Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Jim Morrison »

Rojk skrev: 2023-12-20 16:40:28 Rinkside diskuterar Wikegård.

Fredrik Söderström är nog den sista jag skulle vilja ha på en styrande position i en klubb. Vilket otroligt svammel i ovanstående podd. Vägrar att ens försöka tänka varvet runt kring den här rekryteringen och hur en organisation skulle kunna se ut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Buford »



Det här, att förstå vad Djurgården står för... Gammal men ändå högaktuell med tanke på den nya fasen vi går in i!

Ni som är unga, lyssna på denna.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Rojk »

Jim Morrison skrev: 2023-12-21 06:59:09
Rojk skrev: 2023-12-20 16:40:28 Rinkside diskuterar Wikegård.

Fredrik Söderström är nog den sista jag skulle vilja ha på en styrande position i en klubb. Vilket otroligt svammel i ovanstående podd. Vägrar att ens försöka tänka varvet runt kring den här rekryteringen och hur en organisation skulle kunna se ut.
Wikegård är en ledare, men han ska inte leda nån för det vore katastrof. Märkligt resonemang från honom.

Synd att de inte läste på mer om DIFpodden inför avsnittet. Går ganska snabbt att kolla upp vad det är för podd.
It's easier to be an asshole to words than to people
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-12-21 06:59:09
Rojk skrev: 2023-12-20 16:40:28 Rinkside diskuterar Wikegård.

Fredrik Söderström är nog den sista jag skulle vilja ha på en styrande position i en klubb. Vilket otroligt svammel i ovanstående podd. Vägrar att ens försöka tänka varvet runt kring den här rekryteringen och hur en organisation skulle kunna se ut.
Inte särskilt pjåkig som coach. Minns honom som den som startade upp Oskarshamn ordentligt. Alltid högpresterande! Väldigt vettig i sändningarna.

Inte lyssnat på denna intervju, men Söderström har jag önskat som tränare många gånger.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Buford »

Jag har följt DIF sedan min första match 1973, detta är en revolution mot nya tankar och tänk. Sånemyr verkar extremt kompeten och med Wikegård i ryggen får vi det vi saknat.
benganfs
Inlägg: 514
Blev medlem: 2012-05-29

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av benganfs »

https://hockeynews.se/articles/31929/

Förstår jag det rätt när wikegård inte ska va ensam att värva spelare? Utan ska ha fler personer.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Jim Morrison »

benganfs skrev: 2023-12-21 19:33:57 https://hockeynews.se/articles/31929/

Förstår jag det rätt när wikegård inte ska va ensam att värva spelare? Utan ska ha fler personer.
Ja. En sportchef för A-laget samt eventuella scouter och kanske även en assisterande sportchef? Det senare spekulerar jag om bara dock.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17512
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av SirDIFalot »

Jag kommer gästa hockeymorgon här kl 08.30 och pratade Wikegård och HockeyAllsvenskan allmänt.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Manijock »

Valid point av Nord måste man ju säga. Smith va väl knappast ur DIF-lådan :wink: Skulle även slänga in din favorit(sarkasm) Fagervall. Som dessutom höll på att vända skeppet.

Det är väl de två stora undantagen som ingen i slutändan blev särskilt lyckad. Men jaa, annars är vi ofta väldigt glada i att fråga grannen..
DIFLuWi
Inlägg: 2513
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av DIFLuWi »

Manijock skrev: 2023-12-22 10:41:24 Valid point av Nord måste man ju säga. Smith va väl knappast ur DIF-lådan :wink: Skulle även slänga in din favorit(sarkasm) Fagervall. Som dessutom höll på att vända skeppet.

Det är väl de två stora undantagen som ingen i slutändan blev särskilt lyckad. Men jaa, annars är vi ofta väldigt glada i att fråga grannen..
Dock har det ju faktiskt slagit väl ut ibland när vi plockat ut DIF-lådan?
Säcken uppgångsåret och Robban måste väl falla in under den kategorin?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Honken har ju varit helt okej för att vara ytterligare en Djurgårdare som rekryterats. :D

Det är ju kompetens som avgör. Inte ålder eller klubbtillhlrighet.

Får jag välja tar jag såklart helst en Djurgårdare med kompetens.
4 segrar kvar
Nattuggla_
Inlägg: 3132
Blev medlem: 2021-08-14

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Nattuggla_ »

Manijock skrev: 2023-12-22 10:41:24 Valid point av Nord måste man ju säga. Smith va väl knappast ur DIF-lådan :wink: Skulle även slänga in din favorit(sarkasm) Fagervall. Som dessutom höll på att vända skeppet.

Det är väl de två stora undantagen som ingen i slutändan blev särskilt lyckad. Men jaa, annars är vi ofta väldigt glada i att fråga grannen..
Vi hade ju dock aldrig tagit Smith om det inte vore för att han drev sommarcamperna med Blackhawks och Djurgården på Hovet. Det var ju så man visste vem han var osv.
Så Barry är också i ”DIF-lådan” imo.
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Manijock »

Nattuggla_ skrev: 2023-12-27 13:46:15
Manijock skrev: 2023-12-22 10:41:24 Valid point av Nord måste man ju säga. Smith va väl knappast ur DIF-lådan :wink: Skulle även slänga in din favorit(sarkasm) Fagervall. Som dessutom höll på att vända skeppet.

Det är väl de två stora undantagen som ingen i slutändan blev särskilt lyckad. Men jaa, annars är vi ofta väldigt glada i att fråga grannen..
Vi hade ju dock aldrig tagit Smith om det inte vore för att han drev sommarcamperna med Blackhawks och Djurgården på Hovet. Det var ju så man visste vem han var osv.
Så Barry är också i ”DIF-lådan” imo.
Vansinnigt långsökt i min bok. Du kan hitta någon koppling till DIF i nästan varje person om man jagar på det sättet.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av emilin »

SirDIFalot skrev: 2023-12-22 06:20:47 Jag kommer gästa hockeymorgon här kl 08.30 och pratade Wikegård och HockeyAllsvenskan allmänt.
Skönt surr, gör ju inte att man längtar mindre tills alla delarna är på plats.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Vikas »

Är det bara jag som känner mig ganska likgiltig över det här?

Efter KG's härjande så är ekonomin körd i botten ändå så Wikegård kommer inte ha ett enda öre att röra sig med.

Med tanke på kontrakten han skrev så kommer vi få lida av hans beslut i flera år till, dessutom.
Skriv svar