Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Galning1998
Inlägg: 245
Blev medlem: 2023-04-16

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Galning1998 »

benganfs skrev: 2023-12-19 17:02:30
Galning1998 skrev: 2023-12-19 16:56:13
benganfs skrev: 2023-12-19 16:48:43
Galning1998 skrev: 2023-12-19 16:35:51 Kommer KG sluta helt nu efter denna säsong? Eller går han tillbaka som klubbdirektör igen? Ska vi värva en till sportchef som bara fokuserar på herrlaget.
Jag är lite orolig vart det här kommer ta vägen… vi bygger en jättestor organisation som är större än många i SHL medans vi med stor sannolikhet härvar runt i HA nästa säsong också.

Spendera pengarna rätt inte bara spendera för att
Det är inte jag. Helt rätt tänkt. Och nej Wikegård kommer inte vara sportchef i Djurgården dom ska med all säkerhet komplettera med en annan person. Jag hoppas på Nybladh.
Skönt att någon tror på det! Men vad händer med KG
Nja gäller bara att tänka positivt va mer kan gå åt helvete liksom? Är det någon som har stake att vända detta tsm med övriga är det just Wikegård. Sen behöver han givetvis hjälp i sportchefsrollen men det kommer dom tillsätta någon förmodligen. Senaste var väl att han skulle stanna i Djurgården iaf sen va han ska göra återstår och se.
Vi kan hamna i en ekonomiskt situation i sommar där låna från fotbollen inte hjälper oss att klara likviditeten. Eller att vi inte klarar elitlicensen, vi har inte dirket god marginal samtidigt som sporten går relativt dåligt och vi drar på oss mer utgifter.

Tror Wiken kan göra ett grymt jobb men hela vår förening är så jävla misskött över bra många år. Är orolig att wiken inte ens får chansen pga tvågdegradering
Nattuggla_
Inlägg: 3133
Blev medlem: 2021-08-14

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Nattuggla_ »

Antar att Wikegård kommer jobba litegrann med spelartruppen redan nu innan vi har in en sportchef?
Nästa års trupp måste börja sättas snart och vi kan inte riskera att vänta.
benganfs
Inlägg: 514
Blev medlem: 2012-05-29

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av benganfs »

Galning1998 skrev: 2023-12-19 17:16:10
benganfs skrev: 2023-12-19 17:02:30
Galning1998 skrev: 2023-12-19 16:56:13
benganfs skrev: 2023-12-19 16:48:43
Galning1998 skrev: 2023-12-19 16:35:51 Kommer KG sluta helt nu efter denna säsong? Eller går han tillbaka som klubbdirektör igen? Ska vi värva en till sportchef som bara fokuserar på herrlaget.
Jag är lite orolig vart det här kommer ta vägen… vi bygger en jättestor organisation som är större än många i SHL medans vi med stor sannolikhet härvar runt i HA nästa säsong också.

Spendera pengarna rätt inte bara spendera för att
Det är inte jag. Helt rätt tänkt. Och nej Wikegård kommer inte vara sportchef i Djurgården dom ska med all säkerhet komplettera med en annan person. Jag hoppas på Nybladh.
Skönt att någon tror på det! Men vad händer med KG
Nja gäller bara att tänka positivt va mer kan gå åt helvete liksom? Är det någon som har stake att vända detta tsm med övriga är det just Wikegård. Sen behöver han givetvis hjälp i sportchefsrollen men det kommer dom tillsätta någon förmodligen. Senaste var väl att han skulle stanna i Djurgården iaf sen va han ska göra återstår och se.
Vi kan hamna i en ekonomiskt situation i sommar där låna från fotbollen inte hjälper oss att klara likviditeten. Eller att vi inte klarar elitlicensen, vi har inte dirket god marginal samtidigt som sporten går relativt dåligt och vi drar på oss mer utgifter.

Tror Wiken kan göra ett grymt jobb men hela vår förening är så jävla misskött över bra många år. Är orolig att wiken inte ens får chansen pga tvågdegradering
Nja absolut vi sitter i skiten ekonomiskt men inte klara licensen? Där är iaf inte jag orolig inte än. Vi har fortfarande sponsorer och fans som hjälper till. Wikegård kommer säkerligen hjälpa till ytterligare med sin karisma och glödd att dra till sponsorer och framtidstro.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
benganfs
Inlägg: 514
Blev medlem: 2012-05-29

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av benganfs »

Nattuggla_ skrev: 2023-12-19 17:18:06 Antar att Wikegård kommer jobba litegrann med spelartruppen redan nu innan vi har in en sportchef?
Nästa års trupp måste börja sättas snart och vi kan inte riskera att vänta.
Han hade ju tydligen varit och med och träffat kimby och Mårtensson för några veckor sen så det antar jag också.
Osten östlund
Inlägg: 1693
Blev medlem: 2022-08-10

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Osten östlund »

Galning1998 skrev: 2023-12-19 17:16:10
benganfs skrev: 2023-12-19 17:02:30
Galning1998 skrev: 2023-12-19 16:56:13
benganfs skrev: 2023-12-19 16:48:43
Galning1998 skrev: 2023-12-19 16:35:51 Kommer KG sluta helt nu efter denna säsong? Eller går han tillbaka som klubbdirektör igen? Ska vi värva en till sportchef som bara fokuserar på herrlaget.
Jag är lite orolig vart det här kommer ta vägen… vi bygger en jättestor organisation som är större än många i SHL medans vi med stor sannolikhet härvar runt i HA nästa säsong också.

Spendera pengarna rätt inte bara spendera för att
Det är inte jag. Helt rätt tänkt. Och nej Wikegård kommer inte vara sportchef i Djurgården dom ska med all säkerhet komplettera med en annan person. Jag hoppas på Nybladh.
Skönt att någon tror på det! Men vad händer med KG
Nja gäller bara att tänka positivt va mer kan gå åt helvete liksom? Är det någon som har stake att vända detta tsm med övriga är det just Wikegård. Sen behöver han givetvis hjälp i sportchefsrollen men det kommer dom tillsätta någon förmodligen. Senaste var väl att han skulle stanna i Djurgården iaf sen va han ska göra återstår och se.
Vi kan hamna i en ekonomiskt situation i sommar där låna från fotbollen inte hjälper oss att klara likviditeten. Eller att vi inte klarar elitlicensen, vi har inte dirket god marginal samtidigt som sporten går relativt dåligt och vi drar på oss mer utgifter.

Tror Wiken kan göra ett grymt jobb men hela vår förening är så jävla misskött över bra många år. Är orolig att wiken inte ens får chansen pga tvågdegradering
På medlemsmötet så sa styrelsen att dom hade koll på ekonomin. Dom kommer ej äventyra ekonomin, vi kommer klara elitlicensen.

Vilket bl a går ut över att vi ej kan värva spelare som vi önskar nu!

Fro m Maj så får Ragge, Garpen och Fagervall skaffa ett riktigt jobb eller gå till soc.

Dyra kontrakt som Norman och Liss går ut.

Hoppas man får Kruger att aktivera sina 2 sista år dock.
Användarvisningsbild
bbjs
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av bbjs »

Praetori skrev: 2023-12-19 12:13:15 Wikegård har en enorm "annan" fördel mot alla andra kandidater. Han begriper och har gedigen erfarenhet av media/tv/exponering/hype/kommunikation vilket kan vara otroligt viktigt i den moderna sportens värld.
Exakt, därav en perfekt match med Sånemyr i vår stora rekonstruktion.

Tar det som en tydlig signal från (kommande) VD att Wiken kommuniceras/intervjuas via "egen" mediakanal
och som någon sa, inte bakom någon annans betalvägg.

Att äga och kontrollera (all) media/intäkt från vårt varumärke är nyckel till framtida återkommande kärninkomster.
Den branch och verksamhet Sånemyr tillbringat sin karriär med. Idag har vi inte en mediaintäkt motsvarande
vårt varumärkes värde, merparten tar förbundet och fördelar solidariskt till bondesamhällen.

Värdet på varumärket är kopplat till antal supportrar, historik och framför allt nuvarande sportsliga framgång.
Det sponsorer betalar för synas/förknippas med och publik betalar för uppleva på plats eller via streaming.

Vi måste skapa och ta kontroll över mediaintäkter utöver/parallellt med det förbundet tar.
Se och lär affärsupplägg från NHL, ex NYR/MSGTV.

Ett sånt kapitalistiskt företagsupplägg svider säkert i en del folkrörelsesjälar/51%-are men utan stora
finansiella intäkter kommer vi inte existera med sportslig framgång på högsta nivå.
Likaså om girighet bromsar återinvestering i den sportsliga utvecklingen, det Wikegård nu har ansvar för.

Då hamnar vi där vi är nu, likt Brynäs/SSK/Råttor/Braj....

Jag tycker mig se att vi har en plan och nya styrelsen gör det bra, så här långt.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av diftobbe89 »



Inga hängbjörkar nästa säsong. Begrips.
Spela fult
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1386
Blev medlem: 2021-01-22

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Exile »

12:minuters intervju med Wiken på TV4! Dock bedrövligt ljud...

https://www.tv4play.se/klipp/7edffc011d ... gn=sporten
avskedsfest
Inlägg: 46
Blev medlem: 2015-01-15

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av avskedsfest »

En sida som jag tycker ni missar är Wikegårds intresse för ledarskap. Han är passionerad för att skapa värdegrund och har jobbat med företaget Beta med att utbilda företag i ledarskap.

Hoppas att detta engagemang kommer att bidra till ett bättre Djurgården.
Osten östlund
Inlägg: 1693
Blev medlem: 2022-08-10

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Osten östlund »

Jag är positiv till Wikegård. Precis den pusselbit vi behövde.
peter johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: 2006-06-07

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av peter johansson »

benganfs skrev: 2023-12-19 17:21:16
Nattuggla_ skrev: 2023-12-19 17:18:06 Antar att Wikegård kommer jobba litegrann med spelartruppen redan nu innan vi har in en sportchef?
Nästa års trupp måste börja sättas snart och vi kan inte riskera att vänta.
Han hade ju tydligen varit och med och träffat kimby och Mårtensson för några veckor sen så det antar jag också.
Han har inte varit med och träffat Kimby detta sade han i en intervju på Sportbladet premium plus igår!


https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... s-familjen
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Rojk »

Rinkside diskuterar Wikegård.

It's easier to be an asshole to words than to people
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Hillberry blue »

Tror starkt på detta
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Niklas Wikegård ny sportsligt ansvarig

Inlägg av Praetori »

Rojk skrev: 2023-12-20 16:40:28 Rinkside diskuterar Wikegård.

Redan nu, innan han ens tillträtt så blir det effekter. Tror Aftonblaskan hade 2-3 artiklar.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar