HA 23/24: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Döden »

Magnutz skrev: 2023-11-25 01:14:49
Döden skrev: 2023-11-25 00:37:06 Jag är fortfarande så jävla förbannad…jag har pröjsat 350:-
För biljett. Nåra hundra till för att peppa inför match..:
Sen ska idioter sabba det?
Fick ingen match samt taxi för att ta mig ifrån galenskapen

Så egentligen kostade den här skiten mig 1000:-

Så kan alla småkuksmänniskor bara kravla tilllbaka till det hörn ni kom ifrån!
Det är bortom sorgligt att ett litet fåtal ser sitt eget personliga "nöje" som viktigare än alla andras och förstör upplevelsen totalt. Dessutom skadar det oss långsiktigt då folk drar sig för att gå och se oss live. Detta behöver ju hanteras ordentligt.
Verkligen.. vad hände med ”lite finare, lite bättre ’?
Pinsamt är ordet.
GoseeDIF
Inlägg: 82
Blev medlem: 2022-08-05
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av GoseeDIF »

Hoppas ssk tilldöms vinst(läs sverige danmark köpenhamn...)
Hoppas kameraövervakning identifierar de s.k. Difsupportrar som en del här inne verkar hylla, och stänger av dem.
Hoppas ordningsmakten sätter hårt och ännu hårdare mot dessa individer men även gruppmentalitet, inte bara här utan i alla delar av samhället. Är du på plats och inte omedelbart tar avstånd från kravaller är du medskyldig(och blir pepparsprejad buhu...).
Detta har inget med "känslor för dif" eller bra publik att göra, det är kriminellt beteende och en antisocial kultur. Om alternativet är NHL publik så tar jag det alla dagar i veckan.
Återigen otroligt besviken på detta beteende från klacken som vad jag trodde var dif supportrar men som egentligen bara vill skapa kaos .
Och förresten, sluta snacka skit om Polisen.
När hockeyn går dåligt har jag svårt att glädjas över fotbollen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Jim Morrison »

GoseeDIF skrev: 2023-11-25 02:41:41 Hoppas ssk tilldöms vinst(läs sverige danmark köpenhamn...)
Hoppas kameraövervakning identifierar de s.k. Difsupportrar som en del här inne verkar hylla, och stänger av dem.
Hoppas ordningsmakten sätter hårt och ännu hårdare mot dessa individer men även gruppmentalitet, inte bara här utan i alla delar av samhället. Är du på plats och inte omedelbart tar avstånd från kravaller är du medskyldig(och blir pepparsprejad buhu...).
Detta har inget med "känslor för dif" eller bra publik att göra, det är kriminellt beteende och en antisocial kultur. Om alternativet är NHL publik så tar jag det alla dagar i veckan.
Återigen otroligt besviken på detta beteende från klacken som vad jag trodde var dif supportrar men som egentligen bara vill skapa kaos .
Och förresten, sluta snacka skit om Polisen.
Åh herregud hahahahaha
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Donkels-3.0 »

Förövrigt så ska Hedström totalmanglas nästa gång han beträder Hovets is
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av EspenK »

Donkels-3.0 skrev: 2023-11-25 11:12:25 Förövrigt så ska Hedström totalmanglas nästa gång han beträder Hovets is
Nä. Han är tyvärr bara oskicklig i situationen. Inget uppsåt. Lugn nu. Killen är DIF. Inte han som valt att lämna.
EspenK
Inlägg: 9044
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av EspenK »

Donkels-3.0 skrev: 2023-11-25 11:12:25 Förövrigt så ska Hedström totalmanglas nästa gång han beträder Hovets is
Däremot ska rikspuckon från läktaren totalmanglas nästa gång de beträder hovets läktare.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Donkels-3.0 »

EspenK skrev: 2023-11-25 12:52:18
Donkels-3.0 skrev: 2023-11-25 11:12:25 Förövrigt så ska Hedström totalmanglas nästa gång han beträder Hovets is
Nä. Han är tyvärr bara oskicklig i situationen. Inget uppsåt. Lugn nu. Killen är DIF. Inte han som valt att lämna.
Ja oskicklig är han det sa jag från dag ett tokdåren Jocken försökte lansera honom som en blivande storback men likväl det är en jävligt ful blindside och enligt devisen öga för öga så ska han få igen och maskeradmongona ska vi inte ens tala om dom ska rullas i tjära och fjädrar och deporteras till närmaste krigszon
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Manijock »

GoseeDIF skrev: 2023-11-25 02:41:41 Hoppas ssk tilldöms vinst(läs sverige danmark köpenhamn...)
Hoppas kameraövervakning identifierar de s.k. Difsupportrar som en del här inne verkar hylla, och stänger av dem.
Hoppas ordningsmakten sätter hårt och ännu hårdare mot dessa individer men även gruppmentalitet, inte bara här utan i alla delar av samhället. Är du på plats och inte omedelbart tar avstånd från kravaller är du medskyldig(och blir pepparsprejad buhu...).
Detta har inget med "känslor för dif" eller bra publik att göra, det är kriminellt beteende och en antisocial kultur. Om alternativet är NHL publik så tar jag det alla dagar i veckan.
Återigen otroligt besviken på detta beteende från klacken som vad jag trodde var dif supportrar men som egentligen bara vill skapa kaos .
Och förresten, sluta snacka skit om Polisen.
Åh herre min jäkla GUD :lol: Det där är.... Intressant!

Fina lätt populistiska hårdingen Donkels här på slutet också. Tokdåren :twisted:
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Per-Allan »

:roll:
EspenK skrev: 2023-11-25 12:52:18
Donkels-3.0 skrev: 2023-11-25 11:12:25 Förövrigt så ska Hedström totalmanglas nästa gång han beträder Hovets is
Nä. Han är tyvärr bara oskicklig i situationen. Inget uppsåt. Lugn nu. Killen är DIF. Inte han som valt att lämna.
Kan bara hålla med dig.
Det är inte bara han som lämnat pga tidigare usel styrelses agerande och hanterande av spelare.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Donkels-3.0
Inlägg: 1151
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Donkels-3.0 »

Manijock skrev: 2023-11-25 14:36:36
GoseeDIF skrev: 2023-11-25 02:41:41 Hoppas ssk tilldöms vinst(läs sverige danmark köpenhamn...)
Hoppas kameraövervakning identifierar de s.k. Difsupportrar som en del här inne verkar hylla, och stänger av dem.
Hoppas ordningsmakten sätter hårt och ännu hårdare mot dessa individer men även gruppmentalitet, inte bara här utan i alla delar av samhället. Är du på plats och inte omedelbart tar avstånd från kravaller är du medskyldig(och blir pepparsprejad buhu...).
Detta har inget med "känslor för dif" eller bra publik att göra, det är kriminellt beteende och en antisocial kultur. Om alternativet är NHL publik så tar jag det alla dagar i veckan.
Återigen otroligt besviken på detta beteende från klacken som vad jag trodde var dif supportrar men som egentligen bara vill skapa kaos .
Och förresten, sluta snacka skit om Polisen.
Åh herre min jäkla GUD :lol: Det där är.... Intressant!

Fina lätt populistiska hårdingen Donkels här på slutet också. Tokdåren :twisted:
Inte mer dåre än maskeraddårarna som dragit in feta böter till Djurgården och hoppas att dom smutsiga svinen kan identifieras så att Djurgården kan eftersända böterna till dom . Och om dom där snubbarna med för mycket fredagsladd i kroppen får panta burkar resten av livet - couldn´t care less!!!
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av #10 »

Match i morgon, upp med ny tråd
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Metal Machine »

GoseeDIF skrev: 2023-11-25 02:41:41 Hoppas ssk tilldöms vinst(läs sverige danmark köpenhamn...)
Hoppas kameraövervakning identifierar de s.k. Difsupportrar som en del här inne verkar hylla, och stänger av dem.
Hoppas ordningsmakten sätter hårt och ännu hårdare mot dessa individer men även gruppmentalitet, inte bara här utan i alla delar av samhället. Är du på plats och inte omedelbart tar avstånd från kravaller är du medskyldig(och blir pepparsprejad buhu...).
Detta har inget med "känslor för dif" eller bra publik att göra, det är kriminellt beteende och en antisocial kultur. Om alternativet är NHL publik så tar jag det alla dagar i veckan.
Återigen otroligt besviken på detta beteende från klacken som vad jag trodde var dif supportrar men som egentligen bara vill skapa kaos .
Och förresten, sluta snacka skit om Polisen.
Jag har inte varit aktiv här på säkert tio år, men läser lite då och då. Ibland skrivs skrivs det så mycket dumheter att jag bara inte kan hålla mig från att kommentera.

Har du tänkt klart? Inser du vad det är du föreslår?

Min åsikt är att den enda som ska ha kritik är den som tog beslutet att utrymma arenan och avbryta matchen. En våldsam överreaktion som inte på något sätt stod i rimlig proportion till det som hände på läktaren. Det här typen av incidenter är knappast en anledning till att införa en totalitär polisstat där minsta snesteg resulterar i långa fängelsestraff och carte blanche för ordningsmakten att misshandla dig, som bland annat du tycks mena.

Som sagt, ta ett djupt andetag och tänk ett varv till.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Praetori »

Metal Machine skrev: 2023-11-27 10:11:25 En våldsam överreaktion som inte på något sätt stod i rimlig proportion till det som hände på läktaren.
Typ som Göteborgsbranden. Att folk trampade ner varandra och därmed blev fast i ett eldhav var inte rimligt i proportion till att ett par busungar eldade lite?

Det är först när saker går åt helvete på riktigt som folk drar slutsatser. Sen glöms slutsatserna bort av en del men inte av alla och tack och lov sällan av räddningstjänst och polis. Trots åtsägelser fortsatte man med pyro och SSK-fans bedömdes enl uppgift vara på väg att elda Djurgårdsflaggor de snott. Att tro att det inte skulle fortsätta eldas/eskaleras och därmed direkt öka risken för alla besökare hade varit tjänstefel och HADE det fått fortsätta och gått åt helvete på riktigt hade ansvariga arrangörer och poliser hamnat i domstol. Att göra liknelsen med en totalitär polisstat är löjligt. Den här typen av beslut borde istället fattas oftare när folk inte kan bete sig. Alternativet är att Polisen går in och griper stökfolket direkt på läktaren så övriga kan vara kvar men det blev ett JÄVLA liv i supporterled sist något dylikt hände.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Metal Machine
Inlägg: 2066
Blev medlem: 2010-12-09

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Metal Machine »

Praetori skrev: 2023-11-27 11:03:33
Metal Machine skrev: 2023-11-27 10:11:25 En våldsam överreaktion som inte på något sätt stod i rimlig proportion till det som hände på läktaren.
Typ som Göteborgsbranden. Att folk trampade ner varandra och därmed blev fast i ett eldhav var inte rimligt i proportion till att ett par busungar eldade lite?

Det är först när saker går åt helvete på riktigt som folk drar slutsatser. Sen glöms slutsatserna bort av en del men inte av alla och tack och lov sällan av räddningstjänst och polis. Trots åtsägelser fortsatte man med pyro och SSK-fans bedömdes enl uppgift vara på väg att elda Djurgårdsflaggor de snott. Att tro att det inte skulle fortsätta eldas/eskaleras och därmed direkt öka risken för alla besökare hade varit tjänstefel och HADE det fått fortsätta och gått åt helvete på riktigt hade ansvariga arrangörer och poliser hamnat i domstol. Att göra liknelsen med en totalitär polisstat är löjligt. Den här typen av beslut borde istället fattas oftare när folk inte kan bete sig. Alternativet är att Polisen går in och griper stökfolket direkt på läktaren så övriga kan vara kvar men det blev ett JÄVLA liv i supporterled sist något dylikt hände.
S k blinkers, som var det som användes, har mig veterligen aldrig orsakat någon brand. Det är typ som att tända ett tomtebloss, som någon skrev på fotbollsforumet. Totalt ofarligt. Att stoppa matchen och utrymma hela arenan står inte i rimlig proportion till det, nej. Att det skett andra bränder, vid andra tidpunkter, på andra platser, under andra omständigheter har ingenting med någonting att göra.

Du tycker att min formulering om totalitär polisstat är löjlig därför att den väcker associationer hos dig som du tror att du inte står för, men ditt sätt att resonera tyder på motsatsen. Människor som inte har med saken att göra ska aldrig straffas. Det är i totalitära samhällen som principer om rättssäkerhet, rätt till en rättvis rättegång, principer om proportionalitet o s v sätts åsido till förmån för ex effektiv brottsbekämpning och kontroll av medborgarna.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Södertälje - Djurgårdens IF 24/11

Inlägg av Praetori »

Metal Machine skrev: 2023-11-29 21:57:53
S k blinkers, som var det som användes, har mig veterligen aldrig orsakat någon brand. Det är typ som att tända ett tomtebloss, som någon skrev på fotbollsforumet. Totalt ofarligt. Att stoppa matchen och utrymma hela arenan står inte i rimlig proportion till det, nej. Att det skett andra bränder, vid andra tidpunkter, på andra platser, under andra omständigheter har ingenting med någonting att göra.

Du tycker att min formulering om totalitär polisstat är löjlig därför att den väcker associationer hos dig som du tror att du inte står för, men ditt sätt att resonera tyder på motsatsen. Människor som inte har med saken att göra ska aldrig straffas. Det är i totalitära samhällen som principer om rättssäkerhet, rätt till en rättvis rättegång, principer om proportionalitet o s v sätts åsido till förmån för ex effektiv brottsbekämpning och kontroll av medborgarna.
Det handlar inte om vad som eldades. Blinkers i det skedet men upprepade gånger, trots tillsägelser och avbrott och SSK som, enl uppgift, tänkte elda DIF-flaggor.
Du väljer att se det som ett "straff" men sanningen är att arrangör och polis har 1 uppgift över alla andra (det är tom hela anledningen till att polis ens är på större arrangemang) och det är att garantera säkerheten. Det går före hockey, det går före folks privata nöje. Anser man att man inte kan det så måste folk utrymmas. Det gäller från dagis till demonstrationer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar