HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Orszagh
Inlägg: 36
Blev medlem: 2021-10-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av Orszagh »

Dju skrev: 2023-10-27 21:23:43
Knickedick skrev: 2023-10-27 21:08:17
Petsson skrev: 2023-10-27 20:50:39
Petsson skrev: 2023-10-27 20:48:22
sauron skrev: 2023-10-27 20:47:48 Kanske läge att släppa lös Bengan för att visa ALLA vad som krävs för att vinna någonting.
JA! Precis som jag sagt gång på gång!
Bengan på året ut, och låt Engqvist och Josefson ta båset!
Det måste in en person med lite hetta och temprament i båset eller i laget över huvudtaget. Någon som kan tända laget. Fan det är så jävla finkammat och slätstruket så jag dör. Både Garpen och KG ändrar lixom aldrig ens tonläge när dom pratar för fan. Det är som att man har en intern slogan på Kansliet. " DIF Hockey den politiskt korrekta klubben" In Med fan Pelle Bäckman...... eller åtminståne Borken som kan brinna av (nu menar jag inte ordagrant att någon av dessa ska bli vår nya tränare) Men nån med temprament som kan stämma i även mot spelare som underpresterar och inte ger allt.....Satan vad det är iskallt. Fan knappt en tackling.
Håller med. Man saknar att NÅGON lackar ur och visar lite känslor.
Framförallt i matcher som ikväll. Det bygger energi, eller iaf bryter upp det här jävla bottenlösa deppet som fan sprids genom tv'n. Man blir ju helt sänkt.

Kanske är det så att Garpens lugn gör sig bättre i stormatcherna när pulsen redan är på max, men blir alldeles för semester i trötta lunkmatcher som den här..


Men såna här tränare gör vi oss av med istället.
daaviid
Inlägg: 4228
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av daaviid »

Missade matchen pga AW med jobbet. Lika bra det märker jag. Jävla skräp.

Skärpning för fan.
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av Döden »

Vikas skrev: 2023-10-27 22:49:25 Skulle inte vara det minsta förvånad om det är regelrätt uppror i truppen. Tror inte en enda jävel trivs i det här laget.

Om det är Garpen som är roten till problemet låter jag vara osagt. Men nånting måste hända.

Sen får inte KG slinka undan kritik heller. Skulle aldrig fått jobbet som sportchef från början.
Det som är skrämmande är att det kommer fram varje år att det är missnöje i gruppen. Då undrar man var i helvete skon klämmer.
Knickedick
Inlägg: 1249
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av Knickedick »

Döden skrev: 2023-10-28 08:38:07
Vikas skrev: 2023-10-27 22:49:25 Skulle inte vara det minsta förvånad om det är regelrätt uppror i truppen. Tror inte en enda jävel trivs i det här laget.

Om det är Garpen som är roten till problemet låter jag vara osagt. Men nånting måste hända.

Sen får inte KG slinka undan kritik heller. Skulle aldrig fått jobbet som sportchef från början.
Det som är skrämmande är att det kommer fram varje år att det är missnöje i gruppen. Då undrar man var i helvete skon klämmer.
Tror inte att man är helt överens om speliden. Den enda som är kvar kring laget i samma roll sedan spelare började yttra att de är riktigt missnöjda är vissa i styrelsen- styrelsens springpojke KG och framförallt mannen med den berömda spelidén som skulle implementeras…… TP!

Rensa allt gammalt och börja från noll nu.
RIP Djurgårn hockey
Inlägg: 159
Blev medlem: 2023-09-29
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Letas ny målvakt . Trots att de vi har nu e så bra
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av captcash »

RIP Djurgårn hockey skrev: 2023-10-28 13:53:35 Letas ny målvakt . Trots att de vi har nu e så bra
Jag är på din sida här, delar inte folks uppfattning att våra målisar är bra och "allt" är försvarets fel. Hävelid kan funka som 2a spade och spela sporadiskt, Andrén är skräp i mina ögon, gör sig så löjligt liten hela tiden, ser ut som han är rädd för hårda skott och duckar när de kommer (så det är typ 11 kvadratmeter yta att lägga in den på över honom.

Please, ny målis och skeppa gärna båda men vi måste minst ha en ny första målis.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av #10 »

captcash skrev: 2023-10-28 18:28:00
RIP Djurgårn hockey skrev: 2023-10-28 13:53:35 Letas ny målvakt . Trots att de vi har nu e så bra
Jag är på din sida här, delar inte folks uppfattning att våra målisar är bra och "allt" är försvarets fel. Hävelid kan funka som 2a spade och spela sporadiskt, Andrén är skräp i mina ögon, gör sig så löjligt liten hela tiden, ser ut som han är rädd för hårda skott och duckar när de kommer (så det är typ 11 kvadratmeter yta att lägga in den på över honom.

Please, ny målis och skeppa gärna båda men vi måste minst ha en ny första målis.
Målisarna kanske inte är topp, men vårt spel är fan sämre.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av BigJ »

captcash skrev: 2023-10-28 18:28:00
RIP Djurgårn hockey skrev: 2023-10-28 13:53:35 Letas ny målvakt . Trots att de vi har nu e så bra
Jag är på din sida här, delar inte folks uppfattning att våra målisar är bra och "allt" är försvarets fel. Hävelid kan funka som 2a spade och spela sporadiskt, Andrén är skräp i mina ögon, gör sig så löjligt liten hela tiden, ser ut som han är rädd för hårda skott och duckar när de kommer (så det är typ 11 kvadratmeter yta att lägga in den på över honom.

Please, ny målis och skeppa gärna båda men vi måste minst ha en ny första målis.
Han ser väl precis ut som Galajda förra året.
Han hade bra räddningsprocent förra året.
Kanske felet sitter ngn annanstns....
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av captcash »

Iof som nån sa så är man väl lite blind också för man blev van vid Lindbom... så allt är ju by default MILES sämre! :(

Jag hatar verkligen HA.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av Döden »

Knickedick skrev: 2023-10-28 10:19:13
Döden skrev: 2023-10-28 08:38:07
Vikas skrev: 2023-10-27 22:49:25 Skulle inte vara det minsta förvånad om det är regelrätt uppror i truppen. Tror inte en enda jävel trivs i det här laget.

Om det är Garpen som är roten till problemet låter jag vara osagt. Men nånting måste hända.

Sen får inte KG slinka undan kritik heller. Skulle aldrig fått jobbet som sportchef från början.
Det som är skrämmande är att det kommer fram varje år att det är missnöje i gruppen. Då undrar man var i helvete skon klämmer.
Tror inte att man är helt överens om speliden. Den enda som är kvar kring laget i samma roll sedan spelare började yttra att de är riktigt missnöjda är vissa i styrelsen- styrelsens springpojke KG och framförallt mannen med den berömda spelidén som skulle implementeras…… TP!

Rensa allt gammalt och börja från noll nu.
Tror det inte handlar om spelidé, känns som att det är något djupare rotat i organisationen ,tror ”Videllgate” var samma sak… något är fel.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av Per-Allan »

Ta in Utta som moralisk coach
Behövs nya röster och ny energi i truppen
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av thelinho »

EspenK skrev: 2023-10-27 20:26:20
Petsson skrev: 2023-10-27 20:23:28 Övertala bengan att köra en säsong till. Ta bort garpen, flytta ner Engqvist och Josefsson som redan finns på lönelistan.

Enkel lösning, knappast sämre
Idrottspsykolog samt sparka ex Liss så laget förstår att det inte går att lalla.
Handlar nog inte om att ”lalla”. Liss mf har säkerligen tappat livslusten som de blivit behandlade sedan Garpens inträde. Inte konstigt att det ryktas om interna missnöjen.

Om Björklöven tar över Liss kontrakt kan du räkna med att han snart toppar poängligorna igen. Vi måste lösa orsaken till problemet - troligtvis samma orsak som behandlat Hedda och andra spelare som skit inför säsongen.



Tycker klubbens agerande är förjävligt, rent ut sagt. Finns mycket mer att hämta ur den här truppen men uppenbart att det låst sig med Garpen som HC.

Nya röster i båset och en mental coach kan nog rädda säsongen. Vänta inte tills det är försent, för snart tappar dom fansen med..
Senast redigerad av thelinho den 2023-10-29 14:50:32, redigerad totalt 1 gånger.
Wikegårds järnkaminer
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av #10 »

thelinho skrev: 2023-10-28 23:49:09
EspenK skrev: 2023-10-27 20:26:20
Petsson skrev: 2023-10-27 20:23:28 Övertala bengan att köra en säsong till. Ta bort garpen, flytta ner Engqvist och Josefsson som redan finns på lönelistan.

Enkel lösning, knappast sämre
Idrottspsykolog samt sparka ex Liss så laget förstår att det inte går att lalla.
Handlar nog inte om att ”lalla”. Liss mf har säkerligen tappat livslusten som de blivit behandlade sedan Garpens inträde. Inte konstigt att det ryktas om interna missnöjen.

Om Björklöven tar över Liss kontrakt kan du räkna med att han snart toppar poängligorna igen. Vi måste lösa orsaken till problemet - troligtvis samma orsak som behandlat Hedda och andra spelare som skit inför säsongen.



Tycker klubbens agerande är förjävligt, rent ut sagt. Finns mycket mer att hämta ur den här truppen men uppenbart att det låst sig rejält med Garpen.

Nya röster i båset och en mental coach kan nog rädda säsongen. Vänta inte tills det är försent, för snart tappar dom fansen med..
Tycker det är bättre att försöka få igång liss genom att få han att trivas och få självförtroende än att sparka honom, liss är en jävlas poängspelare, samma gäller med magwod och Gradin, dom har vi tagit hit för att bidra med poäng, men dom har misshandlas hela hösten, istället premierar man typ Blomgren som definitivt inte kommer göra 30 poäng, mkt märklig hantering av spelare
Dusinator
Inlägg: 3820
Blev medlem: 2009-10-26

HA 22/23: Almtuna - Djurgårdens IF 27/10

Inlägg av Dusinator »

thelinho skrev: 2023-10-28 23:49:09
EspenK skrev: 2023-10-27 20:26:20
Petsson skrev: 2023-10-27 20:23:28 Övertala bengan att köra en säsong till. Ta bort garpen, flytta ner Engqvist och Josefsson som redan finns på lönelistan.

Enkel lösning, knappast sämre
Idrottspsykolog samt sparka ex Liss så laget förstår att det inte går att lalla.
Handlar nog inte om att ”lalla”. Liss mf har säkerligen tappat livslusten som de blivit behandlade sedan Garpens inträde. Inte konstigt att det ryktas om interna missnöjen.

Om Björklöven tar över Liss kontrakt kan du räkna med att han snart toppar poängligorna igen. Vi måste lösa orsaken till problemet - troligtvis samma orsak som behandlat Hedda och andra spelare som skit inför säsongen.



Tycker klubbens agerande är förjävligt, rent ut sagt. Finns mycket mer att hämta ur den här truppen men uppenbart att det låst sig med Garpen som HC.

Nya röster i båset och en mental coach kan nog rädda säsongen. Vänta inte tills det är försent, för snart tappar dom fansen med..
Gör ont att se den där videon och sen hur det ser ut för honom just nu. Tragisk psykisk misshandel…

förstår när jag såg videon var problemet ligger, vi saknar Lückner som expert :lol:
Skriv svar