HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av tomten »

EspenK skrev: 2024-01-31 21:17:04 Andreen är sjukt seg i reaktionerna. Glad räddar honom.
Tyvärr många returer också
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av Hillberry blue »

Vilket härligt forum, alltid liv och kiv om något eller allting
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av Donkels-3.0 »

Hur fan kan man gnälla på Andren idag?
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av Praetori »

Hillberry blue skrev: 2024-01-31 22:03:04 Vilket härligt forum, alltid liv och kiv om något eller allting
'Lite finare lite bättre' tar sig en del underliga uttryck ibland när kravställning kring DIF möter passion. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av BigJ »

klintan85 skrev: 2024-01-31 21:22:45
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-01-31 21:20:06
klintan85 skrev: 2024-01-31 21:16:15
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-01-31 21:14:32
EspenK skrev: 2024-01-31 21:12:16 Varför är det alltid så här?
Den här matchen ska inte blir spännande.
Kanske för att vi inte är bättre än så här?
MAn är ju helt överlägsen i de två första perioderna och skulle ha avgjort matchen redan då.
Äh, ta av DIF-brillorna

DIF är snäppet mindre usla än VIK i period 1-2.
I 3:e åker VIK skridskor och spelar pucken på medspelare i fart, då blir det svårt
Ända orsaken att de var bättre i tredje var för att de jagade kvittering och DIF försvarade den. Rätt logiskt att det blir så då. Rättvis vinst alla dar i veckan.
Visst är det så men man backade lite väl mycket
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av BigJ »

Donkels-3.0 skrev: 2024-01-31 22:09:30 Hur fan kan man gnälla på Andren idag?
Mmm, men de finns alltid...
Nattuggla_
Inlägg: 3127
Blev medlem: 2021-08-14

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av Nattuggla_ »

Visst att Skedung är låg med huvudet osv.
Men han är inte ens puckförare.
Grewe sätter sig återigen i en otroligt dålig sits. Varför ska han ens tackla där? Räcker med en screening, eller ta pucken. Förstår inte.
Lär bli lång avstängning.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av Donkels-3.0 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-01-31 21:14:32
EspenK skrev: 2024-01-31 21:12:16 Varför är det alltid så här?
Den här matchen ska inte blir spännande.
Kanske för att vi inte är bättre än så här?
Jo men det är vi dvs "bättre än så"
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av Donkels-3.0 »

Och blir Grewe avstängd 5 matcher så bör Krupic bli avstängd typ det dubbla och alla med någorlunda hockeysense(tyvärr inte Elo och hans bisarra bihang i diciplinnämnden) kan ju se ju att det Krupic gör kontra Grewe är mycket värre sett till vad det kan bli för skador
Wilhelm Arwe
Inlägg: 148
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Nattuggla_ skrev: 2024-01-31 22:53:20 Visst att Skedung är låg med huvudet osv.
Men han är inte ens puckförare.
Grewe sätter sig återigen i en otroligt dålig sits. Varför ska han ens tackla där? Räcker med en screening, eller ta pucken. Förstår inte.
Lär bli lång avstängning.
Liknar Glads tackling som gav tre matcher. Återfall nummer fyra renderar säkert i fem-sex matcher totalt. Sen går Skedung in konstigt i situationen men som du säger, han är inte ens puckförare.

Däremot tycker jag det är synd att offensiva tacklingar försvinner. Mottagarna är ju aldrig beredda och då blir det så här. Det är trots allt en närkamp Skedung är på väg in i. Vad han gör med klubban som får honom att sänka huvudet undrar jag också. Annars hade det blivit axel mot axel. Men riskabel tackling att sätta in. Jagande spelare har ju naturligt ofta huvudet lite lågt.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av crike »

Wilhelm Arwe skrev: 2024-01-31 23:22:36
Nattuggla_ skrev: 2024-01-31 22:53:20 Visst att Skedung är låg med huvudet osv.
Men han är inte ens puckförare.
Grewe sätter sig återigen i en otroligt dålig sits. Varför ska han ens tackla där? Räcker med en screening, eller ta pucken. Förstår inte.
Lär bli lång avstängning.
Liknar Glads tackling som gav tre matcher. Återfall nummer fyra renderar säkert i fem-sex matcher totalt. Sen går Skedung in konstigt i situationen men som du säger, han är inte ens puckförare.

Däremot tycker jag det är synd att offensiva tacklingar försvinner. Mottagarna är ju aldrig beredda och då blir det så här. Det är trots allt en närkamp Skedung är på väg in i. Vad han gör med klubban som får honom att sänka huvudet undrar jag också. Annars hade det blivit axel mot axel. Men riskabel tackling att sätta in. Jagande spelare har ju naturligt ofta huvudet lite lågt.
Hade Grewe agerat som 95% av alla spelarna gör idag så hade han suttit med pannan i sargen. Finns två saker man kan göra när man är en bit från sargen och inser att det kommer en motståndare bakifrån (bara här är Grewe mer medveten än de flesta). 1. Förbereda sig på att man kommer åka in i sargen så man rätar lite på sig och är beredd att ta emot. 2. Sätta emot, vilket Grewe gör.

Ser inget fel alls i hans agerande. På de tv-bilder jag har sett är det svårt o säga exakt hur den tar men om det är huvudet så är det absolut inte Grewes fel eller avsikt. Han försvarar sin position vilket han har all rätt att göra och han gör det på ett korrekt sätt.

Jag säger 6 matcher. Återfall…för Grewe har ju gjort denna typen av tacklingar såååå många gånger. Hint, jag har aldrig sett han göra en sådan innan som träffat huvudet.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av sauron »

Och där anmäldes Grewe... Sex matcher för namnet på tröjan.

Jag hävdar ändå att det inte var Grewes fel.
It's the hope that kills you.
HCCL
Inlägg: 222
Blev medlem: 2019-04-23

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av HCCL »

sauron skrev: 2024-02-01 08:27:13 Och där anmäldes Grewe... Sex matcher för namnet på tröjan.

Jag hävdar ändå att det inte var Grewes fel.
Fick han 5 matcher för ”tacklingen” på Åsell så får han säkert det dubbla nu…
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av captcash »

Älskar Grewe och hans spelstil, men kombinationen av att han inte kan kontrollera sig fullt ut och att alla har ögonen på honom hela tiden och ger honom extra "hard time", gör att jag känner vi inte kan ha en sån lirare kvar i laget. Halva säsongen har han ju fasen spenderat avstängd snart och det påverkar ju inte bara honom för hans kedja pajjar och måste byggas om, vilken drar folk från en annan kedja och vips vänds hela laget upp och ner stup i kvarten.

Han måste tyvärr chilla eller bänkas. Hatar att säga detta för jag älskar att se honom smälla på och det är sånna här lirare vi behöver ett gäng av, MEN de måste göra det smart och inte helt j-a huvudlöst.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Västerås 31/1

Inlägg av tomten »

captcash skrev: 2024-02-01 11:25:42 Älskar Grewe och hans spelstil, men kombinationen av att han inte kan kontrollera sig fullt ut och att alla har ögonen på honom hela tiden och ger honom extra "hard time", gör att jag känner vi inte kan ha en sån lirare kvar i laget. Halva säsongen har han ju fasen spenderat avstängd snart och det påverkar ju inte bara honom för hans kedja pajjar och måste byggas om, vilken drar folk från en annan kedja och vips vänds hela laget upp och ner stup i kvarten.

Han måste tyvärr chilla eller bänkas. Hatar att säga detta för jag älskar att se honom smälla på och det är sånna här lirare vi behöver ett gäng av, MEN de måste göra det smart och inte helt j-a huvudlöst.


Ja, skulle han inte försöka spelar smartare nu? Varför går han mot huvudet och inte mot axeln? Men samtidigt jävligt svårt när det går fort....
Skriv svar