HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av Wishes »

Magnutz skrev: 2023-11-22 21:59:59 Jag har inget emot att de brakar ihop. Det behövs ryka från elden. Sen är ju dömeriet ett ständigt huvudbry.. Undrar om de ska in och härja i det där nu eller om de kan ge fan i att innebandyfiera sporten och dela ut matchstraff etc...
Haha, inte en chans! Dömmeriet känner sig särbehandlade och osedda, kränkt små och gamla stackkare. Efterspel där fokus är på någon kränkt dömmare, you got it! ”Vi pekar med hela armen, ingen ser eller tar ställning. Jag är kränkt. Superkränkt!” Just ja, man ska ju inte klaga på dömmarna. Dumt av mig.
Stolt, men aldrig nöjd
EspenK
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av EspenK »

Wishes skrev: 2023-11-22 22:34:02
Manijock skrev: 2023-11-22 21:38:05 Underbar match. Utan tvekan den roligaste på hela säsongen. Vilka proppar! Två lag som bjuder upp. Hockey som hockey ska vara.

Grewe är kung
Håller helt med! Var någon som tidigare i matchtråden tyckte att Grewe var skit. Eat my ass!
Inte särskilt hungrig men tack för det generösa erbjudandet.
Det är Grewe som drar igång skiten på slutet. Om han rappat till Lennartsson är en sak men han ger sig på en helt annan snubbe. Absolut underhållning och det är ju den spelaren han vill vara och ni vill se. Den Grewe som jag ännu hellre vill se är den som var tokdominant i junisåren och sprutade in poäng. Han ser man aldrig till.

Vi har minst 5 lägen i slottet idag och lyckas inte trä in dem. Grewe skjuter utanför från 1 meters håll. Nästan imponerande. Då är det ju tur att killen kan slåss.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av diftobbe89 »

EspenK skrev: 2023-11-22 22:50:39
Wishes skrev: 2023-11-22 22:34:02
Manijock skrev: 2023-11-22 21:38:05 Underbar match. Utan tvekan den roligaste på hela säsongen. Vilka proppar! Två lag som bjuder upp. Hockey som hockey ska vara.

Grewe är kung
Håller helt med! Var någon som tidigare i matchtråden tyckte att Grewe var skit. Eat my ass!
Inte särskilt hungrig men tack för det generösa erbjudandet.
Det är Grewe som drar igång skiten på slutet. Om han rappat till Lennartsson är en sak men han ger sig på en helt annan snubbe. Absolut underhållning och det är ju den spelaren han vill vara och ni vill se. Den Grewe som jag ännu hellre vill se är den som var tokdominant i junisåren och sprutade in poäng. Han ser man aldrig till.

Vi har minst 5 lägen i slottet idag och lyckas inte trä in dem. Grewe skjuter utanför från 1 meters håll. Nästan imponerande. Då är det ju tur att killen kan slåss.
Vill inte låta otrevlig men tror ingen egentligen bryr sig om ditt bjäbbande. Du får gå ner och bjäbba hos Pelle Gustafsson och grabbarna.
Spela fult
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av #10 »

EspenK skrev: 2023-11-22 22:50:39
Wishes skrev: 2023-11-22 22:34:02
Manijock skrev: 2023-11-22 21:38:05 Underbar match. Utan tvekan den roligaste på hela säsongen. Vilka proppar! Två lag som bjuder upp. Hockey som hockey ska vara.

Grewe är kung
Håller helt med! Var någon som tidigare i matchtråden tyckte att Grewe var skit. Eat my ass!
Inte särskilt hungrig men tack för det generösa erbjudandet.
Det är Grewe som drar igång skiten på slutet. Om han rappat till Lennartsson är en sak men han ger sig på en helt annan snubbe. Absolut underhållning och det är ju den spelaren han vill vara och ni vill se. Den Grewe som jag ännu hellre vill se är den som var tokdominant i junisåren och sprutade in poäng. Han ser man aldrig till.

Vi har minst 5 lägen i slottet idag och lyckas inte trä in dem. Grewe skjuter utanför från 1 meters håll. Nästan imponerande. Då är det ju tur att killen kan slåss.
Jag fattar inte heller varför han ska dra igång nåt skit när vi vunnit, häftigt tycker en del, onödigt tycker jag. Har dock inget i mot att se lite fight, underhållande jepp,
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av thelinho »

Kanske är talande för hans säsong, men Brodda verkar fortfarande spara sig till våren. Se från 0:20…….

Skönt att andra spelare, ffa Wiktor Nilsson, som är flera meter bort, vill kasta sig in och stå upp för den fula efterslängen i ryggen på Liss. Sånt här visar att han är förtjänt av att bära ett A.

https://x.com/tv4_hockey/status/1727421 ... pQamygkbAw
Wikegårds järnkaminer
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av Hillberry blue »

Sent in här ikväll. Skönt med en vinst såklart. Många har tyckt till om proppen på Odelius. Visst, inget fel egentligen men jag tycker att det är fult och oansvarigt av deras spelare: han är fullt medveten om att Odelius levererar pucken och är i obalans och inte beredd på den smällen. Och någon meter från sargen. Han kunde bara glidit förbi och gett fan i den tacklingen. Säkert ett korsband eller liknande som rykt. Tråkigt.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av Praetori »

Hillberry blue skrev: 2023-11-22 23:28:32 Sent in här ikväll. Skönt med en vinst såklart. Många har tyckt till om proppen på Odelius. Visst, inget fel egentligen men jag tycker att det är fult och oansvarigt av deras spelare: han är fullt medveten om att Odelius levererar pucken och är i obalans och inte beredd på den smällen. Och någon meter från sargen. Han kunde bara glidit förbi och gett fan i den tacklingen. Säkert ett korsband eller liknande som rykt. Tråkigt.
Lite ta och ge. En annan spelare och en annan situation hade jag kunnat svälja men i situationen är det i princip enbart respektlöst. Det finns noll och ingen spelmässig vinst att gå all-in i den situationen mote en fjolårsjunior som lämnat ifrån sig pucken. Lennartsson är fair game nästa möte i min bok. Särskilt efter post-game svineriet. Bara jaga en blindside för att stämma i bäcken och sedan glömma den muppen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hillberry blue
Inlägg: 681
Blev medlem: 2017-03-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sydöstra Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av Hillberry blue »

diftobbe89 skrev: 2023-11-22 22:01:27
Praetori skrev: 2023-11-22 21:32:55
diftobbe89 skrev: 2023-11-22 21:29:45
Praetori skrev: 2023-11-22 21:25:16
Döden skrev: 2023-11-22 21:14:45 Grisjävlar!!!
Lennartsson igen... bara dra en blindside nästa gång utanför spel när domarn tittar åt andra hållet.
Men man måste ju ändå gilla att dom finns? Fyfan vad tråkigt hockey hade varit om inte känslorna bubblar över emellanåt. Jag mös ordentligt när jag efter tre säkrade poäng ser hur Grewe vevar ner en Bofosare. Förstår inte riktigt hur man är skapt om man som Djurgårdare vänder sig mot Grewe i det fallet. Men speciella människor finns överallt.
Jag gillar tufft spel och tjyvnyp för att få edge och match i matchen (och känslor). Men det är skillnad på att stöka och att boarda en spelare efter match in i sargen. Om motståndarna lirar såna spelare skall de endast tillåtas åka runt och konstant titta sig över axeln, oavsett vart pucken är i banan.
Han satte dessutom förmodligen P för Odelius JVM också vilket i sig kräver någon form av payback.
Jag såg ingen boarding nånstans men får kika senare, tänker vi på samma situation under gruffet så såg jag ingen boarding där heller.. Ingenting jag ligger sömnlös över.. Härligt avslut och viktiga poäng.

Synd om Odelius men nyttig läxa för honom. Lite mer heads up på dagens moderna backar för deras egen skull.
Heads up ?? Han kommer ju in snett bakifrån från sidan ! Inte många som smäller på en motståndare i det läget som levererar en passning och är i obalans. Nån meter från sargen också. Han kunde bara glidit förbi.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av Praetori »

Hillberry blue skrev: 2023-11-22 23:46:11
diftobbe89 skrev: 2023-11-22 22:01:27
Praetori skrev: 2023-11-22 21:32:55
diftobbe89 skrev: 2023-11-22 21:29:45
Praetori skrev: 2023-11-22 21:25:16

Lennartsson igen... bara dra en blindside nästa gång utanför spel när domarn tittar åt andra hållet.
Men man måste ju ändå gilla att dom finns? Fyfan vad tråkigt hockey hade varit om inte känslorna bubblar över emellanåt. Jag mös ordentligt när jag efter tre säkrade poäng ser hur Grewe vevar ner en Bofosare. Förstår inte riktigt hur man är skapt om man som Djurgårdare vänder sig mot Grewe i det fallet. Men speciella människor finns överallt.
Jag gillar tufft spel och tjyvnyp för att få edge och match i matchen (och känslor). Men det är skillnad på att stöka och att boarda en spelare efter match in i sargen. Om motståndarna lirar såna spelare skall de endast tillåtas åka runt och konstant titta sig över axeln, oavsett vart pucken är i banan.
Han satte dessutom förmodligen P för Odelius JVM också vilket i sig kräver någon form av payback.
Jag såg ingen boarding nånstans men får kika senare, tänker vi på samma situation under gruffet så såg jag ingen boarding där heller.. Ingenting jag ligger sömnlös över.. Härligt avslut och viktiga poäng.

Synd om Odelius men nyttig läxa för honom. Lite mer heads up på dagens moderna backar för deras egen skull.
Heads up ?? Han kommer ju in snett bakifrån från sidan ! Inte många som smäller på en motståndare i det läget som levererar en passning och är i obalans. Nån meter från sargen också. Han kunde bara glidit förbi.
Odelius får nog räkna med en 'hit' i det läget. Svenska spelare har inte råd att vara naiva om det skall bli några framgångar med Tre Kronor de kommande decennierna men det är sättet som spånet lägger tackligen som stör mig. Hockey går inte ut på att skada motståndarna och särskilt inte ungdomarna. Det finns ett tvåsiffrigt antal procent i den tacklingen som inte är något annat än rent vårdslöst/huvudlöst spel.
Men Hockey är Hockey. Vill man lira den typen av spel så kan jag tycka att det kan regleras på isen av andra spelare.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bra match av Hammarlund.

I övrigt rätt dålig hockeymatch. Lågt tempo och dåliga pass.
Viktigast att vi vann.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av diftobbe89 »

Hillberry blue skrev: 2023-11-22 23:46:11
diftobbe89 skrev: 2023-11-22 22:01:27
Praetori skrev: 2023-11-22 21:32:55
diftobbe89 skrev: 2023-11-22 21:29:45
Praetori skrev: 2023-11-22 21:25:16

Lennartsson igen... bara dra en blindside nästa gång utanför spel när domarn tittar åt andra hållet.
Men man måste ju ändå gilla att dom finns? Fyfan vad tråkigt hockey hade varit om inte känslorna bubblar över emellanåt. Jag mös ordentligt när jag efter tre säkrade poäng ser hur Grewe vevar ner en Bofosare. Förstår inte riktigt hur man är skapt om man som Djurgårdare vänder sig mot Grewe i det fallet. Men speciella människor finns överallt.
Jag gillar tufft spel och tjyvnyp för att få edge och match i matchen (och känslor). Men det är skillnad på att stöka och att boarda en spelare efter match in i sargen. Om motståndarna lirar såna spelare skall de endast tillåtas åka runt och konstant titta sig över axeln, oavsett vart pucken är i banan.
Han satte dessutom förmodligen P för Odelius JVM också vilket i sig kräver någon form av payback.
Jag såg ingen boarding nånstans men får kika senare, tänker vi på samma situation under gruffet så såg jag ingen boarding där heller.. Ingenting jag ligger sömnlös över.. Härligt avslut och viktiga poäng.

Synd om Odelius men nyttig läxa för honom. Lite mer heads up på dagens moderna backar för deras egen skull.
Heads up ?? Han kommer ju in snett bakifrån från sidan ! Inte många som smäller på en motståndare i det läget som levererar en passning och är i obalans. Nån meter från sargen också. Han kunde bara glidit förbi.
Bara bittra Djurgårdare som tycker den är ful. Kamma er och sluta lipa. Det är en klockren tackling rakt in i köttet. Han fick inget straff och ska inte ha något straff.. Gnäller man över en sån tackling undrar jag hur många tacklingar man blir upprörd över om man kollar andra ligor i världen..

Heads up är det som gäller ja. Ska han över på andra sidan lär ju Lennartson ses som en ganska trevlig typ i jämförelse med Tom Wilsons närkampspel.
Spela fult
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av Wishes »

EspenK skrev: 2023-11-22 22:50:39
Wishes skrev: 2023-11-22 22:34:02
Manijock skrev: 2023-11-22 21:38:05 Underbar match. Utan tvekan den roligaste på hela säsongen. Vilka proppar! Två lag som bjuder upp. Hockey som hockey ska vara.

Grewe är kung
Håller helt med! Var någon som tidigare i matchtråden tyckte att Grewe var skit. Eat my ass!
Inte särskilt hungrig men tack för det generösa erbjudandet.
Det är Grewe som drar igång skiten på slutet. Om han rappat till Lennartsson är en sak men han ger sig på en helt annan snubbe. Absolut underhållning och det är ju den spelaren han vill vara och ni vill se. Den Grewe som jag ännu hellre vill se är den som var tokdominant i junisåren och sprutade in poäng. Han ser man aldrig till.

Vi har minst 5 lägen i slottet idag och lyckas inte trä in dem. Grewe skjuter utanför från 1 meters håll. Nästan imponerande. Då är det ju tur att killen kan slåss.
Klagas ju mycket för att DIF~spelare inte står upp och tar fajten, och när de gör det så klagas det nåt så förbannat. Hur ska ni ha det egentligen???
Stolt, men aldrig nöjd
EspenK
Inlägg: 9045
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av EspenK »

Wishes skrev: 2023-11-23 00:36:00 [quote=EspenK post_id=542182 time=<a href="tel:1700689839">1700689839</a> user_id=9108]
[quote=Wishes post_id=542180 time=<a href="tel:1700688842">1700688842</a> user_id=9076]
[quote=Manijock post_id=542171 time=<a href="tel:1700685485">1700685485</a> user_id=7890]
Underbar match. Utan tvekan den roligaste på hela säsongen. Vilka proppar! Två lag som bjuder upp. Hockey som hockey ska vara.

Grewe är kung
Håller helt med! Var någon som tidigare i matchtråden tyckte att Grewe var skit. Eat my ass!
[/quote]

Inte särskilt hungrig men tack för det generösa erbjudandet.
Det är Grewe som drar igång skiten på slutet. Om han rappat till Lennartsson är en sak men han ger sig på en helt annan snubbe. Absolut underhållning och det är ju den spelaren han vill vara och ni vill se. Den Grewe som jag ännu hellre vill se är den som var tokdominant i junisåren och sprutade in poäng. Han ser man aldrig till.

Vi har minst 5 lägen i slottet idag och lyckas inte trä in dem. Grewe skjuter utanför från 1 meters håll. Nästan imponerande. Då är det ju tur att killen kan slåss.
[/quote]
Klagas ju mycket för att DIF~spelare inte står upp och tar fajten, och när de gör det så klagas det nåt så förbannat. Hur ska ni ha det egentligen???
[/quote]

Det är inte min poäng. Grewe har blivit npt slags bokstavsbarn som ska leva upp till TREX. Epitetet. Han har ju uppenbarligen helt andra kvaliteter också som vore trevliga att se i hans spel. Nu blir han som bäst en Pär Ledin utan poängproduktion. Killen är 22 och har inte slagit igenom på seniornivå ännu. Trist med den potential man såg när han var junis.
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av Manijock »

Alltså svårt att vara trevlig när man läser härinne just nu :lol: Så många likasinnade som en del härinne som på riktigt är anledningen till att sporten totalt slaktats sista tio åren. Ni bidrar till att förstöra hockey!

Förstå en sak.... ALLA TACKLINGAR ÄR RESPEKTLÖSA! Det gör ont på mottagaren. Det är ingen trevlig upplevelse. Men vet ni, det är inte förbjudet att vara lite respektlös ibland. Vad hände med, den som ger sig in i leken? En sak till, en tacklare har i stort sett alltid möjlighet att avstyra en tackling jaa, men varför skulle han? Det är världens tröttaste argument. "Han har all möjlighet att vända bort där"... Varför skulle han? Den är ju för fan skolbok axel/axel snett framifrån, skridskorna i isen... Det är en extrem sportslig vinning att dels slå stopp, men även den mentala biten förstås. Den som hela sporten bygger på i grund och botten. Känna dig större en motståndaren.

Naturligtvis hade den hyllats om den kom från Brodin(som om det skulle ske :lol:). Ibland måste man vara kapabel att kliva ur sin bubbla. Jag på riktigt applåderade den smällen när den skedde. Kommer att bli en nyttig läxa för Odelius på sikt och göra honom till en bättre spelare. Borde ske oftare bara så att det inte blir så extremt överdrivet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Karlskoga 22/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Var verkligen inte något fel på tacklingen som sänkte Odelius.
Otroligt naivt av Odelius att tro sig kunna vända upp i det där läget.
Visade prov på dåligt spelsinne i den situationen.

Men så har jag ju gjort mina dryga 10 år som seniorback också så jag vet vad jag talar om :wink: ..... 8)
Har faktiskt aldrig "lyckats" bli överraskat proppad efter ett burskydd.
4 segrar kvar
Skriv svar