Slutspelsinsamling 2024

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Daniel942 »

https://www.difhockey.se/article/3d7as7f-1lead/view

Bild

Med målet att stärka herrlaget inför säsongens avgörande del ber vi nu om Djurgårdsfamiljens stöd. Fram till den 4:e februari pågår en slutspelsinsamling - och varje gåva kommer att vara mer än varmt välkommen. En familj, ett Djurgår’n!

En viktig Djurgårdssäsong går in i sitt avgörande skede.

Från höstens tidiga prövningar med utmaningar på isen har herrlaget svetsats samman och rest sig. Genom träning efter träning, vinst efter vinst och placering efter placering har klättringen uppåt gjorts. Inför vårens slutspurt är utgångsläget nu därför mycket intressant.

Framåt väntar en tid där vår starka hemmaborg, vår positiva formkurva och inte minst vår hemvävda spelartrupp kommer att sättas på ordentliga prov. Konkurrensen från våra motståndare blir tuff och vår ekonomi är ansträngd. Slagkraft, stryktålighet och bredd kommer att vara avgörande faktorer när säsongen ställs på sin spets.

Sedan premiären har supporterinitiativet Djurgårdshjärtat Hockey fortsatt att växa och i skrivande stund är mer än 700 000 kronor insamlat, ett värdefullt stöd som vi givetvis är mycket tacksamma för. Samtidigt har vi noterat ett intresse och en efterfrågan kring ytterligare sätt att aktivt stötta den sportsliga satsningen. Både som supporter och som företagspartner.

Med målet att stärka lagbygget med en back och en forward ber vi nu hela Djurgårdsfamiljen om stöd. Fram till den 4:e februari har samtliga supportrar och partners möjlighet att skänka ett bidrag öronmärkt till herrlaget - och varje gåva kommer att vara mer än varmt välkommen.

Läs mer om insamlingen och ge ditt bidrag här.

Tillsammans kraftsamlar vi till slutspelet 2024!


Djurgården Hockey
DIF!
LG08
Inlägg: 154
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av LG08 »

Klart..givet att samtliga här inne drar iväg några hundra
Stenkollsåklart
Inlägg: 197
Blev medlem: 2023-02-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Stenkollsåklart »

Låt oss sträcka oss så att det till och med gör liiiiite ont! 😉 tänk alla kristna som varje månad ger tionde… vi klarar väl av att göra det EN månad? Vi gör det här ordentlig, och skyfflar in efter löning och lever på vatten och bröd resten av månaden! 😉
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av EspenK »

Enkelt

Om 500 personer ger 1000= 500000

Om 500 personer ger 500= 250000

Om 500 personer ger 250= 125000

Då krävs det 1250 personer som ger 100 kr


Hårda tider i januari men kan andra klubbar så kan vi.
Handlar ju om stolthet nånstans.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Jim Morrison »

Vilket jäkla tryck. Nästan 50% av målet på ett halvt dygn. Kommer insamlingen fortsätta vara öppen till den 4e februari för att kunna skänka oavsett om miljonen uppnås eller stängs den automatiskt?

Jag menar, det kan ju mycket väl bli mer än så även om man inte ska gå händelserna i förväg.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nattuggla_
Inlägg: 3126
Blev medlem: 2021-08-14

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Nattuggla_ »

Jim Morrison skrev: 2024-01-18 12:16:13 Vilket jäkla tryck. Nästan 50% av målet på ett halvt dygn. Kommer insamlingen fortsätta vara öppen till den 4e februari för att kunna skänka oavsett om miljonen uppnås eller stängs den automatiskt?

Jag menar, det kan ju mycket väl bli mer än så även om man inte ska gå händelserna i förväg.
Väldigt imponerande!

Ska Bosse lägga sig på "Jonathan Ring-hyllan" och snåla så kan han likagärna gå in och donera 5 mille direkt :wink:
niz
Inlägg: 86
Blev medlem: 2013-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av niz »

Bra med tråd, jag hade missat det här. Nu har jag dunkat in en röding!
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2024-01-18 12:16:13 Vilket jäkla tryck. Nästan 50% av målet på ett halvt dygn. Kommer insamlingen fortsätta vara öppen till den 4e februari för att kunna skänka oavsett om miljonen uppnås eller stängs den automatiskt?

Jag menar, det kan ju mycket väl bli mer än så även om man inte ska gå händelserna i förväg.
Når vi dit , så är det bara att höja, samt låta det vara öppet. Men redan nu har KG till en spelare. Så det är bara ringa agenterna o plocka in rätt gubbe bums!
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Döden »

Osten östlund skrev: 2024-01-18 15:47:55
Jim Morrison skrev: 2024-01-18 12:16:13 Vilket jäkla tryck. Nästan 50% av målet på ett halvt dygn. Kommer insamlingen fortsätta vara öppen till den 4e februari för att kunna skänka oavsett om miljonen uppnås eller stängs den automatiskt?

Jag menar, det kan ju mycket väl bli mer än så även om man inte ska gå händelserna i förväg.
Når vi dit , så är det bara att höja, samt låta det vara öppet. Men redan nu har KG till en spelare. Så det är bara ringa agenterna o plocka in rätt gubbe bums!
klart dom låter den löpa tiden ut, vore ju korkat annars... lär ju rassla till efter löning tänker jag.
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Osten östlund »

Precis. Samt presentar dom en spelare snart. Så får man lite ny "fart" igen!
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av #10 »

Självklart är man med och bidrar med kapital, men egentligen inte självklart då vi match efter match spelar dom sämsta spelarna typ mest, vad fan säger att det kommer bli nån ändring på det för att det värvas nån spelare, utnyttja för fan det vi har till Max, kommer ju inte komma in nån trollgubbe som värvning.
dr111DIF
Inlägg: 1016
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av dr111DIF »

Kände för att toppa up lite eftersom det går så bra men nu ligger insamlingen nere? Kanske inte så optimalt om folk som tänkte donera sen råkar glömma bort för att det inte funka?
Foppas78
Inlägg: 94
Blev medlem: 2014-04-19

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Foppas78 »

Donationssidan verkar nere, kommer inte åt den! Hoppas det beror på mängden blåränder som önskar skänka en slant och inget annat!
Osten östlund
Inlägg: 1689
Blev medlem: 2022-08-10

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av Osten östlund »

– Då har systemet kraschat sex gånger. Systemet är inte vant vid det engagemanget kan man konstatera. Det var så högt tryck på det.
LG08
Inlägg: 154
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Slutspelsinsamling 2024

Inlägg av LG08 »

Foppas78 skrev: 2024-01-18 18:04:49 Donationssidan verkar nere, kommer inte åt den! Hoppas det beror på mängden blåränder som önskar skänka en slant och inget annat!
Varit segt på sidan sedan igår kväll, Riktigt seg.
Jag drog iväg en slant igår kväll, imorse vid 9 och nu efter jobbet, samtliga gånger har det varit segt och sidan har inte lirat med swish. Förhoppningsvis har folk tålamod med detta.
Över 530k nu..

Som jag skrev tidigare. HÖJ MÅLET TILL 1,5 miljon. Vi kan klara det, och vi behöver nog förstärka med tre bra spelare för att utmana hela vägen.
När det börjat så här pass bra, långt före löning, tycker jag man SKA höja målet. Har väldigt svårt att se varför vi skulle avstå från det, KG?

Visst kan det drabba enskilda spelare lägre ner i hierarkin, men vi bedriver trots allt Elit verksamhet i Djurgårdens IF.
Skriv svar