Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

kruger4ever skrev: 2024-03-23 17:15:45 Någon som tror på en eventuell comeback av Cederqvist? Utgående kontrakt i AHL och det verkar gå tungt för honom. Blev traded från Buffalo till Montreal’s organisation och sammanlagt 9 poäng på 43 matcher den här säsongen, inte direkt siffror som får en att tro på nytt kontrakt där borta. Kanske på tok för dyr dock?
Kommer tyvärr inte ihåg källan men någon av kvällsblaskorna har sagt klar för Fisk.

Edit: två på pucken, se tidigare inlägg.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

kruger4ever skrev: 2024-03-23 17:15:45 Någon som tror på en eventuell comeback av Cederqvist? Utgående kontrakt i AHL och det verkar gå tungt för honom. Blev traded från Buffalo till Montreal’s organisation och sammanlagt 9 poäng på 43 matcher den här säsongen, inte direkt siffror som får en att tro på nytt kontrakt där borta. Kanske på tok för dyr dock?
Baserat på snacket som går bland folk med insyn just nu så skulle jag säga att typ varenda namn som lobbats här i tråden verkar vara på tok för dyrt. Kommer krävas gott om privata bidrag. Mängden pengar vi bränt senaste 2,5 åren har satt sina spår.
Expert.
Stenkollsåklart
Inlägg: 197
Blev medlem: 2023-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Stenkollsåklart »

SirDIFalot skrev: 2024-03-23 21:28:10
kruger4ever skrev: 2024-03-23 17:15:45 Någon som tror på en eventuell comeback av Cederqvist? Utgående kontrakt i AHL och det verkar gå tungt för honom. Blev traded från Buffalo till Montreal’s organisation och sammanlagt 9 poäng på 43 matcher den här säsongen, inte direkt siffror som får en att tro på nytt kontrakt där borta. Kanske på tok för dyr dock?
Baserat på snacket som går bland folk med insyn just nu så skulle jag säga att typ varenda namn som lobbats här i tråden verkar vara på tok för dyrt. Kommer krävas gott om privata bidrag. Mängden pengar vi bränt senaste 2,5 åren har satt sina spår.
Ganska övertygad om att vi kommer landa ett topplag ifall vi är ett allsvenskt lag, det finns ett starkt intresse och jag tycker att man har börjat peka ut en väg som i ett långsiktigt perspektiv är intressant. I en sådan trupp är såklart inte Cederqvist intresserad att spela i oavsett, han ska spela i SHL. Går vi upp så ändras förutsättningarna fullständigt, och då har vi en okej grund att bygga ett bra bottenlag i SHL…. Sen är det bara hoppas på lite flyt att överleva första säsongen 😝
Osten östlund
Inlägg: 1691
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nästa år exploderar Liss, verkar vars på gång till SSK. Enligt Aftonbladet?!
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rudi »

Liss kommer vara hyllad av många experter här på forumet nästa säsong eftersom han då kommer spela för ett annat lag.
Nattuggla_
Inlägg: 3127
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-03-23 21:28:10
kruger4ever skrev: 2024-03-23 17:15:45 Någon som tror på en eventuell comeback av Cederqvist? Utgående kontrakt i AHL och det verkar gå tungt för honom. Blev traded från Buffalo till Montreal’s organisation och sammanlagt 9 poäng på 43 matcher den här säsongen, inte direkt siffror som får en att tro på nytt kontrakt där borta. Kanske på tok för dyr dock?
Baserat på snacket som går bland folk med insyn just nu så skulle jag säga att typ varenda namn som lobbats här i tråden verkar vara på tok för dyrt. Kommer krävas gott om privata bidrag. Mängden pengar vi bränt senaste 2,5 åren har satt sina spår.
Det här är väl året vi behöver kolla nedåt och kanske på andra Hockeyallsvenska lag för att värva spelare och det är inget fel med det.
Bra om vi äntligen kan erkänna det för oss själva och inte spendera mer än vi har. Vi har fortfarande tung rutin i laget blandat med ett jättebra J20 där vi kan plocka några. Sedan kryddar vi med spelare som redan finns i ligan och som spelat här ett tag.

Finns många spännande spelare i andra lag i den här ligan som jag gärna hade sett hos oss.
Moras Fabian Ilestedt är en av dem.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1647
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Valet av Wikegård känns bara mer och mer rätt. Innehållet på hans Facebook tillsammans med SHL-sändningarna visar på en mer och mer sympatisk men ändå slipad 60-åring. Helt rätt i tiden trots sin ålder.

Hur hans förmåga att värva spelare är får vi se, men med lite hjälp om det går trögt så känns han som helt rätt gubbe att ha högst upp i pyramiden över det sportsliga.

Så jävla välkommen tillbaka om bara(!) fem veckor.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17510
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

Det suger ju fan att det är Björklöven som ryktas ta Marcus Nilsson och Fredrik Forsberg, otroliga kvalitetsspelare att bygga laget kring. Om såna spelare ska spela i hockeyallsvenskan ska bästa och det mest lockande budet komma från Stockholm kan man tycka... Men verkligheten är en annan.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

SirDIFalot skrev: 2024-03-26 13:38:45 Det suger ju fan att det är Björklöven som ryktas ta Marcus Nilsson och Fredrik Forsberg, otroliga kvalitetsspelare att bygga laget kring. Om såna spelare ska spela i hockeyallsvenskan ska bästa och det mest lockande budet komma från Stockholm kan man tycka... Men verkligheten är en annan.
Tror inte det är så mycket som lockar med staden Stockholm för killar utifrån. Långt till allt, omständigt och dyrt med det mesta.
Ta bilen i Umeå och vara framme på max 5-10 minuter eller åka kollektivt i Stockholms stadsdjungel och vara framme på 1 timme, typ.

Däremot tror jag vår publik och laget Djurgården lockar. Vi är Sveriges bästa skyltfönster för spelare som vill synas.
4 segrar kvar
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Döden »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-03-26 13:46:10
SirDIFalot skrev: 2024-03-26 13:38:45 Det suger ju fan att det är Björklöven som ryktas ta Marcus Nilsson och Fredrik Forsberg, otroliga kvalitetsspelare att bygga laget kring. Om såna spelare ska spela i hockeyallsvenskan ska bästa och det mest lockande budet komma från Stockholm kan man tycka... Men verkligheten är en annan.
Tror inte det är så mycket som lockar med staden Stockholm för killar utifrån. Långt till allt, omständigt och dyrt med det mesta.
Ta bilen i Umeå och vara framme på max 5-10 minuter eller åka kollektivt i Stockholms stadsdjungel och vara framme på 1 timme, typ.

Däremot tror jag vår publik och laget Djurgården lockar. Vi är Sveriges bästa skyltfönster för spelare som vill synas.
Lite OT, men eftersom jag själv letar ny bostad i Stockholm och vet hur svårt det är. Hur fixas boende för spelare som kommer utifrån?
Nattuggla_
Inlägg: 3127
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

SirDIFalot skrev: 2024-03-26 13:38:45 Det suger ju fan att det är Björklöven som ryktas ta Marcus Nilsson och Fredrik Forsberg, otroliga kvalitetsspelare att bygga laget kring. Om såna spelare ska spela i hockeyallsvenskan ska bästa och det mest lockande budet komma från Stockholm kan man tycka... Men verkligheten är en annan.
Frågan är hur övriga laget kommer se ut när man plockar in såna här spelare.
Ska väl in en toppcenter som kan spela med de där två också, säkerligen Axel Ottosson.

De gör säkert en rejäl satsning om det är så att Oskarshamn är laget som åker ur.
Ingen bra timing för oss dock.

De har bara 2(!) forwards på kontrakt till nästa säsong det är Liam Dower Nilsson och Maxime Fortier.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1647
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av jsson »

Döden skrev: 2024-03-26 13:49:43 Lite OT, men eftersom jag själv letar ny bostad i Stockholm och vet hur svårt det är. Hur fixas boende för spelare som kommer utifrån?
DIF har ett par hyreslägenheter som finns att tillgå. Men gissningsvis köper sig de flesta ett eget boende. Är väl junisar eller de som inte spelat så länge och saknar kapital, alt. spelare som inte tänkt stanna länge som hamnar i hyreslägenheterna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9445
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Fredric Weigel aktuell för oss enligt HockeyNews och ryktas till och med vara klar på olika twitterkonton. Hade inte varit emot den värvningen öht. Precis den typen av spelare vi behöver och en riktigt bra center för andra/tredjekedjan.

https://hockeynews.se/nyheter/bomben--d ... ric-weigel
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2024-03-27 13:19:45 Fredric Weigel aktuell för oss enligt HockeyNews och ryktas till och med vara klar på olika twitterkonton. Hade inte varit emot den värvningen öht. Precis den typen av spelare vi behöver och en riktigt bra center för andra/tredjekedjan.

https://hockeynews.se/nyheter/bomben--d ... ric-weigel
Japp. En av de spelare som jag gillar bäst i HA men ogillar mest de tillfällen han spelar 'mot' oss. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Jim Morrison skrev: 2024-03-27 13:19:45 Fredric Weigel aktuell för oss enligt HockeyNews och ryktas till och med vara klar på olika twitterkonton. Hade inte varit emot den värvningen öht. Precis den typen av spelare vi behöver och en riktigt bra center för andra/tredjekedjan.

https://hockeynews.se/nyheter/bomben--d ... ric-weigel
Haha stackarn i så fall efter alla glåpord igår. Men jag bryr mig inte särkilt mycket om han kommer hit heller, däremot är jag lite mer tveksam till om han är någon man vill ha om man har som mål att gå upp.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar