en "Tedenby"
.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 822
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rojk »

Knickedick skrev: 2024-04-30 14:57:11 Jag förstår dig. Kanske fel av mig att skriva just andrecenter i ett just Rögle. Men häng inte upp dig på det, poängen är att han lämnar för SHL och vi torskar kanske två säsonger i NHL-peng

Sen blir han ju inte lovad det FÖR ATT Costmar blir värvad hit. Utan för att han är en investering för den klubben och för att han är tillräckligt bra för SHL
Tror nog det finns plats för både Costmar och Eriksson i laget. Så skulle han lämna oss så handlar det nog mer om löften från SHL-laget än för liten roll i Djurgården.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17543
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev: 2024-04-30 15:00:13 Visst speed är viktigt, men framförallt är det ju någon som kan hantera den som vi behöver. Bara speed och pet är bland det lättaste att möta för ett försvar. .

Ett väldigt lätt ord att slänga sig med. Tänk, vi hade en spelare i nr 46 för ett par år sen som gjorde just det.... Hantera speeden. Vad hände med honom egentligen?

Platsade inte? :roll:
Tror inte att det bara handlar om ett sportsligt beslut baserat på spelartyp etc, vi har ont om platser och ont om pengar också. Vi måste maximera dom kronorna och platserna vi har med det som kan göra mest nytta.
Expert.
DIFLuWi
Inlägg: 2519
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Knickedick skrev: 2024-04-30 14:57:11
Jag förstår dig. Kanske fel av mig att skriva just andrecenter i ett just Rögle. Men häng inte upp dig på det, poängen är att han lämnar för SHL och vi torskar kanske två säsonger i NHL-peng

Sen blir han ju inte lovad det FÖR ATT Costmar blir värvad hit. Utan för att han är en investering för den klubben och för att han är tillräckligt bra för SHL
Dumt av mig att mer eller mindre vilja missförstå... Sorry!

Jag tror (kanske mest med hjärtat) att han stannar dock, andre/tredjecenterroll, mycket speltid, PP osv osv. Han han knappt fått fjun på karamellen än, möjlighet att utvecklas, spela SHL och visa upp sig.
Idag har de större ligorna så pass bra koll att det går att göra sig ett namn även i HA, man måste inte spela SHL för att NHL ska få upp ögonen för en.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1662
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Kevin verkar vara klar för Nybro.

Synd att han inte riktigt lyfte hos oss. Gillade hans inställning trots sin lilla storlek.
Lite för sprättig.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17543
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Hockeynews avslöjar att Weigel är klar
Expert.
Skriv svar