HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 708
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Jimmy Peterson »

Full fart framåt!

Och håll tätt bakåt.

Viktigt att vi är disciplinerade nu och spelar med tålamod.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av MarcusDaze »

Ska jag vara ärlig så kan inte det här derbyt komma mer lägligt. Derbyn där form och reson aldrig spelar någon roll. Kan vi komma ut och trumma på lite här så tror jag allt att fallet nedåt i tabellen kommer få ett slut.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av captcash »

MarcusDaze skrev: 2023-10-23 20:55:33 Ska jag vara ärlig så kan inte det här derbyt komma mer lägligt. Derbyn där form och reson aldrig spelar någon roll. Kan vi komma ut och trumma på lite här så tror jag allt att fallet nedåt i tabellen kommer få ett slut.
Tja, det är ju inte så mkt till fall kvar faktiskt, max 2 ynka platser sen är vi rock bottom!

Tror inte våra spelare är i närheten mentalt förberedda för att möta ett ajk som bara har ett mål i livet och det är inte egna sportsliga framgångar utan endast att slå oss. Tyvärr ser jag inte hur vi ska kunna vinna denna, inte ens om vi tar en 3-0 ledning kommer vi palla med det... Nepp, klar torsk! :cry:
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8114
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Mattias_87 »

Detta är mer än bara ett derby. Denna matchen avgör om det blir en kamp för överlevnad eller om vi klättrar mot toppen. Kapten Krüger är tillbaka så det kan gå vägen.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Manijock »

Ingen chans i helvetet att våra harpsyken klarar av ett derby nu. Tvärtom MarcusDaze, det kan inte bli sämre timing. Alla vet att det här kommer bli nådastöten i händelse av en torsk. Garpen, KG eller båda kommer ryka. Spelare kommer skickas och panik-knappen kommer vara i botten.

Förlorar vi så är vi definitivt förankrade till att fightas om ett nytt kontrakt säger jag. Gissa om aik(med absolut ingen press alls) gillar det här? Skulle Solna förlora är allting precis som det ska. Tvärtom fotbollen så är de vana att få stryk av oss här. Ingen ko på isen! Tror Gynge o Co redan nu är ombytta redo att förgöra Djurgården totalt.

Låt mig slippa det här eländet
Döden
Inlägg: 1885
Blev medlem: 2022-02-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Döden »

Hemsk match…. HEMSK!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Jim Morrison »

Ska bli spännande att se vilka nya kedjor Garpen har vaskat fram den här gången. Börjar ju bli en tradition med nykomponerat varje match.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Manijock »

Jim Morrison skrev: 2023-10-24 07:07:09 Ska bli spännande att se vilka nya kedjor Garpen har vaskat fram den här gången. Börjar ju bli en tradition med nykomponerat varje match.
Wiktor Nilsson och Blomgren vartannat byte. Den senare tar Klasens plats i PP!

Förövrigt så ska Axel Andersson tydligen spela. Skoj! Krüger förhoppningsvis. Helt tyst om Norman. Känns oroväckande!
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Manijock »

Skulle inte förvåna mig om tokfan får för sig att sätta typ Kevin eller Glad som sjua nu när Axel Andersson är tillbaka... Bara för att garantera att vi hela tiden har en dålig spelande back som inte vet var han ska vara på isen!

Personligen hade jag stökat om totalt:

Karlsson - Johansson
Hammarlund - Andersson
Glad - Ytterell
Odelius
Osten östlund
Inlägg: 1692
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Osten östlund »

Jim Morrison skrev: 2023-10-24 07:07:09 Ska bli spännande att se vilka nya kedjor Garpen har vaskat fram den här gången. Börjar ju bli en tradition med nykomponerat varje match.
Igår lirade Klasen- Kruger - Liss.

Är Norman tillbaka, så petar han kanske Liss. Men klasen- Kruger ska testa nu!
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av thelinho »

Osten östlund skrev: 2023-10-24 10:12:32
Jim Morrison skrev: 2023-10-24 07:07:09 Ska bli spännande att se vilka nya kedjor Garpen har vaskat fram den här gången. Börjar ju bli en tradition med nykomponerat varje match.
Igår lirade Klasen- Kruger - Liss.

Är Norman tillbaka, så petar han kanske Liss. Men klasen- Kruger ska testa nu!
Äntligen en SPÄNNANDE kedja. Jag tror det hade fått igång både Klasen och Liss.

Krossa gnaget och vinn 40 raka matcher.
Wikegårds järnkaminer
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av BigJ »

Manijock skrev: 2023-10-24 08:46:16 Skulle inte förvåna mig om tokfan får för sig att sätta typ Kevin eller Glad som sjua nu när Axel Andersson är tillbaka... Bara för att garantera att vi hela tiden har en dålig spelande back som inte vet var han ska vara på isen!

Personligen hade jag stökat om totalt:

Karlsson - Johansson
Hammarlund - Andersson
Glad - Ytterell
Odelius
Personligen är jag ganska besviken på Hammarlund, han har storleken men använder den inte, men det är väl så tränarna vill att vi ska spela...
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Manijock »

BigJ skrev: 2023-10-24 11:58:08
Manijock skrev: 2023-10-24 08:46:16 Skulle inte förvåna mig om tokfan får för sig att sätta typ Kevin eller Glad som sjua nu när Axel Andersson är tillbaka... Bara för att garantera att vi hela tiden har en dålig spelande back som inte vet var han ska vara på isen!

Personligen hade jag stökat om totalt:

Karlsson - Johansson
Hammarlund - Andersson
Glad - Ytterell
Odelius
Personligen är jag ganska besviken på Hammarlund, han har storleken men använder den inte, men det är väl så tränarna vill att vi ska spela...
Enig. Det klassiska andra året! Hade gärna dragit ner istiden på honom enormt. Om vi bara haft en försvarare att ersätta honom med. Tyvärr är så inte fallet!

Hammarlund är ju egentligen en back för en trea naturligtvis. Inte i närheten av kapabel att dra den rollen han haft hittils. Kevin har det inom sig, men inte Edvin. Som du säger så använder han inte sin gudagåva, det vill säga sin räckvidd och tyngd. Utan tramsar mest runt och försöker vara en Högström utan handlederna.

Väldigt besviken, men samtidigt inte förvånad. Folk överdrev ju något kolossalt hans insats ifjol också och la ribban som att han var nästa Lidas. Inte sjysst mot Hammarlund heller!
Flunk
Inlägg: 190
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Flunk »

Är det slutsålt?
#10
Inlägg: 13631
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av #10 »

Flunk skrev: 2023-10-24 14:39:45 Är det slutsålt?
Tror det
Skriv svar