HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Praetori »

Wishes skrev: 2023-10-18 21:07:20
sirwilliam skrev: 2023-10-18 20:57:06
Wishes skrev: 2023-10-18 20:52:54
sirwilliam skrev: 2023-10-18 20:48:21 Städa lite i tråden nu tack! Fan vad vissa pissar på DIF och går till personangrepp här just nu. Höj er, eller logga ut!
Kanske med rätta, tar man en betydande ansvarsposition i DIF måste man kunna utstå ta kritik när den är rättmätig, precis som att ta hyllande kritik när det sker. Inte drtsamma som personangrepp. Blir lite väl bajsnödigt och woke när man inte kan kritisera bärande spelare (trots hög betalning och den belastning av budgeten det innebär) eller nyckelpositioner (typ tränare och sportchef) när de underpresterar. I synnerhet när det sker år efter år, och det inte infinner sig något tecken alls på självinsikt och självkritik.
Kritisera hur mycket du vill. Men gör det lite finare och lite bättre, eller håller du inte med?
Du får gärna skriva om och redigera mitt inlägg för att visa hur samma budskap kan återges ”lite finare och lite bättre”. OBS! Budskapet skall bestå, för kritik måste man ända kunna framställa när det finns skäl.
Att inleda posten med att tycka att folk "med rätta" pissar på DIF och går till personangrepp sätter väl lite tonen. I övrigt är jag helt med på att kritik är välförtjänt. Men då skall det vara lite nivå också.

Sen, inte riktat mot dig utan allmänt så är jag JÄVLIGT trött på folk som snackar om medlemskap och uppoffringar osv men som inte gått på medlemsmöten/röstat om styrelse osv.
Sitta med en fis på tvären och gnälla när man har haft möjlighet att påverka men inte ens försökt är skenheligt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Magnutz »

Håll säsongsdiskussionerna i säsongstråden. Sköt personliga diskussioner av mer privat natur i pm.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Exile
Inlägg: 1386
Blev medlem: 2021-01-22

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Exile »

Praetori skrev: 2023-10-18 21:20:49
Wishes skrev: 2023-10-18 21:07:20
sirwilliam skrev: 2023-10-18 20:57:06
Wishes skrev: 2023-10-18 20:52:54
sirwilliam skrev: 2023-10-18 20:48:21 Städa lite i tråden nu tack! Fan vad vissa pissar på DIF och går till personangrepp här just nu. Höj er, eller logga ut!
Kanske med rätta, tar man en betydande ansvarsposition i DIF måste man kunna utstå ta kritik när den är rättmätig, precis som att ta hyllande kritik när det sker. Inte drtsamma som personangrepp. Blir lite väl bajsnödigt och woke när man inte kan kritisera bärande spelare (trots hög betalning och den belastning av budgeten det innebär) eller nyckelpositioner (typ tränare och sportchef) när de underpresterar. I synnerhet när det sker år efter år, och det inte infinner sig något tecken alls på självinsikt och självkritik.
Kritisera hur mycket du vill. Men gör det lite finare och lite bättre, eller håller du inte med?
Du får gärna skriva om och redigera mitt inlägg för att visa hur samma budskap kan återges ”lite finare och lite bättre”. OBS! Budskapet skall bestå, för kritik måste man ända kunna framställa när det finns skäl.
Att inleda posten med att tycka att folk "med rätta" pissar på DIF och går till personangrepp sätter väl lite tonen. I övrigt är jag helt med på att kritik är välförtjänt. Men då skall det vara lite nivå också.

Sen, inte riktat mot dig utan allmänt så är jag JÄVLIGT trött på folk som snackar om medlemskap och uppoffringar osv men som inte gått på medlemsmöten/röstat om styrelse osv.
Sitta med en fis på tvären och gnälla när man har haft möjlighet att påverka men inte ens försökt är skenheligt.
Skulle säga att majoriteten av skribenterna är helt vanliga supporters (t ex jag själv), det är inte vi som ska besitta spetskompetensen för att hitta rätt styrelse. Givetvis ska man kunna kritisera klubben oavsett om hur delaktig man är i föreningen. Man kan tycka att det i Stockholm borde finnas rätt typ av personer inom näringslivet och hockeyvärlden som tillsammans som DIF-fans kan föra klubben framåt.
Senast redigerad av Exile den 2023-10-18 21:31:16, redigerad totalt 1 gånger.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Per-Allan »

Titta på DIF fotboll.
Tränare utan en minuts spel i den blårandiga tröjan.
Resultat
SM guld.
framgång i europaspel.
De får kritik för att laget ligger på en 4de plats i högsta ligan.

DIF hockey
Huvudcoach
Back coach
Fystränare

Alla med bra resultat som spelare i DIF hockey men vem har beslutat om deras kompetens för att driva Mesta mästarna.
allt går ju rakt ner som en hiss i ett gruvschakt, rakt ner i mörkret.

Det är inte ledare och spelare som är inavel, det är styrelsen som hela tiden vänder sig till fd. spelare och lockar med det ena och det andra.
Till och med tunga styrelseposter går i arv.
Kommer ni i håg vem som tog emot priset för han vår förra ledare som blev invald i DIF hall of fame, jo hans son som nu också sitter i styrelsen.
DIF hockey är störra än familjen Bernadotte, här ska man vara anställd fäör sin kunskap och inte att en moster kramade någon spelare på 70 talet.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Inlägg: 57
Blev medlem: 2021-12-28
Medlem: Ja, ständig medlem

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Disciplinnämnden »

Var ju domarna som vände matchen åt Brynäs. Nu minns jag inte om det var 3-4 eller 4-4 målet men en back skjuter och eftersvingen av klubban är ju upp i huvudet på en av våra vilket borde vara solklara 2min utvisning och inte mål i sekvensen efter.

Märktes att vi klappade ihop totalt efter den skiten. Gissar att Gävlekommun var in med en fet check i domarrummet sista pausen.
benganfs
Inlägg: 513
Blev medlem: 2012-05-29

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av benganfs »

Disciplinnämnden skrev: 2023-10-18 21:49:22 Var ju domarna som vände matchen åt Brynäs. Nu minns jag inte om det var 3-4 eller 4-4 målet men en back skjuter och eftersvingen av klubban är ju upp i huvudet på en av våra vilket borde vara solklara 2min utvisning och inte mål i sekvensen efter.

Märktes att vi klappade ihop totalt efter den skiten. Gissar att Gävlekommun var in med en fet check i domarrummet sista pausen.
Nej de va inte domaren som avgjorde matchen har vi inte bättre psyke än så då borde man se över sin livssituation om det verkligen är hockey man ska satsa på.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1647
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av jsson »

Disciplinnämnden skrev: 2023-10-18 21:49:22 Var ju domarna som vände matchen åt Brynäs. Nu minns jag inte om det var 3-4 eller 4-4 målet men en back skjuter och eftersvingen av klubban är ju upp i huvudet på en av våra vilket borde vara solklara 2min utvisning och inte mål i sekvensen efter.

Märktes att vi klappade ihop totalt efter den skiten. Gissar att Gävlekommun var in med en fet check i domarrummet sista pausen.
Ingen utvisning enl. regelboken :(
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7167
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jim Morrison skrev: 2023-10-18 17:48:09 Linus Eriksson gör mål ikväll
Han var nära.
Och i mina ögon en av våra bästa forwards.
Spelar han inte nästa match blir jag förbannad.
Han var så långt ifrån proppmätt som man kan komma.

Rolig bekantskap.
4 segrar kvar
Wishes
Inlägg: 2811
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 1

Inlägg av Wishes »

Praetori skrev: 2023-10-18 21:20:49
Wishes skrev: 2023-10-18 21:07:20
sirwilliam skrev: 2023-10-18 20:57:06
Wishes skrev: 2023-10-18 20:52:54
sirwilliam skrev: 2023-10-18 20:48:21 Städa lite i tråden nu tack! Fan vad vissa pissar på DIF och går till personangrepp här just nu. Höj er, eller logga ut!
Kanske med rätta, tar man en betydande ansvarsposition i DIF måste man kunna utstå ta kritik när den är rättmätig, precis som att ta hyllande kritik när det sker. Inte drtsamma som personangrepp. Blir lite väl bajsnödigt och woke när man inte kan kritisera bärande spelare (trots hög betalning och den belastning av budgeten det innebär) eller nyckelpositioner (typ tränare och sportchef) när de underpresterar. I synnerhet när det sker år efter år, och det inte infinner sig något tecken alls på självinsikt och självkritik.
Kritisera hur mycket du vill. Men gör det lite finare och lite bättre, eller håller du inte med?
Du får gärna skriva om och redigera mitt inlägg för att visa hur samma budskap kan återges ”lite finare och lite bättre”. OBS! Budskapet skall bestå, för kritik måste man ända kunna framställa när det finns skäl.
Att inleda posten med att tycka att folk "med rätta" pissar på DIF och går till personangrepp sätter väl lite tonen. I övrigt är jag helt med på att kritik är välförtjänt. Men då skall det vara lite nivå också.

Sen, inte riktat mot dig utan allmänt så är jag JÄVLIGT trött på folk som snackar om medlemskap och uppoffringar osv men som inte gått på medlemsmöten/röstat om styrelse osv.
Sitta med en fis på tvären och gnälla när man har haft möjlighet att påverka men inte ens försökt är skenheligt.
Är mer eller mindre uppvuxen på ståplats. Har stått på matcher de senaste åren och sett Djurgården Hockey’s långsamma förfall. Ständig medlem, och har gått på års- och medlemsmöten. Hoppats och trott, att det snart skall vaknas upp i organisationsleden. Att Djurgården Hockey som organisation har tillräckligt proffsiga personer i sin stab i den dgliga verksamheten, och att rekrytera in när det behövs. Men sorgsamt har jag sett förfallet, och inget lärde man sig av förra sejouren i HA, och inte set minsta tog man chansen att lära sig av det debaclet. Därefter ständigt förfall. JE, som tappade det helt som i sin tur tappade en sjukt bra tränare, sen karusellen med Barry Smith och NHL-kopia (faan, det är ju nästan Monty Python-humor över det hela). Totalt förfall. Hoppet och tron har aldrig givit upp, någonstans finns den väl den där järnkaminsandan, någonstans finns den väl och tillslut grävs den fram. Men tyvärr, organisationen består just nu av ett gäng klåpare, både på isen och i ledarstab. Dyrköpta spelare som inte görmskäl för sig och upptar en stor del av budgeten. Ledare som står och småler i kameran och hittar ursäkt efter ursäkt. Usel backlinje år efter år. Ständiga skador, år efter år. Men Ölvestad består. Vaddå, han är ju en gammal ”järnkamin”. Vad har de för meriter egentligen - garpen, ölvestad, ragge. JAAA, de spelade en gång i Djurgår’n. Man frågasätter, men då kallas det för ”personangrepp” Men hallå, vaddå, vi har ju ett lag i alla led som består av djurgårdare. I någon form. Efter alla de sista åren med förfall, och trots det ständigt hopp och vara laget trogen har jag nu gett upp. Otroligt sorgligt, för det trodde jag aldrig. Med det här Djurgården Hockey är inte det Djurgården Hockey som jag känner sedan alla år tillbaka. Inte mitt Djurgår’n. Det här är plast och fusk, och klåpare. Och jag är less och överger nu hockeyn, för klåparna kommer få fortsätta ta plats. Det trodde jag aldrig skulle inträffa. Någon sa en gång - kvinnor kommer och går (kan lika gärna var män), men laget består. Finns inget i detta lag och denna organsiation just nu som består, inte ens djurgårds- och järnkaminsandan. Tji fick denna någon. Leder man inför tredje perioden med 4-2, släpper in 5 mål i baken på en period och förlorar till slut med 4-7 så är mig banne mig inte seriös. Inte i något led, varken spelare eller ledare. Man kan sen inte stå och små-le i tv, och säga att ”vi får titta på video och lära oss*.
Önskar Er alla ett stort lycka till, må hälsan och hoppet vara med Er.
Senast redigerad av Wishes den 2023-10-19 00:46:03, redigerad totalt 8 gång.
Stolt, men aldrig nöjd
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Daniel942 »

Fan vad kul det är att komma hem klockan 1 på natten efter att ha skådat ännu ett fiasko! Det som händer i 3e är givetvis helt overkligt.
DIF!
peter johansson
Inlägg: 230
Blev medlem: 2006-06-07

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av peter johansson »

benganfs skrev: 2023-10-18 21:53:52
Disciplinnämnden skrev: 2023-10-18 21:49:22 Var ju domarna som vände matchen åt Brynäs. Nu minns jag inte om det var 3-4 eller 4-4 målet men en back skjuter och eftersvingen av klubban är ju upp i huvudet på en av våra vilket borde vara solklara 2min utvisning och inte mål i sekvensen efter.

Märktes att vi klappade ihop totalt efter den skiten. Gissar att Gävlekommun var in med en fet check i domarrummet sista pausen.
Nej de va inte domaren som avgjorde matchen har vi inte bättre psyke än så då borde man se över sin livssituation om det verkligen är hockey man ska satsa på.
Och det var ingen back som sköt det var Tyler Kelleher forward som som gjorde det!
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Det är inte i oktober säsongen avgörs. Sen ser det långtifrån bra ut men vi har tid att jobba ihop något som måste kunna bli bra mycket bättre än det här.
Bild
Manijock
Inlägg: 7793
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av Manijock »

-daniel- skrev: 2023-10-19 08:22:21
Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Det är inte i oktober säsongen avgörs. Sen ser det långtifrån bra ut men vi har tid att jobba ihop något som måste kunna bli bra mycket bättre än det här.
Exakt den inställningen som gör att vi totalt suger och gillar det. Leendes åker på spö och som ett mantra rabblar: "det är inte nu vi behöver va bra"...

Vad tjänar det till att vara som bäst när vi inte ens spelar längre? Slutspel blir det inte, det tror jag nog att de flesta inser nu. Det är för många lag som tar grundserien på liiite allvar.

Brynäs försöker knappt ens och tar redan poäng. Hur kommer det se ut när de spänner musklerna?
thelinho
Inlägg: 985
Blev medlem: 2022-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

HA 22/23: Brynäs - Djurgårdens IF 18/10

Inlägg av thelinho »

Manijock skrev: 2023-10-19 05:32:09 Meningslös säsong. Uppmanar alla att gå och krossa aix. Boka biljetter och ös på! Stå upp för skölden.

I övrigt? Spara era pengar i dessa tuffa tider Stanna hemma. Ni som har säsongskort lider jag med. DIF har noll ambitioner och Brynäs är TOTALT överlägsna. Jävligare än Hv. Björklöven kan sprattla hur mycket de vill. Skillnaden är för stor. HA är en usel liga och Brynäs är övre botten i SHL. Finns inte en chans.
Att uppmana Djurgårdare att sluta gå på hemmamatcher är bland det dummaste jag läst i forumet. Om du vill visa ditt missnöje, gör det på plats istället för hemma i soffan.
Wikegårds järnkaminer
Skriv svar