HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av EspenK »

Medlemsmöte. Vad säger stadgarna? Kan man avsätta en styrelse under pågående år.

De borde så klart agera NU. VD och sportchef (samma person) gör inte sitt jobb. Lyckas ju inte ens att laga och lappa i sitt fuskbygge. Titanic sjunker men kapten KG och styrman Garpen tycker fortfarande att vi har otur och inte har studsen med oss.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1647
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av jsson »

Ge det två omgångar till så ligger vi sist.
"Vi ska upp" osv.

Totalt mörker.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av #10 »

henka83 skrev: 2023-11-03 21:16:40 Vart är alla som sa att det va ett fel framåt när det stog 0-0 som inte såg att Nybros chanser va öppnare även om vi ledde skottstatistiken?

Avgå alla! Från hjärtat det här laget kommer inte få en sekund till av mig.

Vi hörs när Garpen, KG, Brodin, Rensfeldt, W.Nilsson med flera lämnar klubben eller när de går ut självmant med att de halverar sina löner för att visa solidaritet med oss supportrar.

Vi kan inte lägga mer pengar på en så misskött klubb!

Jag hoppas KG förstår att han som har satt oss i en ekonomis storkris med sina soelarrekryteringar!!!
Om det är mig du syftar på så skrev jag efter första att det var ett fall framåt, sen skrev jag efter andra att det var dåligt.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av henka83 »

#10 skrev: 2023-11-03 21:20:35
henka83 skrev: 2023-11-03 21:16:40 Vart är alla som sa att det va ett fel framåt när det stog 0-0 som inte såg att Nybros chanser va öppnare även om vi ledde skottstatistiken?

Avgå alla! Från hjärtat det här laget kommer inte få en sekund till av mig.

Vi hörs när Garpen, KG, Brodin, Rensfeldt, W.Nilsson med flera lämnar klubben eller när de går ut självmant med att de halverar sina löner för att visa solidaritet med oss supportrar.

Vi kan inte lägga mer pengar på en så misskött klubb!

Jag hoppas KG förstår att han som har satt oss i en ekonomis storkris med sina soelarrekryteringar!!!
Om det är mig du syftar på så skrev jag efter första att det var ett fall framåt, sen skrev jag efter andra att det var dåligt.
Jag förstår att du försöker vara positiv, men någon självrespekt måste vi ha som supportrar. Vi kan inte acceptera att våra soldater tjänar storkovan när vi lägger extrema pengar och betalar deras löner.

Hade vi haft samma lönebudet som Nybro hade jag haft respekt, men det här är ta mig fan det största fiaskot i svenskhockey historia. Ja det är det sjukaste jag varit med om att ett lag så fatalt misslyckas som vi gör. Det är inte SHL, det är HOCKEYALLSVENSKAN!
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av thelinho »

Om inte podden (som alltid annars gjort det bra) börjar inse allvaret, då är det fanimig korrupt, allihop.
Senast redigerad av thelinho den 2023-11-03 21:26:14, redigerad totalt 2 gång.
Wikegårds järnkaminer
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av diftobbe89 »

henka83 skrev: 2023-11-03 21:16:40 Vart är alla som sa att det va ett fel framåt när det stog 0-0 som inte såg att Nybros chanser va öppnare även om vi ledde skottstatistiken?

Avgå alla! Från hjärtat det här laget kommer inte få en sekund till av mig.

Vi hörs när Garpen, KG, Brodin, Rensfeldt, W.Nilsson med flera lämnar klubben eller när de går ut självmant med att de halverar sina löner för att visa solidaritet med oss supportrar.

Vi kan inte lägga mer pengar på en så misskött klubb!

Jag hoppas KG förstår att han som har satt oss i en ekonomis storkris med sina soelarrekryteringar!!!
RENNSFELDT behöver tid på sig att komma in i det. Tänk på att han är småbarnsfarsa.
Spela fult
Tellqvist32
Inlägg: 584
Blev medlem: 2023-01-24
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av Tellqvist32 »

KG ska inte få värva en enda spelare till. Inte ens McDavid.

Vi måste ha in en riktig sportchef, tigga pengar av externa finansiärer om vi ska vända detta.

Det här går åt helvete. Vi har redan kört in i isberget.
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av #10 »

henka83 skrev: 2023-11-03 21:24:27
#10 skrev: 2023-11-03 21:20:35
henka83 skrev: 2023-11-03 21:16:40 Vart är alla som sa att det va ett fel framåt när det stog 0-0 som inte såg att Nybros chanser va öppnare även om vi ledde skottstatistiken?

Avgå alla! Från hjärtat det här laget kommer inte få en sekund till av mig.

Vi hörs när Garpen, KG, Brodin, Rensfeldt, W.Nilsson med flera lämnar klubben eller när de går ut självmant med att de halverar sina löner för att visa solidaritet med oss supportrar.

Vi kan inte lägga mer pengar på en så misskött klubb!

Jag hoppas KG förstår att han som har satt oss i en ekonomis storkris med sina soelarrekryteringar!!!
Om det är mig du syftar på så skrev jag efter första att det var ett fall framåt, sen skrev jag efter andra att det var dåligt.
Jag förstår att du försöker vara positiv, men någon självrespekt måste vi ha som supportrar. Vi kan inte acceptera att våra soldater tjänar storkovan när vi lägger extrema pengar och betalar deras löner.

Hade vi haft samma lönebudet som Nybro hade jag haft respekt, men det här är ta mig fan det största fiaskot i svenskhockey historia. Ja det är det sjukaste jag varit med om att ett lag så fatalt misslyckas som vi gör. Det är inte SHL, det är HOCKEYALLSVENSKAN!
Jag är långt ifrån positiv ska du veta, men framhåller att jag tycker 1a är helt ok efter det som varit sista tiden
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 294
Blev medlem: 2016-03-11

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av KnoxBlue »

Hej då, Johan.
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av Manijock »

Någon som grävt fram den här omgångens meningslösa klyschfyllda samtal med media från ännu ett ryggradslöst kräldjur?

"Vi kämpar på, men det studsar emot. Hade Albins skott suttit hade det varit en annan match. Två mål insläppta är ju starkt, det tar vi med oss i processen"...

Djurgårdens hockeyupplaga får mig att kräkas. Själva vomeringen i sig är trevligare än skiten som utspelar sig på isen. Vilket överjävligt genomruttet jävla rövgäng.

Ni är skit och det vet ni om
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av EspenK »

Vem ska göra målen?

Olle Liss gjorde majoriteten förra året. Nu 1 mål.

Albin Grewe( 3 mål på förra säsongen)

Gradin? Magwood? Inte som det ser ut nu. De kan inte träffa en öppen yta av målet om livet hängde på det. Blomgren? Aldrig varit nån målskytt. Schlyter? Norman? Skadebenägen och kommer vara borta för evigt.
Rensfelt har aldrig varit någon stor målskytt. Viktor Nilsson? Ja han borde göra fler mål men har fått nån sorts hybris och skjuter i helt fel lägen.


Kvar finns Kruger, Brodin och Klasen. Det räcker inte.

På backsidan är det inte muntrare.
EspenK
Inlägg: 9047
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av EspenK »

KnoxBlue skrev: 2023-11-03 21:30:56 Hej då, Johan.
You wish.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 294
Blev medlem: 2016-03-11

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av KnoxBlue »

EspenK skrev: 2023-11-03 21:35:49
KnoxBlue skrev: 2023-11-03 21:30:56 Hej då, Johan.
You wish.

Vi kanske kan sälja honom på wish.com?
Wrong one - Holmqvist out

Bring Hank home
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1485
Blev medlem: 2012-03-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av Ohddan »

Nån som vet vad Järlan gör idag?
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - Nybro 3/11

Inlägg av thelinho »

EspenK skrev: 2023-11-03 21:35:27 Vem ska göra målen?

Olle Liss gjorde majoriteten förra året. Nu 1 mål.

Albin Grewe( 3 mål på förra säsongen)

Gradin? Magwood? Inte som det ser ut nu. De kan inte träffa en öppen yta av målet om livet hängde på det. Blomgren? Aldrig varit nån målskytt. Schlyter? Norman? Skadebenägen och kommer vara borta för evigt.
Rensfelt har aldrig varit någon stor målskytt. Viktor Nilsson? Ja han borde göra fler mål men har fått nån sorts hybris och skjuter i helt fel lägen.


Kvar finns Kruger, Brodin och Klasen. Det räcker inte.

På backsidan är det inte muntrare.
Kollar du ens på matcherna?

Liss får sitta på bänken och titta på, eller i bästa fall jobba 30 sekunders byten med 7:e femman.

Ja, han tabbade sig ett par gånger. Men det är väl ingenting mot var resten av nyckelspelarna bjudit på.
Wikegårds järnkaminer
Skriv svar