HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av sauron »

Fan vad surt att man inte kan kolla på en match utan att topplocket går över hur usla domarna är i jvm... Skönt att vi vann över Nybro i alla fall.
It's the hope that kills you.
thelinho
Inlägg: 987
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 5/1

Inlägg av thelinho »

Praetori skrev: 2024-01-05 21:43:28 Haha fyfan Weigels intervju efter Löven krossat AIK är rent guld. Han är en spelare man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta. :lol:
Han är precis lika vidrig som amerikanerna i JVM. Men det är en vinnande attityd i hockey. Gött att höra honom basha råttorna. Kanske kan bli något av honom ändå…?
Wikegårds järnkaminer
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 5/1

Inlägg av Praetori »

thelinho skrev: 2024-01-05 22:41:25
Praetori skrev: 2024-01-05 21:43:28 Haha fyfan Weigels intervju efter Löven krossat AIK är rent guld. Han är en spelare man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta. :lol:
Han är precis lika vidrig som amerikanerna i JVM. Men det är en vinnande attityd i hockey. Gött att höra honom basha råttorna. Kanske kan bli något av honom ändå…?
Nä jag är ganska säker på att han är järnkamin.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av Hillberry blue »

Kämpainsats av DIF 💪 med lite oflyt kunde vi haft några kassar i baken men viktig seger.
Helvete vilket liv på ’ huvudläktaren ’ herregud ’ man blir mörkrädd 😊
Målisen i DIF riktigt bra, på tal om Klasen, jävlar vad han jobbar.
Forza DIF 💪
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 5/1

Inlägg av HCCL »

Praetori skrev: 2024-01-05 21:43:28 Haha fyfan Weigels intervju efter Löven krossat AIK är rent guld. Han är en spelare man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta. :lol:
Var såg du den? :)
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 5/1

Inlägg av Praetori »

HCCL skrev: 2024-01-05 23:02:26
Praetori skrev: 2024-01-05 21:43:28 Haha fyfan Weigels intervju efter Löven krossat AIK är rent guld. Han är en spelare man älskar att ha i sitt lag och hatar att möta. :lol:
Var såg du den? :)
Cmore
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
dr111DIF
Inlägg: 1026
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av dr111DIF »

Ganska trött match där man inte får tag på pucken riktigt och passarna sitter fel. Får som vanligt inte riktigt stopp i rullen men ligger för det mesta rätt och stänger mitten. Stabil insats av Lidö som plockar poängen. Bra att få poängen trots dålig dag.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av Magnutz »

Att vinna denna typ av match är svinigt viktigt, som vi varit inne på förut. Det är en pissig 4 timmars bussfärd ner i snålaste Småland (oklart om det tar 4 timmar men typ) till en rink som inte är gjord för elithockey, där kylan ute och antalet själar i hallen gör det distinkt otäckt att vara där om man är lite frusen av sig.. Omklädningsrummet är litet och spelarna får ha sina trunkar utanför eller i ett angränsande rum. Det är ålderstiget och skruttigt, som det överlag är i svenska sportanläggningar 2024, och risken att du drar en puck i taket eller "jumbon" är stor. Dessutom möter du ett riktigt bonngäng som tycker det är skitkul att få lite äkta motstånd i form av Sveriges finaste förenings hockeylag. I stort sett allt är emot oss på såna resor. Att vinna är jävligt bra gjort.

Jag är stolt över grabbarna och jag vill att Michael Holmqvist ska stå som staty utanför Hovet.

DIF!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av DIF_Soldier »

Magnutz skrev: 2024-01-06 00:44:42 Att vinna denna typ av match är svinigt viktigt, som vi varit inne på förut. Det är en pissig 4 timmars bussfärd ner i snålaste Småland (oklart om det tar 4 timmar men typ) till en rink som inte är gjord för elithockey, där kylan ute och antalet själar i hallen gör det distinkt otäckt att vara där om man är lite frusen av sig.. Omklädningsrummet är litet och spelarna får ha sina trunkar utanför eller i ett angränsande rum. Det är ålderstiget och skruttigt, som det överlag är i svenska sportanläggningar 2024, och risken att du drar en puck i taket eller "jumbon" är stor. Dessutom möter du ett riktigt bonngäng som tycker det är skitkul att få lite äkta motstånd i form av Sveriges finaste förenings hockeylag. I stort sett allt är emot oss på såna resor. Att vinna är jävligt bra gjort.

Jag är stolt över grabbarna och jag vill att Michael Holmqvist ska stå som staty utanför Hovet.

DIF!
Håller inte alls med, Nybro är en charmig behållning. En liten ort som brinner för hockeyn. Tar dem alla dagar i veckan framför Växjö, Oskarshamn, Örebro.
Säg den glädje som varar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av Magnutz »

DIF_Soldier skrev: 2024-01-06 00:52:26
Magnutz skrev: 2024-01-06 00:44:42 Att vinna denna typ av match är svinigt viktigt, som vi varit inne på förut. Det är en pissig 4 timmars bussfärd ner i snålaste Småland (oklart om det tar 4 timmar men typ) till en rink som inte är gjord för elithockey, där kylan ute och antalet själar i hallen gör det distinkt otäckt att vara där om man är lite frusen av sig.. Omklädningsrummet är litet och spelarna får ha sina trunkar utanför eller i ett angränsande rum. Det är ålderstiget och skruttigt, som det överlag är i svenska sportanläggningar 2024, och risken att du drar en puck i taket eller "jumbon" är stor. Dessutom möter du ett riktigt bonngäng som tycker det är skitkul att få lite äkta motstånd i form av Sveriges finaste förenings hockeylag. I stort sett allt är emot oss på såna resor. Att vinna är jävligt bra gjort.

Jag är stolt över grabbarna och jag vill att Michael Holmqvist ska stå som staty utanför Hovet.

DIF!
Håller inte alls med, Nybro är en charmig behållning. En liten ort som brinner för hockeyn. Tar dem alla dagar i veckan framför Växjö, Oskarshamn, Örebro.
Det är vad du tycker som outsider. Det är svårt att köra på som vanligt i småhallarna. Det är andra förutsättningar. Jag skrev alltså inte ur en supporters perspektiv. Det är inte vi som lirar.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Praetori
Inlägg: 13762
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2024-01-06 00:52:26 Håller inte alls med, Nybro är en charmig behållning. En liten ort som brinner för hockeyn. Tar dem alla dagar i veckan framför Växjö, Oskarshamn, Örebro.
Håller med. Nybro är en hockeyförening. Växjö är ett företag som råkar syssla med Hockey vid sidan av pyramidspel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 23/24: Nybro - Djurgårdens IF 0-3

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev: 2024-01-06 10:43:14
DIF_Soldier skrev: 2024-01-06 00:52:26 Håller inte alls med, Nybro är en charmig behållning. En liten ort som brinner för hockeyn. Tar dem alla dagar i veckan framför Växjö, Oskarshamn, Örebro.
Håller med. Nybro är en hockeyförening. Växjö är ett företag som råkar syssla med Hockey vid sidan av pyramidspel.
Ja, den biten är jag med på och håller med om. Särskilt som hockeyperson. Alla föreningar som lirar Hockey har sin charm (med undantag då) Det jag menar är att det är en annan fight för laget pga omständigheterna runt allt. Det är långt att resa, det är trångt överallt, det är kallt och laget de möter njuter av att möta oss.. Dessa matcher är svårare att vinna än folk förstår. Det är vad jag menar. Därför är jag nästan mer glad över en sån vinst än när vi kör över ssk.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar