HA 23/24: Djurgårdens IF - Karlskoga 9/2

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 23/24: Djurgårdens IF - Karlskoga 9/2

Inlägg av #10 »

Praetori skrev: 2024-02-10 15:21:44
Henkos skrev: 2024-02-10 14:13:28
Praetori skrev: 2024-02-09 22:38:42

Just ikväll tycker jag det är lite orättvist att hacka på Liss eller Brodda. Det är oflyt/jinx att de inte sätter minst 1-2 baljor var på lägena. Hade de varit så osynliga som dr varit vissa andra matcher under hösten hade lägena aldrig uppstått eller så hade de inte varit där när chansen fanns.
Nu tycker jag ändå att de ör på rätt väg.
Att PP var rikskass var inte deras fel utan en kollektiv prestation. :lol:
Men Liss. Finns ingen spelare som gör mig mer frustrerad.
Visst han gör lite mål men alla pucktapp (särskilt i PP) och allmänt konstiga beslut drar ner laget rejält. På sistone har det inte blivit mycket mål i PP heller utan mest skott utanför, hade hellre sett Nilsson på hans plats.
Förutom pucktappen tycker jag han spelat riktigt bra på senare. Fina passningar, ett påkopplat närkampsspel och bra med i alla delar av banan. Han likt Gradin sliter rätt hårt och sätter en bra standard men det tar nog från den offensiva kraften. Helst hade man ju sett att vi kunde lyfta deras rena spetsegenskaper med fina förarbeten men när Norman och Krüger varit borta så blir det ju lite som det blir.
Liss given i pp, han har slarvat och tappat puckar, ja visst, men det är han ej ensam om, han har haft det tyngre med skyttet en tid, men med hans kapacitet med bössan så kan det vara tungan på vågen i pp i en slutspelsserie.
Knickedick
Inlägg: 1248
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Karlskoga 9/2

Inlägg av Knickedick »

#10 skrev: 2024-02-10 17:17:50
Praetori skrev: 2024-02-10 15:21:44
Henkos skrev: 2024-02-10 14:13:28
Praetori skrev: 2024-02-09 22:38:42

Just ikväll tycker jag det är lite orättvist att hacka på Liss eller Brodda. Det är oflyt/jinx att de inte sätter minst 1-2 baljor var på lägena. Hade de varit så osynliga som dr varit vissa andra matcher under hösten hade lägena aldrig uppstått eller så hade de inte varit där när chansen fanns.
Nu tycker jag ändå att de ör på rätt väg.
Att PP var rikskass var inte deras fel utan en kollektiv prestation. :lol:
Men Liss. Finns ingen spelare som gör mig mer frustrerad.
Visst han gör lite mål men alla pucktapp (särskilt i PP) och allmänt konstiga beslut drar ner laget rejält. På sistone har det inte blivit mycket mål i PP heller utan mest skott utanför, hade hellre sett Nilsson på hans plats.
Förutom pucktappen tycker jag han spelat riktigt bra på senare. Fina passningar, ett påkopplat närkampsspel och bra med i alla delar av banan. Han likt Gradin sliter rätt hårt och sätter en bra standard men det tar nog från den offensiva kraften. Helst hade man ju sett att vi kunde lyfta deras rena spetsegenskaper med fina förarbeten men när Norman och Krüger varit borta så blir det ju lite som det blir.
Liss given i pp, han har slarvat och tappat puckar, ja visst, men det är han ej ensam om, han har haft det tyngre med skyttet en tid, men med hans kapacitet med bössan så kan det vara tungan på vågen i pp i en slutspelsserie.
Jag hade faktiskt sett någon som är bättre en Liss på att tryck direktskott, Det tar lite för lång tid för Liss om inte passen är helt perfekt. För mig är Liss svagheter i rörligheten mer avgjörande till nackdel än hans sjuhelvetes jävla Ärtbössa.
Skottet behöver egentligen inte vara så hårt. Det är den oftast tiden mellan pass övercentrallinje till skott som är avgörande för att målvakt inte hinner förflytta sig till andra stolpen. Eftersom Klasen förflyttar sig med pucken för att öppna upp passningytan så måste Liss också vara rörlig och det är här det brister tycker jag en skridskoskickligare rightare med ett tillräckligt bra direktskott hade varit att föredra.
Jag önskar att det fanns en statistik på antalet mål från skott på spelare i slottet i PP.
Alltså om man kunde jämföra hur många mål Liss gör på sina lägen med andra snipers i PP i samma lägen. Min känsla vi hade haft många fler PP-mål med en annan skytt på Klasens passningar.... Tror fan man kan sätta typ Axel på Liss plats och Glad/ Ytterell på blå
Skriv svar