HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 660
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Rudi »

Vad man säger i en TV-intervju efter match och vad man säger inom laget bakom stänga dörrar är förmodligen inte samma saker.

Utåt kanske man kan tillåta sig själv att vara nöjd i tio minuter efter en derbyvinst.
Osten östlund
Inlägg: 1692
Blev medlem: 2022-08-10

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Osten östlund »

#10 skrev: 2023-10-25 20:39:35 Kan få säga att Kruger inte är skadefri
Fan det är synd att vi ej klarar oss utan honom. Så han kan få vila.

Vi hade verkligen behövt bli av med Liss.

Så vi kan plocka in en center.
thelinho
Inlägg: 986
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av thelinho »

Manijock skrev: 2023-10-23 21:14:23 Ingen chans i helvetet att våra harpsyken klarar av ett derby nu. Tvärtom MarcusDaze, det kan inte bli sämre timing. Alla vet att det här kommer bli nådastöten i händelse av en torsk. Garpen, KG eller båda kommer ryka. Spelare kommer skickas och panik-knappen kommer vara i botten.

Förlorar vi så är vi definitivt förankrade till att fightas om ett nytt kontrakt säger jag. Gissa om aik(med absolut ingen press alls) gillar det här? Skulle Solna förlora är allting precis som det ska. Tvärtom fotbollen så är de vana att få stryk av oss här. Ingen ko på isen! Tror Gynge o Co redan nu är ombytta redo att förgöra Djurgården totalt.

Låt mig slippa det här eländet
Pudla eller var tyst några veckor nu
Wikegårds järnkaminer
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Manijock »

Grewe, Grewe och Grewe.... Tre stjärnor! Vilken match, vilken kille. Hade JE varit kvar hade Albin inte överlevt veckan. Kommer säkert någon från Corsimaffian och hävdar att han egentligen är dålig, men FU..... Hela derbyt är Albin Grewe idag! Dela ut årets Järnkamin redan nu, finns ingen konkurrens ändå.
Manijock
Inlägg: 7794
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Manijock »

thelinho skrev: 2023-10-25 22:46:53
Manijock skrev: 2023-10-23 21:14:23 Ingen chans i helvetet att våra harpsyken klarar av ett derby nu. Tvärtom MarcusDaze, det kan inte bli sämre timing. Alla vet att det här kommer bli nådastöten i händelse av en torsk. Garpen, KG eller båda kommer ryka. Spelare kommer skickas och panik-knappen kommer vara i botten.

Förlorar vi så är vi definitivt förankrade till att fightas om ett nytt kontrakt säger jag. Gissa om aik(med absolut ingen press alls) gillar det här? Skulle Solna förlora är allting precis som det ska. Tvärtom fotbollen så är de vana att få stryk av oss här. Ingen ko på isen! Tror Gynge o Co redan nu är ombytta redo att förgöra Djurgården totalt.

Låt mig slippa det här eländet
Pudla eller var tyst några veckor nu
Om du slutar skriva Tillsammans eller Alltid Oavsett så kanske jag kan vara tyst några veckor..... Alternativt så kan du pudla efter varje gång vi torskar mot random drägglag de gångerna du tror på vinst :lol: Sov gott!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Praetori »

Nu har man hunnit hem och vevat lite video.
Tycker att det syns att man filat på defensiva grejer men det är inte en "bra" match åt något håll, men det brukar derbyn å andra sidan sällan vara.

Tror detta kunde varit näst intill komfortabelt om vi inte dragit på oss BP och mål i röven i fel läge (stundvis riktigt fin rotation i offensiv zon men för sällan/vi är inte taktiskt smarta att rida på/behålla momentum).

Ett par hjärnsläpp och otaktiska dump vid fel tillfällen (istället för att spela hem den från offensiv blå) som ger bort initiativet i viktiga sekvenser och efter det skapar nerv i onödan.
Fall framåt men oroväckande många formationer/backkombos som ser kemilösa ut och framförallt otaktiska.

Börjar nästan fundera på om vi inte borde fortsätta lira VN som center med Magwood för effekt men att sätta Klasen på andra kanten där (alt Norman när han är tillbaka).

Garpen&Co får fortsätta laborera. Något man gärna INTE sett i det här läget jämfört med solida formationer från säsongsstart men det är vad det är.

Helt Oavsett GALET skönt att tvåla till Solnapacket.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Janzoo
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2010-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Janzoo »

Hej!

Återkommen efter en liten välbehövd forumpaus (även om jag skrev ett par lagom anonyma inlägg under denna match). Vill be om ursäkt till seriösa personer för mitt fyllebeteende efter SSK-matchen.

Kvinnan i mitt liv försöker få mig att inte vara negativ, så det positiva jag vill lyfta fram efter idag är att vi äntligen kör sarg ut eller dumpar ut ur egen zon och att det verkar fungera. Passningsspelet ur egen zon har ju varit fruktansvärt, så det är ju trevligt att vi verkar ha hittat något som fungerar. I alla fall under halva matchen.

Även om tjafset jag drog igång hade med Grewe att göra kan jag inte undgå att faktiskt lyfta Grewe. Han får fem av tre stjärnor idag.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9447
Blev medlem: 2009-12-01

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Jim Morrison »

Skönt med tre poäng.

Hoppas verkligen att Wiktor Nilsson får spela som vinge igen när vi är fullt lag. Han får inte ut max av sitt register som center.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2329
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Buford »

Det var spelet i första perioden som bärgade vinsten, utan den hade vi fått pisk! Men skönt med tre pinnar och att få knäppa packet på näsan...
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Djurgårdens IF - AIK 25/10

Inlägg av Per-Allan »

Hoppas Djurgårdshjärtat överlever en säsong utan bidrag, rekordlite pengar som kommer in säsongen 2023/2024.
Har vi tur kan det räcka till lite sportdryck till Ölvestads första försäsongsträning 2024/2025
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Skriv svar