Bortskämda hockeyspelare?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
kallebakom
Inlägg: 3
Blev medlem: 2024-02-02

Bortskämda hockeyspelare?

Inlägg av kallebakom »

Håller egentligen på ett annat lag som befinner sig i elitserien och relativt högt upp. Skillnaden när jag ser Djurgården ex som idag är att spelare som är bland de 10000 bästa tror att de är världsstjärnor och är inte professionella. I matchen som jag ser just nu mot Östersund så lägger motståndarna in 100% och Djurgården ca 70 % så resultat efter 1 period 2-0. Tror tyvärr inte att denna trupp har den professionalism som krävs för att ta sig upp till SHL. Många verkar nöjda att ligga högt o serien och kvittera ut lönechecken.
kallebakom
Inlägg: 3
Blev medlem: 2024-02-02

Bortskämda hockeyspelare?

Inlägg av kallebakom »

Uppenbarligen så är jag den enda som tycker så. Bor i Luleå och naturligtvis är LHF mitt lag, men hade varit trevligt att kunna besöka Stockholm och se nån match, men ser inte det nu även om fd coach som misslyckats med landslag och klubblag blev entledigad och det går bättre. Men som sagt ser ingen riktig vinnarvilja för varje match och tror tyvärr att det blir ett till år i serien under eliten. Men kan ha fel, hoppas för er och min skull...😉
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Bortskämda hockeyspelare?

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tror helt enkelt det är så att varken spelare eller publik är motiverade till 52 omgångar. För mycket lunk.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar