HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Praetori »

Är i ett soligt land och satt och skrålade på puben när vi vann. Räcker så. Skål!
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Hepsnastian »

Garpen kan packa ihop, och ta med sig Rensfeldt, Hävelid och Berglund.
Ersätt med valfritt ifrån j20
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9444
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Jim Morrison »

Vill bara tillägga - om man inte är på matcherna när allt är skit och laget behöver det som mest kan man glömma att vara där när vi väl tar klivet upp.

Jävligt lätt att stötta ett lag som vinner.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Wishes »

Andspe skrev: 2023-11-01 21:24:16 Känns fint ändå med Liss som är framme och tackar & Kruger som åker och klappar om han direkt. Frågan om hans bänkning är något som irriterar omklädningsrummet.
Tänker fortfarande att det vore bra… med Krüger som spelande HC.
Stolt, men aldrig nöjd
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-11-01 21:45:23 Vill bara tillägga - om man inte är på matcherna när allt är skit och laget behöver det som mest kan man glömma att vara där när vi väl tar klivet upp.

Jävligt lätt att stötta ett lag som vinner.
Hade Djurgården varit ett lag med stor andel medgångare så hade vi spelat inför tomma läktare i stort sett.... Framgång minns man knappt hur det känns och våra supportrar har prövats. HÅRT! Personligen slog jag Personligt rekord i matcher på plats senaste allsvenska svängen. Nu? Nej det här är något annat. Ingen vill ju vara där? Varken spelare eller ledare. Hur ska man då motivera publik?

Sen, ska jag villigt erkänna att jag aldrig trodde att jag skulle få vara med om att åka ur HA. Men där är vi! Den här degraderingen, till skillnad från de senaste, vägrar jag uppleva på plats. Det är en äcklig tanke och har ingenting med Djurgården att göra.
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Wishes »

Magnutz skrev: 2023-11-01 21:24:36 Viktigt. Sen behöver ju saker skruvas på. Jag gissar att det arbetas med det, intensivt, och "den som lever får se". Jag hoppas på något nytt.. men vad.. ingen aning.
”Känner du att ni har bra kemi i laget med tanke på att det har gått lite knackigt?

– Det är klart att när man förlorar matcher, och man spelar i den här föreningen, och förväntningarna är högre så spelar det in en hel del. Naturligtvis olika mellan olika spelare. Det kan bli grinigt av det, man vill mera och man vill vinna och så vidare. Och det ska inte vara bra om man förlorar heller för om alla åker runt och garvar om man förlorar så är inte det bra heller, så det är klart att man känna av det.”

Och så vidare. Så vidare…
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Wishes »

Jim Morrison skrev: 2023-11-01 21:24:55
Klamblom skrev: 2023-11-01 21:22:25
Glory1 skrev: 2023-11-01 21:21:04 Sorgligt, jag är inte ens glad. Inte en reaktion vid målet.
Skärp dig en vinst är en vinst. Det gynnar klubben vill du att det ska gå dåligt eller
Vissa vill hellre vältra sig i skiten än att det ska gå bra för Djurgårdens IF. Jobbet är redan påbörjat - vi har en ny styrelse, vi ska ha en ny sportchef och förmodligen en ny tränare vad det lider. Så nu ska vi fan vinna så mycket som möjligt på vägen.

Låt detta vara någon slags vändning.
Hoppas. Hoppas.
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Wishes »

Hepsnastian skrev: 2023-11-01 21:44:28 Garpen kan packa ihop, och ta med sig Rensfeldt, Hävelid och Berglund.
Ersätt med valfritt ifrån j20
KG,då?
Stolt, men aldrig nöjd
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Wishes »

Jim Morrison skrev: 2023-11-01 21:45:23 Vill bara tillägga - om man inte är på matcherna när allt är skit och laget behöver det som mest kan man glömma att vara där när vi väl tar klivet upp.

Jävligt lätt att stötta ett lag som vinner.
Du anar inte hur många gånger det har ståtts på ståplats, när allt är skit och laget behöver det som mest, i över 40 år. Då kan man kosta på sig med kritik när det är berättigat. Tycker mest synd om alla som inte har ”guts”, Alltid oavsett, ja. när det gäller Djurgårds-skölden, men inte klåpare i organisation och ledarstab. Då är det banne mig ALLTID OAVSETT att uttrycka sin åsikt!
Stolt, men aldrig nöjd
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Manijock »

Wishes skrev: 2023-11-01 22:11:29
Jim Morrison skrev: 2023-11-01 21:45:23 Vill bara tillägga - om man inte är på matcherna när allt är skit och laget behöver det som mest kan man glömma att vara där när vi väl tar klivet upp.

Jävligt lätt att stötta ett lag som vinner.
Du anar inte hur många gånger det har ståtts på ståplats, när allt är skit och laget behöver det som mest, i över 40 år. Då kan man kosta på sig med kritik när det är berättigat. Tycker mest synd om alla som inte har ”guts”, Alltid oavsett, ja. när det gäller Djurgårds-skölden, men inte klåpare i organisation och ledarstab. Då är det banne mig ALLTID OAVSETT att uttrycka sin åsikt!
Exakt så. Hur hjälper man föreningen genom att delta i denna förnekelse som pågår. Får man bua? Banderoller? Nej det är knappast "alltid oavsett" heller. Då ska man ju sjunga hejarramsor i ur och skur som låten säger....

Det är en hägring. Så har det aldrig fungerat och kommer aldrig att göra. Det är inte DIF för fem öre! Det är någon slags trend som kommit in sista åren där folk använder sån här skit som valuta för att mäta sitt supporterskap. Det kom i klappor och Kiss Cam-trenden.

Supportrar pyntar in sina löner och sparpengar på det här. Folk lever för det här! Att då bemötas på det här sättet av exempelvis tjurgubben som inte tål kritik, det är så in i helvete uselt. Sen avrundas det hela med pajiga supportar som cashar in på duktig idiot-kontot...

Tilläggas att jag inte bokstavligt kallar någon för idiot. Jag gillar de allra flesta härinne!
Senast redigerad av Manijock den 2023-11-01 22:40:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2328
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Buford »

Sådär ja, plocka två poäng borta mot seriens sämsta lag. Nu är allt förlåtet och glömt, tack Garpen... Ur spår bönder, här kommer DIF mot toppen och SHL igen!

Visst fan är det skönt med vinst och välbehövligt för grabbarna, men det ska mycket till innan man börjar snacka om vändning! Står fortfarande fast att det måste röras om i båset...
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Rudi »

Det är viktigt att värna sin konsumenträtt…
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av Praetori »

Rudi skrev: 2023-11-01 22:40:12 Det är viktigt att värna sin konsumenträtt…
Haha. Sånt får mig oftast att se framför mig nån korpulent jänkare som står och gormar på donken för att deras lika tjocka ungar fått 49 istället för 50 nuggets i paketet. :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
#10
Inlägg: 13630
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: BIK Karlskoga - Djurgårdens IF 1/11

Inlägg av #10 »

Matchtråd förfan, nu är man ju tokladda….
Skriv svar