HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIFLuWi skrev: 2024-01-03 21:05:15 Hur gör vi sen när vi möter brynäs som steppar upp och trycker på på det här sättet?
Äh, vi vann senast. Varje match lever sitt liv.
Kommer troligen se lika ut som ikväll när vi möter Västervik igen.
Och det lär knappast se likadant ut mot Tälje eller Löven.

Samma för alla lag.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Alltså, det här lagets lägstanivå gör mig stum.
Att det ändå räcker till en delad 2:a plats säger det mesta om denna liga.


Det må vimla av gamla före detta storlag i HA, men underhållningsvärdet ligger oftast i linje med en torsdagshandling på ICA Maxi
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av tomten »

Så jävla enkelt! :D
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-01-03 21:31:04 Alltså, det här lagets lägstanivå gör mig stum.
Att det ändå räcker till en delad 2:a plats säger det mesta om denna liga.


Det må vimla av gamla före detta storlag i HA, men underhållningsvärdet ligger oftast i linje med en torsdagshandling på ICA Maxi
Både och. Ikväll var det skräp, värdelös underhållning.
Men matcherna mot AIK och Tälje var riktigt bra matcher. Även matcherna mot Brynäs och Löven är sevärda.

Nu är det som det är. Skönt vi fortsätter vara klart poänbästa laget efter Garpen lämnade.

Hur många poäng efter Brynäs låg vi när Honken tog över?
4 segrar kvar
Donkels-3.0
Inlägg: 1152
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av Donkels-3.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-01-03 21:29:09
DIFLuWi skrev: 2024-01-03 21:05:15 Hur gör vi sen när vi möter brynäs som steppar upp och trycker på på det här sättet?
Äh, vi vann senast. Varje match lever sitt liv.
Kommer troligen se lika ut som ikväll när vi möter Västervik igen.
Och det lär knappast se likadant ut mot Tälje eller Löven.

Samma för alla lag.
Exakt så och jag vill minnas att även Brunsås gick på en mina mot Västervik häromsisten. Från den här matchen tar jag med juniorernas frejdighet och habilt spel fram till sista 10 som vi stryker ett streck över och nu förbi horungarna
dr111DIF
Inlägg: 1019
Blev medlem: 2021-12-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av dr111DIF »

Praetori skrev: 2024-01-03 20:55:30 JK-dagen i ett nötskal.
Haha verkligen. Men nu är "spöket" borta? Krävdes seriejumbon.

Skämt åsido har Östersund en del bra lirare och jag var lite nervös inför med tanke på att de nollade Mora sist.

Bekväm resa med tre godismål och nästan bara spel åt ett håll trots att det var helgrostigt utan att glänsa. Sen ett riktigt skitmål där den studsar konstigt ut från sargen och sedan via egen back in. Sen är hockey vad det är. 3 sköna poäng. Förhoppningsvis är ÖIK lite mer taggade mot SSK på fredag än vad de varit annars.
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av Flunk »

Otroligt märklig match. Alla perioder var helt olika. I första perioden hände ingenting. Andra var härlig och tredje var hemsk. Det gick i alla fall vägen vilket är det viktigaste!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av Praetori »

dr111DIF skrev: 2024-01-03 21:50:34
Praetori skrev: 2024-01-03 20:55:30 JK-dagen i ett nötskal.
Haha verkligen. Men nu är "spöket" borta? Krävdes seriejumbon.

Skämt åsido har Östersund en del bra lirare och jag var lite nervös inför med tanke på att de nollade Mora sist.

Bekväm resa med tre godismål och nästan bara spel åt ett håll trots att det var helgrostigt utan att glänsa. Sen ett riktigt skitmål där den studsar konstigt ut från sargen och sedan via egen back in. Sen är hockey vad det är. 3 sköna poäng. Förhoppningsvis är ÖIK lite mer taggade mot SSK på fredag än vad de varit annars.
Jag är imponerad av hur Östersund kunde driva upp sitt interna tempo i slutet och bara låta pucken löpa utan fippel eller extra tillslag. Om än i en väldigt begränsad konstellation.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-01-03 21:29:09
DIFLuWi skrev: 2024-01-03 21:05:15 Hur gör vi sen när vi möter brynäs som steppar upp och trycker på på det här sättet?
Äh, vi vann senast. Varje match lever sitt liv.
Kommer troligen se lika ut som ikväll när vi möter Västervik igen.
Och det lär knappast se likadant ut mot Tälje eller Löven.

Samma för alla lag.
Hear Hear! Bombom har spelat hockey nog att besitta sann visdom hör jag. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Dju
Inlägg: 296
Blev medlem: 2023-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av Dju »

Precis hemkommen från Hovet. Blev lite efterkälke på hyllan och en och annan bonusbira. Vill bara få ur mig till mina forumvänner, fan vad underbart det är att vara Djurgårdare!

Märklig match, men poängen tar vi hem. Precis som det ska va.
Kärlek till er alla 💛❤️💙
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7169
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev: 2024-01-03 23:11:19
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-01-03 21:29:09
DIFLuWi skrev: 2024-01-03 21:05:15 Hur gör vi sen när vi möter brynäs som steppar upp och trycker på på det här sättet?
Äh, vi vann senast. Varje match lever sitt liv.
Kommer troligen se lika ut som ikväll när vi möter Västervik igen.
Och det lär knappast se likadant ut mot Tälje eller Löven. :)

Samma för alla lag.
Hear Hear! Bombom har spelat hockey nog att besitta sann visdom hör jag. 8)
Jag är också besviken över hur matchbilden var igår. Det brukar ofta se dåligt ut mot både Östersund och Västervik. Jag tror det kan finnas ett antal faktorer bakom det. Men jag har då min bild klar över att det inte per automatik behöver se likadant ut i matcherna efter mot andra lag.
Säsongsanalyser utifrån enstaka matcher , typ i november skriva ”Nu tar Luleå guld” , har jag helt enkelt svårt för.
Visst, vi imponerade inte igår. Samtidigt var det knappt en vecka sedan vi dammade av Tälje med 7-3. Inte många lag gör sju mål på dom.
Sant är att vi numera är ett av seriens formstarkaste lag sedan Honken tog över. Sant är också att vi numera är ett topplag.
Hur det ser ut om en månad är en annan sak. Men jag tycker verkligen inte vi behöver vara rädd för något annat lag i serien.
4 segrar kvar
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av thelinho »

Gällande det ytterst tveksamma icingen.. Är domaren en jubelidiot eller kan man inte regelboken?

Jag tycker att vi var föst på puck, men visst, det var åtminstone en 50/50 situation.

Vad gäller?
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av Vikas »

thelinho skrev: 2024-01-04 15:16:45 Gällande det ytterst tveksamma icingen.. Är domaren en jubelidiot eller kan man inte regelboken?

Jag tycker att vi var föst på puck, men visst, det var åtminstone en 50/50 situation.

Vad gäller?
Alla vet att det var en felaktigt dömd icing och en vettig domare hade korrigerat det genom att ställa upp i mittcirkeln.

Men svenska domare erkänner aldrig någonsin ett misstag eller erkänner kritik.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4387
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

HA 23/24: Djurgårdens IF - Östersund 3/1

Inlägg av sauron »

Vikas skrev: 2024-01-04 15:29:25
thelinho skrev: 2024-01-04 15:16:45 Gällande det ytterst tveksamma icingen.. Är domaren en jubelidiot eller kan man inte regelboken?

Jag tycker att vi var föst på puck, men visst, det var åtminstone en 50/50 situation.

Vad gäller?
Alla vet att det var en felaktigt dömd icing och en vettig domare hade korrigerat det genom att ställa upp i mittcirkeln.

Men svenska domare erkänner aldrig någonsin ett misstag eller erkänner kritik.
Att domarna "coachas" av Vinnerborg, hjälper inte direkt heller. En Djugårdshatare I klass med Lärking.
It's the hope that kills you.
Skriv svar