Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Nattuggla_
Inlägg: 3160
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:21:24 Fredric Weigel, 32
Henrik Eriksson, 34
Mario Kempe, 35
Adam Brodecki, 29

Arvid Costmar, 22
Lägg därtill då Linus Klasen, 38
Marcus Krüger, 34
Daniel Brodin, 34

Fredrik Schlyter, 23
Albin Grewe, 23
Hugo Hävelid, 21
David Blomgren, 21
Melvin Wersäll, 19
Viktor Eklund, 18
Linus Eriksson, 18
Anton Frondell, 17
Arvid Bergström, 19
Elias Degnell, 20
Adrian Carnebo, 20

Problemet är mixen. Det är väldigt många unga, och toppen är nästan lite för gammal.
Skulle mått bra av fler spelare i åldern 22-24.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:25:24
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:21:24 Fredric Weigel, 32
Henrik Eriksson, 34
Mario Kempe, 35
Adam Brodecki, 29

Arvid Costmar, 22
Lägg därtill då Linus Klasen, 38
Marcus Krüger, 34
Daniel Brodin, 34

Fredrik Schlyter, 23
Albin Grewe, 23
Hugo Hävelid, 21
David Blomgren, 21
Melvin Wersäll, 19
Viktor Eklund, 18
Linus Eriksson, 18
Anton Frondell, 17
Arvid Bergström, 19
Elias Degnell, 20
Adrian Carnebo, 20

Problemet är mixen. Det är väldigt många unga, och toppen är nästan lite för gammal.
Skulle mått bra av fler spelare i åldern 22-24.
Även Rensfeldt, 32 och Ytterell, 32 är kvar i truppen nästa säsong. Vi har en väldigt skev åldersstruktur där våra bäst betalda spelare ligger i 35+ spannet sen har vi jättemånga juniorer. Och då ska vi ta in tre-fyra 35-plussare TILL.

Går helt emot hur vi borde jobba.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3160
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 06:29:49
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:25:24
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:21:24 Fredric Weigel, 32
Henrik Eriksson, 34
Mario Kempe, 35
Adam Brodecki, 29

Arvid Costmar, 22
Lägg därtill då Linus Klasen, 38
Marcus Krüger, 34
Daniel Brodin, 34

Fredrik Schlyter, 23
Albin Grewe, 23
Hugo Hävelid, 21
David Blomgren, 21
Melvin Wersäll, 19
Viktor Eklund, 18
Linus Eriksson, 18
Anton Frondell, 17
Arvid Bergström, 19
Elias Degnell, 20
Adrian Carnebo, 20

Problemet är mixen. Det är väldigt många unga, och toppen är nästan lite för gammal.
Skulle mått bra av fler spelare i åldern 22-24.
Även Rensfeldt, 32 och Ytterell, 32 är kvar i truppen nästa säsong. Vi har en väldigt skev åldersstruktur där våra bäst betalade spelare ligger i 35+ spannet sen var vi jättemånga juniorer. Och då ska vi ta in tre-fyra till 35+ till.

Går helt emot hur vi borde jobba.
Ja, jag håller med.

Krüger
Kempe
Weigel
Costmar
Eriksson

Det är egentligen ingen dålig centeruppställning i den här ligan, tvärtom. Men ja. Summerar man truppen i sin helhet så blir det väldigt skevt och en konstig sammansättning.
Sen tror inte jag att Kempe kommer ansluta nu, men ändå.
Galning1998
Inlägg: 248
Blev medlem: 2023-04-16

Silly Season 2024/25

Inlägg av Galning1998 »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 06:29:49
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:25:24
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:21:24 Fredric Weigel, 32
Henrik Eriksson, 34
Mario Kempe, 35
Adam Brodecki, 29

Arvid Costmar, 22
Lägg därtill då Linus Klasen, 38
Marcus Krüger, 34
Daniel Brodin, 34

Fredrik Schlyter, 23
Albin Grewe, 23
Hugo Hävelid, 21
David Blomgren, 21
Melvin Wersäll, 19
Viktor Eklund, 18
Linus Eriksson, 18
Anton Frondell, 17
Arvid Bergström, 19
Elias Degnell, 20
Adrian Carnebo, 20

Problemet är mixen. Det är väldigt många unga, och toppen är nästan lite för gammal.
Skulle mått bra av fler spelare i åldern 22-24.
Även Rensfeldt, 32 och Ytterell, 32 är kvar i truppen nästa säsong. Vi har en väldigt skev åldersstruktur där våra bäst betalda spelare ligger i 35+ spannet sen har vi jättemånga juniorer. Och då ska vi ta in tre-fyra 35-plussare TILL.

Går helt emot hur vi borde jobba.
Medelåldern i truppen är ganska bra, snabb huvudräkning ca 25,5år
Däremot som ni säger lite för många spelare som är passé och kanske lite för många som är för unga i ledande roller. Dessa spelare kommer att dra vidare i sina karriärer.

Klart det behövs några egna talanger som kan ta billiga lönekostnader men nu har vi 7 sånna spelare i truppen
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:36:39
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 06:29:49
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:25:24
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 05:21:24 Fredric Weigel, 32
Henrik Eriksson, 34
Mario Kempe, 35
Adam Brodecki, 29

Arvid Costmar, 22
Lägg därtill då Linus Klasen, 38
Marcus Krüger, 34
Daniel Brodin, 34

Fredrik Schlyter, 23
Albin Grewe, 23
Hugo Hävelid, 21
David Blomgren, 21
Melvin Wersäll, 19
Viktor Eklund, 18
Linus Eriksson, 18
Anton Frondell, 17
Arvid Bergström, 19
Elias Degnell, 20
Adrian Carnebo, 20

Problemet är mixen. Det är väldigt många unga, och toppen är nästan lite för gammal.
Skulle mått bra av fler spelare i åldern 22-24.
Även Rensfeldt, 32 och Ytterell, 32 är kvar i truppen nästa säsong. Vi har en väldigt skev åldersstruktur där våra bäst betalade spelare ligger i 35+ spannet sen var vi jättemånga juniorer. Och då ska vi ta in tre-fyra till 35+ till.

Går helt emot hur vi borde jobba.
Ja, jag håller med.

Krüger
Kempe
Weigel
Costmar
Eriksson

Det är egentligen ingen dålig centeruppställning i den här ligan, tvärtom. Men ja. Summerar man truppen i sin helhet så blir det väldigt skevt och en konstig sammansättning.
Sen tror inte jag att Kempe kommer ansluta nu, men ändå.
Påstås att Eriksson har SHL intresse
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:36:39
Ja, jag håller med.

Krüger
Kempe
Weigel
Costmar
Eriksson

Det är egentligen ingen dålig centeruppställning i den här ligan, tvärtom. Men ja. Summerar man truppen i sin helhet så blir det väldigt skevt och en konstig sammansättning.
Sen tror inte jag att Kempe kommer ansluta nu, men ändå.
Vi behöver fler som Costmar tycker jag. Spelare runt 22-23-24 som inte fått sitt riktiga genombrott än och som inte kommer kosta skjortan för sina tidigare prestationer. Vi behöver börja scouta ordentligt och titta i ligor som exempelvis ECHL där man kan få en förstacenter till samma pris som Alexander Falk bara man lägger ned jobbet.

Det måste vara slut med magkänslevärningar och spelare som bjuds ut till hela Sverige av diverse agenter.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Galning1998 skrev: 2024-04-24 06:40:13 Medelåldern i truppen är ganska bra, snabb huvudräkning ca 25,5år
Däremot som ni säger lite för många spelare som är passé och kanske lite för många som är för unga i ledande roller. Dessa spelare kommer att dra vidare i sina karriärer.

Klart det behövs några egna talanger som kan ta billiga lönekostnader men nu har vi 7 sånna spelare i truppen
Ja, enda anledningen till att medelåldern ser ok ut är ju för att vi har jättemånga 35+ och jättemånga 18-åringar. Ligor vinns med riktiga 24-åringar i sin fysiska prime.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3160
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 06:43:03
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:36:39
Ja, jag håller med.

Krüger
Kempe
Weigel
Costmar
Eriksson

Det är egentligen ingen dålig centeruppställning i den här ligan, tvärtom. Men ja. Summerar man truppen i sin helhet så blir det väldigt skevt och en konstig sammansättning.
Sen tror inte jag att Kempe kommer ansluta nu, men ändå.
Vi behöver fler som Costmar tycker jag. Spelare runt 22-23-24 som inte fått sitt riktiga genombrott än och som inte kommer kosta skjortan för sina tidigare prestationer. Vi behöver börja scouta ordentligt och titta i ligor som exempelvis ECHL där man kan få en förstacenter till samma pris som Alexander Falk bara man lägger ned jobbet.

Det måste vara slut med magkänslevärningar och spelare som bjuds ut till hela Sverige av diverse agenter.
Absolut.
Men då krävs också att vi anställer någon.
Wiken hintade igår i TV att han kommer jobba som sportchef åt alla lag. För mig är det ganska oseriöst om det blir så. Jag var 110% säker på att vi skulle anställa någon under honom.
Det behöver ske. Annars kan vi lägga ner.

Jag väntar tills definitivt besked innan stora sågen kommer fram, men jag tolkade det så igår iallafall.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:50:06 Absolut.
Men då krävs också att vi anställer någon.
Wiken hintade igår i TV att han kommer jobba som sportchef åt alla lag. För mig är det ganska oseriöst om det blir så. Jag var 110% säker på att vi skulle anställa någon under honom.
Det behöver ske. Annars kan vi lägga ner.

Jag väntar tills definitivt besked innan stora sågen kommer fram, men jag tolkade det så igår iallafall.
Känslan är ju att efter förhandlingarna sprack med Nybladh så har man inte haft någon plan b och Wikegård har blivit lite för sugen på att köra helt själv och det var jag var rädd för.

Jag tror en organisation mår bäst av att vara bred med olika personer på olika ansvarsområden så man kan göra ett skitbra jobb på sitt specifika område och inte ett halvdant eller dåligt jobb lite överallt.

Blir det Wikegård som ensam härskare över hela föreningen så lägger jag ned. Då får vi en ny Jocke som i slutet när alla runtomkring honom försvann.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3160
Blev medlem: 2021-08-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 06:56:45
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:50:06 Absolut.
Men då krävs också att vi anställer någon.
Wiken hintade igår i TV att han kommer jobba som sportchef åt alla lag. För mig är det ganska oseriöst om det blir så. Jag var 110% säker på att vi skulle anställa någon under honom.
Det behöver ske. Annars kan vi lägga ner.

Jag väntar tills definitivt besked innan stora sågen kommer fram, men jag tolkade det så igår iallafall.
Känslan är ju att efter förhandlingarna sprack med Nybladh så har man inte haft någon plan b och Wikegård har blivit lite för sugen på att köra helt själv och det var jag var rädd för.

Jag tror en organisation mår bäst av att vara bred med olika personer på olika ansvarsområden så man kan göra ett skitbra jobb på sitt specifika område och inte ett halvdant eller dåligt jobb lite överallt. Blir det Wikegård som ensam härskare över hela föreningen så lägger jag ned. Då får vi en ny Jocke som i slutet när alla runtomkring honom försvann.
Ja altså, det där blir ju sällan bra.
Är förhandlingarna helt off eller tror du man pratar fortsatt?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:59:40
Jim Morrison skrev: 2024-04-24 06:56:45
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:50:06 Absolut.
Men då krävs också att vi anställer någon.
Wiken hintade igår i TV att han kommer jobba som sportchef åt alla lag. För mig är det ganska oseriöst om det blir så. Jag var 110% säker på att vi skulle anställa någon under honom.
Det behöver ske. Annars kan vi lägga ner.

Jag väntar tills definitivt besked innan stora sågen kommer fram, men jag tolkade det så igår iallafall.
Känslan är ju att efter förhandlingarna sprack med Nybladh så har man inte haft någon plan b och Wikegård har blivit lite för sugen på att köra helt själv och det var jag var rädd för.

Jag tror en organisation mår bäst av att vara bred med olika personer på olika ansvarsområden så man kan göra ett skitbra jobb på sitt specifika område och inte ett halvdant eller dåligt jobb lite överallt. Blir det Wikegård som ensam härskare över hela föreningen så lägger jag ned. Då får vi en ny Jocke som i slutet när alla runtomkring honom försvann.
Ja altså, det där blir ju sällan bra.
Är förhandlingarna helt off eller tror du man pratar fortsatt?
Med Nybladh är det nog helt off.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund
Inlägg: 1713
Blev medlem: 2022-08-10

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2024-04-24 06:56:45
Nattuggla_ skrev: 2024-04-24 06:50:06 Absolut.
Men då krävs också att vi anställer någon.
Wiken hintade igår i TV att han kommer jobba som sportchef åt alla lag. För mig är det ganska oseriöst om det blir så. Jag var 110% säker på att vi skulle anställa någon under honom.
Det behöver ske. Annars kan vi lägga ner.

Jag väntar tills definitivt besked innan stora sågen kommer fram, men jag tolkade det så igår iallafall.
Känslan är ju att efter förhandlingarna sprack med Nybladh så har man inte haft någon plan b och Wikegård har blivit lite för sugen på att köra helt själv och det var jag var rädd för.

Jag tror en organisation mår bäst av att vara bred med olika personer på olika ansvarsområden så man kan göra ett skitbra jobb på sitt specifika område och inte ett halvdant eller dåligt jobb lite överallt.

Blir det Wikegård som ensam härskare över hela föreningen så lägger jag ned. Då får vi en ny Jocke som i slutet när alla runtomkring honom försvann.
Det låter så på honom, att han ska manövrera Sportchefs rollen själv. Det kommer aldrig fungera. Där måste styrelsen/VD säga stop.

Samt lärt sig läxan, när KG skulle vara "kostnadseffektiv " , vara SC och VD.

Men vi behöver ge honom tid, att sätta sig in i det.

Tobias Persson försvinner till Almtuna.

Så en ass SC som fokuserar på a - lag, samt en del av hans tidigare uppgifter!?
Detblir3poäng
Inlägg: 2189
Blev medlem: 2017-02-14

Silly Season 2024/25

Inlägg av Detblir3poäng »

SirDIFalot skrev: 2024-04-23 21:44:41 Klart det är svårt att bygga ett lag till nästa säsong när budgeten nästan halveras och man sitter på massa usla KG-kontrakt ett år till.

Men liksom… Adam Brodecki, Hank Eriksson och Mario Kempe? Har vi någon form av scouting? Tittar vi öht på spelare som hela hockeysverige inte redan känner till?
Om dessa rykten stämmer så är det verkligen kört för oss. Det är alldeles för "lata" och "enkla" värvningar att göra och det tycker jag att det har varit ända sedan Jocke Erikssons tid! (Bortsett från året då Jocke fick transatlantsjukan och spelade ner oss). Nästan allt som värvas är bekanta namn som nångång spelat i klubben eller är från Stockholm, eller vad som blivit över i poolen av lediga spelare som finns på en skral marknad, som vi tvingas både värva och betala överpris för. Och att man ibland nästan bara vill ha en bra spelare, mer än en bra spelare för lagbygget som man skapat för länge sen! Är så trött på det här nu. Väntar bara på att Svedberg ska signas som ny reservmålis eller nåt...
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 663
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rudi »

Wikegård hinner alltså inte ens tillträda innan det är lika bra att lägga ned hela föreningen. Otippat.

Kan man inte bara plocka Kelleher och Vesel, de går väl för paketpris?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9469
Blev medlem: 2009-12-01

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Rudi skrev: 2024-04-24 08:02:05 Wikegård hinner alltså inte ens tillträda innan det är lika bra att lägga ned hela föreningen. Otippat.

Kan man inte bara plocka Kelleher och Vesel, de går väl för paketpris?
Vi kanske kan försöka scouta nästa Kelleher och Vesel istället? :D
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar