HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Mattias_87 »

Hemmamatch mot Almtuna. Nedsläpp kl 15:00. Elfte raka hemmavinsten?
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av DIF_Soldier »

Kedjorna enligt HockeyNews (som är en bättre källa vad gäller Djurgårdens dagliga verksamhet än vår egen så kallade kanal: Lägg ned DIFTV bara, spara på pengarna! Minsta möjliga effort, håglösa klyschor till intervjuer och inte en tillstymmelse till engagemang att lyfta innehållet trots inside-tilkgång. Inte ens intervju med nyförvärv orkar man med längre. Det är FÖR USELT. Kom tillbaka, Jimmy!)


https://hockeynews.se/articles/32454/

Anton Gradin–Wiktor Nilsson–Linus Klasen
Olle Liss–Emil Berglund–David Blomgren
Albin Grewe–Ludvig Rensfeldt–Daniel Brodin
Victor Eklund–Linus Eriksson–Fredrik Schlyter

Wersäll och Frondell petas alltså. I min bok hade Grewe fått fortsätta sin semester och ta en lång kurs i impulskontroll. Tycker Melvin bidrar med så mycket mer och tusen gånger mindre dårskap. Grewe har mycket mycket mycket att bevisa. Brodin hade gärna fått vara extraspelare till förmån för Frondell.
Säg den glädje som varar
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Manijock »

Albin har saknats sista matcherna. Wersäll var riktigt svag mot Mora, så det bytet känns rimligt. Däremot måste Brodin bort från 12an, så hade även kunnat köra Grewe - Rensfeldt - Wersäll. Daniel dödar allting omkring sig den här säsongen. Dags att agera. Sätt honom och ersätt honom även framför mål i PP.

Kör Grewe! Lyssna inte på drevet. Ut och gör din grej.
dr111DIF
Inlägg: 1018
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av dr111DIF »

DIF_Soldier skrev: 2024-01-12 17:07:14 Kedjorna enligt HockeyNews (som är en bättre källa vad gäller Djurgårdens dagliga verksamhet än vår egen så kallade kanal: Lägg ned DIFTV bara, spara på pengarna! Minsta möjliga effort, håglösa klyschor till intervjuer och inte en tillstymmelse till engagemang att lyfta innehållet trots inside-tilkgång. Inte ens intervju med nyförvärv orkar man med längre. Det är FÖR USELT. Kom tillbaka, Jimmy!)


https://hockeynews.se/articles/32454/

Anton Gradin–Wiktor Nilsson–Linus Klasen
Olle Liss–Emil Berglund–David Blomgren
Albin Grewe–Ludvig Rensfeldt–Daniel Brodin
Victor Eklund–Linus Eriksson–Fredrik Schlyter

Wersäll och Frondell petas alltså. I min bok hade Grewe fått fortsätta sin semester och ta en lång kurs i impulskontroll. Tycker Melvin bidrar med så mycket mer och tusen gånger mindre dårskap. Grewe har mycket mycket mycket att bevisa. Brodin hade gärna fått vara extraspelare till förmån för Frondell.
Klart att vi försöker spela in Grewe när vi ändå är kort om forwards. Wersäll har mattats av lite. Sen tar ju artikeln upp något som Honken säger som jag gillar skarpt ändå. Att spelare som Frondell och Wersäll också måste få varva med sina stora roller i J20. Det är också viktigt för deras bidrag i framtiden.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1486
Blev medlem: 2012-03-01

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Ohddan »

En ritkig mangling tack!
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av EspenK »

dr111DIF skrev: 2024-01-12 19:07:38
DIF_Soldier skrev: 2024-01-12 17:07:14 Kedjorna enligt HockeyNews (som är en bättre källa vad gäller Djurgårdens dagliga verksamhet än vår egen så kallade kanal: Lägg ned DIFTV bara, spara på pengarna! Minsta möjliga effort, håglösa klyschor till intervjuer och inte en tillstymmelse till engagemang att lyfta innehållet trots inside-tilkgång. Inte ens intervju med nyförvärv orkar man med längre. Det är FÖR USELT. Kom tillbaka, Jimmy!)


https://hockeynews.se/articles/32454/

Anton Gradin–Wiktor Nilsson–Linus Klasen
Olle Liss–Emil Berglund–David Blomgren
Albin Grewe–Ludvig Rensfeldt–Daniel Brodin
Victor Eklund–Linus Eriksson–Fredrik Schlyter

Wersäll och Frondell petas alltså. I min bok hade Grewe fått fortsätta sin semester och ta en lång kurs i impulskontroll. Tycker Melvin bidrar med så mycket mer och tusen gånger mindre dårskap. Grewe har mycket mycket mycket att bevisa. Brodin hade gärna fått vara extraspelare till förmån för Frondell.
Klart att vi försöker spela in Grewe när vi ändå är kort om forwards. Wersäll har mattats av lite. Sen tar ju artikeln upp något som Honken säger som jag gillar skarpt ändå. Att spelare som Frondell och Wersäll också måste få varva med sina stora roller i J20. Det är också viktigt för deras bidrag i framtiden.
Har varit kritisk mot Grewe men i det läge vi är i nu så måste han in i 12 an.Förhoppningsvis har han lärt sig en läxa. Wersäll har kört fast lite och kan bygga lite självförtroende i j20.

Håller med om Brodin. Man kan inte bara ha en plats i laget pga lön eller meriter. Petning kan göra mirakel men risken är att Holmqvist är för nära Brodda i relation. Finns liksom ingen ursäkt för att inte göra jobbet i egen zon eller vara sist hem i hemjobbet gång på gång.
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Flunk »

Hoppas Hävelid får chansen idag.
Manijock
Inlägg: 7796
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Manijock »

Dårskap att vi inte bara löst Lidö än. Känns som att man håller på att drunkna, får en livboj kastad till sig och bara: "Njaa jag väntar med den. Kanske ordnar sig utan".... Använd den jävla bojen....
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1291
Blev medlem: 2016-02-24

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Harmageddon »

Grewes intensiva och fysiska sida är något jag vill se mer av men i mer disciplinerad form. Men det stora problemet nu är att motståndarna kommer utnyttja Grewes svaghet och få han ur balans, sen i sin tur skaffa sig fördelar som leder till utvisningar under matcherna. Blir det slutspel så kommer lagen utnyttja det mer så det blir längre avstängningar för honom.

Om jag hade varit HC för motståndarlaget så hade jag definitivt utnyttjat den svagheten.

Därför skulle det förvåna mig enormt ifall Almtuna inte försöker hetsa upp Grewe och se till att han hamnar obalans tidigt i matchen. Här hoppas jag att Honken ser till att han är redo och inte tar dumma utvisningar men bibehåller sin fysik som han är bra på.

Med det sagt, se till att göra en stabil insats i eftermiddag.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Mattias_87 »

Kul att Klasen och Grewe är tillbaka idag. Hävelid i mål, hoppas verkligen han visar fram fötterna nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av captcash »

Det kommer gå bra detta, tyvärr lär de göra 3 mål på oss men vi har offensiv kraft att göra 6 på dem. Bara se till att lina 3 inte får för mkt istid utan bara in och köttar/tröttar ut deras 1sta line lite då o då, så kommer allt bli fina fisken idag!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av #10 »

Harmageddon skrev: 2024-01-13 13:40:11 Grewes intensiva och fysiska sida är något jag vill se mer av men i mer disciplinerad form. Men det stora problemet nu är att motståndarna kommer utnyttja Grewes svaghet och få han ur balans, sen i sin tur skaffa sig fördelar som leder till utvisningar under matcherna. Blir det slutspel så kommer lagen utnyttja det mer så det blir längre avstängningar för honom.

Om jag hade varit HC för motståndarlaget så hade jag definitivt utnyttjat den svagheten.

Därför skulle det förvåna mig enormt ifall Almtuna inte försöker hetsa upp Grewe och se till att han hamnar obalans tidigt i matchen. Här hoppas jag att Honken ser till att han är redo och inte tar dumma utvisningar men bibehåller sin fysik som han är bra på.

Med det sagt, se till att göra en stabil insats i eftermiddag.
Vid det här laget borde han nog fattat att han inte ska gå på deras försök till psykningar utan spela hårt men schysst, annars är det nog helt tomt där uppe.
#10
Inlägg: 13632
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av #10 »

Synd Grewe, hade varit en perfekt start på ”comeback ” för dig
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av Rojk »

#10 skrev: 2024-01-13 15:05:17 Synd Grewe, hade varit en perfekt start på ”comeback ” för dig
Bara han spelar klart period 1 så är det en vinst i sig.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 23/24: Djurgårdens IF - Almtuna 13/1

Inlägg av sauron »

Icing är tydligen en svår regel...
It's the hope that kills you.
Skriv svar